Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ! Εκτός από τον αρχι-αιρετικό Βαρθολομαίο, μνημονεύει και τον σχισματικό Κιέβου Επιφάνιο, τον οποίον η Εκκλησία της Ελλάδος δεν μνημονεύει!!!

 Μητροπολίτης Φλωρίνης: «…, Επιφανίου Κιέβου».

Αναγνωρίζετε Σχισματικούς, Σεβασμιότατε;



ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΛΑΪΚΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟ


ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ


ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ   30/12/2018
Σεβασμιότατε κ. Θεόκλητε, Χριστός ετέχθη.
Γίναμε όλοι μάρτυρες (μέσω διαδικτύου) της μνημονεύσεως του Επιφάνιου, ως «Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας, ανήμερα της εορτής του. Ευλόγως, έρχονται κάποια ερωτήματα στο μυαλό μας:

1ο) Σύμφωνα με την εκκλησιαστική τάξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τους προκαθημένους των Εκκλησιών τους μνημονεύουν οι προκαθήμενοι της κάθε αυτοκέφαλης Εκκλησίας.  Έτσι, από την Εκκλησία της Ελλάδος τους μνημονεύει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος, όμως, ΔΕΝ μνημόνευσε τον Επιφάνιο, στην προχθεσινή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Εσείς γιατί τον μνημονεύσατε;
2ο) Επισήμως δεν έχει δοθεί ακόμη Τόμος Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία. Προς τι, λοιπόν, η μνημόνευση; 

3ο) Αναμένεται στις 6 Ιανουαρίου 2019 να γίνει συλλείτουργο του Οικουμενικού Πατριάρχη Κων/πόλεως κ. Βαρθολομαίου με τον Επιφάνιο στο Φανάρι. Η επίσκεψη του Επιφάνιου αναμένεται να συνδυαστεί με την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας εκ μέρους του Πατριάρχη. Ερωτούμε: Δύναται ο Πατριάρχης να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς να ρωτήσει:
α) την Κανονική και αναγνωρισμένη από όλες τις τοπικές Εκκλησίες και Πατριαρχεία, Αρχιεπισκοπή Κιέβου;
β) το Πατριαρχείο Ρωσίας όπου υπάγεται, εκκλησιαστικά, η Ουκρανία;
και γ) τα υπόλοιπα Πατριαρχεία και τις τοπικές Εκκλησίες παγκοσμίως; Από ποιους Ιερούς Κανόνες προκύπτει ότι αυτές είναι υποχρεωμένες να δεχτούν και να κοινωνήσουν με τη νέα εκκλησιαστική δομή; Αναγνωρίζετε, Σεβασμιότατε, Πρωτείο εξουσίας στον Οικουμενικό Πατριάρχη και στη Σύνοδο του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης; Το Πρωτείο εξουσίας δεν περιλαμβάνεται στις κύριες αιρέσεις του Παπισμού;      
4ο) Αυτή τη στιγμή η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει επίσημα, ως Αρχιεπίσκοπο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας τον κ. Ονούφριο. Πότε, Σεβασμιότατε, έπαυσε να ισχύει αυτό και ποια Σύνοδος στην Ελλάδα το αποφάσισε; Μήπως με την πρόσφατη ενέργειά σας κάνετε ανυπακοή στην Εκκλησία της Ελλάδος, στην οποία ανήκετε;
5ο) Ο Επιφάνιος είναι πνευματικό τέκνο και χειροτονία του καθηρημένου και αναθεματισμένου (από το Πατριαρχείο Ρωσίας, το 1992) Φιλάρετου, τέως Αρχιεπισκόπου Κιέβου. Την ενέργεια αυτή του Πατριαρχείου Ρωσίας την είχαν αναγνωρίσει όχι μόνο όλες οι τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, αλλά κι ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος! Σας ερωτούμε, λοιπόν, Σεβασμιότατε:
α) Έχει Ιερωσύνη ο Επιφάνιος;
β) Δεν θεωρείται κι αυτός ακοινώνητος αφού κοινωνεί με τον αναθεματισμένο Φιλάρετο, σύμφωνα με τους Κανόνες της Εκκλησίας μας; 
6ο) Μήπως και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εμπίπτει σ’ αυτόν τον Κανόνα; (Κατά το: «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω, ἀκοινώνητος ἔσται»)                           
7ο) Σεβασμιότατε, ο Φιλάρετος καθαιρέθηκε και αναθεματίστηκε από τη Μόσχα, καθώς αποκόπηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία για λόγους διοικητικούς. Δημιούργησε δε τη δική του ψευδοεκκλησία προκαλώντας σχίσμα στην Ουκρανία. Θεωρείτε άδικη την καθαίρεση και τον αναθεματισμό του;
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν είχε κανένα Κανονικό δικαίωμα να αποκαταστήσει εκκλησιαστικά τους Σχισματικούς της Ουκρανίας. Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, τους κληρικούς στους οποίους η οικεία Εκκλησία τους επέβαλε κάποιες ποινές, δεν επιτρέπεται να τους απαλλάξει απ’ αυτές μία άλλη τοπική Εκκλησία. Κατά συνέπεια, ο κ. Βαρθολομαίος διέπραξε το Κανονικό Παράπτωμα της «εισπήδησης» σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία!
Σεβασμιότατε, θα μπορούσαμε να επεκταθούμε περισσότερο στο ζήτημα αυτό, αλλά δεν θέλουμε να σας κουράσουμε. Δεν θεωρείτε λογικά τα ερωτήματα που σας απευθύνουμε; Επιτέλους, γιατί τόση υποτέλεια απέναντι στο Πατριαρχείο; Στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος ανήκετε και ΟΧΙ στη Σύνοδο του Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως! Μη διχάζετε την Εκκλησία της Ελλάδος! Είναι ξεκάθαρο ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος με την ενέργειά του αυτή απέδειξε ότι υπηρετεί τα πολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ εναντίον της Ρωσίας. Η τοπική μας Εκκλησία γιατί ανακατεύεται; Αυτή η υπόθεση είναι αρμοδιότητα των τοπικών Εκκλησιών της Ουκρανίας και της Ρωσίας ή μιάς Πανορθόδοξης Συνόδου.
Πάντως, είναι πολύ λυπηρό, Σεβασμιότατε, το γεγονός ότι, ενώ εσείς κάνετε ευθεία ανυπακοή στην Ιερά Σύνοδο στην οποία ανήκετε, όλο αυτό το διάστημα κατηγορούσατε κάποιους αδελφούς μας που διαμαρτύρονται ενάντια στον Οικουμενισμό ότι έκαναν, τάχα, «ανυπακοή στην Εκκλησία».  Για μία ακόμη φορά επιβεβαιώσατε ότι εσείς είστε αυτός που κάνει ανυπακοή στην Εκκλησία.  
Το χειρότερο απ’ όλα, όμως, είναι ότι προκαλείτε σοβαρότατο εκκλησιαστικό πρόβλημα στην τοπική μας Εκκλησία, την Μητρόπολη Φλωρίνης –την οποία σας ανέθεσε ο Θεός να διαποιμάνετε–, διότι την αναγκάζετε, πλέον, να έχει κοινό Ποτήριο με Σχισματικούς, δηλαδή με ανθρώπους που είναι εκτός Εκκλησίας! Αυτό είναι ανήκουστο. Από αλλού το περιμέναμε και από αλλού μάς ήρθε! Φοβόμασταν, όλ’ αυτά τα χρόνια, μήπως, μέσω του Πατριαρχείου, «ενωθούμε» με τους αναθεματισμένους Παπικούς και αποκτήσουμε κοινό Ποτήριο μαζί τους, και τώρα βλέπουμε ότι έχουμε κοινό Ποτήριο με άλλους αναθεματισμένους Σχισματικούς! Έχετε αντιληφθεί, π. Θεόκλητε, έχετε συνειδητοποιήσει τι έχετε κάνει; Καθίστασθε πλέον κι εσείς ακοινώνητος, αφού κοινωνείτε με ακοινώνητους! («ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω, ἀκοινώνητος ἔσται»)
Σεβασμιότατε, σας παρακαλούμε θερμά: ανακρούσατε πρύμναν! Μην οδηγείτε στο γκρεμό την τοπική μας Εκκλησία! Σκεφτείτε ότι δεν είστε μόνος σας: η Μητρόπολη Φλωρίνης δεν ταυτίζεται με το πρόσωπό σας· είναι σώμα Χριστού, δηλαδή είναι κλήρος και λαός. Μην παίρνετε λοιπόν το ποίμνιο στο λαιμό σας! Σας παρακαλούμε πολύ, πράξτε τα θεάρεστα!
Με βαθύτατη θλίψη,
οι υπογράφοντες:
Ευάγγελος Βλάσης
Αντώνιος Χατζηπαναγιωτίδης
Δημήτριος Εμμανουήλ
Βασίλειος Κερμενιώτης
Γεώργιος Ασανάκης
Σωκράτης Βασιλειάδης
Ζήκος Παπάζογλου
Χρήστος Ελευθεριάδης
Παναγιώτα Παναγιωτίδου
Σταυρούλα Βλάση

9 σχόλια:

  1. Ανώνυμος31/12/18, 11:29 π.μ.

    Ο κ. Κερμενιωτης τώρα υπογράφει κείμενα με το κοινωνός ακοινωνητω... εναντίον του επισκόπου του που τον έλεγε ορθόδοξο και καλό. Κατά τα άλλα κάτηγορουσε την ΠΠ για εμπάθεια.
    Είθε να μετανοήσουμε και να ανανηψουμε όλοι.
    Χριστός ετεχθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος31/12/18, 2:36 μ.μ.

    Εσείς όλοι που υπογράφετε διαμαρτυρόμενοι την επιστολή, έχετε αποτειχιστεί; Ή μήπως εν τέλει κοινωνείτε με τον ακοινώνητο Θεόκλητο αφού έχετε κοινό ποτήριο με αυτούς που κοινωνούν μαζί του; Γιατί το κοινό Ποτήριο δεν είναι απόδειξη κοινής πίστης μόνο του πιστού ως προς τον ιερέα αλλά και του πιστού ως προς όλους τους κοινωνούντας με αυτό το Ποτήριο.
    Συνεπώς αφού δεν έχετε αποτειχιστεί η επιστολή σας είναι για τον κάλαθο των αχρήστων της Γατζέας...
    (ή μάλλον για να ναρκώνετε την ένοχη συνείδησή σας).

    Α.Να.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/1/19, 4:56 π.μ.

      Γράφεις αθεολόγητα! Οι λαϊκοί δεν έχουν "κοινό Ποτήριο". Οι κληρικοί μόνο κάνουν διακοπή μνημοσύνου.
      Μέχρι χθες, κοπέλα μου, δεν ήξερες τι είναι ο Οικουμενισμός και τώρα έγινες βασιλικότερη του Βασιλέως και κουνάς το δάχτυλο σε ανθρώπους που αγωνίζονται υπέρ της Ορθοδοξίας;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος1/1/19, 1:22 μ.μ.

      Γινώσκετε α αναγινώσκετε κα. Α. Να.;
      Πρέπει να μάθετε επιτέλους ότι δεν αποτειχίζονται οι λαϊκοί αλλά μόνο οι κληρικοί και ότι δεν αποτειχιζόμαστε από την Εκκλησία αλλά από την αίρεση.
      Καλή κι ευλογημένη χρονιά σε όλους!

      Β.Β.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος1/1/19, 4:59 μ.μ.

      Είναι απίστευτο πόσο άσχετος είσαι και θέλεις να ελέγχεις και από πάνω. Ο Κύριος μας είπε «…πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες· τοῦτο γάρ ἐστι τὸ αἷμά μου…» πάντες, όλοι και εσύ λες δεν υπάρχει κοινό ποτήριο για τους λαἵκούς. Όσο για τα παρακάτω να καταδικάσεις και τον Παύλο που πριν ήταν διώκτης των Χριστιανών και μετά ο απότολος των εθνών. Τώρα για τους ανθρώπους που αγωνίζονται για την ορθοδοξία, αν μιλούν όπως εσύ, καλύτερα να σταματήσουν να αγωνίζονται και ας καταλάβουν πρώτα τί είναι ορθοδοξία.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος1/1/19, 7:28 μ.μ.

      Ανώνυμε 4:56 π.μ. θίχτηκες που σχολίασα ότι η επιστολή σου είναι για τα σκουπίδια; Θίχτηκες μάλιστα τόσο πολύ ώστε η κρίση σου σκοτίστηκε και δεν κατάλαβες πόσο ασυνάρτητη είναι η απάντηση σου...κρίμα θα περίμενε κανείς από ανθρώπους που αγωνίζονται περισσότερο καιρό για την Ορθοδοξία περισσότερη ευθυκρισία και κυρίως περισσότερο ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΛΟΓΟ.
      α) Όταν οι Αγ. Πατέρες απαγορεύουν να συντρώγει κανείς με κακοδόξους γιατί θα έπρεπε να συμπροσευχηθούν στη τράπεζα, εσύ λες η συμπροσευχή στην Θεία Λειτουργία και η λήψη των Θείων Μυστηρίων ταυτόχρονα από Ορθοδόξους και κακοδόξους είναι άνευ σημασίας; Όταν ο Μ. Αθανάσιος λέει "να αποφεύγετε όσους πιστεύουν φανερά ασεβή δόγματα. Να φυλάσσετε δε τους εαυτούς σας από αυτούς που ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι δεν πιστεύουν σε αυτά αλλά κοινωνούν με τους αιρετικούς", εσύ θρασύτατα λες ότι η συμπροσευχή και η λήψη των Θείων Μυστηρίων από το κοινό Ποτήριο είναι θέμα ανύπαρκτο; Η ιδέα ότι οι λαϊκοί δεν έχουν κοινό Ποτήριο είναι απλά και ξεκάθαρα μία πρωτοφανούς μεγέθους βλακεία, εντελώς ξένη με την Ορθοδοξία που δεν έχει κανένα νόημα καν να σχολιαστεί περαιτέρω.
      β)Φυσικά και μόνο οι κληρικοί κάνουν διακοπή μνημοσύνου αφού μόνο αυτοί μνημονεύουν επ'Εκκλησίας. Οι λαϊκοί κάνουν διακοπή κοινωνίας την οποία ούτε ποτέ πράξατε αν και υποκρίνεστε προβάλλοντας το "ο κοινωνών ακοινωνήτω ...". Για ποιόν το γράψατε; ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ;;; Για σας δεν ισχύει το "ο κοινωνών ακοινωνήτω...";

      Α.Να.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος1/1/19, 9:17 μ.μ.

      Β.Β., που είδατε ότι η Α.Να. γράφει ότι τάχα αποτειχιζόμαστε από την Εκκλησία και όχι από την αίρεση; Αν κάποιος πρέπει να αναγινώσκει καλύτερα είστε εσείς. Γιατί εκτὸς από αδιάβαστος (βλ. οι λαϊκοί δεν αποτειχίζονται αλλά μόνο οι κληρικοί) είστε και συκοφάντης.
      Γιώργος

      Διαγραφή
    6. Για όσους αυθαιρέτως λένε ότι δεν υπάρχει κοινό ποτήριο:
      "Το τρίτο και κυριώτερο σημείο που φανερώνει ότι οι πιστοί συμμετέχουν στην τέλεση της θείας Λειτουργίας είναι η από κοινού μετά του ιερέως προσφορά της αναιμάκτου ιερουργίας και η συμμετοχή τους στην Τράπεζα του Κυρίου. Ο ιερός Χρυσόστομος μας αναλύει διεξοδικά την ισότητα των πιστών με τον λειτουργό του Κυρίου μπροστά στα μεγάλα και άγια Μυστήρια. Γράφει σχετικά:
      «Υπάρχουν περιπτώσεις που καθόλου δεν διαφέρει ο ιερεύς από τον πιστό, όπως για παράδειγμα την ώρα της θείας Κοινωνίας: Όλοι απολαμβάνουμε τα ίδια, με τον ίδιο τρόπο. Όχι όπως γινόταν στην Παλαιά Διαθήκη όπου άλλα έτρωγε ο ιερεύς και άλλα οι υπόλοιποι και απαγορευόταν να μετέχει ο λαός σε όσα μετείχε ο ιερεύς. Αυτό δεν γίνεται τώρα, στον καιρό της Καινής Διαθήκης, άλλα ένα Σώμα βρίσκεται μπροστά σε όλους και ένα Ποτήριον (Αγία Ζώνη.gr: 28 Σεπτεμβρίου 2017).
      Έχετε ξεφύγει από την Ι. Παράδοση της Εκκλησίας και αντι να μετανοείτε υβρίζετε. Αιδώς κύριοι και κυρίες.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος31/12/18, 4:03 μ.μ.

    Και μετα οντας θλιμμενοι απο τις "ασχημιες" του Επισκοπου τους, και σε ενδειξη αγανακτησης και διαμαρτυριας... κοινωνησαν μαζι του!! Αυτο σιγουρα θα του γινει μαθημα!

    Ελενη, νοικυρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.