Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018

Από πατρολόγο προς πατρολόγο


 Ἄλλη μιὰ κατάδειξη τῶν ἐπικίνδυνων περὶ «Οἰκονομίας» θέσεων

Ὁ πατρολόγος Στυλιανὸς Παπαδόπουλος καταρρίπτει τὰ περὶ Οἰκονομίας τοῦ πατρολόγου Θεοδώρου Ζήση καὶ υἱοῦ

χουν τεθεῖ τόσα ἐρωτήματα μὲ ἀποδείξεις ἀπὸ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία καὶ  τὴν ἁγιοπατερικὴ παράδοση (στὸ … μέρος τῆς μελέτης ἐδῶ  κι ἐδῶ), ποὺ δείχνουν, ὅτι Οἰκονομία, ἔτσι ὅπως τὴν ἐννοοῦν ὁ π. Θεόδωρος καὶ ὁ υἱὸς αὐτοῦ π. Σεραφεὶμ Ζήσης, δὲν ὑπάρχει, ἢ μᾶλλον εἶναι μιὰ κακὴ Οἰκονομία.
Εἶναι μιὰ νεόκοπη, ἀντιπατερικὴ καὶ μετα-πατερικὴ ἐφεύρεση, ποὺ μὲ πεῖσμα (παρὰ τὴν κατάδειξη τῆς ἀλήθειας) τὴν ἀκολουθοῦν καὶ τὴν διδάσκουν. Καὶ φυσικά, τὴν ἐπικαλοῦνται ὡς μία φτηνὴ δικαιολογία πρὸς ἱκανοποίηση τῶν σχεδίων τους.
Δυστυχῶς τὰ ἐρωτήματα αὐτὰ ποὺ ἀπὸ πολλοὺς ἐτέθηκαν, δὲν ἀπαντήθηκαν ποτέ. Οἱ πατέρες αὐτοὶ δὲν ἀπαντοῦν, μᾶλλον γιατί —σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν εὐαγγελικὴ περικοπὴ αὐτῆς τῆς Κυριακῆς— μᾶς θεωροῦν παιδιὰ ἑνὸς κατώτερου Θεοῦ. Ἀντιθέτως ἀπαντοῦν μόνο σὲ ὅσους τοὺς ἐπαινοῦν καὶ τοὺς κολακεύουν. Ἔτσι ἐκτὸς ἀπὸ τὴν νεόκοπη Οἰκονομία, ἔχουμε καὶ μία νεόκοπη ποιμαντική, στὴν ὁποία καταδικάζουμε ὡς ζηλωτὲς ἐκείνους ποὺ ζητοῦν τὴν Ἀκρίβεια καὶ ἀγωνίζονται γιὰ τὴν σωτηρία τους καὶ κοινωνοῦμε μὲ αὐτοὺς ποὺ π.χ. κοινωνοῦν μὲ Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους καὶ ἱερεῖς τύπου Θεσσαλονίκης Ἄνθιμο(!) καὶ Μεσσηνίας Χρυσόστομο, οἱ ὁποῖοι κάνουν «χριστιανικές» δηλώσεις τύπου «όσοι είναι Αντιοικουμενιστές, δεν πρόκειται να πάρουν ποτέ Πτυχίο» (Δήλωση Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου Σαββάτου στην Θεολογική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α).
Ἀφοῦ ὅμως δὲν ἀπαντοῦν σὲ μᾶς, ἂς ἀπαντήσουν ὥς ἴσοι πρὸς ἴσο, στὸν ἀείμνηστο, ἀναγνωρισμένο καὶ καταξιωμένο πατρολόγο, Στυλιανὸ Παπαδόπουλο. Γράφει ὁ ἀείμνηστος Καθηγητὴς στὸ
βιβλίο του «ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ» (ἐκδ. Οὐρανός, Ἀθήνα 2014, σελ. 43) ἐξηγώντας τὰ περὶ Οἰκονομίας καὶ μὴ Οἰκονομίας στὴ στάση τῶν Κολλυβάδων:
«Διέθεταν και σύνεση και θεολογικό αισθητήριο για να κατανοήσουν την ανάγκη οικονομίας στο θέμα των μνημοσύνων... διέκριναν με σαφήνεια, ότι το ζήτημα των μνημοσύνων, όσο σημαντικό και αν είναι, δεν ταυτίζεται με την ίδια την θεία αλήθεια, και το σωτηριώδες έργο της... Στην περίπτωση που θα οδηγούσε το μνημόσυνο της Κυριακής σε ἀμφισβήτηση ή και συσκότιση της αλήθειας, δεν θα χωρούσε οικονομία. Στη θεία αλήθεια είναι τελείως αδύνατη η εφαρμογή οικονομίας. Αντίθετα, στις άλλες περιπτώσεις, που αφορούν το λειτουργικό τυπικό, τον πνευματικό αγώνα, τους τρόπους προσευχής είναι, με προϋποθέσεις βέβαια, ανεκτή η οικονομία».
Σταράτα, ξεκάθαρα λόγια από πατρολόγο προς πατρολόγο.
Εἶναι ὡς ἐκ τούτου δυνατόν, νὰ ἔχει κάποιος τόσο θράσος —ἐκτὸς ἂν εἶναι Οἰκουμενιστής— ὥστε νὰ ὑποστηρίξει, ὅτι ἡ κοινωνία μὲ τοὺς Οἰκουμενιστὲς τῶν πολλῶν ἐκκλησιῶν, τῶν πολλῶν βαπτισμάτων, τῶν προσώπων στὴν Ἁγία Τριάδα, τοῦ Π.Σ.Ε. κλπ. δὲν ὁδηγεῖ «σε ἀμφισβήτηση ή και συσκότιση της αλήθειας»; Ὅτι δὲν ἀλλοιώνει τὴν δογματικὴ εὐαισθησία τῶν πιστῶν; Ὅτι δὲν ἀποτελεῖ καίριο σωτηριολογικὸ θέμα;
Ἄρα, λοιπόν, στὸ θέμα ποὺ μᾶς ἀφορᾶ, τῆς κοινωνίας μὲ αἱρετικούς, ποὺ μάλιστα Συνοδικὰ προωθοῦν τὴν κακοδοξία τους, ποὺ ἀποθρασυνόμενοι προχωροῦν σὲ ἄλλες ὀλέθριες ἀντικανονικὲς ἐνέργειες, ὁδηγώντας σὲ διαίρεση καὶ σχίσμα τὴν ἤδη τραυματισμένη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, μὲ τὴν ἀναγνώριση τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας,  «είναι τελείως αδύνατη η εφαρμογή οικονομίας». Καλύτερα· θανάσιμο λάθος μὲ ἀπρόβλεπτες καταστρεπτικὲς συνέπειες γιὰ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.
Ἀρκεῖ μόνο νὰ εἰπωθεῖ, ὅτι ἂν μετὰ τὴν ψευτοσύνοδο εἶχε ἐφαρμοστεῖ ἀπ’ ὅλους τοὺς ἀντιδροῦντες ἡ Ἀκρίβεια ἀπὸ κοινοῦ καὶ ἐν ὁμονοίᾳ, ποτὲ δὲν θὰ φτάναμε στὶς σημερινὲς τραγικὲς ἐξελίξεις.
        Ἀπόδειξη; Οἱ ἐπίσκοποι ποὺ πρὶν ἀπειλοῦσαν καὶ φοβέριζαν τώρα ἡσυχάζουν καὶ συνεχίζουν τὸ ἀνίερο ἔργο τους. Τὴν δουλειά τους τὴν κάνουν... ἄλλοι.
Ἀπαντήστε, λοιπόν, πατέρες μιᾶς καὶ σὲ κατώτερούς σας δὲν ἀπαντᾶτε, σὲ ἕναν ἰσάξιό σας. Ἀπὸ πατρολόγο πρὸς πατρολόγο. Ἐσεῖς τότε πῶς τὴν ὑποστηρίζετε;

13 σχόλια:

  1. Πατρολόγος17/12/18, 8:21 π.μ.

    Στη θεία αλήθεια,μας λέει ο πατρολόγος,είναι τελείως αδύνατη η εφαρμογή οικονομίας!Τότε γιατί ο Απ.Παύλος έκανε οικονομία;Γιατί έκανε οικονομία ο Μ.Βασε8λιος;Γιατί έκανε οικονομία ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/12/18, 12:33 μ.μ.

      Το "Πατρολογος" να το βγαλεις απο το ονομα του προφιλ σου αν ειναι να λες τετοιες σαχλαμαρες... Σε ποιες οικονομιες αναφερεσε κυριε "πατρολογε" που εκναν οι αγιοι, να μας πεις ακριβως και να μας πεις τι κοινα σημεια ειχε με την εδω και 20 ετη οικονομια του Ζηση που κατεστρεψε τον αντι-οικουμενιστικο αγωνα!

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος17/12/18, 9:04 π.μ.

    Δεν διέστρεψαν, φίλε, αυτοί κάποια αλήθεια. Είπε ποτέ ο Μ. Βασίλειος ότι δεν υπάρχει Άγιο Πνεύμα; Απλώς δεν μιλούσε για καλό σκοπό. Ποιό καλό σκοπό εξυπηρετούν ο π. Ζήσης και ο π. Μανώλης; Την διαστροφή της διδασκαλίας του Κυρίου και των Αγίων περί Ομολογίας! Διδάσκουν μια άλλη Ομολογία, που βοηθά τους αιρετικούς να εδραιώνονται. Με το στόμα ομολογία, αλλά να ρίξουμε και λίγο λιβάνι με το χέρι στο βωμό των Οικουμενιστών. Και να μας διώξουν, και να μη χάσουμε το μισθό μας. Και να λέμε εναντίον του Άνθιμου, και να στέλνουμε τους πιστούς στον Άνθιμο. Και να μη συμφωνούμε με τη διγλωσσία του Πειραιώς, και να τον αποκαλούμε λέοντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος17/12/18, 9:20 π.μ.

    Δηλ. αγαπητη ΠΠ εσεις είστε με τους κολλυβαδες Αγίους ή με τους νεοτεριστες εκεινης της υποθεσης? Τελειτε μνημοσυνα την Κυριακή? Αν το κάνετε δειχνει ότι και οι δικες σας οι οικονομιες είναι πάρα πολλες. Αρα προς τι κατηγορείτε τον π.Θεοδωρο που κανει ακομα μια? Η οικονομία δεν γενικευεται ούτε ισχυει παντοτε (γινεται κανονας) όπως έχουν γινει οι οικονομιες των τελευταιων 2 αιωνων.

    Και σταματειστε να χρησιμοποιειτε και να υιοθετειτε θεσεις και αποψεις ανθρώπων που ήταν ή ειναι συνειδητοι οικουμενιστες. Λεγομενα ανθρωπων που κοιμηθηκαν εν γνωση τους μεσα στον οικουμενισμο ή ειναι εν ζωη και παραμενουν μεσα στον οικουμενισμο. Εκτειθεστε.

    Ανανιας Ανανιαδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/12/18, 12:07 μ.μ.

      Η ασχετοσυνη σας κυριε Ανανιαδη ειναι τοσο μεγαλη ωστε ουτε παιρνετε χαμπαρι οτι το θεμα των κολλυβαδων δεν εχει ΚΑΜΙΑ σχεση με την Οικονομια που συστηνουν οι Ζησηδες και ο Μανωλης δηλαδη της κοινωνιας με την ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΑΛΩΝΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΙΚΗ κιολας! Τι σαχλαμαρες αραδιαζετε για μνημοσυνα και Κυριακες; Δηλαδη κυριε Ανανιαδη ειναι το ιδιο να κοινωνεις με αιρετικο και το ιδιο να τελεις μνημοσυνο Κυριακη; Σοβαρολογεις ανθρωπε μου ; Και σε παιρνουν στα σοβαρα κιολας στα "ευσεβη" πηγαδακια στα οποια μετεχεις με τετοια ανοητη επιχειρηματολογια;
      Δεν καταλαβες καημενε οτι ακομη και συνειδητοι οικουμενιστες ειναι πιο σοβαροι στην επιχειρηματολογια περι οικονομιας απο τον Ζηση και τον υιο του; Δεν καταλαβες οτι το παραδειγμα του πατρολογου Στυλιανου Παπαδοπουλου σας εκθετει ακομη περισσοτερο ακριβως γιατι οντας ο ιδιος οικουμενιστης ορθοτομει περισσοτερο στο θεμα της οικονομιας απο τους ντεμεκ αντιοικουμενιστες σαν και του λογου σας!!! Αλλα αν δεν παιρνεις χαμπαρι απο τα μικρα αυτα π[ως να κατανοησεις και τα υψηλοτερα, και να βγεις απο τον σκοταδισμο σου...Ταλαιπωρε ανθρωπε!

      Ελενη, νοικοκυρα

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος17/12/18, 10:37 π.μ.

    Είμαστε με τους Κολλυβάδες. Αλλά κακώς επικράτησε να τελείτε το μνημόσυνο την Κυριακή. Έχει την ίδια βαρύτητα αυτή η οικονομία των μνημοσύνων (που κάνει ο π. Θεόδωρος και έμμεσα την αποδέχεστε κι εσείς) με τις τραγικές αυτο-αναιρέσεις του π. Θεοδώρου εις βάρος της Πίστεψως; Είπε από το 2001: Θα προχωρήσουμε σε αποτείχιση. Το ίδιο το 2006 κ.λπ. Μετά είπε: ΟΧΙ στην αποτείχιση, για να μην διαλυθεί(!!!) η Σύναξη της Γατζέας! Μετά· ναι στην ημι-αποτείχιση! Πρόσφατα: μην εκπλαγείτε αν κάνουμε σε λίγο κανονική αποτείχιση! Έχει την ίδια βαρύτητα αυτή η οικονομία των μνημοσύνων με το είπα ξείπα: ο «κοινωνών ακοινωνήτω» ισχύει, ΟΧΙ δεν ισχύει, ΝΑΙ ισχύει;
    Και ο Οικουμενισμόςε εν τω μεταξύ εδραιώνεται προς κατάλυση της Πίστεως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/12/18, 11:38 π.μ.

      Οι κολλυβαδες ομως δεν εκαναν οικονομια στο θεμα των μνημοσυνων. Προφανως δεν διεφεταν σύνεση και θεολογικό αισθητήριο (κατα τον κ.Παπαδοπουλο) για να κατανοήσουν την ανάγκη οικονομίας στο θέμα των μνημοσύνων.

      Αγαπητη ΠΠ και αγαπητη αδελφοι, ο καθενας κανει τις οικονομιες που μπορει να αντεξει και να δεχθει για τον εαυτο του. Αυτο στον καθενα ειναι διαφορετικο. Για αυτο βλεπουμε στον χωρο της αποτειχισης σημερα να υπαρχει από την ακρα ακριβεια μεχρι την ακρα οικονομια. Δυστυχως κανενας στον χωρο της αποτειχισης (κληρικος ή λαικος) δεν έχει φτασει στο σταδιο του φωτισμου και της θεοπτιας ωστε να μας πει που βρισκονται τα ορια της οικονομιας και της ακριβειας. Γιατι πανω εκει θεμελιωνεται το δογμα της πιστεως μας και η αληθεια, πανω στην εμπειρια της θεωσεως. Και οχι πανω στην αγιογραφικη και πατερικη τεκμηριωση. Η αγιογραφικη και πατερικη τεκκμηριωση έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτο το αποτελεσμα της εμπειριας της θεωσεως. Εμεις σημερα στεκομαστε μονο στην αγιογραφικη-πατερικη τεκμηριωση και δεν προσπαθουμε να αποκτησουμε εμπειρια της θεωσεως, ουτε καν την καθαρση και τον φωτισμο ή ακομα χειροτερα ουτε καν την νοερα προσευχη. Για αυτο έχει αποτυχει η συμερινη αποτειχιση. Η πνευματικη μας κατασταση σαν αποτειχισμενοι ειναι πολυ χαμηλη. Επειδη αντιληφθηκαμε κατι με το μυαλο μας (οτι αλλα λενε οι κανονες της εκκλησιας και αλλα κανουν οι εκκλησιακοι μας ηγετες) σημαινει οτι αποκτησαμε πνευματικοτητα; Αυτο ισχύει για τους κληρικους πιο πολυ. Μεγα λαθος μας. Ειναι σαν να παμε να παιξουμε μπασκετ και να μην εχουμε χερια. Ειναι δυνατον παιξουμε και να συνεργαστουμε ετσι; Οχι. Ετσι τρεχουμε πανω-κατω στο γηπεδο και δεν κανουμε τιποτα. Και περιμενουμε στο τελος να κερδισουμε και να παρουμε και μεταλια. Αυτο κανουμε. Για αυτο ας μην κατηγορουμε κανεναν. Ας κοιταξει ο καθενας τον εαυτο του. Και μετα θα βοηθησει και ο Θεος.

      Ανανιας Ανανιαδης

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος17/12/18, 1:06 μ.μ.

      Γράφετε:
      1. «Οι κολλυβαδες ομως δεν εκαναν οικονομια στο θεμα των μνημοσυνων». Κάποιοι Κολλυβάδες έκαναν. 2. Η Ορθόδοξη Εκκλησία, στην οποία ανήκετε και σεις, εδώ και πάνω από εκατόν πενήντα χρόνια επέτρεψε-καθιέρωσε για τις ανάγκες του ποιμνίου τα μνημόσυνα τις Κυριακές. Εσείς κ. Ανανιάδη, πότε διαμαρτυρηθήκατε εγγράφως γι’ αυτή την παράβαση; Εσείς κ. Ανανιάδη, δεν παραστήκατε σε κανένα κυριακάτικο μνημόσυνο; Οι πατέρες Ζήση και Μανώλης, κ. Ανανιάδη, δεν κάνουν μνημόσυνα τις Κυριακές;
      Ο καθένας μας, ναι, κ. Ανανιάδη «κανει τις οικονομιες που μπορει να αντεξει». Όχι όμως οι συγκεκριμένοι πατέρες Ζήση, οι οποίοι αυτό συνιστούν ως γραμμή της Εκκλησίας κι όσους εφαρμόζουν την ακρίβεια τους θεωρούν σχισματοαιρετικούς! Κι αν δεν το έχουν γράψει αυτοί φανερά, το έχουν γράψει τα τσιράκια τους Τελεβάντος και Λωρίτου, και παρά τις εκκλήσεις μας, δεν παρενέβησαν δημόσια, δεν πήραν θέση, αλλά συνεχίζουν να αποκαλούν αγαπητό τον Τελεβάντο και να αρθρογραφούν στο ιστολόγιό του.
      Όλα τα άλλα που γράφετε περί εμπειρίες θεώσεως, αφήστε τα. Πρώτον γιατί δεν ξέρετε ποιος προσπαθεί και ποιος δεν προσπαθεί να αποκτήσει εμπειρία θεώσεως (εσείς φυσικά υπονοείται ότι την έχετε, γιατί αν δεν την έχετε, πώς διδάσκετε για τέτοια θέματα τους άλλους;) και δεύτερον γιατί οι Άγιοι Πατέρες δεν ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ πρώτα την απόκτηση θεώσεως και μετά τον αγώνα υπέρ της Πίστεως. Αυτά πάνε μαζί. Το ένα υποβοηθεί το άλλο.
      Κάποια άλλα σχόλια παρόμοια, υβριστικά και προβοκατόρικα δεν αξίζει να τα λάβουμε υπόψιν.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος17/12/18, 1:45 μ.μ.

      Εσεις ΠΠ δεν θεωρειτε οσους δεν συμφωνουν μαζι σας πλανεμενους και αιρετικους; Αρα το ιδιο κανετε με τον π.Θ.Ζηση. Οσο κι αν διαφωνειτε εφαρμοζετε τις ιδιες τακτικες.Και βεβαια εχω παει σε Κυριακατικο μνημοσυνο. Με την διαφορα όμως οτι αναγνωριζω οτι αυτο ειναι λαθος. Ενω εσεις βαπτιζεταιτ ο λαθος σωστο για να δειξετε οτι κανετε το σωστο. Οι Κυριακες ειναι για τον Χριστό μας και την Ανασταση του και μονο. Τα Σάββατα είναι για τις ψυχες.

      Οταν γραφω οτι "Εμεις σημερα στεκομαστε μονο στην αγιογραφικη-πατερικη τεκμηριωση και δεν προσπαθουμε να αποκτησουμε εμπειρια της θεωσεως" υπονοω οτι εγω την εχω αποκτηση; Δεν την εχω αποκτησει ούτε εγω, αρα λαθος καταλαβατε. Αλλα εγραψα.

      Τελος εχετε μια εμμονη να βλεπετε ολα τα σχολια που δεν συμφωνουν με τις δικες σας αποψεις υβριστικα. Εγραψα κατι υβριστικο; Αν έγραψα να που το πείτε. Να μου πειτε ακριβως τα υβριστικά μου λόγια.

      Ανανιας Ανανιαδης

      Διαγραφή
    4. Αξιότιμε κ. Ανανιάδη,
      ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω την επιχειρηματολογία σας. Το κείμενο της Π.Π. γράφει ξεκάθαρα για μία θέση του έγκυρου πατρολόγου, αυτό δεν μπορείτε να το αμφισβητήσετε, Στ. Παπαδόπουλου, ότι στο θέμα της Θείας Αληθείας δεν χωρεί Οικονομία. Η θέση αυτή είναι ξεκάθαρα ενάντια στην θέση του επίσης σεβαστού πατρολόγου π. Θεοδώρου και του π. Σεραφείμ. Μιλήστε, λοιπόν, ξεκάθαρα και πείτε αν συμφωνείτε, ή αν για εσάς και στο θέμα της Θείας Αλήθειας μπορούν να γίνονται οικονομίες. Όσο για τους Κολλυβάδες τον Μ. Βασίλειο και ιδίως τον αγ. Θεόδωρο τον Στουδίτη οι πηγές σας διαψεύδουν και η αναφορά τους δεν έχει να κάνει με την επισήμανση του ιστολογίου.
      Πείτε, λοιπόν, αν είστε υπέρ ή κατά αυτής της θέσεως και μην πετάτε την μπάλα στην εξέδρα.
      Όσο για τις κατηγορίες σας εναντίον της Π.Π. δεν σας είδα να είστε τόσο λαλίστατος σε άλλα ιστολόγια που υποστηρίζουν αυτούς τους πατέρες. Διότι και η Π.Π. και τόσοι πιστοί έστειλε τόσα μηνύματα προς συζήτηση και προς επίτευξη της ομονοίας, τα οποία σκανδαλωδώς αγνοήθηκαν. Για αυτό δεν σας βλέπω να μιλάτε, να εξεγείρεστε και να το καυτηριάζετε παρά μιλάτε για την θέωση, τον σκοπό δηλ. της ζωής κάθε χριστιανού. Γνωρίζετε όμως ότι θέωση και συνάμα συμπόρευση με την αίρεση είναι αδιανόητο.
      Επίσης η Π.Π. άσκησε μεν έλεγχο προς τους πατέρες αυτούς αλλά ποτέ χωρίς επιχειρήματα -και μάλιστα πάμπολλα επιχειρήματα- τα οποία ποτέ δεν απαντήθηκαν. Για φανταστείτε πόσο θα είχαμε όλοι ωφεληθεί αν είχε γίνει ο διάλογος αυτός. Κανείς δεν θα αμφισβητούσε το λάθος του, αν είχε αποδειχθεί, και θα διορθωνόταν το θέμα. Οι πατέρες όμως δεν απάντησαν. Και πάλι ο συγγραφικός σας ζήλος εξαφανίστηκε ως προς την κριτική του θέματος αυτού.
      Και κάτι τελευταίο: Η Π.Π. -και το έχετε ιδίοις όμμασι διαπιστώσει- ασκεί φυσικά έλεγχο αλλά δεν αποκλείει κείμενα άλλων, ατόμων και ιστολογίων, όσο αυτά υπηρετούν την αλήθεια. Τα άλλα ιστολόγια όμως με την ευλογία των υπευθύνων ιερέων, δεν αναρτούν τίποτα όταν αυτό προέρχεται από την Π.Π. όσο ορθόδοξο κι αν είναι αυτό, ωσάν να επρόκειτο περί μιάσματος. Και μην μου πείτε ότι, ό,τι γράφεται σε αυτό το ιστολόγιο δεν είναι ορθόδοξο! Αντιθέτως οι πατέρες αυτοί επαινούν το ιστολόγιο του κ. τελεβάντου με αποδεδειγμένες φιλοοικουμενιστικές αναρτήσεις και με αμφίβολο ήθος και ανήθικη γλώσσα σχολιαστών.
      Και για αυτό το θέμα όμως σιγείτε και ασκείτε κριτική, εδώ ενώ αλλού ευλογείτε.
      Οπότε φαίνεται, δυστυχώς, ότι δεν λειτουργείτε ανιδιοτελώς. Μην κουνάτε λοιπόν το δάκτυλο σε αυτούς που δεν πρέπει αλλά σε αυτούς που αρμόζει.
      Καλά Χριστούγεννα

      Διαγραφή
    5. Για όσους, κ. Ανανιάδη, αποδεικνύεται από τα πατερικά κείμενα ότι διαστρέφουν την αλήθεια και την αγιοπατερική παράδοση, τι θα πούμε; Ότι καλώς πράττουν; Ό,τι γράφουμε το αποδεικνύουμε με κείμενα. Οι πατέρες αυτοί, όμως, δεν έχουν καταδεχθεῖ (λόγω εγωϊσμοῦ σίγουρα, και δείτε το παρακάτω) να απαντήσουν σε όσα τους καταλογίζουμε. Αντίθετα «χαίρονται» (ποτὲ δεν βγήκε ο π. Θεόδωρος να διαψεύσει ή να καυτηριάσει όσα πνευματικά του παιδιά ή «αγαπητούς» του, μας ύβρισαν σκαιώς.
      Για τα κυριακάτικα μνημόσυνα τώρα τα γυρίζετε. Δεν μπορούσατε βέβαια να πείτε ότι δεν πάτε. Και λέτε ότι αναγνωρίζετε ότι είναι λάθος. Κι εμείς αυτό λέμε. Όμως δεν απαντήσατε: η Εκκλησία καλώς ή κακώς, το δέχτηκε. Δεν είναι όμως το ίδιο με την τακτική των Θεσσαλονικιών πατέρων, που με τη στάση τους βοηθούν στην προώθηση της παναίρεσης.
      Δεν έχω καμία εμμονή. Τα σχόλια υπάρχουν εδώ. Δεν εννοούσαμε για το δικό σας που άλλωστε αναρτήσαμε.
      Και δείτε το ταπεινό ύφος του π. Θεοδώρου Ζήση, που δηλώνει ταπεινότατα πως ΜΟΝΟ αυτός κι ο Πειραιώς «εκπροσωπούν την Παράδοση» για να μείνω τώρα μόνο σ’ αυτό:
      «O Μητροπολίτης Πειραιώς και εμεiς, σαράντα κληρικοί-γέρoντες, που εκπρoσωπούμε την Παράδοση, την Εκκλησία, θα είμαστε από την μiα μεριά, και από την άλλη μεριά θα είναι αυτοi. Αυτό μας υποτιμά. Γιατί βάζει από τη μια μεριά εμάς, και από τηv άλλη μεριά, iσα κι iσα, την oμάδα τoυ Τρικαμηνά. Με την παρoυσία μας θα τoυς προσδώσουμε κύρoς, διότι τους κάνoυμε επισήμους συνoμιλητές μας, διότι εξισωνόμαστε με μiα μικρή ομάδα προσώπων, πoυ δεν έχoυν την ταπεiνωση να ακολουθήσουν μια ευρύτερη oμάδα. Σήκωσαν μπαϊράκι. Εγώ δεν θα συμμετάσχω. Αυτήν την κίνηση τoυ Πειραιώς τηv θεωρώ εσφαλμένη”» εδώ: http://aktines.blogspot.com/2013/12/v-h-ao.html

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος17/12/18, 10:40 π.μ.

    Και μην ξεχνάτε ότι ο Μ. Βασίλειος είπε πως και από τους αρχαίους-ειδωλολάτρες μπορούμε να παίρνουμε κάτι καλό, όπως η μέλισσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος17/12/18, 7:34 μ.μ.

    Αγιος Μακάριος Κορίνθου σελ. 46-47:

    "Ακόμα περισσότερο πρέπει να τονίσουμε, αναφορικά με τη θέση του Αθανασίου Παρίου, ότι επέδειξε διάκριση και αυτός. Μολονότι δηλαδή επέμενε στην άποψη ότι κακώς τελούσαν μνημόσυνα την Κυριακή, καταδίκασε με σαφήνεια τους πολύ ακραίους Κολλυβάδες, εκείνους που φανατικά φρονούσαν ότι όσοι τελούν έτσι "είναι ειδωλολάτραι και ακολούθως δεν έχουσιν ιερωσύνην και μυστήρια" (βλ. Αθανασίου Παρίου, Ἔκθεσις,, είτουν ομολογία της αληθούς και ορθοδόξου πίστεως. Περιλαμβάνεται στο Δήλωσις της εν τω Αγίω Όρει ταραχών αληθείας, του ιδίου, επιμ. Θεοδωρήτου ιερομονάχου, Αθήνα 1988, σελ. 122).
    Κ.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.