Ἀγωνιστικὸς Σύλλογος “Ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης”»
ΣΥΜΦΩΝΙΑ
ΠΑΤΕΡΩΝ
καὶ
ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
Στοὺς
ἐσχατολογικοὺς καιρούς μας, ἡ προσοχὴ καὶ ἡ ἐν πάσῃ ἐγρήγορση τῶν πιστῶν χριστιανῶν,
εἶναι ὅσο ποτὲ ἄλλοτε ἐπιβεβλημένη. Πρὸς τοῦτο μᾶς βοηθοῦν (ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή)
ἡ διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας, τὰ κείμενα τῶν ὁποίων κατὰ προτεραιότητα
πρέπει νὰ συμβουλευόμαστε. Διότι πολλοὶ γέροντες (διακριτικοὶ καὶ θαυματοποιοὶ ἢ
μή) ἔχουν ἐμφανισθεῖ, ὁ καθένας ἀπὸ τοὺς ὁποίους χαράσσει τὴ δική του γραμμή, προβάλλοντας
ὅ,τι τὸν βολεύει ἀπὸ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων.
Καὶ
ὅταν ὑπάρχουν πολλὲς «γραμμές», εἶναι ἀναμενόμενο, ἀφ’ ἑνὸς νὰ ἐπικρατεῖ σύγχυση
στὴν ζωὴ τῶν πιστῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ τὸ ποιά «γραμμὴ» πρέπει νὰ ἀκολουθήσουν,
ἀφ’ ἑτέρου δέ, ὑπάρχει κίνδυνος νὰ παραθεωρεῖται ἡ «συμφωνία τῶν Πατέρων» (consensus patrum) καὶ ὁ κάθε πιστὸς νὰ ἀγκιστρώνεται –κατὰ
τὸ πῶς τὸν βολεύει– στὴν γνώμη καὶ τὴ «διάκριση» τοῦ δικοῦ του γέροντα.
Τὸ
παρακάτω κείμενο τοῦ ἁγίου Ἀναστασίου, μᾶς δίνει τὸ μέτρο.
Ἁγίου Ἀναστασίου τοῦ Σιναΐτου
Ἐρώτηση Κ΄:
Ἐκ ποίας δυνάμεως οἱ τὰ ἐναντία
φρονοῦντες [καὶ πράττοντες] προφητεύουσι πολλάκις καὶ θαυματουργοῦσιν;
Ἀπάντηση:
Τὰ σημεῖα, καὶ αἱ
θαυματουργίαι, καὶ αἱ προρρήσεις, πολλάκις καὶ δι’ ἀναξίων κατά τινα χρείαν ἢ οἰκονομίαν
γίνονται, ὥσπερ ἐπὶ τοῦ Βαλαὰμ καὶ
τῆς ἐγγαστριμύθου. Καὶ πάλιν, οἱ ἀπόστολοι,
εὑρόντες τινα ἄπιστον, «ἐν τῷ ὀνόματι Χριστοῦ ἐκβάλλοντα δαιμόνια», καὶ
κωλύσαντες αὐτόν, εἶπον τῷ Χριστῷ καὶ εἶπε· «Μὴ κωλύετε αὐτόν· ὁ μὴ ὢν γὰρ καθ’
ὑμῶν, φηδίν, μεθ’ ὑμῶν ἐστι». Οὐκοῦν ὁπόταν ἴδῃς, καὶ δι’ αἱρετικῶν, καὶ διὰ
πιστῶν, σημεῖόν τι, κατὰ κρῖμα Θεοῦ γινόμενον, μὴ θαμβηθῇς, μηδὲ σαλευθῇς τῆς
ὀρθοδόξου πίστεως. Πολλάκις γὰρ καὶ ἡ πίστις τοῦ προσερχομένου ἐστίν, ἡ τὸ
σημεῖον ποιήσασα καὶ οὐχ ἡ ἀξία τοῦ ποιήσαντος. Καὶ γὰρ Ἰωάννης, ὁ μείζων
πάντων ἐν γενητοῖς γυναικῶν, οὐ φαίνεταί τι σημεῖόν πεποιηκώς· ὁ δὲ Ἰούδας
πάντως πεποίηκε... Διὸ μὴ μέγα τι νομίσῃς, ἐάν τινα ἀνάξιον, ἢ κακόπιστον,
σημεῖον ποιοῦντα θεωρήσῃς.
Οὐ δεῖ δὲ ὀρθόδοξον ἄνδρα ἀπὸ σημείων
καὶ προφητειῶν δοκιμάζειν, ὅτι ἅγιός ἐστι, ἀλλὰ ἀπὸ τῆς πολιτείας αὐτοῦ. Πολλοὶ
γὰρ πολλάκις οὐ μόνον ὀρθόδοξοι ἁμαρτωλοί, ἀλλὰ καὶ οἱ αἱρετικοὶ καὶ ἄπιστοι
σημεῖα ἐπετέλεσαν, καὶ προεφήτευσαν κατὰ τινας οἰκονομίας, ὡς εἴρηται,
συγχωρηθέντες ὑπὸ τοῦ Κυρίου, ὡς ἐπὶ τοῦ Βαλλαάμ, καὶ Σαούλ, καὶ
Ναβουχοδονόσορ, καῖ Καϊάφα ἔστιν εὑρεῖν τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον ἐνεργῆσαι εἰς
αὐτούς, ἀναξίους καὶ βεβήλους ὄντας δι’ αἰτίας εὐλόγους...
Αἱρετικὸς δὲ ποιῶν σημεῖα, ἢ προφητεύων,
δῆλός ἐστιν, ὅτι ὑπὸ δαιμόνων ἐμπαίζεται, καίτοι νομίζει, ὅτι ἐκ Θεοῦ
ἐνεργεῖσθαι αὐτῷ τὰ τοιαῦτα (P.G. 89, 517CD, 520C ).
Διὰ τοῦτο τοίνυν οὐ δεῖ πᾶν σημειοφόρον
(=θαυματουργόν) ὡς ἅγιον παραδέχεσθαι, ἀλλὰ δοκιμάζειν, κατὰ τὸν λέγοντα· “Μὴ παντὶ
πνεύματι πιστεύετε, ἀλλὰ δοκιμάζετε τὰ πνεύματα, εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν, ὅτι πολλοὶ
ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τὸν κόσμον”... Καὶ γὰρ ὁ Ἀντίχριστος ἐρχόμενος, κατὰ συγχώρησιν Θεοῦ, ποιήσει, ὑπουργούντων
αὐτῷ δαιμόνων πάμπολλα σημεῖα καὶ τέρατα
ψεύδους, πρὸς ἀπώλειαν μὲν τῶν ἀπίστων, εἰς δοκίμιον δὲ τῶν πιστῶν» (P.G. 89, 524Β).
Ὀρθόδοξος Χριστιανικὸς Ἀγωνιστικὸς Σύλλογος
“Ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ
Στουδίτης”»
θέλω να δω αν έρθει ο προφήτης Ηλίας και πει έτσι για δοκιμασία , όσοι ακολουθούν το παλαιό να πάνε με το νέο και όσοι ακολουθούν το νέο να πάνε με το παλαιό και να έχετε όλοι κοινωνία μεταξύ σας για να αποδείξετε και οι δυο πλευρές ότι δεν έχετε πρόβλημα με τα ημερολόγια τι θα γίνει , να κλάψουμε ή να γελάσουμε ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα δεν είναι τα ημερολόγια αλλά το "φλερτ" με τους σχισματοαιρετικους γοχ. Από τη Σκύλλα (αιρετικοι) στη Χάρυβδη ( σχισματοαιρετικοι) δηλαδή.
ΔιαγραφήΚύριε 932
ΔιαγραφήΕμείς οι λεγόμενοι Νεοημερολογίτες ΔΕΝ ήμεθα ημερολάτρες,γι‘
αυτό ήμεθα και με το Ιουλιανό(όταν εκκλησιαζόμαστε στο Α. Όρος ή στην Σερβία)και με το νέο Ιουλιανό και με το Βοριοκορεατικό(εκκλησιαζόμενοι στην Β. Κορέα )κ. λπ. !
Δεν ήμεθα λοιπόν, κ. 932(και κ. Ιωάννη Παπαρρήγα ),ειδωλολάτρες .
Είναι δύσκολο 10 τοπικές Εκκλησίες να ακολουθήσουν το Παλαιό Ημερολόγιο γιατί το θέλουν οι παρατάξεις των Παλαιοημερολογίτών.
Θα πρέπει και οι 4 τοπικές Εκκλησίες που ακολουθούν το Παλαιό Ημερολόγιο να γυρίσουν με το Νέο Ημερολόγιο για να υπάρχη συνεορτασμός όπως παλαιά.
Αυτοί που δεν θα ακολουθήσουν, πρέπει να καταδικαστούν άμεσα ως αιρετικοί(σαν τους Πρωτοπασχίτας).
άρα θα κλάψουμε γιατι θα τον πάρουμε με τις πέτρες , μόνη σωστή απάντηση ήταν το : Να είναι ευλογημένο (εφόσον το είπε ο προφήτης Ηλίας υποθετικά σαν δοκιμασία)
ΔιαγραφήΟ Θεός να μας ελεήσει .
Και Άγγελος από τον Ουρανό να κατέβει, εγώ δεν μπορώ να δεχθώ τις καινοτομίες των Παλαιοημερολογιτών γιατί τρέμω το ανάθεμα του Απ. Παύλου.
ΔιαγραφήΕσύ γιατί ακολουθείς το Παλαιό Ημερολόγιο;
όπως έγραψα και χθες ... ΆΛΛΑ ΛΕΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ . ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ.. ! Η απάντηση ήταν μόνο το : ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ.
ΔιαγραφήΝα ετοιμαζόμαστε για κλάματα . Ο Θεός να μας ελεήσει . Δεν γράφω τίποτα άλλο .
Επιστολή Μ'
ΑπάντησηΔιαγραφή" Η Αίρεση δηλαδή στο σύνολο της μοιάζει σαν μια αλυσίδα δαιμονόπλοκη, όπου η μια κρατιέται από την άλλη και όλες είναι κρεμασμένες σαν από μια κορυφή της ασέβειας και της αθεΐας, αν και διαφέρουν και στη διαφορετική ονομασία και στον χρόνο και στον τόπο και στην ποσότητα και στην ποιότητα και στην δύναμη και στην ενέργεια.
Επιστολή Π'
Γιατί όχι μόνο δεν είναι άγιος ναός του Θεού αυτός που βεβηλώνεται από τους Αιρετικούς, αλλά είναι κοινός οίκος, όπως λέγει ο Μέγας Βασίλειος, αφού ο άγγελος που υπήρχε σε αυτόν, όπως υπάρχει σε κάθε Εκκλησία, έφυγε από αυτόν εξαιτίας της ασέβειας.
Γι' αυτό ούτε και η θυσία που τελείται μέσα σε αυτόν είναι ευπρόσδεκτη στον Θεό.
Και άκουσε τον που λέγει·
Και άκουσε τον Προφήτη να λέει,
« Ο ασεβής που μου προσφέρει θυσία ένα μοσχάρι, είναι ίδιος σαν αυτόν ο οποίος μου προσφέρει θυσία ένα σκυλί».
Επιστολή ΜΘ'.
Ερώτηση.
Υπάρχουν σε μερικά μοναστήρια μοναχοί, οι οποίοι ούτε με λόγια ούτε με έργα συνήλθαν με αιρετικούς-Οικουμενιστές- και εξασφαλίζουν την σωτηρία τους με φυγή από το μοναστήρι και μετά την υποχώρηση των ασεβών ξαναγυρίζουν πάλι.
Είναι σωστό αυτό να γίνεται;
Απάντηση.
Εάν η εκκλησία έχει λειτουργηθεί από τους ασεβείς μόνο μια φορά όμως, τότε μπορούν να μπαίνουν μέσα μόνο για να προσευχηθούν, εάν όμως η εκκλησία λειτουργήθηκε από τους Αιρετικούς πολλές φορές, να φεύγουν μακριά από αυτήν την εκκλησία .
Επιστολή Μ'
Ερώτηση.
Για φιλόχριστο που σε προσκαλεί στο προσευχητήριο του να κάνεις ολονύκτια ακολουθία και εάν πρέπει να λειτουργήσεις και με ποιους πρέπει.
Απάντηση.
Πρέπει φυσικά να υπακούσεις και να πας να συνψάλλετε, εάν αυτός που σε προσκαλεί και οι ψάλτες είναι Ορθόδοξοι και φυλάγονται και οι δύο από την κοινωνία με τους Αιρετικούς - Οικουμενιστές -.
Και να λειτουργήσεις στο προσευχητήριο του, εάν φυσικά ομολογήσει ο ιδιοκτήτης του, ότι δεν θα λειτουργείται το προσευχητήριο αυτό ποτέ από αιρετικό .
Έχει λεχθεί προηγουμένως ότι είναι αναγκαίο να ρωτάμε σε όλους, εξαιτίας της - Οικουμενιστικής - Αιρέσεως που έχει λυσσάξει.
Ερώτηση.
Εάν κάποιος Ορθόδοξος παραλάβει από κάποιον εκκλησία και υπάρχει συνήθεια μια ή δύο φορές τον χρόνο να συγκεντρώνεται σε αυτήν λαός και κατά την λειτουργία να αναφέρεται (μνημονεύεται) ο Αιρετικός - Οικουμενιστής - επίσκοπος .
Απάντηση.
Να του επιτρέπεται κατά ανάγκη να ψάλλει, αλλά όχι και να λειτουργεί.
Εάν όμως είναι δυνατόν να διακοπεί η συνήθεια,(δηλαδή να μην μνημονευτεί ποτέ ξανά ο Αιρετικός επίσκοπος )τότε και να λειτουργεί
Ερώτηση.
Εάν υπάρχει Εκκλησία στην οποία αυτός που λειτουργεί αναφέρει Αιρετικό - Οικουμενιστή-Επίσκοπο και ο Ορθόδοξος έχει θυσιαστήριο καθαγιασμένο (αντιμήνσιο), σε σεντόνι ή σανίδα, πρέπει να τεθεί αυτό σε αυτήν την εκκλησία και να να λειτουργήσει ο Ορθόδοξος;
Απάντηση.
Δεν πρέπει, αλλά είναι καλύτερα να λειτουργήσει σε ένα συνηθισμένο σπίτι, σε κάποιον διαλεγμένο καθαρότατο τόπο .
Ερώτηση.
Εάν κάποιος ιερέας αναφέρει τον Αιρετικό - Οικουμενιστή-επίσκοπο δημοσίως, ενώ όταν προκαλείται ιδιαιτέρως από κάποιον ορθόδοξο σε ευκτήριο οίκο αποφεύγει να αναφέρει τον Αιρετικό, πρέπει άραγε σε τέτοιο ευκτήριο να προσεύχεται ο Ορθόδοξος;
Απάντηση.
Με κανέναν τρόπο.
Εάν έλθουν οι εικονομάχοι - Οικουμενιστές - για να καταλάβουν την μονή, μην τους ανοίξετε την θύρα.
Εάν δε με τρόπο ληστρικό εισέλθουν στην μονή, όπως αυτοί συνηθίζουν, αθώοι είστε.
Μην υποχωρήσετε έως ότου σας εκδιώξουν με την βία.
Η αμαρτία δικιά τους είναι.
Προπάντων να παραμείνετε στον ναό για να ψάλλετε και να λειτουργείτε, εκτός εάν αυτός βεβηλωθεί από τους Αιρετικούς - Οικουμενιστές - δια της δικής τους βδελυγμίας, δηλαδή λειτουργίας.
Φιλοκαλία των νηπτικων και ασκητικων.
Θεοδώρου Στουδίτου Επιστολές.
Εκδόσεις «Γρηγόριος Παλαμάς».
http://monaxosmakarios.blogspot.co.uk/2017/08/blog-post.html?m=1