Ο Θεός προστατεύει τον Προφήτη Του.
Αλλ’ όμως ο Θεός, αγαπητοί
μου, προστατεύει τον Προφήτη Ηλία από την οργή του Αχαάβ, αλλά και από τον
ενσκύψαντα λιμό, την πείνα που έπεσε.
«Και εγένετο ρήμα Κυρίου προς Ηλιού», και δόθηκε εντολή από τον Κύριο προς τον
Ηλία: «πορεύου εντεύθεν κατά ανατολάς και
κρύβηθι εν τω χειμάρρω Χορράθ- του επί προσώπου Ιορδάνου. και έσται εκ του
χειμάρρου πίεσαι ύδωρ, και τοις κόραξιν εντελούμαι διατρέφειν σε εκεί».
Φύγε, κρύψου. Φύγε, κρύψου σ’ εκείνον τον χείμαρρο, τον Χορράθ, που βλέπει προς
τα ανατολικά και που χύνεται στον Ιορδάνη. Πήγαινε κρύψου εκεί. Εκεί θα βρεις
νερό -γιατί νερό δεν υπήρχε, εξ αιτίας της ανομβρίας. Εκεί θα βρεις νερό κι εγώ
θα στέλνω τα κοράκια μου, που εγώ τα παραγγέλλω να το κάνουν αυτό, να σε
διατρέφουν.
Ο λαός του Θεού οφείλει
να κρυφτεί.
Προσέξτε, αγαπητοί. Αυτά τα
λόγια του Θεού είναι παμμέγιστης σημασίας. Δεν αφορούν μόνο στον προφήτη Ηλία -θα
το δείτε στη συνέχεια- αφορούν και σ’ εμάς
Τι είπε ο Θεός στον Προφήτη
Του; «Και κρύβηθι» (=κρύψου). Αυτό το
«κρύβηθι», είναι ένα σπουδαίο σημείο
για τον λαό του Θεού στις δύσκολες ημέρες.
Αυτό μας θυμίζει εκείνο που
λέει στον προφήτη Ησαΐα. «βάδιζε, λαός μου, λέει εκεί ο Θεός, είσελθε εις τα
ταμιεία σου, απόκλεισον την θύραν σου, αποκρύβηθι μικρόν όσον όσον, έως αν
παρέλθη η οργή Κυρίου». Λαέ μου, περπάτα, μπες μέσα στα εσώτερα δωμάτια του
σπιτιού σου, κλείσε την πόρτα σου, κρύψου για λίγο, «όσον όσον», έως ότου
περάσει η οργή του Κυρίου.
Πού να πάει να
κρυφτεί ο λαός του Θεού;
Έχουμε τη συνείδηση ότι
είμαστε λαός του Θεού;
Κατ’ αρχάς ήθελα να σας
ρωτήσω, αγαπητοί μου: Έχετε την συνείδηση ότι είστε λαός του Θεού; Είναι μία
ανάγκη αυτοσυνειδησίας, ότι είμαστε λαός του Θεού. Είμαστε λαός του Θεού; Έχετε
την συνείδηση ότι ξεχωρίζετε απ’ αυτό που λέγεται κόσμος; -γιατί ο λαός του
Θεού ξεχωρίζει απ’ αυτό που λέγεται κόσμος. Αν δεν την έχετε τη συνείδηση αυτή
ότι είστε λαός του Θεού, κλείστε τ’ αυτιά σας για τα παρακάτω που θα πούμε. Δεν
σας αφορούν είστε κόσμος, και πορεύεσθε στην καταστροφή. Αν όμως είστε λαός του
Θεού και το συνειδητοποιείτε αυτό, τότε ακούστε καλά. Ανοίξτε πιο πολύ τα αυτιά
σας να ακούσετε, τί μας λέει ο Κύριος.
Ιστορικά
προηγούμενα φυγής και διάσωσης.
Για να κατανοήσουμε αυτή την
εντολή του Θεού, ότι πρέπει να κρυφτούμε, και για να δούμε, τί είδους είναι
αυτή η απόκρυψή μας, πρέπει να δούμε το γεγονός αυτό του προφήτου Ηλιού σαν
έναν ιστορικό τύπο των εσχάτων. Όταν λέμε ιστορικό τύπο, εννοούμε το εξής. Ένα
γεγονός, ιστορικό δηλαδή γεγονός, το οποίο γίνεται τύπος ενός άλλου γεγονότος,
που ανήκει ιστορικά πιο κάτω.
Παράδειγμα. Ο Ισραήλ φεύγει από την Αίγυπτο, περνάει την Ερυθρά θάλασσα και
έρχεται στη γη Χαναάν. Το πέρασμά του από την Ερυθρά θάλασσα ήταν ένα γεγονός. Ταυτόχρονα
όμως είναι και ένας ιστορικός τύπος. Τί τύπος;
Η Αίγυπτος θεωρείται η χώρα
του Σατανά. Ή, η γη Χαναάν θεωρείται η χώρα της Βασιλείας του Θεού. Το πέρασμα
λοιπόν –αυτό θα πει πάσχα, πέρασμα– είναι η Ερυθρά θάλασσα. Εκεί, στην Ερυθρά
θάλασσα, καταποντίζει ο Θεός τον Φαραώ με τους στρατιώτες του, και ο λαός
περνάει ασφαλής. Είναι η Ενανθρώπηση του Ιησού Χριστού, με την οποία μας
παίρνει από την γη του θανάτου και της αμαρτίας και του Σατανά και μας φέρνει
στη Βασιλεία Του, και περνάμε από το πέρασμα που λέγεται Βάπτισμα.
Ώστε λοιπόν τί ήταν το
πέρασμα του Ισραήλ από την Αίγυπτο διά μέσου της Ερυθράς θαλάσσης στη γη
Χαναάν; Ένας ιστορικός τύπος. Τίνος πρωτοτύπου; Του Βαπτίσματος και της
σωτηρίας.
Άλλο παράδειγμα είναι και η καταστροφή της Ιερουσαλήμ, που έγινε το 70 μ.Χ. Αποτελεί
έναν ιστορικό τύπο, ένα γεγονός, αλλά ταυτοχρόνως αποτελεί κι έναν τύπο. Τίνος
πρωτοτύπου; Του τέλους του κόσμου, τότε που θα καταστραφεί ο κόσμος.
Ο προφήτης Ηλίας παρών και στα έσχατα ως ιστορικό αντίτυπο μαζί και πρωτότυπο!
Έτσι κι εδώ· εκείνο το
γεγονός που συνέβη ανάμεσα στον Προφήτη και τον Αχαάβ τον βασιλιά αποτελεί
οπωσδήποτε ένα γεγονός, και ταυτόχρονα έναν ιστορικό τύπο των εσχάτων. Διότι ο
Αχαάβ είναι αντίτυπο του Αντιχρίστου. Αλλά το πιο καταπληκτικό απ’ όλα ξέρετε
ποιο είναι; Το πιο καταπληκτικό πράγμα –που είναι και η μοναδική περίπτωση εδώ,
η εντελώς μοναδική περίπτωση μέσα στην Ιστορία– είναι ότι ο προφήτης Ηλίας, που
αποτέλεσε ιστορικό αντίτυπο ενός πρωτοτύπου των εσχάτων, ταυτόχρονα είναι και
πρωτότυπο! Ο ίδιος Προφήτης θα είναι παρών και στις ημέρες του Αντιχρίστου!
Όπως θα ξέρετε, ο προφήτης
Ηλίας δεν πέθανε· αναλήφθηκε κάπου στον ουρανό. Θα επανέλθει! Και όπως έλεγξε
τον Αχαάβ, έτσι θα ελέγξει και τον Αντίχριστο· με τον ίδιο τρόπο. Και το
καταπληκτικό: τριάμισι χρόνια ανομβρία επέφερε ο προφήτης Ηλίας στον Αχαάβ,
τριάμισι χρόνια ανομβρία θα επιφέρει και στον Αντίχριστο!
Συνεπώς έχουμε το μοναδικό
φαινόμενο, που ένα πρόσωπο, ο προφήτης Ηλίας, αποτελεί όχι μόνο ένα ιστορικό
αντίτυπο σ’ εκείνη την εποχή, αλλά και ένα ιστορικό πρωτότυπο στο μέλλον, στα
έσχατα. Έτσι λοιπόν το ίδιο πρόσωπο είναι παρόν και στη μία και στην άλλη
περίπτωση. Επαναλαμβάνω· μοναδικό φαινόμενο!
Κι αν, αγαπητοί μου, στις
ημέρες των παιδιών σας έρθει ο προφήτης Ηλίας -επειδή θα έχει έλθει ο
Αντίχριστος- κι αν στις ημέρες μας έλθει -όχι μόνο των παιδιών σας- πέστε μου,
είναι καιρός για να κοιμόμαστε; ή είναι καιρός για να ανησυχούμε;… Ερωτώ.
Τι γράφει η Αποκάλυψη για τον
προφήτη Ηλία.
Ακούστε τώρα, τί γράφει το
βιβλίο της Αποκαλύψεως στο 11ο κεφάλαιο, πάνω σ’ εκείνο το θέμα του ελέγχου
του Αντιχρίστου υπό του Προφήτου, και τί θα γίνει παρακάτω, «και δώσω, λέει ο
Θεός, τοις δυσί μάρτυσί μου, και προφητεύσουσιν ημέρας χιλίας διακοσίας
εξήκοντα… ούτοι έχουσιν εξουσίαν τον ουρανόν κλείσαι, ίνα μη υετός βρέχη τας
ημέρας της προφητείας αυτών. και… το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου…
αποκτενεί αυτούς». Παραλείπω μερικούς στίχους, για λόγους συντομίας. Και θα
δώσω στους δυο μάρτυρές μου, λέει ο Χριστός, και θα προφητεύσουν. Λέγονται
μάρτυρες, γιατί θα δώσουνε μία μαρτυρία. Λέγονται ακόμη και προφήτες, γιατί θα
προφητεύσουν.
Πόσο θα προφητεύσουν; Χίλιες
διακόσιες εξήντα ημέρες, ίσον τριάμισι χρόνια. Πόσες μέρες είχε κρατήσει την
ανομβρία τότε ο Προφήτης; Τριάμισι χρόνια. Το ίδιο φαινόμενο, από το ίδιο
πρόσωπο!
Τ’ ακούτε, παρακαλώ, πώς το
λέει η Καινή Διαθήκη αυτό; «Αυτοί θα
έχουν εξουσία να κλείσουν τον ουρανό, για να μην πέσει βροχή κατά τις ημέρες
της προφητείας τους»! Το κήρυγμα της μετανοίας λοιπόν θα διαρκέσει τριάμισι
χρόνια, όσο και η περίοδος της ανομβρίας.
Αλλά τότε, λέει, το Θηρίον
που θα ανεβεί από την άβυσσο–ο Αντίχριστος– μη ανεχόμενος την παρουσία και τον
έλεγχο των δύο Προφητών, θα τους φονεύσει και θα αφήσει τα σώματά τους άταφα
στην πλατεία της Ιερουσαλήμ.
Ερμηνεύει ο άγιος Ιωάννης ο
Δαμασκηνός και λέει: «Αποσταλήσεται Ενώχ
και Ηλίας ο Θεσβίτης … και υπ’ αυτού αναιρεθήσονται».
Γι’ αυτούς τους δύο Προφήτες
μας λέει το βιβλίο της Αποκαλύψεως ότι θα τους δει όλος ο κόσμος, αφού θα ‘χουν
φονευθεί στην πλατεία της Ιερουσαλήμ. Βέβαια αυτό δείχνει ότι εκεί θα
κυβερνήσει ο Αντίχριστος, τον οποίο θα ελέγξουν, αλλά και θα καταδείξουν οι δύο
Προφήτες ότι αυτός τελικά είναι ο Αντίχριστος. Θα τους φονεύσει όμως, λέει, και
τότε θα δουν τον φόνο τους «γλώσσες,
φυλές, έθνη, λαοί». Είναι μια συνηθισμένη φράση που χρησιμοποιείται στην
Αποκάλυψη από τον ευαγγελιστή Ιωάννη, αλλά χρησιμοποιείται και από τον προφήτη
Δανιήλ.
Πώς θα δουν αυτές οι «γλώσσες, φυλές, έθνη, λαοί» την
αναίρεση, τον θάνατο των δύο Προφητών; Ασφαλώς με την τηλεόραση!
Μπορούσαν ποτέ να φανταστούν
οι παλιότεροι ότι θα ερχόταν η τηλεόραση;… Θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι
όλοι οι λαοί θα μπορούσαν έτσι να βλέπουν;… Κι όμως σήμερα είναι δυνατόν.
Μήπως λοιπόν -μήπως!- είναι
κοντά το τέλος, μόνο και μόνο επειδή ακριβώς και το μηχάνημα της τηλεοράσεως
ήδη έχει έρθει, δηλαδή έχει επινοηθεί;… Και μήπως –μήπως! – ακριβώς κι αυτό θα
μπει στην υπηρεσία του Αντιχρίστου;… Το ότι προ πολλού έχει μπει είναι γνωστό,
διότι ό,τι προβάλλει σήμερα η τηλεόραση δεν είναι παρά για να προετοιμάσει τους
ανθρώπους για τον ερχομό του Αντιχρίστου.
Ο λαός του Θεού
πρέπει να αποκρυβεί.
Στα τριάμισι αυτά χρόνια της
τυραννίας του Αντιχρίστου ο λαός του Θεού πρέπει να αποκρυβεί «μικρόν όσον όσον». Τριάμισι χρόνια
πρέπει να κρυφτεί! Προσέξτε.
Γιατί όμως πρέπει να
κρυφτεί; Για να γλυτώσει. Για να γλυτώσει τον
θάνατο;
Όχι τόσο τον θάνατο, αλλά
και τον θάνατο. Όχι τόσο τον θάνατο, όσο και κυρίως τις κακές επιδράσεις
εκείνων των τριάμισι ετών.
Είναι φοβερό, αγαπητοί μου,
όταν βλέπουμε Χριστιανούς στην εποχή μας να επηρεάζονται τόσο πολύ από τον
τρέχοντα πολιτισμό μας (ο οποίος υπηρετεί τον Αντίχριστο –πρέπει να σας το πω
αυτό) και να μη μπορούμε να τους συγκρατήσουμε.
Θέλετε ένα μικρό αλλά πολύ
χαρακτηριστικό παράδειγμα; Μαζέψτε τα παιδιά σας, αν μπορείτε, και φέρτε τα
στην Εκκλησία… Τί σας λένε; Σας λένε ότι τα μυαλά σας είναι σκουριασμένα, ότι
αυτά έχουν τώρα καινούργια μυαλά, ότι έχουν καινούργια θεώρηση της ζωής… Μαζέψτε
τα παιδιά σας, αν μπορείτε, για να δείτε ότι όχι μόνο τα παιδιά, αλλά και οι
μεγάλοι έχουνε πάρει αέρα κι έχουν κοσμικοποιηθεί.
Κι ακόμα δεν ήρθε ο Αντίχριστος! Και πού να ‘ρθει και να
επιβάλει πείνα και οικονομικό αποκλεισμό…!
Τί θα γίνει τότε;…
Να
η άξια του βιβλίου της Αποκαλύψεως· έρχεται για να μας προετοιμάσει. Και η προετοιμασία
είναι πρώτα σαν μήνυμα και ύστερα σαν άσκηση. Πρέπει να το καταλάβουμε.
Ο λαός του Θεού
θα κρυφτεί στην έρημο.
Λοιπόν πού θα πρέπει να καταφύγει
ο λαός του Θεού; (Και ο λαός του Θεού είναι εκείνοι που δεν θα προσκυνήσουν τον
Αντίχριστο). Στην ερημιά, όπως και ο Προφήτης. Εκεί θα καταφύγει ο λαός του
Θεού, στην ερημιά, όπως παλιά και ο Προφήτης! Έτσι λοιπόν ο λαός του Θεού, όπως
και οι υιοί των Προφητών στην εποχή του προφήτου Ηλιού, που ήταν πάρα πολλοί
και περιστοίχιζαν τότε τον προφήτη Ηλία –σημειώσατέ το αυτό– όλοι αυτοί, όπως
και η Εκκλησία στα έσχατα, καταφεύγουν στην έρημο, κρύβονται.
Τί λέει η Αποκάλυψη για την έρημο.
Για να το δούμε αυτό πώς το
λέει το βιβλίο της Αποκαλύψεως στο 12ο κεφάλαιο, από τον στίχο 14.
«Και εδόθησαν τη γυναικί δύο πτέρυγες του αετού του μεγάλου, ίνα
πέτηται εις την έρημον εις τον τόπον αυτής». Δόθηκαν, λέει, στη γυναίκα… Ποιά είναι η
γυναίκα; Είναι η Εκκλησία. Δόθηκαν στη γυναίκα, στην Εκκλησία, δυο φτερούγες
του μεγάλου αετού.
Στην Παλαιά Διαθήκη έχουμε
πολλές φορές αυτή την εικόνα –όπως στο Δευτερονόμιο και αλλού– που δείχνει ότι
αυτές οι δυο μεγάλες φτερούγες του αετού είναι η μεγάλη προστασία του Θεού.
Όταν λοιπόν λέει «δόθηκαν δύο φτερούγες του αετού του μεγάλου», σημαίνει: ο
Θεός προστατεύει την Εκκλησία.
Και συνεχίζει: «ίνα πέτηται εις την έρημον εις τον τόπον
αυτής», για να πετάξει και να φύγει στην ερημιά, στον τόπο της. Ώστε ο
τόπος της Εκκλησίας είναι η έρημος; Ναι, η έρημος!
Τα Μοναστήρια αποτελούν προοίμιο
της εξόδου του λαού του Θεού στην έρημο.
Το ξέρετε ότι ένα μικρό
προοίμιο, και ταυτοχρόνως ένα μήνυμα μέσα στους αιώνες, του ότι η Εκκλησία θα
καταφύγει στην έρημο είναι τα Μοναστήρια; Πολλοί λένε: «Γιατί κάθεστε στα
Μοναστήρια, εσείς οι μοναχοί;». Για να σας θυμίζουμε ότι η Εκκλησία θα
ξαναγυρίσει στην έρημο. Άλλωστε από την έρημο ξεκίνησε η Εκκλησία. Έχετε
αντίρρηση; Διαβάστε το 1ο κεφάλαιο από το Κατά Μάρκον ευαγγέλιο, να
το δείτε αυτό. «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω».
Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος φωνάζει και λέει ότι έρχεται ο Μεσσίας. Και πού έδειξε,
παρακαλώ, τον Μεσσία; Στην έρημο. Πού είναι τα θεμέλια της Εκκλησίας; Στην
έρημο. Στην έρημο λοιπόν θα καταλήξει.
Ο Όφις καθιστά την Γυναίκα
«ποταμοφόρητον».
Έτσι, λέει πιο κάτω: «και έβαλεν ο όφις εκ του στόματος αυτού
οπίσω της γυναικός ύδωρ ως ποταμόν, ίνα αυτήν ποταμοφόρητον ποιήση». Ο
Διάβολος, ο Αντίχριστος, πίσω από τον οποίο είναι ο Διάβολος, θα κυνηγήσει την
Εκκλησία, θα διώξει την Εκκλησία –γι’ αυτό εκείνη θα καταφύγει στην έρημο– και
θα βγάλει νερό από το στόμα του, για να την πνίξει.
Τί είναι αυτό το νερό που
βγάζει ο Διάβολος, και ο Αντίχριστος, από το στόμα του; Να, αγαπητοί μου, τί
είναι. Τα διάφορα κοινωνικά και φιλοσοφικά συστήματα, που θέλουν να πνίξουν τον
σύγχρονο Χριστιανό. Είναι όταν ο άλλος σου δίνει ένα πιάτο φαΐ και σου λέει: «Θα φας καλά. αλλά, ξέρεις, θα ακολουθήσεις
αυτό το κοινωνικό σύστημα ή αυτό το οικονομικό σύστημα». Δεν νομίζετε ότι
μοιάζουμε λίγο με τον Ησαύ, που πούλησε τα πρωτοτόκιά του, το να φέρει δηλαδή
τον Μεσσία, γιατί ήθελε να φάει;… Έτσι κι εμείς ξεπουλάμε τον Χριστό, για να
έχουμε οικονομικά οφέλη… Τί κρίμα! Τί κρίμα!… Αυτά λοιπόν θα πνίξουν, θα
προσπαθήσουν να πνίξουν την Εκκλησία.
Να το πάρουμε είδηση. Το πνεύμα
του Αντιχρίστου μπορεί να μας επιβληθεί, και να χαθούμε!
Βέβαια η Αγία Γραφή λέει ότι
πολλοί Χριστιανοί θα χαθούν. Το λέει και στο βιβλίο της Αποκαλύψεως, όταν ο
Ιωάννης καλείται να μετρήσει τον ναό μόνο και το θυσιαστήριο, και όχι την αυλή
του. Αυτό δείχνει ότι θα σωθεί μόνο το λείμμα, ένα μικρό μέρος των Χριστιανών.
Συγκεκριμένα λέει ο άγγελος στον Ιωάννη: «Μη
μετρήσεις τα υπόλοιπα. δόθηκαν να πατηθούν από τα έθνη για σαράντα δύο μήνες».
Δηλαδή θα επικρατήσει ο Αντίχριστος στους Χριστιανούς τριάμισι χρόνια...
Να το πάρουμε είδηση ότι
μπορεί να χαθούμε και ότι το πνεύμα του Αντιχρίστου μπορεί να επιβληθεί και σ’
εμάς! Να το πάρωμε είδηση!… Αυτό θα πει ότι ο Δράκων καθιστά «ποταμοφόρητον» την Εκκλησία. πάει να
την πνίξει με το νερό. Το νερό είναι ό,τι σας εξήγησα.
Ο Θεός βοηθά τον λαό Του, χρησιμοποιώντας τα φυσικά
στοιχεία.
«Και εβοήθησεν η γη τη γυναικί, και ήνοιξεν η γη το στόμα αυτής και
κατέπιε τον ποταμόν ον έβαλεν ο δράκων εκ του στόματος αυτού».
Έρχονται τα φυσικά στοιχεία
να βοηθήσουν. Η γη, λέει, κατάπιε το νερό.
Η περίπτωση εδώ είναι όπως
και στη διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης. Κάπου μετά τα μεσάνυχτα άρχισε να πνέει
άνεμος νότιος, λέει, τόσο ισχυρός, που το νερό της θαλάσσης το χώρισε στα δυο.
Πέρασαν οι Εβραίοι. και όταν πια ξημέρωνε, πήγαν να μπουν και οι Αιγύπτιοι.
Σταματάει ο άνεμος, κλείνει το νερό και τους πνίγει όλους.
Εδώ βλέπουμε τα στοιχεία της
φύσεως. Βέβαια τα στοιχεία της φύσεως τα κυβερνάει ο Θεός. Αλλά εδώ όμως
δείχνει όχι ποιος τα κυβερνάει, αλλά τί κάνουν αυτά, σ’ ένα πρώτο πλάνο, σ’ ένα
πρώτο επίπεδο. Ότι δηλαδή τα στοιχεία της φύσεως έρχονται ή να καταστρέψουν τον
ασεβή ή να ενισχύσουν και να βοηθήσουν τον ευσεβή.
Είδατε, ο προφήτης Ιωνάς
ζεσταίνεται περιμένοντας την καταστροφή της Νινευή. «Ουφ! ζέστη, καλοκαίρι!». Μέσα σε λίγα λεπτά φυτρώνει μία κολοκυθιά
με μεγάλα φύλλα και τον σκιάζει! Έτσι
λοιπόν η φύση έρχεται να βοηθήσει τον ευσεβή και την Εκκλησία.
Ο Αντίχριστος όμως δεν τα
κατάφερε. Κρύφτηκε η Εκκλησία.
Ο Αντίχριστος οργίζεται μ’
αυτούς που κρύφτηκαν στην έρημο, και κάνει πόλεμο με τους λοιπούς Χριστιανούς
στις πόλεις.
«Και ωργίσθη ο δράκων επί τη γυναικί, και απήλθε ποιήσαι πόλεμον μετά
των λοιπών του σπέρματος αυτής, των τηρούντων τας εντολάς του Θεού και εχόντων
την μαρτυρίαν Ιησού».
Δηλαδή, θα σκεφθείτε, πόσοι
μπορούν να κρυφτούν; Ας πούμε, στη Θεσσαλία πόσοι να είναι άραγε οι αληθινοί
Χριστιανοί; Πενήντα; εκατό; πεντακόσιοι; χίλιοι;… Μπορούν όλοι αυτοί να πάρουν
τα βουνά, να πάνε στις τρύπες της γης και στις σπηλιές και να κρυφτούν; Όχι. Οι
υπόλοιποι; Οι υπόλοιποι μένουν στις πόλεις. Δηλαδή μόνο αυτοί είναι οι ευσεβείς,
που έφυγαν στα βουνά; Όχι, έχει κι άλλους, στις πόλεις. Τότε, τί γίνεται μ’
αυτούς; «Έρχεται ο Διάβολος, λέει, και
κάνει πόλεμο με τους λοιπούς». Αλλοίμονό τους όμως· έχουν ν’ αντιμετωπίσουν
πραγματικά την τυραννία του Αντιχρίστου!
Αλλά εκεί στην έρημο ο προφήτης
Ηλίας τί έτρωγε;
Όπως ο Θεός έτρεφε τον
Προφήτη Του για τριάμισι χρόνια, έτσι θα τρέφει και τον λαό Του στην έρημο για
ίσο χρονικό διάστημα.
«Και οι
κόρακες έφερον αυτώ άρτους το πρωί και κρέα το δείλης, και εκ του χειμάρρου
έπινεν ύδωρ». Κοράκια του έφερναν ψωμί το πρωί, και το βράδυ του έφερναν
κρέας, κι έπινε νερό από τον χείμαρρο.
Γιατί κοράκια; Ξέρετε ότι τα
κοράκια είναι σαρκοβόρα. Το λέει και η Αγία Γραφή αυτό, αλλά το ξέρουμε κι από
τη φύση τους. Τα κοράκια τρώνε κρέατα, και μάλιστα σάπια κρέατα, πτώματα τρώνε
τα κοράκια. Βάζει λοιπόν κοράκια, στέλνει κοράκια, για να δείξει, τί; Ότι
πρόκειται για θαύμα, που με τον τρόπο αυτό τονίζεται. Τα κοράκια, που μπορούν να
φάνε το κρέας, και μάλιστα σε μία εποχή πείνας, δεν το τρώνε, αλλά το φέρνουν
στον Προφήτη. Για να τονισθεί το θαύμα της προστασίας του Προφήτου από τον Θεό.
Παρόμοια θα τρέφεται και η Εκκλησία στην έρημο.
Λέει πάλι το βιβλίο της
Αποκαλύψεως: «όπως τρέφηται εκεί καιρόν
και καιρούς και ήμισυ καιρού από προσώπου του όφεως»· για να τρέφεται εκεί
η Εκκλησία, λέει, «καιρόν» –είναι το
έτος– «και καιρούς» –είναι τα δύο
χρόνια. δύο συν ένα, τρία– «και ήμισυ
καιρού» –είναι ο μισός χρόνος– δηλαδή τριάμισι χρόνια, «από προσώπου του όφεως», δηλαδή για όσο καιρό ο Διάβολος και ο
Αντίχριστος θα επικρατούν σ’ αυτόν τον κόσμο.
Τα ιστορικά προηγούμενα
διαθρέψεως του λαού του Θεού αποτελούν εγγύηση για τη διατροφή του στα έσχατα.
Ώστε λοιπόν θα τρέφει ο Θεός. Πώς όμως θα τρέφει ο Θεός εκεί;
Ξέρουμε ότι ο παλαιός Ισραήλ
τρεφόταν στην έρημο κατά θαυμαστό τρόπο σαράντα ολόκληρα χρόνια. Ξέρουμε ακόμη
ότι και οι Χριστιανοί στην έρημο, που κατέφευγαν από τους διωγμούς, τρέφονταν
κατά τρόπο που οικονομούσε ο Θεός. Πώς όμως θα τρέφονται στα έσχατα οι
Χριστιανοί, που θα φεύγουν στην έρημο;
Αυτό το ξέρει ο Θεός, και θα
το φανερώσει τότε. Δεν είπε ποτέ, φέρ’ ειπείν, στους Εβραίους στην Αίγυπτο:
«Όταν θα σας βγάλω στην έρημο, εγώ θα σας τρέφω με το μάννα». Δεν είπε κάτι
τέτοιο ο Θεός, αλλ’ όταν ο λαός βρέθηκε στην έρημο και είπαν: «Τί θα φάμε;»,
τότε ο Θεός έριξε το μάννα. Όταν λοιπόν και οι Χριστιανοί θα βρεθούν στις
ερημιές και θα πουν: «Τί θα φάμε;». Τότε ο Θεός ξέρει, τί θα δώσει. Τώρα δεν το
ξέρουμε αυτό.
Η απεικόνιση του Προφήτη με
τον κόρακα που τον διατρέφει τονίζει την ιστορικότητά του ως τύπου των εσχάτων.
Αγαπητοί μου. ο μέγιστος των
Προφητών, ο Ηλίας ο ένδοξος, έζησε τον ιστορικό τύπο των εσχάτων, όπως σας
εξήγησα διά πολλών, για να μας δείξει, πώς θα ζήσει κοντά του και η Εκκλησία.
Η Εκκλησία μας, ανάμεσα στα
τόσα γεγονότα του πολυτάραχου βίου του προφήτου Ηλιού, ιστορεί, απεικονίζει
δηλαδή επάνω σε εικόνες, ένα μόνο χαρακτηριστικό. Να κάθεται μέσα σε μία
σπηλιά, και εκεί να βλέπει τον κόρακα να του φέρνει το ψωμί ή το κρέας. Δεν
δείχνει τίποτε άλλο η Ορθόδοξος Εκκλησία μας από τη ζωή του προφήτου Ηλιού. Ούτε
την θαυμαστή εκείνη θυσία του στο Καρμήλιον όρος, ούτε ακόμα εκείνη την
θεοπτεία του στο όρος Χωρήβ, δηλαδή στο Σινά, ούτε τίποτε απ’ όλα τ’ άλλα τα
παράδοξα, παρά εικονίζει μόνο αυτό.
Ξέρετε γιατί;
Γιατί η Εκκλησία μας θέλει να τονίσει την ιστορικότητα του Προφήτου σαν τύπο των εσχάτων; Αλλά και να μας πει -μόνο αυτή την εικόνα παίρνω κι εγώ από τον Προφήτη- να μας πει τί θα γίνει με τους πιστούς μας όταν θα έλθει το τέλος του κόσμου.
Ξέρετε γιατί;
Γιατί η Εκκλησία μας θέλει να τονίσει την ιστορικότητα του Προφήτου σαν τύπο των εσχάτων; Αλλά και να μας πει -μόνο αυτή την εικόνα παίρνω κι εγώ από τον Προφήτη- να μας πει τί θα γίνει με τους πιστούς μας όταν θα έλθει το τέλος του κόσμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.