Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Σχόλιο στην συζήτηση περί πατριάρχου Δημητρίου


Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

    Μοῦ ζητήθηκε ἀπὸ σχολιαστὴ νὰ συνεισφέρω στὸν διάλογο ποὺ προέκυψε περὶ ὑπάρξεως οἰκουμενιστικοῦ φρονήματος ἢ ὄχι τοῦ κεκοιμημένου πατριάρχου Κων/πόλεως Δημητρίου (ἐδῶ). Ἂν καὶ δὲν θεωρῶ τὸν ἑαυτό μου εἰδήμονα τοῦ θέματος, πιστεύω ὅτι γιὰ νὰ μάθουμε, ἂν πατριάρχης Δημήτριος ἦταν οἰκουμενιστὴς ὄχι, πρέπει νὰ ἀνατρέξουμε μᾶλλον στὶς πηγὲς τῶν Οἰκουμενιστῶν παρὰ στὶς δικές μας ὀρθόδοξες, ποὺ δὲν εἶναι ξεκάθαρες, ἀφοῦ οἱ πιὸ πολλὲς ἀποκρύπτουν ἐντέχνως κάποια στοιχεῖα.
Κοιτάζοντας λοιπόν, στὴν γερμανικῆς ἐκδόσεως Wikipedia (ξεκάθαρης οἰκουμενιστικῆς προπαγάνδας), ἀνακάλυψα τὰ ἑξῆς, ποὺ δὲν ἀναφέρονται στὴν ἑλληνικὴ καὶ ἀγγλικὴ ἔκδοση (Orthodoxwiki) καὶ τὰ ὁποῖα παρουσιάζω μεταφράζοντάς τα (ἐδῶ):
«Στὰ 19 χρόνια τῆς πατριαρχίας του ὁ Δημήτριος συνέχισε τὴν ὁλοκλήρωση τῶν στόχων, ποὺ εἶχε θέσει ὁ προκάτοχός του Ἀθηναγόρας, διακριτικὰ μὲν ἀλλὰ μὲ συνέπεια. Τὸ 1979 ὑποδέχθηκε τὸν Πάπα Ἰωάννη Παῦλο
    Β΄ στὸ Φανάρι καὶ συμφώνησε μαζί του τὴν ἵδρυση μίας μικτῆς ἐπιτροπῆς γιὰ τὸν θεολογικὸ διάλογο μὲ τὸν στόχο, νὰ βρεθοῦν καὶ νὰ λυθοῦν ὅλα τὰ δογματικά, ἱστορικὰ καὶ λειτουργικὰ ἐμπόδια ὥστε νὰ ἐπιτυχανθεῖ βῆμα πρὸς βῆμα ἡ ἐπανένωση. Ὁ διάλογος αὐτὸς ἐμποδίστηκε ἀπὸ τὴν Οὐνία, ἡ ὁποία ἐπέκτεινε τὴν ἐξουσία τοῦ παπικοῦ Πρωτείου καὶ ἀκύρωνε τὴν ἱσότητα τῶν δύο Πατριαρχείων. Τὸ 1987 ἔγινε ἡ ἱστορικὴ ἐπίσκεψη τοῦ Δημητρίου στὸ Βατικανό, ἀλλὰ τὸ 1990 διακόπηκε ὁ διάλογος ἐξ αἰτίας τῆς Οὐνίας».
Ἐδῶ βλέπουμε ὅτι γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστὲς ὁ Δημήτριος ἦταν μὲν πιὸ ἐπιφυλακτικὸς στὴ προώθηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀπὸ τὸν Ἀθηναγόρα καὶ τὸν Βαρθολομαῖο, ἀλλὰ συνέχισε τὴν οἰκουμενιστικὴ κατρακύλα τοῦ πατριαρχείου «διακριτικὰ μὲν ἀλλὰ μὲ συνέπεια… ὥστε νὰ ἐπιτυχανθεῖ βῆμα πρὸς βῆμα ἡ ἐπανένωση». Ὅσο ταπεινὸς καὶ καλόκαρδος νὰ ἦταν ὁ πατριάρχης, ἡ ἐπιλογή του αὐτὴ νὰ προωθήσει τοὺς οἰκουμενιστικοὺς σκοπούς, τὸν κατατάσει στοὺς κύριους ὑπεύθυνους τῆς ἐπικράτησης τῆς αἱρέσεως. Τὸ γεγονὸς ὅτι αὐτὰ τὰ στοιχεῖα δὲν ἦταν σὲ ὅλους γνωστὰ δικαιολογεῖ μὲν τὴν φιλική τους στάση ἀπέναντι στὸν πατριάρχη καὶ τὴν λανθασμένη ἀντίληψή τους, ἀφοῦ ὁ χαρακτῆρας του διέθετε, ἐπεδείκνυε ἕνα ὀρθόδοξο φρόνημα ποὺ ἔκρυβε ὅμως ἀπὸ κάτω τὴν οἰκουμενιστικὴ πεποίθηση. Ὅμως αὐτοὶ ποὺ ἀνῆκαν στὸ στενό του περιβάλλον, θεολόγοι καὶ κληρικοί, ἔπρεπε νὰ τὸν καταγγείλουν. Αὐτὲς οἱ ἀτελείωτες «Οἰκονομίες» ἔφεραν τὰ πράγματα στὴν σημερινὴ κατάσταση. Ἐδῶ ταιριάζει ὁ λόγος τοῦ ἁγ. Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου: «Κάθε ἕνας ποὺ λέει πράγματα διαφορετικὰ ἀπὸ τὰ διατεταγμένα ἀκόμα κι ἂν εἶναι ἀξιόπιστος ἢ νηστευτὴς ἢ καὶ κάνει θαύματα καὶ ἀσκητεύει καὶ προφητεύει, ἂς σοῦ φαίνεται ὡς ἕνας λύκος, ὁ ὁποῖος ἐνδεδυμένος μὲ δέρμα προβάτου φθείρει καὶ ἀφανίζει τὰ πρόβατα». Αὐτοὶ ποὺ διέκοψαν τὴν κοινωνία μὲ τὸν Δημήτριο ἔπραξαν, λοιπόν, σωστὰ καὶ σύμφωνα μὲ τὴν ἁγιοπατερικὴ διδασκαλία.
Τὰ παραπάνω γίνονται ἀκόμα πιὸ ξεκάθαρα μὲ τὶς πληροφορίες ποὺ παίρνουμε πάλι ἀπὸ τοὺς οἰκουμενιστές, τώρα τοὺς πιὸ ἀκραίους, τὸ Π.Σ.Ε., σχετικὰ μὲ τὸν πατριάρχη Δημήτριο μετὰ τὸ 1990 ποὺ ἔγινε ἡ διακοπὴ τοῦ διαλόγου λόγῳ τῆς Οὐνίας. Στὴν πραγματικότητα, ὅπως θὰ δοῦμε, ἔγινε διακοπὴ τοῦ διαλόγου, ἀλλὰ ὄχι τῆς προώθησης τῆς Παναιρέσεως. Ὁ Δημήτριος διόρισε ὡς μέλος τῆς διευθύνουσας ἐπιτροπῆς τοῦ Π.Σ.Ε. τὸν Βαρθολομαῖο, ὁ ὁποῖος μὲ τὴν εὐλογία καὶ μετάπειτα ἐπικύρωση φυσικὰ τοῦ Δημητρίου, στὴν συνάντηση τοῦ Π.Σ.Ε. στὴν Καμπέρα τὸν Φεβρουάριο τοῦ 1991, στὴν ὁποία μάλιστα συμπροσευχήθηκαν καὶ
Οὐνίτες παρόλη τὴν διακοπή
, συμφώνησε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς (ἐδῶ,
 κι ἐδῶ, κι ἐδῶ):
«Ἡ “Ἐκκλησία” πρέπει νὰ προσεύχεται ἀπὸ κοινοῦ γιὰ τὴν προστασία καὶ διατήρηση τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος (σσ. αὐτὸ ἔγινε, ὅπως γνωρίζουν ὅλοι ἀπὸ πρωτοβουλία τοῦ Δημητρίου γιὰ κοινὴ προσευχὴ ὑπὲρ τοῦ περιβάλλοντος κάθε 1η Σεπτεμβρίου).
Ἡ “Ἐκκλησία” πρέπει νὰ προσεύχεται γιὰ τὴν καταπολέμηση τῆς διχόνοιας καὶ τοῦ χωρισμοῦ ἐξ αἰτίας διαφορετικῆς φυλῆς, χρώματος, φύλου, ἡλικίας καὶ πολιτισμοῦ.
Ἀναγνωρίζουμε καὶ εὐχαριστοῦμε τὸν Θεὸ γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ οἰκουμενικὴ κίνηση ἔφερε τὶς διαφορετικὲς ἐκκλησίες στὴν ἀλληλοκατανόηση, στὸ κοινὸ πάθος, στὴν κοινὴ προσευχή, στὴν κοινὴ ὁμολογία καὶ στὴν ἀλληλοσυνεργασία, ὥστε νὰ φαίνεται, ὅτι ὑπάρχει ἤδη μία σχετικὴ ἑνότητα».
Δὲν ὑπάρχει, πιστεύω, ἄνθρωπος ποὺ θὰ ἀμφισβητήσει ὅτι ὅλα αὐτὰ ἀποτελοῦν μία συνειδητὴ ἀπροκάλυπτη καὶ σοβαρὴ σὲ διάσταση προώθηση τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Καὶ αὐτοὶ ποὺ τὰ γνώριζαν καὶ μιλοῦν ἀκόμα καὶ σήμερα γιὰ Οἰκονομίες ἔχουν τεράστια εὐθύνη ἢ ἀκόμα χειρότερα εἶναι συνένοχοι στὸ ἔγκλημα αὐτὸ ἐναντίον τῆς Πίστεως. Πρέπει ὅμως νὰ παραδεχθοῦμε, ὅτι καὶ πολλοὶ ἀπὸ ἐμᾶς δὲν γνώριζαν. Αὐτὸ σημαίνει, ὅτι οἱ ὅποιες ἀποκαλύψεις καὶ συζητήσεις γιὰ τὸ τραγικὸ αὐτὸ παρελθὸν πρέπει νὰ γίνονται μὲν μὲ πνεῦμα αὐτοκριτικῆς καὶ ἀναγνώρισης, ἀλλὰ καὶ μὲ πνεῦμα ἀγάπης καὶ κατανόησης τῆς ὅποιας ὀλιγωρίας τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, σήμερα ἡ ὀλιγωρία αὐτὴ δὲν συγχωρεῖται πιά. Μίας ἐποχῆς ποὺ πρέπει νὰ μᾶς ὑπενθυμίζει τὰ λάθη μας καὶ τὶς σημερινές μας εὐθῦνες.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

8 σχόλια:

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

    "Να σας δώσω ένα σχέδιο για την ένωση, του είπα, και η ένωση θα γίνει αμέσως.
    Για να γίνει η ένωση μεταξύ Ορθοδόξων και Λατίνων επί παπικού θεμελίου, είστε υποχρεωμένοι να πείσετε τον κάθε Ορθόδοξο χωριστά. Υπάρχουν διακόσια εκατομμύρια Ορθόδοξοι, φαντασθείτε πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν για να πείσετε τον καθένα. Ενώ από δική σας απόψεως, ένας μόνο πρέπει να πεισθεί να αλλάξει: ο Πάπας. Σε μάς πρέπει ν’ αλλάξουν διακόσια εκατομμύρια. Άντε, λοιπόν, να πείσετε τον ένα, τον Πάπα,και η ένωση θα γίνει αμέσως"
    ( Εμπειρική Δογματική τής Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις τού π. Ι. Ρωμανίδη" Τόμος Β΄.)
    ------------------------------------
    Vas019:
    Το παιχνίδι των οικουμενιστών ήταν καλά στημένο και πάντα προέβλεπε τον Λαϊκό οικουμενισμό, την κοινή ποιμαντική παράσταση, αυτό που λέμε λαϊκά να βλέπει ο λαός τους Ιταλούς και τους Έλληνες παπάδες παρέα, μέχρι να εμπεδώσει ότι είμαστε το ίδιο. Είναι οπτικός και μόνο οικουμενισμός, φαινομενική εξωτερική ένωση. Πόσο τοις εκατό του βαπτισμένου πληθυσμού νομίζεις καταλαβαίνει από λεπτομέρειες στα δόγματα και απόλυτα κοινή πίστη;
    Ο αείμνηστος Ρωμανίδης, ως μαθητής του πρωτεργάτη της ορθόδοξης οικουμενικής κίνησης του φλωροφσκυ, άρχισε να βλέπει τον κίνδυνο και πως ήτανε στημένο. Ήξεραν οι παγκοσμιοποιητές ότι δεν πρόκειται να τα βρούνε στα δόγματα. Ήξεραν επίσης ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι θα είναι τόσο πολυάσχολοι, ώστε θα ασχολούνται μόνο με τα εξωτερικά σχήματα και καθόλου με την εσωτερική ουσία των πραγμάτων. Ο Δημήτριος με την μια φορά που συναντήθηκε με τον κάθε Πάπα δεν βοήθησε ούτε σε αυτό, στο πραγματικό σχέδιο. Ο Δημήτριος αποτέλεσε την προσπάθεια για αληθινη , δογματική ένωση, την αληθινή, ώστε να είναι αναπολόγητοι..Όμως είναι προφητευμενο το που θα πάει η Ιστορία με την εκτροπή που θα ακολουθήσει. Να τι είχε αποκαλυφθεί επί Αθηναγόρα, που δεν έδωσε κανείς ομως βάση ( αν είχαν γνώση βέβαια) , διότι καλόκαρδα πίστευαν στον ορθόδοξο ευαγγελισμό. Δεν ήταν συνειδητός οικουμενιστής λοιπον, αλλά αληθινά οικουμενικός ο Δημήτριος. Θα απαντηθούν τα στοιχεία σου αλλά συνεχίζουμε εδώ για να γίνει κατανοητό το αληθινο τους σχέδιο..
    ==================================
    Ὁ π. Ἰωάννης Ρωμανίδης εἶχε ἀποκαλύψει ὅτι Ρωμαιοκαθολικὸς ἐπίσκοπος τοῦ εἶχε ἐκμυστηρευθῆ ὅτι κατὰ τὸ σχέδιο τοῦ Βατικανοῦ ἡ ἕνωσις δὲν θὰ γίνη ἐκ τῶν ἄνω, δηλαδὴ τῶν ἐπισκόπων, τῶν θεολόγων καὶ τῶν διαλόγων, ἀλλὰ μᾶλλον μέσῳ τοῦ λεγομένου λαϊκοῦ οἰκουμενισμοῦ, δηλαδὴ τῶν ἀμοιβαίων ἐπαφῶν καὶ τῆς σταδιακῆς ἐφαρμογῆς τῆς μυστηριακῆς διακοινωνίας (intercommunio), ἡ ὁποία τουλάχιστον ἀπὸ τὴν Ρώμη ἤδη ἐφαρμόζεται» (Καψάνη Γεωργίου, Ἡ κρίσις Θεολογίας καὶ Οἰκουμενισμοῦ ἐν Η.Π.Α., Ἀθῆναι 1968).

    -VΑS019->-ΟΤΑΝ ΕΚΤΡΑΠΗΚΑΝ ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 90 ΜΠΗΚΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΝΑΡΑΡΧΗ--

    Σχολιασμός στο άρθρο τού καθηγητού Βλ. Φειδά: "Το ζήτημα τής συμπροσευχής μετά των Ετεροδόξων κατά του Ι. Κανόνες" , π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, Πάτρα 22 . 6 . 2009.

    "Εκτός αν όλες αυτές οι συμπροσευχές γίνονται επίτηδες για να προκαλέσουν και κυρίως να διαμορφώσουν ένα τέτοιο ήθος στους πιστούς μας, ώστε να εξαλειφθεί κάθε αντίσταση στα σχέδια κάποιων! Μήπως, δηλαδή, κάποιοι για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι να πραγματοποιηθεί πάση θυσία μία, οποιασδήποτε μορφής, «ένωση των Εκκλησιών». Και ως μοναδικό δρόμο επέλεξαν τη θεωρία-μεθόδευση που, κατά τον Μητροπολίτη Τυρολόης (του Οικουμ. Πατριαρχείου) κ. Παντελεήμονα, «διετυπώθη υπό τινών Ρωμαιοκαθολικών συνέδρων» στη Β΄ Βατικανή Σύνοδο ότι “η ένωσις θα επιτευχθεί σταδιακώς και ουχί δια διαπραγματεύσεων εκκλησιαστικο-θεολογικών σε τρία στάδια: α) φιλία και ψυχολογική προπαρασκευή (σημ. συντ: έχει ήδη συντελεσθεί), β) μερική μυστηριακή κοινωνία (σημ. συντ: συντελείται δια των συμπροσευχών) και γ) πλήρης μυστηριακή κοινωνία”»[20]. Μήπως εκεί συστηματικά οδηγεί η περιφρόνηση της κανονικής τάξεως της Εκκλησίας μας και απλώς δεν ομολογείται;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
    -----------------------------
    ( Ουνία-Πρόσωπο και Προσωπείο, Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δ. Μεταλληνού, κεφ 10)
    "Το Βατικανό, ως το 1989, χρησιμοποιούσε όχι μόνο την Ουνία, αλλά και τους Ορθοδόξους, στις ανατολικές χώρες για την προώθησή του στην Ανατολή και την αντικομμουνιστική πολιτική του. Μολονότι οι Ορθόδοξοι χωρών, όπως η Πολωνία και Τσεχοσλοβακία, πιέζονταν —κατά την ομολογία τους τόσο από το παπικό και Ουνιτικό στοιχείο, ώστε να στρέφονται προς την Σοβιετική Ένωση παρά τον αντικομμουνισμό τους. Μόνο εμείς, αφελώς και εκ των έξω, βλέπαμε την αντιπαράθεση Παπισμού Κομμουνισμού στη Поλωνία ως νίκη του Χριστιανισμού, αγνοώντας ότι ο αγώνας γινόταν για την επικράτηση και νίκη του Παπισμού και όχι του Χριστιανισμού.
    Από το 1989 το Βατικανό δεν έχει ανάγκη την Ορθοδοξία (εφ' όσον μένει Ορθοδοξία), διότι τα ζητούμενα ωφέλη μπορεί να τα εισπράξει με άμεση συμφωνία με τους ανθρώπους της Περεστρόικα (παράβαλλε επίσκεψη Γκορμπατσώφ στο Βατικανό το 1989) και μέσω της διπλωματικής οδού να αυξήσει την επιρροή του, εις βάρος μάλιστα της Ορθοδοξίας. Σ’ αυτό, ακριβώς, το σχέδιο χρησιμοποιεί την Ουνία. Το Βατικανό εφαρμόζει μονίμως την ίδια πολιτική έναντι της Ορθοδοξίας. Όταν είναι αδύνατη, προσποιείται ότι θα την βοηθήσει, για να την υποτάξει. Όταν είναι δυνατή, κάνει το παν, για να την καταστρέψει, αφού η Ορθοδοξία είναι αναίρεση του Παπισμού"
    =====================
    Βέβαια, μέχρι το 1961, οι Ορθόδοξοι στις Γενικές Συνελεύσεις κατέθεταν ιδιαίτερες δηλώσεις – μερικές αποτελούν μνημειώδη ομολογιακά κείμενα – ως εκπρόσωποι της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.( Ο Οικουμενισμός, Ιερά Μονή Παρακλήτου, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο )
    ============================
    «Κατά την επέτειο της δεκαετίας της άρσης των αναθεμάτων το έτος 1975 (1965-1975) στην Καπελά Σιξτίνα ο Παπάς ασπάσθηκε τα πόδια του Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα, ως ένδειξη αναγνώρισης των σφαλμάτων του παρελθόντος και της νέας στάσης της Ρώμης ως προς την Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης» ( Μητροπολίτου Ηλιουπόλεως και Θειρών Γενναδίου Ιστορία του Οικουμενικού Πατριαρχείου,Τόμος δεύτερος,1987,Θεσσαλονίκη σελ 231.,
    ===================
    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΕ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ, ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓ.ΜΑΡΚΟΥ, ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ..ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΛΟΓΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΠΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ Π.ΘΕΟΔΩΡΟΣ...

    "Ὄντως ,Ἀδελφὲ περισπούδαστε , Ἡ Παράδοσις τῆς ἀδιαίρετου Ἐκκλησίας ἀποτελεί τὴν
    μονὴν εὐπαγή καὶ ἀσάλευτον πέτραν , ἒφ ἢς δυνάμεθα ἀσφαλῶς νὰ
    οἰκοδομήσωμεν τὴν ἐπιδιωκόμενην ἑνότητα, ἵνα μὴ ἐκ τῶν ὑστέρων ἀποδειχθῆ
    ὅτι ματαιοπονούμεν καὶ ἴνα μὴ ἀπογοητεύσωμεν τοὺς πιστοὺς ἡμῶν, τοὺς
    συνοδεύοντας διὰ τῆς προσευχῆς αὐτῶν τᾶς ὑπὸ τῶν Ἐπισκοπῶν καὶ τῶν
    θεολόγων καταβαλλόμενων τᾶς ἐνωτικάς προσπάθειας.
    Ἡ Παράδοσις περικλείει τὴν συνέχειαν τῆς ζωῆς καθόλου καὶ τῆς ζωῆς τῆς
    Ἐκκλησίας εἰδικώτερον, ἡμεῖς δὲ οἱ Ὀρθόδοξοι πεποίθαμεν ὅτι τὴ χάριτι τοῦ
    Κυρίου, ἡ Ἐκκλησία ἡμῶν διετήρησεν ἀδιάσπαστον τὴν συνέχειαν ταύτην,
    ἀκριβῶς διότι συνεχίζει τὴν Παράδοσιν τῆς ἀρχέγονου Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
    Ἀπὸ τῆς ἀπόψεως ταύτης, ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, χωρὶς νὰ ὑποτίμα τοὺς
    θησαυροὺς τῶν ἄλλων Ἐκκλησιῶν καὶ Ὁμολογιῶν πιστεύει ὅτι δύναται καὶ
    ὀφείλει νὰ συμβάλ οὐσιαστικῶς καὶ ἀποτελεσματικῶς εἰς τὸν σύγχρονον
    Οἰκουμενικὸν Διάλογον καὶ δι’αὐτοῦ εἰς τὴν ἀποκατάστασιν τῆς τῶν πάντων
    ἑνώσεως…"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΤΑΦΕΡΕ Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ (δηλωση πρωην Παπα το 82) ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΙΟΚΒΕ (Βατικανο το 87), ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΑΘΗΤΟ.
    .
    ο Άγιος Νεκτάριος τι μας επισημαίνει πάνω σε αυτό, ειδικεύοντας στα περί του διαλόγου μεταξύ ορθοδόξων και παπικών.
    «Οι όροι της ενώσεως μεταξύ των ορθοδόξων και των λατίνων είναι τέτοιοι, ώστε καθιστούν
    την ζητούμενη ένωση αδύνατη, διότι δεν έχουν κανένα σημείο συναντήσεως. Εμείς ζητάμε να αρνηθούν οι καθολικοί το πρωτείο, το αλάθητο, το φιλιόκβε, όμως πάνω στα δόγματα αυτά στηρίζεται ολόκληρη η εκκλησία τους».
    (Ας πούμε εκκλησία, έτσι για να συννενοούμεθα, αφού η Εκκλησία είναι μία, η ορθόδοξη). «Οι παπικοί ζητούν από μας να δεχθούμε το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα, αλλά και εμείς αν τα δεχτούμε αυτά, είναι σαν να αρνούμαστε εκ θεμελίων την Εκκλησία μας, η οποία στηρίζεται στη συνοδικότητα. Λοιπόν, αυτό είναι αδύνατον να γίνει και επομένως, τίθεται το ερώτημα: Ποιά σκοπιμότητα έχει ο διάλογος»;
    ========================
    Οι Λατίνοι πρέπει να μετανιώσουν και να βαπτιστούν..Τόσο Αληθινά, Τόσο Οικουμενικά.
    ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ, ΠΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΑΡΧΗ, ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΒΑΠΤΙΣΜΑ. Στέλνει μήνυμά για την κατάσταση. (Κατα Μαρκον 1)

    1 Ἀρχὴ τοῦ εὐαγγελίου Ἰησοῦ Χριστοῦ,υἱοῦ τοῦ Θεοῦ.
    2 Ὡς γέγραπται ἐν τοῖς προφήταις, ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω
    τὸν ἄγγελόν μου πρὸ προσώπου σου, ὃς κατασκευάσει τὴν ὁδόν σου ἔμπροσθέν σου·
    3 φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ,
    4 ἐγένετο Ἰωάννης βαπτίζων ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.
    5 καὶ ἐξεπορεύετο πρὸς αὐτὸν πᾶσα ἡ Ἰουδαία χώρα καὶ οἱ Ἱεροσολυμῖται, καὶ ἐβαπτίζοντο πάντες
    ἐν τῷ Ἰορδάνῃ ποταμῷ ὑπ' αὐτοῦ ἐξομολογούμενοι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν.
    6 ἦν δὲ ὁ Ἰωάννης ἐνδεδυμένος τρίχας καμήλου καὶ ζώνην δερματίνην περὶ τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ, καὶ ἐσθίων ἀκρίδας καὶ μέλι ἄγριον.
    7 καὶ ἐκήρυσσε λέγων· ἔρχεται ὁ ἰσχυρότερός μου ὀπίσω μου, οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς κύψας λῦσαι τὸν ἱμάντα τῶν ὑποδημάτων αὐτοῦ. ἐγὼ μὲν ἐβάπτισα ὑμᾶς ἐν ὕδατι, αὐτὸς δὲ βαπτίσει ὑμᾶς ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μερικά Θετικά της οικουμενικής κίνησης και της αφαίρεσης δικαιολογίας για το που ήταν η Εκκλησία..
    ---------------
    π. Ἡλίας Μαστρογιαννόπουλος: «Ἡ Δύση ἀνακαλύπτει τήν Ἀνατολή».
    «Πάνω ἀπο μισό αἰώνα, γράφει, μέ Συνέδρια, Ἐκδόσεις, Ἕδρες σέ Πανεπιστήια καί ἄλλα, ἡ Δύση ἔχει κάνει μεγάλα βήματα κατανόησης τοῦ πνεύματος τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολῆς.

    Το 1951 ἄρχισαν στήν Ὀξφόρδη καί συνεχίζονται ἀξιόλογα Συνέδρια Πατρολογικῶν Σπουδῶν...
    Τό 1958 ἔγινε – Ρώμη - σπουδαῖο συνέδριο γιά τόν Ἀνατολικό Μοναχισμό...
    Τό 1973 γιά τό Μέγα Ἀθανάσιο - Παρίσι ...
    Τό 1979 γιά τό Μάξιμο τόν Ὁμολογητή - Ὀξφόρδη...
    Τό 1951 ἐκδόθηκαν στή Γερμανία δύο τόμοι ἐπ’ εὐκαιρία τῶν 1500 χρόνων τῆς 4ης - Χαλκηδόνα - Οἰκουμενικῆς Συνόδου...
    Τό 1956 ἀφιερωματικός τόμος γιά τό Μ. Ἀντώνιο - Ρώμη...
    Πολλές οἱ ἐκδόσεις καί μεταφράσεις Πατερικῶν κειμένων σέ, Γαλλία, Ἀγγλία, Γερμανία, Ἰταλία, Βέλγιο... Ἀμερική...
    Οἱ «Χριστιανικές Πηγές» - οἶκος Cerf - ξεπέρασαν τούς 460 τόμους με ἐκλεκτά κείμενα Ἑλλήνων, Λατίνων, Σύρων Πατέρων.
    Πολλές ἀξιόλογες μελέτες γιά τή θεολογία, ἀνθρωπολογία... τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας...
    Ἐκθέσεις βυζαντινῶν εἰκόνων, λευκώματα, ἐπισκέψεις στό Ἅγιον Ὄρος, Σινά, Μετέωρα, Πάτμο. Ἱδρύθηκαν Τμήματα Ὀρθοδόξου Θεολογίας σε Θεολογικές Σχολές - Μόναχο, Καίμπριτς...
    Ὀρθόδοξοι θεολόγοι μιλοῦν σε ξένα Πανεπιστήμια ... εἰδικά συνέδρια...
    Περιοδικά τους - Panoramma, Παρίσι, Irenikon, Βέλγιο - βάζουν ἄρθρα ὀρθοδόξων...
    Μονές - Chevetogne, Βέλγιο, Bose, Ἰταλία - μελετοῦν Ὀρθόδοξη Παράδοση».

    Διάλογος, συναντήσεις ὅλων τῶν μετά τό 1960 Οἰκουμενικῶν Πατριαρχῶν μέ τούς ἀντίστοιχους Πάπες, δείχνουν ὅτι ἡ μέχρι τό 19ο αἰώνα δυτική στρατηγική μοιάζει νά ἔχει ἀνατραπεῖ. Ὁ πάπας δέν ἀπαιτεῖ, ὅπως παλιά νά τοῦ φιλήσουν οἱ Ὀρθόδοξοι τά πόδια, «αὐτός γονατίζει καί ἀσπάζεται τά πόδια τοῦ Πατριαρχικοῦ Ἀπεσταλμένου Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνος, ἀφήνοντας κατάπληκτους τούς παριστάμενους - Σίξτειο Παρεκκλήσιο,14.3.1975. Σέ λειτουργία ἀπαγγέλλει τό «Πιστεύω» καί Ἑλληνικά χωρίς τό Filioque, καί σέ ἄλλη στόν Ἅγιο Πέτρο τό 2000, «ζητεῖ συγγνώμη ἐνώπιον ὅλων γιά τά ἁμαρτήματα πού διέπραξε ἡ Ρωμαϊκή Ἐκκλησία διά μέσου τῶν αἰώνων». Παπικοί ἐκπρόσωποι ἐκφράζουν στόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο τή ντροπή τοῦ
    Βατικανοῦ γιά τή λατινική ἅλωση τῆς Πόλης - 1204 - καί λίγους μήνες μετά - 29,6, 2004,
    Πέτρου καί Παύλου - ὁ Πάπας τώρα ἐκφράζει στόν ἴδιο Πατριάρχη «τόν πόνο καί τήν θλίψη του γιά κεῖνο τό φοβερό γεγονός»
    «Σύνδεσμος» (Φεβρ. 2014 αριθμός τεύχους 486, σελ. 54-55)
    ===================

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. https://books.google.de/books?id=MC5bDwAAQBAJ&pg=PA9&lpg=PA9&dq=patriarch+demetrios+%C3%B6kumene&source=bl&ots=rJm-uLeRXH&sig=ACfU3U1qAZGzQghfFEjLUCdwMdbOMqstoA&hl=de&sa=X&ved=2ahUKEwjv36Gw0_viAhXqlIsKHeX4Dwg4ChDoATAHegQIAxAB#v=onepage&q=patriarch%20demetrios%20%C3%B6kumene&f=false
    Πρόλογος σελ. 9
    Εκεί μιλάει εμπεριστατωμένα για συμφωνία Δημητρίου και Παπα μετά από συντονισμένο σχεδιασμο για "επαναφορά της μυστηριακής κοινωνίας των δύο αδελφών εκκλησιών" άνευ φυσικα μετανοίας των παπικών.
    Οι πηγές σας διαψεύδουν κ. Βασιλειε, όσο και αν προσπαθείτε, καλοπροαίρετα υποθέτω, να αποδείξετε το αντίθετο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω Γερμανικά, καταλαβαίνω ελάχιστα και δεν μπορώ να αντιγράψω για την αυτόματη. Αλλά η αναφορά και γνώμη ενός μόνο συγγραφέα για τέτοια "πονηριά" κάτω από το τραπέζι δεν είναι αξιόπιστη πηγή. Επειδή ομως αναφέρεται στην επίσημη συνάντηση το 79, υπό την πίεση έναρξης διαλόγων, καλό είναι να δούμε τις εκφωνήσεις και δηλώσεις. Άλλωστε το ότι δεν έγινε τελικά έτσι επί των ημερών του, αλλά και η εκφώνηση στον επόμενο Πάπα μαζί με προσπάθεια διαλόγου μετά από μετανοια (1975), δήλωση για σκέψη παραίτησης πρωτείου (1982) και δημόσια παραίτηση φιλιόκβε μέσα στο Βατικανό(1987) για πρώτη φορά μετά από 12 αιώνες δείχνουν ότι ο Δημήτριος είχε δυνατή προσευχή , όχι αστεία Αδαμαντιε..Αν ήταν συνωμότης μπορούσε και αλλιως.. Το τελευταίο που έγραψες "άνευ φυσικά μετανοίας των παπικών." δεν είμαι σίγουρος αν είναι δικό σου ή το λέει η "πηγή" σου.

      Στους αιρετικούς τα λέει ξεκάθαρα , μερικά κεκαλυμμένα μεν και διπλωματικά αλλά γενικά δεν κρύβει το ότι χωρίς κοινή πίστη δεν γίνεται τίποτα. Αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ αλλά κατήχηση. Να δούμε τα βασικά ομως το 79:
      Eνδεικτικό της σε αρχικό στάδιο και τουλάχιστον εξωτερικά εκπεφρασμένης σωστής προθέσεως του Πάπα Ιωάννη-Παύλου Β΄ και επαναφοράς στην ορθή θεολογική
      βάση και τάξη είναι τα παρακάτω λόγια του (Ικανά να παραπλανήσουν πάντως περί αγαθής πρόθεσης έντιμων κινήσεων και συζήτησης) κατά την επίσκεψη του στην Κωνσταντινούπολη το 1979.
      «Καὶ πὼς θὰ ἠδύνατό τις νὰ λησμονήσῃ, ὅτι τὰ οὐσιώδη σημεία της πίστεως ἡμῶν εὗρον τὴν δογματικὴν αὐτῶν διατύπωσιν εἰς τάς Οἰκουμενικάς Συνόδους τάς συνελθούσας εἰς τὴν πόλιν ταύτην ἡ εἰς τάς γειτονικάς πόλεις, καὶ φέρουσας ἔκτοτε τὸ ὄνομα τῶν πόλεων τούτων: Νίκαια , Κωνσταντινούπολις, Ἔφεσος , Χαλκηδών; Πῶς νὰ μὴν ἀναφερθῆ τὶς μετὰ συγκινήσεως εἰς τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀνατολῆς , Ποιμένας καὶ Διδασκάλους , οἵτινες ἐγεννήθησαν εἰς τὴν περιοχὴ ταύτην ἤ ἐξετέλεσαν ἐν αὐτῇ ἀσυναγώνιστον ἀποστολὴν , καταλίποντες εἰς ἡμᾶς πεφωτισμένα συγγράματα , ἀποτελοῦντα σήμερον τροφὴν καὶ ἀναφορὰν δὶ’ ὅλην τὴν Ἐκκλησίαν , ἐν τῇ Δύσει , ὅσον καὶ τὴ Ἀνατολή; Ἀναφέρομαι συγκεκριμένως εἰς τὸν Ἅγιον Ἰωάννην τὸν Χρυσόστομον , ἐπίσκοπον Κωνσταντινουπόλεως, οὗτινος τὸ θάρρος , ἡ διαύγεια , τὸ βάθος καὶ ἡ εὐφράδεια ἀπετέλεσαν τὸ ὑπόδειγμα τοῦ Ποιμένος καὶ τοῦ Κήρυκος. Ἀναφέρομαι εἰς ἀπάντα τὸν ἀσκητικὸν ἐκεῖνον βίον ὅστις ἤνθισεν ἐνταύθα διὰ μέσου τῶν αἰώνων , εἰς τὴν σχολὴν τῶν πνευματικῶν πατέρων ἀναφέρομαι εἰς τὴν διὰ μέσου πολλῶν δοκιμασιῶν ἐμμονὴν εἰς τὴν πίστιν . Ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφαί, καθίστασθε σήμερον, κατὰ τίνα τρόπον, κληρονόμοι τοῦ θησαυροῦ καὶ τῶν παραδειγμάτων τούτων, ἄτινα καὶ ὀφείλουν νὰ καρποφορήσουν ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν. Εἶμαι εὐτυχὴς βλέπων ὑμᾶς ὁμολογοῦντας μετὰ πεποιθήσεως, ἐπιμονῆς καὶ ἐν πνεύματι θυσίας τὴν πίστιν ταύτην.»
      ( Επίσκεψις, Αρ 221, 1.12 .1979, σελ 7-10, ΣΕΛ. 285 Ακαδημαϊκής Μελέτης περί Δημητρίου Α’.)
      ----
      Με αυτό το πνεύμα προσέγγισης, την αδιαπραγμάτευτη παράδοση και μοναδικότητα της Εκκλησίας που βαθμιαία σκοπεύει να ελκύει και να κατηχεί αλλόδοξους, μέχρι πλήρους ένωσης τους ο Πατριάρχης είπε μεταξύ άλλων ότι θέλει να ενώσει τους πάντες στην ίδια πίστη εννοείται , αλλιως δεν θα μίλαγε για διάλογο αλλά με αγαπολογίες και μόνο.

      «.. ὁ διάλογος οὗτος μεταξὺ Ρωμαιοκαθολικῆς καὶ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τοῦ ὁποίου τὴν ἔναρξιν ἐπευλογοῦμεν σήμερον, εἶναι ὁ τελικὸς στόχος ἡμῶν; Εἰς τὸ ἐρώτημα τοῦτο θὰ ἠδυνάμεθα ἀμφότεροι νὰ ἀπαντήσωμεν, ὄχι μόνον νὰ προσθέσωμεν ἀμέσως, ὅτι ὁ ἀπώτερος καὶ κυρίως σκοπὸς ἡμῶν εἶναι ὄχι μόνον ἡ ἑνότης τῶν δυὸ Ἐκκλησιῶν , ἀλλ’ ὅλη ἡ χριστιανικὴ ἑνότης ἐν τῷ αὐτῷ Κυρίῳ καὶ ἐν τῷ αὐτῷ Ἁγίῳ Ποτήριῳ.»
      ( Αντιφώνηση Οικ. Πατριάρχη προς τον Πάπα Ιωάννη-Παύλου Β, 30-11-1979, Σελ. 297, Ακαδημαϊκής Μελέτης περί Δημητρίου Α’) Πηγή:
      ( ΔΗΛΩΣΗ- ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΕΣ, ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ ΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΦΡΑΣΕΩΝ ).
      http://ikee.lib.auth.gr/record/135798/files/GRI-2015-13742.pdf
      Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκη, θεολογική σχολή, Καρράς Κωνσταντίνος.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος22/6/19, 9:45 π.μ.

    http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=14035

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ Βασίλη
    Σε αφήσαμε να καταθέσεις τις απόψεις σου, παρότι διαφωνήσαμε εξ αρχής με τα περί Πατριάρχου Δημητρίου. Η ΥΠΟΘΕΣΗ σου, ότι ο πατρ. Δημήτριος είχε οικουμενικό κι όχι οικουμενιστικό πνεύμα δεν ευοδώνεται από τα πραγματικά περιστατικά. Μένει απλή υπόθεση. Βέβαια μπορεί να μην διέθετε ο Δημήτριος την δραστηριότητα, αποφασιστικότητα, την ηγετική φυσιογνωμία του Αθηναγόρα, αλλά συνέχισε το οικουμενιστικό του έργο, και όπως γράφει και ο π. Ευθύμιος, ο αγώνας εναντίον του Οικουμενισμού σταμάτησε στο Άγιο Όρος, λόγω των διώξεων που εξαπέλυσε ο πατρ. Δημήτριος. Είδαμε την θέση σου ότι καλά έκανε και κατέστειλε τις αποτειχίσεις, αλλά διαφωνούμε απόλυτα, γιατί τίποτα ουσιαστικά δεν άλλαξε από όσα μέχρι τότε είχε προωθήσει ο Αθηναγόρας, ώστε να μην δικαιολογείται η αποτείχιση των Αγιορειτών.
    Δηλαδή:
    1. Συνεχίσαμε να ανήκουμε στο Π.Σ.Ε., και αυτή η προσχώρηση ως μέλη της «εκκλησίας» των αιρετικών, τώρα πλέον που όλοι οι Ορθόδοξοι είχαν καταλάβει το ρόλο του Π.Σ.Ε. -μετά μάλιστα το Υπόμνημα του αγίου Ιουστίνου- δεν μπορούσε να δικαιολογήσει τους πρώτους (απατηλούς-ανεδαφικούς-αδιάκριτους) ενθουσιασμούς ότι κάνουμε …ιεραποστολή.
    2. Συνέχισε να υπάρχει το πρόβλημα με την άρση των αναθεμάτων, για τα οποία ξεκίνησε η πρώτη αποτείχιση των Αγιορειτών.
    3. Συνέχισε να αποκαλεί ο Δημήτριος τους αιρετικούς Εκκλησίες, παρότι, τώρα πλέον, είχε γίνει γνώση και συνείδηση των Ορθοδόξων ότι δεν ήταν «τεχνητός» όρος, αλλά ουσιαστικός, συνέχιση δηλ. της οικουμενιστικής γραμμής Αθηναγόρα και συνέχιση των σχεδίων για την αποδοχή των αιρετικών ως Εκκλησιών!
    Αν δεν ήταν έτσι, έπρεπε να τα ανατρέψει όλα αυτά ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ. Όσο κι αν δεν ήταν λόγιος, αυτό μπορούσε να το καταλάβει, αν μάλιστα είχε ορθόδοξο βίωμα-προσευχή, όπως υποστηρίζεις.
    Το ότι διάβασε το Πιστεύω χωρίς το Φιλιοκβε, δεν λέει τίποτε, γιατί το ίδιο έγινε και στην Αθήνα από τον Πάπα Ιωάννη-Παύλο. Δεν είμαστε τόσο αφελείς να πιστεύουμε ότι θα άφηναν η Ν. Τάξη και οι Παπικοί τα σχέδιά τους, επειδή το ζήτησε ο Δημήτριος. Επικοινωνιακό παιχνίδι ήταν. Αυτό δείχνουν τα πραγματικά γεγονότα πριν και μετά. Εσύ πιστεύει άλλα. Δικαίωμά σου.
    Δεν θα προσπαθήσουμε να αναιρέσουμε όλη την επιχειρηματολογία σου, αρκούμαστε σ’ αυτά τα λίγα, παρότι τα δικά σου κείμενα-σχόλια εκτείνονται σε δεκάδες σελίδες. Σταματούμε εδώ τη συζήτηση του θέματος και δεν θα επανέλθουμε, διότι νομίζουμε ότι προκαλείται σύγχυση κι όχι ωφέλεια. Θα πληροφορήσουμε σύντομα το θέμα και στον π. Ευθύμιο κι αν θέλει να δώσει κι αυτός την απάντησή του σε όσα για τις θέσεις του έγραψες, ας το κάνει.
    Π.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.