Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

ΠΑΤΡ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ: «Αναγνωρίζομεν τον Πάπαν ως διάδοχον των Αποστόλων» (Τι έλεγε άλλοτε ο Τελεβάντος!)


«Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ»
                 (1914 – 1991)    
Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ

Αναμφίβολα, ο κύκλος περί τον Πατριάρχη Δημήτριο που δημιουργήθηκε στα χρόνια της Πατριαρχείας του δεν αντέδρασε στην παναίρεση του οικουμενισμού.
Η οικουμενιστική ιστορική – πνευματική πίεση που ασκήθηκε από τον Αθηναγόρα στο Ορθόδοξο πλήρωμα, βρήκε τη συνέχειά της στον Πατριάρχη Δημήτριο. Ο εκκλησιαστικός ιστορικός έχει καταγράψει, ότι ο Πατριάρχης Δημήτριος πέπτωκε (εξ αρχής) δια του ενθρονιστηρίου λόγου του: «Και διαδηλούμεν την πρόθεσιν ημών, όπως εν πιστότητι προς την άχρι τούδε γραμμήν του Οικουμενικού Πατριαρχείου ακολουθήσωμεν την αγίαν και μεγάλην γραμμήν του μεγάλου προκατόχου ημών, του αοιδίμου Πατριάρχου Αθηναγόρα του Α»!
Δύο παρατηρήσεις:

- Από την αρχή υιοθέτησε την κακόδοξη και αιρετική πορεία του Αθηναγόρα.
- Αυτή την κακόδοξη – αιρετική πορεία την τιτλοφόρησε ως «αγία».
Να θυμηθούμε, ότι η πίστις η καθαρή και γνησία, είναι η κύρια οφειλή των κληρικών προς τον Θεόν και την Εκκλησίαν του σύμφωνα με τη Γραφή: «Σκοπόν δέδωκά σε τω οίκω Ισραήλ» (Ιεζ. Γ, 16).
Ερώτημα: Τι σκοπός, φύλακας, μπορεί να είναι ένας επίσκοπος, όταν μολύνει με την αίρεσιν την αγίαν παρακαταθήκη της Ορθοδοξίας, των Πατέρων του;
Καταβάλλονται παρεμβατικές προσπάθειες από επώνυμους και «ανώνυμους» σχολιαστές σε πολλά ιστολόγια, για να συνθέσουν πτυχές της πατριαρχικής παρουσίας του Δημητρίου, σε επιλεγμένα σημεία της, ως πιστοποίηση (τάχα) ενιαίου ειρμού ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας, που συνείχε τον Πατριάρχη Δημήτριο (Κων/λεως). Παρακάμπτουν, βέβαια, οι σχολιαστές, την σφαιρική πρακτική των πανοραμικών οικουμενιστικών κατοπτεύσεων του Πατριάρχη και την πεμπτουσία των λόγων του, που θα αναφέρουμε περιεκτικά και εν συντομία (πιο κάτω).
Φυσικά, αυτά τα σημειώνουμε σήμερα συνειδητοποιώντας με θλίψη μια ακόμη ιστορική οικουμενιστική τομή σε βάρος της Ορθοδοξίας. Θα αναφέρω κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα «εγκωμίων» προς τον Πατριάρχη Δημήτριο, ως παράδοξη συμβίωση οικουμενισμού και ορθοδοξίας, ορθοδόξου «νεορομαντισμού» και οικουμενιστικής θετικιστικής σκέψης, που είναι το νέο «αντι-οικουμενιστικό» πρόσωπο της εποχής μας.
- «Ο Πατριάρχης Δημήτριος ήταν ένας ταπεινός και αθόρυβος ιερουργός του μυστηρίου της Εκκλησίας» (Αρχιμανδρίτης Βασίλειος Γοντικάκης – Μάιος 2013 - Βιβλιοκριτική).
- «Ήταν οραματιστής. Δεν θριαμβολόγησε ποτέ για τους ενδόξους προγόνους μας και τους αειμνήστους προαπελθόντας, αλλά έπραξε έργα αντάξια αυτών» (Γέρων Δέρκων Απόστολος – 23/12/2017).
- «Ο σεμνός Πατριάρχης που στρίμωξε την Τουρκία και έβαλε μετάνοια στον Γέροντα Παΐσιο» (Π. Τελεβάντος – 10/9/2011).
- «Ο δε νυν Βαρθολομαίος μαθήτευσε δίπλα σε έναν καταπληκτικό για τα δεδομένα του αιώνα μας Πατριάρχη, αληθέστατο στην πίστη…» (Vaso19, 13/6/19, 5.49 π.μ., στην «Πατερική Παράδοση» σχόλιό του).
Η κεντρική φιλοσοφία των εγκωμίων διαψεύδεται από τα ίδια τα λόγια του Πατριάρχου Δημητρίου:
«Εκατέρα των Εκκλησιών (Ορθόδοξη και παπική) έχει παραλάβει και τελεί τα αυτά ιερά μυστήρια. Αναγνωρίζομεν τον Πάπαν ως διάδοχον των Αποστόλων, όπως ημείς είμεθα διάδοχος των Αποστόλων» (Ενθρονιστήριος λόγος – περιοδικό «Επίσκεψις», 15.6.87).
Να θυμίσουμε, επίσης, τον έπαινο του Δημητρίου προς το Π.Σ.Ε. για την 25 ετή δράση του.
Τι σημαίνει έπαινος προς το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών;
Σημαίνει, ότι: «όλες οι Χριστιανικές εκκλησίες (και η ορθόδοξη) κατέχουν μέρος μόνο της αποκαλυφθείσης υπό του Χριστού Αληθείας» δηλ. «ανήκουσαι εν ίσω μέτρω εις την μίαν αγίαν του Χριστού Εκκλησίαν» και μόνον δια της μεταξύ των ενώσεων θα γίνουν κάτοχοι της πλήρους!
Επίσημα (γυμνή τη κεφαλή), ο Πατριάρχης Δημήτριος διακήρυξε, ότι ο πάπας είναι «σεβάσμιος αδελφός», «πρώτος εν τη καθόλου Εκκλησία του Χριστού», καθ’ ό «ομότροπος και ομόζηλος των πρωτοκορυφαίων Πέτρου και Παύλου» (Επίσκεψις, 15.12.1977, Επίσκ. Νο 214 και Νο 161, 139, 159).
Το 1979 (30/9), όταν λειτουργούσε στον Πατριαρχικό Ναό, τότε χοροστατούσε και ο Πάπας, όπου έψαλλαν τη φήμη του, ως επισκόπου Ρώμης, και στο «αγαπήσωμεν αλλήλους», ο Δημήτριος εξήλθε του ιερού και έδωσε λειτουργικό ασπασμό στον αμετανόητο και αμετακίνητο στις αιρέσεις του Πάπα.
Ο άγιος επίσκοπος Φλωρίνης Αυγουστίνος, σε ανοικτή επιστολή του προς τον Πατριάρχη Δημήτριο, που δημοσιεύθηκε και στην «Χριστιανική Σπίθα» (Αριθμ. 438, Μάρτιος – Απρίλιος 1975), μεταξύ άλλων γράφει: «…είχον παύσει παλαιότερον το μνημόσυνον του προκατόχου σας, πως είναι δυνατόν, λέγω, τώρα, ότε τα ανοίγματα προς τους έξω κατέστησαν ευρύτερα και πλέον επικίνδυνα, να εξακολουθώ να μνημονεύω του ονόματός σας ως ορθοτομούντος τον λόγον της αληθείας;».
Αυτές οι αλήθειες του π. Αυγουστίνου κονιορτοποιούν τις αναλήθειες των εγκωμίων που προανέφερα και οι αλήθειες αυτές του π. Αυγουστίνου, αναπαράγονται μέσα στο κατηγοριακό πλαίσιο ενός σχολίου στο βιβλίο του «Η ορθοδοξία έναντι του οικουμενισμού», σελ. 143 – 144, όπου διαβάζουμε:
«παρά την αλλαγήν όμως προσώπου εις την κορυφήν της Ορθοδοξίας και παρά το ομολογουμένως φιλήσυχον και ταπεινόν του διαδεχθέντος τον Αθηναγόραν Παναγιωτάτου κ. Δημητρίου, η ακολουθουμένη γραμμή ουδόλως ήλλαξε. Ενετάθησαν μάλιστα αι οικουμενιστικαί δραστηριότητες και παραβάσεις των Ι. κανόνων μέχρι σημείου, ώστε όλοι οι πονούντες δια την Ορθοδοξίαν να γίνωνται εναγώνιοι και να προσανατολίζονται προς ενεργείας απευκταίας, ως ήτο η υπό τριών εν ενεργεία επισκόπων υπαγομένων εις τας νέας χώρας (του αειμνήστου μητροπολίτου Ελευθερουπόλεως κ. Αμβροσίου, του μητροπολίτου Παραμυθίας κ. Παύλου και του υποφαινομένου) διακοπή του μνημοσύνου του ονόματος του Πατριάρχου Αθηναγόρου από του έτους 1970 κ.ε.».
Τα ανωτέρω ενδεικτικά εγκώμια προς τον Πατριάρχη Δημήτριο εκφράζουν μια «επικοινωνιακή» ορθοδοξότητα και αντανακλούν τη διαβρωτική εισβολή του οικουμενισμού στην Εκκλησία. Βλέπουμε, ακόμη, την αντιπαλότητα (εκ φύσεως) του ορθού εκκλησιαστικού λόγου (π. Αυγουστίνος) με την «επικοινωνιακή» ορθοδοξότητα, που αναδύεται από την διαστρέβλωση της Πατερικής διδασκαλίας και πρακτικής.
Ερωτήματα: Από το 1973 η Ι. κοινότητα του Αγ. Όρους εν συνεργασία με την Πατριαρχική Εξαρχία (του Δημητρίου) αποφασίζει: … «όπως του λοιπού μη χορηγούνται Καλύβαι και εξαρτήματα εις δεδηλωμένους ζηλωτάς υπό των Ι. Μονών» (Πρακτικόν ΣΑ, συνεδρία της 26/9/73).
Ποια ταυτότητα, ποια ακεραιότητα διασφαλίζεται και ποιους κινδύνους αποτρέπει η απόφαση αυτή; Με απλά λόγια, η απόφαση αυτή διασώζει την ταυτότητα του Αγ. Όρους ως προπύργιο Ορθοδοξίας ή διευκολύνει την οικουμενιστική διάβρωσή του; Ασφαλώς το δεύτερο! Δανειζόμενοι την φιλοσοφική σκέψη του Ι.Ν. Θεοδωρακόπουλου (Μαθήματα φιλοσοφίας της Ιστορίας και του Πολιτισμού – Αθήνα 1968), ας προσεγγίσουμε το Ιστορικό – Εκκλησιολογικό Αγιορειτικό γίγνεσθαι με τον συλλογισμό: Βυθίζουμε το νου μας μέσα στο χρόνο, από τότε (1973) μέχρι σήμερα (Κολυμπάρι) και παρακολουθούμε τα γεγονότα, όπως ένας κολυμβητής που παρακολουθεί την ρυθμικότητα – κυματισμό που έχει η θάλασσα. Ακούγοντας τη ρυθμικότητά της κατανοούμε τη στοιχείωσή της, προς τα πού πηγαίνει. Διαπιστώνουμε, έτσι, ότι η σημερινή κατεύθυνση του Αγίου Όρους, σε επίπεδο εκκλησιολογίας και μη αντίδρασης στην αίρεση, είναι καρπός κάποιας βαθιάς οικουμενιστικής εκλογής, που αντανακλάται και στα Πατριαρχικά κατασταλτικά μέτρα που χρησιμοποίησε το Πατριαρχείο (Δημήτριος) σε συνεργασία με την Ι. κοινότητα και όχι μόνο. Όπως έγινε σαφές, υπάρχει θεωρητική και πρακτική διασύνδεση του Πατριάρχου Δημητρίου με τον σημερινό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, η οποία ερμηνεύει τις σημερινές διώξεις των Αγιορειτών που δεν κλείνουν γόνυ στον οικουμενισμό. Ίσως οι εγκωμιαστικές αναφορές προς τον Πατριάρχη Δημήτριο να είχαν κάποιο (θεολογικό) βάρος αν έλλειπαν οι πράξεις του, που ήταν ένσκοπες, δηλ. δραστηριότητες (οικουμενιστικές), που συνιστούν εκδήλωση πρόθεσης και επιδίωξη πραγμάτωσής των.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ


"Π.Π.": Δεῖτε τί ἔλεγε ἄλλοτε ὁ Τελεβάντος για το Δημήτριο, κι ὄχι μόνο:

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, ΠΑΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΩΝ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Ακτίνες”:

“Η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας συμμετείχε και στην φετινή κεντρική εκδήλωση για την Ημέρα της Δημιουργίας, που διοργάνωσε το Συμβούλιο των "Εκκλησιών" της Γερμανίας στις 5 Σεπτεμβρίου 2014 στο Μόναχο.

Όπως αναφέρει ο Αρχιερατικός Επίτροπος Βαυαρίας της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας, Απόστολος Μαλαμούσης Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου "Ο αείμνηστος Οικουμενικός Πατριάρχης Δημήτριος είχε προτείνει την 1η Σεπτεμβρίου (αρχή του εκκλησιαστικού έτους), ως ημέρα προσευχής των εκκλησιών για τη δοξολόγηση του Θεού και τη συνειδητοποίηση της δικής μας ευθύνης για τη δημιουργία. Το Συμβούλιο των Εκκλησιών της Γερμανίας (ACK) υιοθέτησε με ενθουσιασμό την πρόταση αυτή και την έθεσε από τo 2010 σε εφαρμογή. Την πρώτη Παρασκευή του Σεπτεμβρίου εκάστου έτους διοργανώνεται εναλλακτικά σε μεγάλες πόλεις της Γερμανίας η κεντρική και επίσημη εκδήλωση της ACK με προσευχή και δοξολογία, κήρυγμα, και επιστημονική ημερίδα, ή συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέματα που έχουν σχέση με το θέμα αυτό. Παράλληλα διοργανώνονται και σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο ανάλογες εκδηλώσεις των τοπικών εκκλησιών".

Προσέξτε τις φωτογραφίες! Υπάρχουν μεν  ορθόδοξοι χωρίς άμφια που συμπροσεύχονται με τους αιρετικούς σε ετερόδοξο ναό. Κατά την τελετή του αγιασμού, όμως, εκτός από τον ορθόδοξο κληρικό που φορά πετραχήλι ο παπικός κληρικός και κάποια ιέρεια -πιθανόν Λουθηρανή- συμπροσεύχονται με άμφια με τους ορθόδοξους, όπως δείχνει η φωτογραφία που προτάσσεται της ανάρτησης! Επομένως μιλάμε για προχωρημένες συμπροσευχές!

Προσέξτε ακόμη ότι οι περιβαλλοντολογικές οικουμενιστικές ασχημίες άρχισαν πριν πολλές δεκαετίες τη προτάσει μάλιστα του αείμνηστου Πατριάρχη Δημητρίου.

Επομένως το επιχείρημα ότι ο Πατριάρχης Δημήτριος δεν ήταν δήθεν οικουμενιστής -όπως διατείνονται ορισμένοι- είναι απολύτως ανακριβές. Προέρχεται εκ του πονηρού για να μπορούν κάποιοι να δικαιολογούν τον εαυτό τους επειδή την εποχή του Πατριάρχη Δημητρίου κατάπιαν τη γλώσσα τους για θέματα Οικουμενισμού -ή και ήταν στενοί συνεργάτες του μακαριστού Πατριάρχη-, ενώ τώρα που ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος συνεχίζει τους ίδιους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς ισχυρίζονται ότι κατέστη ο χειρότερος αιρετικός που υπήρξε ποτέ στην Ιστορία της Εκκλησίας.!!! Ακου ανιστόρητος και αθεολόγητος ισχυρισμός!

Αλλο βέβαια ότι ο Πατριάρχης Δημήτριος ήταν πρότυπο σεμνού ιεράρχη που δημιουργούσε αμέσως σε όλους σεβασμό και συμπάθεια. 

Αλλά τούτο πώς αναιρεί το γεγονός ότι ήταν οικουμενιστής;

Και πώς δεν ήταν, άραγε, οικουμενιστής, αφού ήταν πνευματικό ανάστημα του μ. Χαλκηδόνος Μελίτωνα Χατζή; Ποιος αγνοεί ότι ο μ. Πατριάρχης Δημήτριος πήγε στη Ρώμη και παρέστη στη λειτουργία του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄(Βοιτύλα) που του έφερε και τις όστιες για να τις ευλογήσει;!!!

Ορισμένοι, όπως έγραψα πολλές φορές, είναι "Βαρθολομαιομάχοι" και όχι αντι-οικουμενιστές. Απλά έχουν προσωπική πικρία -δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη δεν είναι αυτό που μετρά- με τον σημερινό Πατριάρχη και το έριξαν στον ... αντι-οικουμενισμό. 

Ωρα καλή ο ανεκδιήγητος και καθαιρετέος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός, ο οποίος θυμήθηκε να παραστήσει τον αντι-οικουμενιστή μόλις ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αρνήθηκε να τον εκλέξει Αρχιεπίσκοπο Αμερικής!!!  

Το ίδιο και ο Σεβ. Καλαβρύτων. Μόλις έγινε εκείνη η “μακάβρια τελετή”, όπως την αποκαλεί, που άφησε εκτός εκκλησιαστικής κοινωνίας τον μ. Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, μετεβλήθη σε πύρινο αντι-οικουμενιστή ιεράρχη και τα δήθεν αντιοικουμενιστικά άρθρα του γίνονται πρωτοσέλιδα στον “Ορθοδοξο Τύπο”, την πάλαι ποτέ "ναυαρχίδα του αντι-οικουμενιστικού αγώνα" και νυν πιο προσκυνημένη φυλλάδα έναντι των πιο βαμμένων εν ζωή οικουμενιστών.


Λες και ξεχάσαμε τι ασέβειες έλεγε για την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος και πώς κάλυψε τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο για την αήθεια να προσκαλέσει τον Πάπα στην Ελλάδα ή λες και αποκήρυξε ποτέ τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του ΠΣΕ στο Πόρτο Αλέγκρε -στην οποία συμμετέσχε- που εξέδωσε ένα φρικτό εκκλησιολογικό κείμενο που φέρει ξεκάθαρα το στίγμα της προτεσταντικής Εκκλησιολογίας ή λες και δεν είναι ο αίτιος της εξώθησης του κ. Σημάτη και άλλων στο σχίσμα που οι ίδιοι αποκαλούν αποτείχιση. Πέραν φυσικά από την αδιαμφισβήτητη προσωπική ευθύνη του κ. Σημάτη και των ομοφρόνων του για τα σημερινά τους χάλια.

7 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/6/19, 11:15 π.μ.

    Ναι, και σεις επαινείτε τον Δημήτριο!
    " «Ο δε νυν Βαρθολομαίος μαθήτευσε δίπλα σε έναν καταπληκτικό για τα δεδομένα του αιώνα μας Πατριάρχη, αληθέστατο στην πίστη…» "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαλλον δεν γνωρίζεις τα συνολικα δεδομενα τουλαχιστον στο γιατι γραφτηκε αυτο..ενω ο αρθρογραφος τα αγνοει εσκεμμενα να τα αναφερει. Ειδικά απο τετοιες φρασεις προσφωνήσεων κατα τις συναντήσεις και ο Αγ.Μαρκος σαν οικουμενιστης και παραβάτης θα φαινοταν..
      Γοχικες τακτικες και ρηχες αναλυσεις..

      Διαγραφή
  2. Λάθος κάνεις, Ανώνυμε. Η αναφορά του κ. Σακαλάκη γίνεται σε ένα μακροσκελέστατο σχόλιο που δημοσιεύτηκε τις προηγούμενες μέρες, από σχολιαστή με τις θέσεις του οποίου (όπως και των άλλων σχολιαστών) δεν ταυτιζόμαστε. Ο π. Ευθύμιος έχει γράψει τόσα και τόσα που έγιναν στην εποχή Δημητρίου εναντίον των αντι-Οικουμενιστών Αγιορειτών Πατέρων, αλλά και η "Π.Π." έχει αναφερθεί στις οικουμενιστικές θέσεις του. Και δεν είναι έντιμο να αποδίδεται στην "Π.Π." μια τοποθέτηση ανάμεσα σε άλλες, ενός σχολιαστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείτε να με παραπέμψετε σχετικά στις πληροφορίες για το άγιο Όρος από τον π.Ευθύμιο; Γιατί μου δεν είχατε ενημερώσει στα προηγούμενα, όταν έχω βάλει την ανοικτή πρόκληση στην συγκέντρωση υλικού για το υπάρχων περιεχόμενο που λέτε; Θα σας πω για τα δυο που ήδη γνωρίζω από εδώ.
      1) Το αρθρο στον Ο.Τ ΤΟΥ Κ.ΘΕΟΔΟΡΟΥ ΤΟ 87, που ναι μεν είναι "προφητικό" αλλά ελλιπές, ανακριβές και υπερβολικό επί των πραγματικών γεγονότων όπως φαίνεται στο σχετικό βίντεο.
      2)Επίσης γνωρίζω το περιοδικό των αγιορειτών και τις προειδοποιήσεις - υπενθυμίσεις - πιέσεις προς τον Δημήτριο τις φορές που συναντιώταν με τον Πάπα και όταν άρχιζαν οι διάλογοι. Τίποτα από αυτά δεν συνιστούσε αίτια ικανή για διακοπή μνημοσύνου. Δεν δημοσιεύουν επίσης τις διαβεβαιώσεις/απαντήσεις του Πατριαρχείου. Οι ίδιοι παραδέχονται το 1988 για αλλαγή έκφρασης των κειμένων του πατριαρχείου σε σχέση με την εκκλησιολογία ( που σημαίνει ότι μέχρι τότε δεν ήταν λάθος αλλά και πάλι αυτό δεν συνιστά "γυμνή τη κεφαλή" για τον Πατριάρχη. Άλλωστε ο νυν Βαρθολομαίος ήταν ο διευθυντής του Γραφείου. Ένα χρόνο πριν ο Δημήτριος είχε εκφωνήσει καθαρά ορθόδοξη θέση σε σχέση με τα ενωτικά ανοίγματα μέσα στο Βατικανό.

      Διαγραφή
  3. Κ.Σακαλακη, πριν κάνω πλήρη κριτική στο αρθρο σας και την κατάσταση, θα ήθελα μερικές διευκρινίσεις, με την μορφή απαντήσεων σας με ΝΑΙ - ΟΧΙ στο νούμερο της ερώτησης. Αν θέλετε να διευκρινίσετε κάτι παραπάνω, πολύ ευχαρίστως. 40 Ερωτήσεις για σας και όχι μόνο, μέχρι της τελικής ολοκληρωμένης απάντησης, θεού θέλοντος.

    1 )Γνωρίζετε τις βασικές αρχές της εκκλησιαστικής οικονομίας;
    2) Γνωρίζετε τη διαφορά των προτεσταντικών και Γοχικων μεθόδων ερμηνείες και
    συμπεράσματος από την καθαρά ορθόδοξη;
    3) Γνωρίζετε την διαχρονική γραμμή των ενωτικών προσπαθειών με την πρώην ορθόδοξη
    εκκλησία της Δύσης;
    4) Γνωρίζετε ότι ο όρος εκκλησία όταν αναφερόμαστε σε αλλόδοξες κοινότητες έχει
    χρησιμοποιηθεί από Αγίους και ότι πάντα πρέπει να συσχετίζεται με το υπόλοιπο
    περιεχόμενο πριν βγάλουμε συμπέρασμα;
    5) Γνωρίζετε τη διαφορά της προπαγάνδας και της σφαιρικής άποψης;
    6) Γνωρίζετε τους λόγους που έχω εκθέσει Στο παρόν ιστολόγιο για τους οποίους προσπαθώ αντικειμενικά να αναπαραστήσω τι έγινε κατά τα 19 χρόνια του Δημητρίου
    7) Γνωρίζατε ότι ο συγκεκριμένος Πατριάρχης ήταν τελείως απροετοίμαστος για τον ρόλο;
    8) Γνωρίζετε ότι οι πατριάρχες έχουν λογογράφο;
    9) Γνωρίζετε τις επίσημες (γυμνή τη κεφαλή) προσφωνήσεις του Αγ.Μάρκου του ευγενικού προς τους Λατίνους κατά τα δύο έτη της διαπραγματεύσης και το λόγο Γιατί δεν εφάρμοσε κατά γράμμα την αγιογραφική προτροπή;
    10) Γνωρίζατε ότι ο Άγιος Μάρκος έβαλε προτεραιότητα την πίστη και το δογματικό μέρος
    και άφησε σε δεύτερη προτεραιότητα τα περί βαπτίσματος και γενικά τα εξωτερικά ;
    11) Γνωρίζατε ότι ο Άγιος Μάρκος ζητούσε να λειτουργήσει μέσα σε παπικό ναό (Όχι συν
    λειτουργήσει βέβαια) ;
    12) Γνωρίζετε ότι για να είστε αντικειμενικός θα πρέπει να μην χρησιμοποιείται (χωρίς
    διευκρινίσεις) Ο χαρακτηρισμός άγιος σε μη επίσημα αναγνωρισμένα πρόσωπα που έχουν
    κοιμηθεί και που έχουν επικρατήσει διαφορετικοί τίτλοι τιμής για την περίπτωση;
    13) Γνωρίζετε για την επιστολή που έστειλε ιεράρχης στο Δημήτριο μετά την ενθρόνισή του, υπό το πρίσμα της επανάληψης μνημόνευσης του νέου πατριάρχη και στην οποία αναφέρεται η προειδοποίηση για συνέχιση διακοπή μνημοσύνου εάν δεν τηρηθεί η
    προσέγγιση με τις επτά οικουμενικές συνόδους (κάτι που προφανώς θα ήταν εξήγηση του
    Πατριαρχείου περί της «Αγίας Γραμμής»);
    14) Γνωρίζετε γιατί ο Μακ. Αυγουστίνος με δημοσιευμένη σαφή απόδειξη αιρετικότατης
    διακήρυξης περί φιλιόκβε του Αθηναγόρα το 1962, δεν αποτειχίστηκε όταν έγινε επίσκοπος το 1967 και ενώ το είχαν πράξει Ιερές Μονές αλλά περίμενε τους υπόλοιπους γνωστούς;
    15) Γνωρίζετε ότι τα υπό προϋποθέσεις «ανοίγματα προς τους έξω» δεν είναι λόγος διακοπής μνημοσύνου;
    16) Μπορείτε να εξηγήσετε (αν σας ζητηθεί αναλυτικά )γιατί πιστεύετε ότι μία μαρτυρία ενός ανθενωτικού επισκόπου η οποία μάλιστα, παρ’ όλη την προηγούμενη πράξη και πείρα του, έμεινε στα λόγια, μπορεί να θεωρηθεί τεκμήριο κονιορτοποιησης των ορθόδοξων στοιχείων και αναντίρρητη απόδειξη προσωπικού οικουμενισμού ενός πατριάρχη, όταν σε όλες τις άλλες περιπτώσεις υπάρχει πλήθος διαφορετικών τεκμηρίων αυτών;
    17) Ισχύει ότι τους ισχυρισμούς του ασαφούς κειμένου του βιβλίου που πανηγυρίσατε
    προκλητικά, δεν τους επιβεβαιώνει κανείς με σαφήνεια, όχι μόνο η παγκόσμια ορθοδοξία επί δυο δεκαετίες, αλλά ούτε ο ίδιος ο φερόμενος Επίσκοπος δεν φέρετε να εξηγεί χρονολογικά και με λεπτομέρεια σε άλλες του δημοσιεύσεις ή ομιλίες τα θεωρούμενα ως οικουμενιστικά ανοίγματα του Πατριάρχη (Όχι της Αυλής του), όπως έκανε λεπτομερώς με τον Αθηναγόρα;
    18) Γνωρίζατε ότι ο φιλενωτικός Άγιος Παΐσιος αλλά και ο αντιφιλενωτικός Μακαριστός
    Αυγουστίνος είχαν επισκεφτεί το Πατριαρχείο λίγο πριν την επίσκεψη του Πατριάρχη στη
    Ρώμη , άρα θεώρησαν έμπρακτα ότι ο φιλενωτικός πατριάρχης είχε «ψίχα και φλοιό» αλλά και τις ορθόδοξες φιλενωτικες προϋποθέσεις;
    19) Σας παραξένεψε η άρνηση του Αγίου Παΐσιου , σε μεγαλύτερη μάλιστα ηλικία και (κατ’
    επέκταση υπό αύξηση πνευματικών χαρισμάτων), να επαναλάβει την διακοπή;
    20) Σας παραξένεψαν οι "οικουμενιστικές αποδείξεις" αναμεμιγμένες μαζί με δημόσιες ορθόδοξες μαρτυρίες μαζι με το αφιλόδοξο και ταπεινό φρόνημα του συγκεκριμένου;
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΝΕΧΕΙΑ
    20) Σας παραξένεψαν οι "οικουμενιστικές αποδείξεις" αναμεμιγμένες μαζί με δημόσιες ορθόδοξες μαρτυρίες μαζί με το αφιλόδοξο και ταπεινό φρόνημα του συγκεκριμένου;
    21) Γνωρίζατε ότι μετά την επίσκεψη στη Ρώμη ο Μακαριστός Αυγουστίνος θέλοντας να ελέγξει έμμεσα τον Πατριάρχη, έστειλε επιστολή σε άλλον ιεράρχη του Πατριαρχείου
    που ομολογούσε ότι κανείς άλλος δεν συμμεριζόταν την σκέψη του για διακοπή μνημοσύνου;
    22) Αν γνωρίζατε το προηγούμενο (21), δεν σας έκανε εντύπωση η αντιφατικότητα της ομολογίας με την προηγούμενη ομολογία που φέρατε στο φως χωρίς μάλιστα ημερομηνία ;
    23) Αν δεν γνωρίζατε το προηγούμενο(21), δεν σας έκανε εντύπωση ότι ο ισχυρισμός του
    αναφέρεται στο βιβλίο δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί από αναντίρρητες, εμφανέστατες και μαζικές ελεγκτικές επιστολές και δημοσιεύσεις για δύο δεκαετίες και σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην εποχή Αθηναγόρα και Βαρθολομαίου;
    24) Γνωρίζετε ότι όρος ζηλωτής αναφέρεται κυρίως στον ΟΥΚ ΚΑΤ επίγνωση ζήλο των οπαδών του παλαιού ημερολογίου Όπου μια διακήρυξη ή ένα φρόνημα ενός πατριάρχη που δεν υπάγονται τους είναι αρκετό για να κηρύξουν ολόκληρη την παγκόσμια εκκλησία άκυρη κατά την κρίση τους, άνευ υπερορίας συνοδικής απόφασης και μάλιστα να το επικαλούνται εκ των υστέρων χωρίς να έχουν επικαιροποιημένα γράψει το παραμικρό περί αυτού;
    25) Γνωρίζετε πόσο παράδοξο και στατιστικά απίθανο είναι όλα μαζί τα διασημότερα
    μοναστήρια του κόσμου από τη διακοπή μνημοσύνου μέσα σε ένα έτος να μεταβληθούν σε διώκτες των «ορθοτομούντων» (Και όχι των πλανεμένων ΓΟΧ που πιάνονται από λέξεις και εξωτερικού τύπου οικονομίες);
    26) Γνωρίζετε ότι οι μονές παρακολουθούσαν και έλεγχαν στα 2 μεγάλα ανοίγματα (79-80 & 87-88) υπενθυμητικά τον Πατριάρχη χωρίς ομως να μπορούν να του προσάψουν ξεκάθαρη αίρεση γυμνή τη Κεφαλή;
    27) Γνωρίζετε την εποχή που ξεκίνησε το πρόβλημα με τη Μονή Εσφιγμένου;
    28) Γνωρίζετε κάποια πετυχημένη περίπτωση όπου ειδωλολάτρες παρακολούθησαν (
    παρέμειναν μετά "τας θύρας , τας θύρας" με εντολή ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ) την θεία λειτουργία και
    στάθηκε αφορμή για τη μεταστροφή ενός τεράστιου λαού;
    29) Γνωρίζετε ότι Άγιος έχει εξηγήσει σε πασίγνωστο ασκητικό έργο την κατά συνάφεια την
    επιτρεπτή εξαίρεση στους κανόνες όταν δεν υπάρχει κίνδυνος εκτροπής αλλά προσδοκία
    μεταστροφής αιρετικού προς δόξα Θεού;
    30) Γνωρίζετε αναλυτικά την αρχική σκοπιμότητα και την πορεία του ΠΣΕ και των διαλόγων με τα θετικά και τις παρεκτροπές;
    31) Είστε σίγουρος ότι έχετε καταλάβει τον κίνδυνο της Ουνίας και τις τότε συνθήκες αλλά και πως επηρέαζε, ειδικά παλαιοτέρα, το απληροφόρητο ποίμνιο σαν επιπλέον πνευματικό λόγο για επιδίωξη, τουλάχιστον προσωρινής καθυστέρησης, υπό το διαπραγματευτικό συμφωνηθέν πλαίσιο;
    32) Eίστε σίγουρος ότι κατανοείτε το δικαίωμα που έχει ένας Πατριάρχης και μία Σύνοδος
    στον κατ' οικονομία υπερβατισμό των κανόνων για τον ευαγγελισμό αλλόδοξων σε σχέση
    με μένα και σας;
    33) Γνωρίζετε για την τεράστια σημασία από κάθε άποψη που θα έχει η μεταστροφή
    ενός και μόνο αιρετικού ανθρώπου, του Πάπα Ρώμης και πως εντάσσεται αυτό το δεδομένο στην ευρύτερη εκκλησιαστική οικονομία;
    34) Γνωρίζετε για την εκφρασμένη δημόσια ταπείνωση και το φίλημα των ποδιών του Πάπα σε επίσκοπο του Πατριαρχείου κατά τα πρώτα χρόνια του Δημητρίου;
    35) Γνωρίζετε Ποιος μεγάλος αντιπαπικός ομολόγησε και Ευλόγησε την πρακτική να δίνεται
    αντίδωρο σε αιρετικούς στο τέλος της θείας λειτουργίας, καταπατώντας τον γνωστό
    περιορισμό για τους κατηχούμενους;
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΥΝΕΧΕΙΑ (2)
    36) Γνωρίζετε για πόσους αιώνες η εκκλησία οικονομικώς δεχόταν τους μετανοούντες Λατίνους χωρίς αναβαπτισμό;
    37) Γνωρίζετε τη διαφορά ( σαν μαθηματικός που είστε άλλωστε), της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης και πώς αυτή μπορεί να εφαρμοστεί απλοποιημένα στην σύγκριση των οικουμενιστικών και ομολογιακών πεπραγμένων των Πατριαρχών, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε κάτι σαν μετρητή μετάνοιας, νομοκανονικής εκτροπής και αιρετικότητας;
    38) Υποψιάζεστε ποιοι μπορεί να πανηγυρίσουν με τα "επιχειρήματα" του άρθρου σας και γιατί;
    39) Mπορείτε να εξηγήσετε τον λόγο γιατί επιλέξατε να γράψετε άρθρο εφόσον βρήκατε μία αναφορά σε βιβλίο (που δεν γνώριζα) και μερικές προσφωνήσεις (ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΑ) αντί να ενημερώσετε αρχικά σε μήνυμα για την ανοικτή πρόκληση και έρευνα για το Δημήτριο όπου είχα απευθύνει καιρό;
    40) Πιστεύετε ότι έχετε κάνει αντικειμενική αρθρογραφία και ότι είχατε γνώση όλων των
    γεγονότων, καταστάσεων και παραμέτρων και ταυτόχρονα πιστεύετε ότι έχετε το υπόβαθρο για να κάνετε αξιόπιστα κάτι τέτοιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.