Ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος απορρίπτει τη νέα πρόταση για συμφωνία μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας.
Ο αντιπρόεδρος του ΙΣΚΕ, πατήρ Γεώργιος Βαμβακίδης, δήλωσε σε εκπομπή της ΕΡΤ πως «εμείς εμμένουμε στην αρχική μας θέση και στη θέση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, η οποία είναι δεσμευτική για όλη την Εκκλησία. Δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση από την κυβέρνηση, απλώς μας χρυσώνουν το χάπι με κάποιες αλλαγές στην ορολογία. Είναι αβέβαιο το μέλλον. Αν
θέλουν να μας κατοχυρώσουν, όπως λένε, γιατί μας αλλάζουν τελείως τη μορφής της μισθοδοσίας, με την οποία μισθοδοτείται όλο το Δημόσιο, και μας βάζουν σε ένα άλλον φορέα;».
Σε ερώτηση για την στάση του αρχιεπισκόπου δήλωσε «ότι ο αρχιεπίσκοπος δεν είναι Εκκλησία μόνος του, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας έχει αποφανθεί, αυτό είναι το ανώτατο όργανο της Εκκλησίας της Ελλάδος, δεν είναι πρόσωπο μοναδικό στην Εκκλησία αυτός που διοικεί, η Ορθόδοξος Εκκλησία έχει συνοδικό σύστημα» και προανήγγειλε αντιδράσεις: «θα αντιδράσουμε όπως κάθε κοινωνική τάξη που θίγονται τα εργασιακά της δικαιώματα, ίσως και δυνατότερα».
Το σχέδιο
Το σχέδιο δόθηκε χθες στην Επιτροπή Διαλόγου της Ελλαδικής Εκκλησίας, η οποία θα το επεξεργαστεί και στη συνέχεια θα συζητηθεί στην Ιεραρχία (πιθανότατα θα συνεδριάσει στις αρχές Μαρτίου) για τις τελικές αποφάσεις. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση δέχεται κανόνες Δημοσίου για τους ιερείς, το ύψος των υφιστάμενων μισθών τους δεν θα επηρεαστεί και θα καθορίζεται από το ενιαίο μισθολόγιο και το ειδικό μισθολόγιο αρχιερέων.
Οι συνταξιούχοι δεν θα υποστούν αλλαγές. Διατηρείται η μονιμότητά τους, ωστόσο καθίσταται σαφές πως θα καλύπτεται η μισθοδοσία μόνον του σημερινού αριθμού κληρικών, ενώ εάν ο αριθμός των ιερέων αυξηθεί η μισθοδοσία τους θα γίνει με δαπάνες της Εκκλησίας.
Κατοχύρωση
Ειδικότερα, όσον αφορά στη μισθοδοσία των ιερέων, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι «η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση όχι μόνο δεν θίγει το υφιστάμενο καθεστώς, αλλά αντιθέτως το βελτιώνει ουσιωδώς, καθώς η νομική θέση και τα δικαιώματα (υπηρεσιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κ.ά.) των κληρικών για πρώτη φορά κατοχυρώνονται με τις θεσμικές εγγυήσεις που παρέχει η κύρωση διμερούς συμφωνίας».
Στο σχέδιο σημειώνεται, ανάμεσα στα άλλα: «Κυκλοφόρησε ευρέως στο δημόσιο διάλογο ότι οι κληρικοί είναι “δημόσιοι υπάλληλοι” –κάτι ανακριβές. Oπως παγίως έχει κρίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας (αποφάσεις ΣτΕ 507/1983, 4548/1995, 3120/2002 κ.ά.), οι κληρικοί δεν υπάγονται ευθέως στις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, αλλά μόνο στο μέτρο που ειδική διάταξη νόμου παραπέμπει σ’ αυτές».
Τονίζεται δε ότι «ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση η μισθοδοσία των κληρικών θα εξακολουθήσει να διενεργείται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής, είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό πως συνιστά ανακρίβεια και παραπληροφόρηση η άποψη πως η ένταξη των κληρικών στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου ή η καταβολή της μισθοδοσίας τους μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής συνδέονται, δήθεν, με τη διασφάλιση υπηρεσιακών, εργασιακών ή άλλων δικαιωμάτων τους».
Ο αντιπρόεδρος του ΙΣΚΕ, πατήρ Γεώργιος Βαμβακίδης, δήλωσε σε εκπομπή της ΕΡΤ πως «εμείς εμμένουμε στην αρχική μας θέση και στη θέση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, η οποία είναι δεσμευτική για όλη την Εκκλησία. Δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση από την κυβέρνηση, απλώς μας χρυσώνουν το χάπι με κάποιες αλλαγές στην ορολογία. Είναι αβέβαιο το μέλλον. Αν
θέλουν να μας κατοχυρώσουν, όπως λένε, γιατί μας αλλάζουν τελείως τη μορφής της μισθοδοσίας, με την οποία μισθοδοτείται όλο το Δημόσιο, και μας βάζουν σε ένα άλλον φορέα;».
Σε ερώτηση για την στάση του αρχιεπισκόπου δήλωσε «ότι ο αρχιεπίσκοπος δεν είναι Εκκλησία μόνος του, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας έχει αποφανθεί, αυτό είναι το ανώτατο όργανο της Εκκλησίας της Ελλάδος, δεν είναι πρόσωπο μοναδικό στην Εκκλησία αυτός που διοικεί, η Ορθόδοξος Εκκλησία έχει συνοδικό σύστημα» και προανήγγειλε αντιδράσεις: «θα αντιδράσουμε όπως κάθε κοινωνική τάξη που θίγονται τα εργασιακά της δικαιώματα, ίσως και δυνατότερα».
Στο Δημόσιο οι ιερείς με… 10.000 προεκλογικές προσλήψεις!
Οι περίπου 10.000 ιερείς παραμένουν στο Δημόσιο και ταυτόχρονα
αποχωρούν. Το παράδοξο αυτό, που μόνο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να
σκαρφιστεί, προωθείται μέσω του σχεδίου που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα
για τη μισθοδοσία του Κλήρου και την εκκλησιαστική περιουσία.
Η κυβέρνηση, φοβούμενη τις αντιδράσεις και μάλιστα σε προεκλογική
περίοδο, προτείνει την παραμονή των ιερέων στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών και
ταυτόχρονα τη δημιουργία Ταμείου Μισθοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
το οποίο θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό κορβανά με περίπου 200
εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, έτσι ώστε να απελευθερωθούν 10.000 θέσεις στο
Δημόσιο τις οποίες στη συνέχεια ενδέχεται να μοιράσει σαν προεκλογικό
δωράκι.
Ετσι, λοιπόν, και παρά τις αρχικές της δεσμεύσεις, τελικά η κυβέρνηση δεν προχωρά σε διαχωρισμό κράτους – Εκκλησίας, αντιθέτως θολώνει περισσότερο τις σχέσεις των δύο θεσμών, μετατρέπει την Εκκλησία σε μια ιδιότυπη ΔΕΚΟ, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίσει προεκλογικά «μπόνους». Από όλη αυτή την ιστορία χαμένο, ως φαίνεται, βγαίνει αποκλειστικά το ελληνικό κράτος, καθώς από τη μια θα συνεχίζει πληρώνει τους ιερείς και από την άλλη θα επιβαρύνεται και με τη μισθοδοσία επιπλέον 10.000 δημοσίων υπαλλήλων.
Μένει τώρα αν θα δεχτούν τις προτάσεις αυτές η Ελλαδική Εκκλησία, το
Οικουμενικό Πατριαρχείο (σ.σ.: σήμερα η αντιπροσωπία του συναντιέται με
τον υπουργό Παιδείας) και της Εκκλησίας της Κρήτης. Πάντως, εξαρχής
έχουν θέσει βέτο σε οποιαδήποτε αλλαγή στο μισθολογικό καθεστώς του
Κλήρου, ενώ έντονες επιφυλάξεις εκφράζονται στους κόλπους των ιερέων.
«Παραμένουμε στις θέσεις μας και επιμένουμε στη διατήρηση του καθεστώτος
που ισχύει σήμερα», λένε χαρακτηριστικά στον Ελεύθερο Τύπο ιερωμένοι.Ετσι, λοιπόν, και παρά τις αρχικές της δεσμεύσεις, τελικά η κυβέρνηση δεν προχωρά σε διαχωρισμό κράτους – Εκκλησίας, αντιθέτως θολώνει περισσότερο τις σχέσεις των δύο θεσμών, μετατρέπει την Εκκλησία σε μια ιδιότυπη ΔΕΚΟ, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίσει προεκλογικά «μπόνους». Από όλη αυτή την ιστορία χαμένο, ως φαίνεται, βγαίνει αποκλειστικά το ελληνικό κράτος, καθώς από τη μια θα συνεχίζει πληρώνει τους ιερείς και από την άλλη θα επιβαρύνεται και με τη μισθοδοσία επιπλέον 10.000 δημοσίων υπαλλήλων.
Το σχέδιο
Το σχέδιο δόθηκε χθες στην Επιτροπή Διαλόγου της Ελλαδικής Εκκλησίας, η οποία θα το επεξεργαστεί και στη συνέχεια θα συζητηθεί στην Ιεραρχία (πιθανότατα θα συνεδριάσει στις αρχές Μαρτίου) για τις τελικές αποφάσεις. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση δέχεται κανόνες Δημοσίου για τους ιερείς, το ύψος των υφιστάμενων μισθών τους δεν θα επηρεαστεί και θα καθορίζεται από το ενιαίο μισθολόγιο και το ειδικό μισθολόγιο αρχιερέων.
Οι συνταξιούχοι δεν θα υποστούν αλλαγές. Διατηρείται η μονιμότητά τους, ωστόσο καθίσταται σαφές πως θα καλύπτεται η μισθοδοσία μόνον του σημερινού αριθμού κληρικών, ενώ εάν ο αριθμός των ιερέων αυξηθεί η μισθοδοσία τους θα γίνει με δαπάνες της Εκκλησίας.
Ειδικότερα, όσον αφορά στη μισθοδοσία των ιερέων, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι «η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση όχι μόνο δεν θίγει το υφιστάμενο καθεστώς, αλλά αντιθέτως το βελτιώνει ουσιωδώς, καθώς η νομική θέση και τα δικαιώματα (υπηρεσιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κ.ά.) των κληρικών για πρώτη φορά κατοχυρώνονται με τις θεσμικές εγγυήσεις που παρέχει η κύρωση διμερούς συμφωνίας».
Στο σχέδιο σημειώνεται, ανάμεσα στα άλλα: «Κυκλοφόρησε ευρέως στο δημόσιο διάλογο ότι οι κληρικοί είναι “δημόσιοι υπάλληλοι” –κάτι ανακριβές. Oπως παγίως έχει κρίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας (αποφάσεις ΣτΕ 507/1983, 4548/1995, 3120/2002 κ.ά.), οι κληρικοί δεν υπάγονται ευθέως στις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, αλλά μόνο στο μέτρο που ειδική διάταξη νόμου παραπέμπει σ’ αυτές».
Τονίζεται δε ότι «ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση η μισθοδοσία των κληρικών θα εξακολουθήσει να διενεργείται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής, είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό πως συνιστά ανακρίβεια και παραπληροφόρηση η άποψη πως η ένταξη των κληρικών στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου ή η καταβολή της μισθοδοσίας τους μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής συνδέονται, δήθεν, με τη διασφάλιση υπηρεσιακών, εργασιακών ή άλλων δικαιωμάτων τους».
Καλά να πάθουν!!! γιατί πρόδωσαν το Θεό και άφησαν το λαό ακατήχητο. Κοινωνούν χρόνια με τις αιρετικές ομάδες, ήρθε η ώρα της πληρωμής.Από εδώ και πέρα υπάρχει μόνο μετάνοια!!! για όλους μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα,τι έπαθαν αυτοι;έχουν γλωσσα;και μαλιστα που λέει οχι;
ΑπάντησηΔιαγραφή