Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

Ορθόδοξη Ενορία στο Λονδίνο προσφέρει μαθήματα γιόγκα!

Για την Romfea.gr | Αλέξανδρος Ντελόπουλος

Έναν διαφορετικό σύγχρονο τρόπο προσέγγισης των νέων έχει επιλέξει μια ενορία στο Λονδίνο που προσφέρει μαθήματα... γιόγκα!
«Νιώσε καλύτερα», «το αξίζεις» λέει η ενορία για να διαφημίσει τα μαθήματα και προσκαλεί τον κόσμο να συμμετέχει σε πολύ... προνομιακές τιμές.
Μπορεί άλλες Ιερές Μητροπόλεις να καταδικάζουν τη γιόγκα ως μυστικιστική πρακτική της άπω Ανατολής, όμως η συγκεκριμένη
ενορία της Αγίας Αικατερίνης της Ιεράς Μητροπόλεως Θυατείρων δεν κάνει κατηχητικά σχολεία ή αθλητικές δραστηριότητες αλλά προσφέρει «εναλλακτικές» στιγμές στους ενορίτες.
Στο διαφημιστικό της φυλλάδιο η ενορία προσκαλεί τους νέους να φέρουν μαζί και έναν φίλο τους και διαφημίζει πως αν κλείσουν ένα σετ πολλών ωρών κερδίζουν μια ώρα δωρεάν...
Διαβάστε επίσης: Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: Ορθοδοξία και γιόγκα


giogka londino

Πηγή

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος2/6/19, 8:00 μ.μ.

    Δεν με εκπλήσει αδελφέ ιστόλογε.
    Όλα είναι δυνατά μέσα στην πανθρησκεία.

    Συγχαρητήρια για την καλή δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντί να κάνουν σεμινάριο για την ταπείνωση, μετάνοια και νοερά προσευχή βάζουν το κάλπικο..
    Για να αποφευχθούν πλάνες από την επιφανειακή ομοιότητα, όποιος θέλει να εμβαθύνει στο θέμα και να αντικρούει τυχών πλανεμένους "ορθοδόξους" συγκριτιστές ας δει τα παρακάτω..

    1. Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης πτυχιούχος Θεολογίας και Φιλοσοφίας
    Εντεταλμένος I. Μ. Κασσανδρείας επί θεμάτων αιρέσεων , περιοδικό "ΔΙΑΛΟΓΟΣ" τ. 22 (2000)
    https://www.oodegr.com/oode/anatolikes/nea_epoxi/giogra_dialog_1.htm

    "...Οι εξωτερικές ομοιότητες της λεγομένης ψυχοσωματικής μεθόδου της νοεράς προσευχής με τις τεχνικές του διαλογισμού στάθηκαν αφορμή για να γράφουν πολλά, τα τελευταία κυρίως χρόνια. Ας μην ξεχνούμε ότι το κάλπικο πάντα μιμείται το γνήσιο. Ο διάβολος μπορεί να μετασχηματισθεί ακόμη και σε άγγελο φωτός για να παραπλανήσει. ...στην περίπτωση αυτή του συσχετισμού νοεράς προσευχής και διαλογισμού γίνεται μια ανέντιμη προσπάθεια. Είναι η προσπάθεια να φανεί ότι δήθεν έχουμε δύο διαφορετικούς μεν, αλλά συγγενικούς κατά βάθος δρόμους, που οδηγούν στον ίδιο σκοπό. Ότι έχουμε δύο διαφορετικές παραδόσεις που περιγράφουν όμως την ίδια ουσιαστικά εμπειρία. Δυστυχώς ακόμη και καθηγητές Ορθοδόξων Θεολογικών Σχολών, όπως π. χ. ο καθηγητής Σάββας Αγουρίδης, υποστηρίζουν αυτή την άποψη.."

    2. Περίληψη Θέματος Ε' τοῦ Θεολογικοῦ Προγράμματος «Ὀρθοδοξία καί Ζωή»
    τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μαντινείας καί Κυνουρίας,
    περιόδου ΙΓ', ἔτους 2018-2019.
    https://sathanasoulias.blogspot.com/2018/12/blog-post_2.html

    "Ὁμοιότητες καί διαφορές μέ τήν προσευχή: Οἱ τυχόν ὁμοιότητες τοῦ διαλογισμοῦ μέ τή Ὀρθόδοξη νοερά προσευχή (συγκέντρωση τοῦ νοῦ, στάση τοῦ σώματος, ἔλεγχος ἀναπνοῆς, νηστεία, προεργασία, ἐπανάληψη μικρῆς εὐχητικῆς φράσεως) εἶναι ἐντελῶς ἐπιφανειακές. Μεταξύ τῶν δύο μεθόδων «χάσμα μέγα ἐστήρικται»: ὁ διαλογισμός δέν εἶναι κἄν προσευχή. Ἡ προσευχή εἶναι σχέση δύο σαφῶς διακεκριμμένων προσώπων..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος2/6/19, 10:33 μ.μ.

    Μη μας μιλάτε για τον ο. Αρσ. Βλιαγκόφτη! Είναι "αντιαιρετικός" όσο εγώ είμαι αστροναύτης! Ή μήπως και είμαι; Κοινωνεί κανονικότατα με αιρετικούς οικουμενιστές! Πατετάντος αχρικαιριστής! Βέβαια για τις άλλες αιρέσεις καλά τα λέει. Αυτό όμως δεν έχει κόστος. Εξκεί που υπάρχει κόστος, σιωπά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ανώνυμος2/6/19, 10:33 μ.μ.
    Αδερφέ , καταλαβαίνω το παράπονο σου τις ημέρες της εσχάτης προδοσίας που ζούμε.
    Παρόλα αυτά, ας μου επιτρέψει η εν Κυρίω αγάπη σου να υπενθυμίζω τα παρακάτω που αποτέλεσαν τα κριτήρια μου.

    1) Oι περισσότεροι ορθόδοξοι χριστιανοί παγκοσμίως είναι ως γνωστόν σε κοινωνία με τους παναιρετικούς. Παρόλα αυτά οι γνώσεις και πράξεις τους χρησιμοποιούνται και σε αυτό το ιστολόγιο, άλλοτε για κριτική και άλλοτε για διδαχή όταν είναι σωστή.

    2)Το παρόν άρθρο είναι πριν 19 ολόκληρα χρόνια, όπου ίσχυαν άλλες προϋποθέσεις. Καλό είναι να μην είμαστε προσωπολήπτες αλλά να κρίνουμε κατά πνεύμα και αντικειμενικά την ορθόδοξη συμφωνία στην ουσία μιας διδαχής ή τοποθέτησης. Ούτε οι Άγιοι Πατέρες ήταν αλάνθαστοι σε επιμέρους θέματα, γι’ αυτό έχουμε και την περίφημη συμφωνία τους σαν τον χρυσό κανόνα και μέτρο σύγκρισης.

    3) Δεν εγκωμίασα το πρόσωπο του συγγραφέα, ούτε τον υπονόησα ως αγωνιστικό παράδειγμα κατά της παναίρεσης. Η, κατά περιπτώσεις, μαχητική συμβολή του στις επιμέρους αιρέσεις όμως δεν μπορεί να αγνοηθεί, που είναι και το ζητούμενο. Μακάρι να συνειδητοποιήσει με τα ίδια του τα λόγια τον εκτροχιασμό της σημερινής κατάστασης με την συνεχή παραχώρηση και τον δαιμονικό συμβιβασμό.

    4) Ο Άγιος Νικόδημος Ο Αγιορείτης έχει πάρει πρωτογενώς από αιρετικό ένα γνωστό του έργο το και το έχει διορθώσει ανάλογα. Συμβουλεύει παρομοίως για όλους εμάς. Η άποψη ότι οτιδήποτε προέρχεται από αιρετικό ή πλανεμένο κατά την ορθότητα της πίστης είναι και οπωσδήποτε εσφαλμένο δεν είναι σωστή. Σίγουρα χρειάζεται περισσότερο έλεγχο, όταν η προέλευση είναι «επικίνδυνη». Επίσης αιρετικές πηγές ή και απόψεις σύγχρονων «ορθοδόξων» χρήζουν οπωσδήποτε Πατερικού ελέγχου προς διόρθωση ή επισήμανση της διαφοροποίησης στα μη ορθόδοξα σημεία.

    5) Η διακοπή κοινωνίας με τους αιρετικούς και τους κοινωνούντας «εν επιγνώσει» μετ’ αυτών είναι στο εκκλησιαστικό και λατρευτικό επίπεδο και έπειτα στο πολύ στενά διαπροσωπικό. Δεν σημαίνει ότι δεν ξαναμιλάμε ποτέ και σε κανέναν από αυτούς ή δεν χρησιμοποιούμε τα όποια καλά τους, ειδικά σε παλαιότερη υγιή περίοδο τους, σε έργα και σε λόγια.
    Αλλιώς θα καταλήξουμε σαν μερικούς «ΓΟΧ ασκητές» που δεν τρώνε κουλούρια που τους προσφέρουν γιατί είναι …μολυσμένα με barcode.

    6) Γνωρίζω ότι κατά βάθος διέκρινες και συ ότι τα συγκεκριμένα λεγόμενα του για το θέμα είναι σωστά. Ας έχουμε διάπυρη Αγάπη εν Αληθεία και για τους εχθρούς μας και Καλό μας αγώνα να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.