Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Απάντηση σε συνεχείς προκλήσεις




ΑΝΑΓΚΑΙΑ  ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΣΤΙΣ  ΣΥΝΕΧΕΙΣ  ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
ΤΟΥ  «ΑΜΕΘΥΣΤΟΥ»



Δὲν θὰ ἔχει συμβεῖ πολλές φορὲς στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, νὰ ἐνοχοποιεῖται γιὰ αἵρεση κάποιος ἱερωμένος, καὶ νὰ φέρονται –ὡς ἀπόδειξη τῆς αἱρέσεώς του– οἱ ἐκφράσεις καὶ τὰ λόγια κάποιου λαϊκοῦ, τὰ ὁποῖα (αὐτὸς ὁ ἱερωμένος) οὔτε ἐγκρίνει, οὔτε κἂν ἐγνώριζε ὅτι ἔχουν λεχθεῖ!
Σὲ αὐτὸ πρωτοτύπησε ὁ «Ἀμέθυστος», ὁ ὁποῖος στὸ παρελθὸν εἶχε ἀνταλλάξει σκληρὲς καὶ ὑβριστικὲς ἐκφράσεις μὲ τὸν κ. Τσολογιάννη, γιὰ κάποιες θέσεις συγγραφέα ποὺ φιλοξένησε στὸ ἱστολόγιό του ἐναντίον τοῦ γέροντος Παΐσιου, γιὰ τὶς ὁποῖες, ἐγὼ προσωπικά, διεφώνησα, ἀλλὰ καὶ ὁ π. Εὐθύμιος, ὅταν ἀργότερα τὸ πληροφορήθηκε, παρενέβη καὶ μὲ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν κ. Τσολογιάννη συνιστοῦσε προσοχὴ σὲ τέτοια πνευματικά θέματα. Τὸ ἀποτέλεσμα ἦταν νὰ ὑπάρξει κάποια διόρθωση τοῦ πράγματος.
Τότε ὁ «Ἀμέθυστος», ἐνῶ δὲν ἱκανοποιήθηκε μὲ τὸν τρόπο τῆς «διόρθωσης» καὶ συνέχισε νὰ θεωρεῖ βλασφημία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος τὸ δημοσιευθὲν κείμενο κατὰ τοῦ γέροντος Παϊσίου, ἄρχισε πάλι νὰ δημοσιεύει (μετὰ ἀπὸ ἕνα μικρὸ διάστημα) κείμενα ἀπὸ τὸ ἱστολόγιο τοῦ κατ’ αὐτὸν βλασφημοῦντος Τσολογιάννη, γεγονὸς ποὺ μὲ ἐξέπληξε, γνωρίζοντας τὶς ὕβρεις καὶ τὸν «ἀπόλυτο» τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο εἶχε ἀντιδράσει. Εἶναι γνωστὸς ὁ χαρακτηρισμὸς
τοῦ «Ἀμέθυστου» κατὰ Τσολογιάννη, ὅτι εἶναι βλάσφημος καὶ «ἄθεος»!
Αὐτὰ γιὰ τὴν ἀφετηρία τῆς κόντρας «Ἀμέθυστου»-Τσολογιάννη.
Πρόσφατα ὁ «Ἀμέθυστος» μὲ τὸν ἴδιο ἀκραῖο τρόπο ἐπετέθη ὄχι μόνο στὸν κ. Τσολογιάννη, ἀλλὰ καὶ στὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ, ἐπιρρίπτων εὐθύνη στὸν π. Εὐθύμιο γιὰ ἐκφράσεις τοῦ κ. Τσολογιάννη(!) ἐπειδὴ ὁ π. Εὐθύμιος δὲν ἀντέδρασε, καὶ ἄρα, κατὰ τὴν φιλόσοφο σκέψη καὶ παιδεία τοῦ «Ἀμέθυστου», ὅταν κανεὶς δὲν παρακολουθεῖ ἐπὶ εἰκοσιτετραώρου βάσεως τὸ internet καὶ δὲν μπαίνει στὰ ἑκατοντάδες ἱστολόγια (καὶ στὸ ἱστολόγιο τοῦ κ. Τσολογιάννη) γιὰ νὰ παρακολουθεῖ τί γράφεται, καὶ ἂν δὲν ἀντιδράσει γραπτῶς ἅμα τῇ παρόδῳ μερικῶν ὡρῶν, εἶναι αἱρετικός!
(Μιλῶ γιὰ τὸ συγκεκριμένο κείμενο, μὲ βάση τὸ ὁποῖο ἐπιστοποίησε μὲ συνοπτικὲς διαδικασίες τὴν αἵρεση· γιὰ ἄλλες τοποθετήσεις ποὺ σὲ ἕτερο δημοσίευμα παραπέμπει ὁ «Ἀμέθυστος», αὐτές, ἀσφαλῶς καὶ δὲν ἐκφράζουν τὴ σκέψη τοῦ π. Εὐθυμίου, ἀφοῦ εἶναι ἀποσπασματικές· τὸ ἐπεσήμανα αὐτὸ σὲ ἄλλο κείμενό μου, ἀλλὰ ὁ κριτὴς καὶ δικαστής μας «οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι». Ἂν κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο ἀντιμετωπίζαμε τὰ δικά του δυσκολονόητα  κείμενα, ποὺ ἀναγκάζεται νὰ τὰ ἐπεξηγήσει μὲ πρῶτο, δεύτερο καὶ τρίτο σχόλιο, θὰ ἔπρεπε νὰ τὸν εἴχαμε βγάλει αἱρετικὸ ἐδῶ καὶ χρόνια. Τὸν ἀντιμετωπίσαμε ὅμως ἐν κατανοήσει καὶ ἀγάπῃ, τὴν ὁποία αὐτὸς κάπου ξέχασε).
Ἡ ἀπόφανση αὐτὴ τοῦ «Ἀμέθυστου» εἶναι ἀστήρικτη, ἄδικη, σκληρὴ καὶ ἐντελῶς ἐπιπόλαια καὶ δείχνει θυμὸ καὶ ἐμπάθεια, διότι, χωρὶς νὰ διακριβώσει ἂν τὰ λόγια ποὺ θεωρεῖ αἱρετικά εἶναι λόγια τοῦ π. Εὐθύμιου, χωρὶς νὰ περιμένει νὰ πληροφορηθεῖ ὁ π. Εὐθύμιος τὴν ἐναντίον του κατηγορία, χωρὶς νὰ περιμένει νὰ διαψεύσει ὁ π. Εὐθύμιος ἢ νὰ ἀποδεχθεῖ τὴν αἵρεση ποὺ τοῦ προσάπτει ὁ «Ἀμέθυστος», συνεχίζει νὰ βάλλει ἐναντίον του. Ξέρουμε ὅμως ἀπὸ τὴν ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, ὅτι αἱρετικὸς εἶναι ἐκεῖνος ποὺ ἐπιμένει, παρὰ τὶς ἐπισημάνσεις τῶν ἄλλων, στὶς κακόδοξες ἀπόψεις του.
Ἄλλη μία ἀπόδειξη ὅτι ὁ «Ἀμέθυστος» βρίσκεται ἐκτὸς πραγματικότητος εἶναι οἱ κατηγορίες κατὰ τῶν «Ἀγωνιζομένων Χριστιανῶν» τῆς Λάρισας. Τοὺς βαπτίζει καὶ τοὺς ἐντάσσει χωρὶς τὴ θέλησή τους στοὺς ἀποτειχισμένους, ἐνῶ, ἂν ἔκανε τὸν κόπο νὰ ρωτήσει, θὰ μάθαινε ὅτι οἱ «Ἀγωνιζόμενοι Χριστιανοὶ» τῆς Λάρισας («οι ταραξίες τής Λάρισας» κατ’ αὐτόν) δὲν ἔχουν ἀποτειχισθεῖ (ἐκτὸς ἐλαχίστων), χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ὅτι δὲν συνεργαζόμαστε μαζί τους ἢ τοὺς θεωροῦμε ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ἐπειδὴ δὲν ἀποτειχίστηκαν. Ἔτσι λοιπόν, ἂς μὴ φοβᾶται ἢ καλύτερα ἂς μὴ χαίρεται ὁ «Ἀμέθυστος» μήπως οἱ Λαρισαῖοι ταραξίες «θέλουν νά δικαιωθούν παίρνοντας μαζί τους στήν αβυσσο τούς πάντες. ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΙ Ο ΕΩΣΦΟΡΟΣ»!!!
Λυπᾶμαι πολύ, γιατὶ οἱ ἀβασάνιστες καὶ ἄδικες κατηγορίες τοῦ «Ἀμέθυστου» κατὰ τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ προέκυψαν αἰφνιδίως, καὶ φαίνεται ὅτι εἶναι ἀποτέλεσμα θυμοῦ, ἀφοῦ μέχρι πρό τινος κείμενα καὶ ὁμιλίες τοῦ π. Εὐθύμιου (ὅπως καὶ δικές μου, καὶ τὸν εὐχαριστῶ γι’ αὐτό) ἔχουν δημοσιευθεῖ στὸ ἱστολόγιο «Ἀμέθυστος»· ἐν τῷ μεταξύ, ὁ π. Εὐθύμιος δὲν ἄλλαξε σὲ τίποτα τὶς θέσεις του.
Λυπᾶμαι πολύ γιατὶ τὸν κατηγορεῖ, χωρὶς νὰ ἔχει διαβάσει τὰ βιβλία καὶ τὰ κείμενα του, ὅσα ἰδιοχείρως τοῦ ἔστειλα ἢ δημοσίευσε. Ὄχι ὅτι ἦταν ὑποχρεωμένος νὰ τὰ διαβάσει, ἀλλὰ διότι, χωρὶς νά τὰ μελετήσει καὶ νὰ γνωρίσει τὶς θέσεις του, συνεργάστηκε μαζί μας, καὶ χωρὶς νὰ ἀναφέρει συγκεκριμένες φράσεις τοῦ π. Εὐθύμιου τὸν κατηγορεῖ, φέροντας ὡς ἀπόδειξη (στὸ συγκεκριμένο δημοσίευμα) καὶ ὡς πειστήριο τοῦ «ἐγκλήματος», λόγια κάποιου ἄλλου(!), τὸ περιεχόμενο τῶν ὁποίων οὔτε γνώριζε, οὔτε υἱοθέτησε ὁ π. Εὐθύμιος, ἀλλὰ ἀντίθετα ἔχει διατυπώσει καὶ ἀντίθετες, μὲ αὐτὰ τὰ λόγια, θέσεις!
Λυπᾶμαι ἀκόμα πολὺ γιὰ τὴν ἐπιπολαιότητά του, νὰ μοῦ ἐκμυστηρεύεται πρὶν λίγους μῆνες, ὅτι ἔτσι ὅπως κατάντησαν οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ Ἐπίσκοποι στὴν Ἑλλάδα, ἀλλὰ καὶ στὴν Ἀγγλία ὅπου βρίσκεται, τελικὰ «θὰ ἐρχόμαστε στὸν παπούλη (δηλ. τὸν π. Εὐθύμιο) νὰ κοινωνᾶμε».
Εἶναι γνωστὸ στὸν «Ἀμέθυστο» (ἀπὸ τὶς μεταξύ μας στὸ παρελθὸν τηλεφωνικὲς συζητήσεις), ὅτι ὁ π. Εὐθύμιος δὲν ἔχει σταθερὸ ἢ κινητὸ τηλέφωνο, δὲν χρησιμοποιεῖ internet, οὔτε ἐκεῖ ποὺ μένει, οὔτε στὸ χῶρο ποὺ ἐξομολογεῖ ἢ λειτουργεῖ, δὲν γνωρίζει τὸν χειρισμὸ τοῦ κομπιοῦτερ, καὶ ὅσα μαθαίνει, τὰ πληροφορεῖται ἐλλιπῶς καὶ καθυστερημένα ἀπὸ τὰ πνευματικά του παιδιά (μερικὲς φορὲς μετὰ ἀπὸ πολλὲς μέρες).
Γι’ αὐτὸ τονίζω καὶ ἐπαναλαμβάνω ὅτι εἶναι πρωτοφανὲς τὸ γεγονός, νὰ χαρακτηρίζεται κάποιος ὡς αἱρετικὸς γιὰ θέσεις ποὺ δημοσίευσε κάποιος ἄλλος, ὁ ἴδιος ὁ π. Εὐθύμιος νὰ μὴν τὸ γνωρίζει γιὰ νὰ διαψεύσει, καὶ μάλιστα νὰ ἔχει γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ ἀντίθετη θέση ἀπὸ τὴν καταγγελλόμενη ὡς αἱρετική καί, παρόλα αὐτά, ὁ «Ἀμέθυστος» νὰ ἔχει βαλθεῖ μὲ αἰφνίδιο ζηλωτικὸ πάθος νὰ τὸν ἐξουθενώνει στὰ μάτια τῶν ἐπισκεπτῶν τοῦ ἱστολογίου του!
Ὁ «Ἀμέθυστος» μὲ express διαδικασίες, ἔβγαλε αἱρετικὸ τὸν π. Εὐθύμιο, ὑφαρπάζοντας τὴν κρίση τῆς Ἐκκλησίας (ἂν καὶ μᾶς ἐγκαλεῖ γιὰ κάτι παρόμοιο) ὡσὰν νὰ εἶναι  ὁ ἴδιος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας, ἀνώτερος ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Ἐφραὶμ τὸ Σύρο, ἅγιο Θεόδωρο Στουδίτη κ.λπ., τοὺς ὁποίους δὲν θεωρεῖ (ὅπως ἔγραψε) ὡς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας. Κι αὐτὸ τὸ ἐπιχειρεῖ μὲ νεοφώτιστες καὶ ἀδιευκρίνιστες διατυπώσεις, τὶς ὁποῖες σὲ ἑπόμενη ἀνάρτηση μπορεῖ νὰ τὶς ἐμπλουτίσει πρὸς κατανόηση, νὰ τὶς ἐπεξηγήσει καὶ νὰ τὶς ἐπαυξήσει, ἕως τὴν ἑπόμενη φορά, τότε ποὺ θὰ τοῦ χρειαστεῖ μιὰ νέα ἐπεξήγηση!
Τὸ ἐξωφρενικὸ εἶναι πώς, ἐνῶ κατηγόρησε τὸν π. Εὐθύμιο ὡς αἱρετικὸ μὲ ἀφετηρία τὴν διαπίστωση ὅτι ἐπιτρέπει στὸν κ. Τσολογιάννη νὰ γράφει ἀνεξέλεγκτα, ὡσὰν ὁ π. Εὐθύμιος νὰ ἀποτελεῖ κάποιο Α2 Γραφεῖο (ἀλήστου μνήμης στρατιωτικὸ Γραφεῖο Ἀσφαλείας), ὁ «Ἀμέθυστος» δὲν χρησιμοποιεῖ  τὸ ἴδιο κριτήριο στὴν περίπτωση π.χ. τοῦ πατριάρχη Βαρθολομαίου. Ἐνῶ δηλ. τὸν π. Εὐθύμιο θεωρεῖ ἔνοχο καὶ αἱρετικὸ γιὰ ὅσα γράφει ὁ κ. Τσολογιάννης, δὲν θεωρεῖ ἐξίσου αἱρετικὸ τὸν πατρ. Βαρθολομαῖο, ἀφ’ ἑνὸς μὲν παραβλέποντας τὶς αἱρετικὲς θέσεις ποὺ ἔχει διατυπώσει ὁ Βαρθολομαῖος, ἀφ’ ἑτέρου δὲ ἀπαλάσσοντάς τον ἀπὸ τὴν εὐθύνη ποὺ ἔχει, ὅταν καλύπτει τὸν ξεφωνημένο Ζηζιούλα γιὰ τὶς πολλὲς αἱρετικές του θέσεις, (τὸν ἀποκάλεσε μάλιστα ὡς τὸν «δεξιό βραχίονα τοῦ Φαναρίου»!). Δὲν ξεχνᾶμε ὅτι ὁ ἴδιος ὁ «Ἀμέθυστος» πολεμᾶ χρόνια ὡς αἱρετικὸ Οἰκουμενιστὴ τὸν Ζηζιούλα καὶ ἀναιρεῖ μὲ πολὺ κόπο καὶ ἐπιτυχῶς τὶς αἱρετικές του θέσεις!
Τοῦτο ἐξάλλου ἀποτέλεσε καὶ ἀφορμὴ νὰ γνωριστοῦμε καὶ νὰ συνεργαστοῦμε ὡς ἀντι-οἰκουμενιστές, ἀσχέτως ἂν δυσκολευόμουνα νὰ καταλάβω τὶς φιλοσοφικο-θεολογικὲς παραμέτρους τῆς σκέψης του καὶ τὶς θέσεις του, πολλὲς ἀπὸ τὶς ὁποῖες ἦταν ὀρθότατες, ἄλλες ὅμως μὲ προβλημάτιζαν, μιᾶς κι ἔχω ἄγνοια σὲ πολλὰ θεολογικὰ θέματα.
Ἔτσι, λοιπόν, ὁ «Ἀμέθυστος» κατακρίνει τὸν π. Εὐθύμιο ποὺ μᾶς ἔχει ἐπανειλημμένως πεῖ νὰ διαμηνύσουμε στὸν κ. Τσολογιάννη νὰ προσέξει τὸν τρόπο τῶν ἐκφράσεών του, ποὺ ἀδικοῦν τόν ἀγῶνα πού κάνει μέσῳ τῆς ἱστοσελίδας του, χωρὶς βέβαια νὰ ἐπιχειρήσει νὰ κηδεμονεύσει ἢ νὰ παίζει τὸ ρόλο τοῦ χωροφύλακα καὶ νὰ λογοκρίνει ἕνα ἱστολόγιο.
Ἔχει δηλώσει ὅτι μόνο τὰ ἐνυπόγραφα κείμενα ἐκφράζουν τὶς δικές του θέσεις, τὰ ὁποῖα ἐμπιστεύεται νὰ τὰ δακτυλογραφήσουμε καὶ νὰ τὰ δημοσιεύσουμε στὸ ἱστολόγιο «Πατερικὴ Παράδοση». Τὰ ἱστολόγια ποὺ ἀναδημοσιεύουν τὰ κείμενά του (ὅπως τὸ ἱστολόγιο «Ἀποτείχιση»), ἔχουν τὴν εὐθύνη γιὰ τοὺς τίτλους ποὺ βάζουν, τὶς προεκτάσεις καὶ τὰ σχόλια ποὺ κάνουν, ἢ τὴν παρερμηνεία ποὺ δίνουν. Καὶ ἀκόμα μεγαλύτερη εὐθύνη ἔχουν ὅσοι παρερμηνεύουν κακόπιστα τὶς θέσεις τους, τὶς ὁποῖες ἀποσπασματικὰ καὶ καθ’ ὑπόνοιαν γνωρίζουν.
Συγκεκριμένο παράδειγμα ὁ «Ἀμέθυστος». Οὐδέποτε ὁ π. Εὐθύμιος θέλησε νὰ κάνει δική του Ἐκκλησία, καὶ νὰ ἑνώσει ὑπὸ τὸ σκῆπτρο του τοὺς Παλαιοημερολογῖτες, ὅπως ψευδῶς καὶ συκοφαντικῶς λασπολογεῖ ὁ «Ἀμέθυστος». Οὐδέποτε ἰσχυρίστηκε ὅτι αὐτὸς καὶ ὅσοι ἔχουν ἀποτειχισθεῖ ἀποτελοῦν τὴν Ἐκκλησία ἢ ὅτι ἡ Θεία Χάρις δὲν ὑπάρχει στὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας. Ἁπλῶς ἀποτειχίστηκε ἀπὸ τὴν αἵρεση. Οὐδέποτε ἀποδέχτηκε τὶς κατηγορίες κάποιων Ἐσφιγμενιτῶν καὶ τοῦ π. Ν. Δημαρᾶ κατὰ τῶν συγχρόνων Ἁγίων Γερόντων, ἀλλὰ ὑποστήριξε καὶ συμπαραστάθηκε στοὺς Ἐσφιγμενῖτες, μόνο γιὰ τὴν φασιστικὴ προσπάθεια ἐκδίωξή τους ἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὄρος.
Ἀκόμα κι ἂν ἔχει ἄδικο σ’ αὐτὴν τὴν τοποθέτησή του, αὐτὸ δὲν ἀποτελεῖ αἵρεση, ὅπως θέλει νὰ φαντάζεται ὁ «Ἀμέθυστος», ὁ ὁποῖος μοιράζει «αὐθεντικοὺς» τίτλους ἀθεΐας καὶ αἱρέσεως σὲ ὅσους δὲν συμφωνοῦν μὲ τὴν δική του πρακτική. (Ἀποφάνθηκε ὅτι εἶναι αἱρετικὸς καὶ ἄθεος ὁ ἱστολόγος Τσολογιάννης, ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης κ.λπ.). Ἄραγε ἔχει τὴ συνείδηση ὅτι ὁ ἴδιος εἶναι τόσο ἔνθεος, ὥστε νὰ καταλαβαίνει τὴν ἀθεότητα τῶν ἄλλων; Αὐτὴ ἡ ἐνθεότητα τὸν βοηθεῖ νὰ βγάζει λανθασμένο τὸ «Πηδάλιο» τοῦ ἁγίου Νικοδήμου ἢ νὰ κατηγορεῖ τόν ἅγιο Θεόδωρο τόν Στουδίτη ὡς ὑπαίτιο σχισμάτων;
Γιατὶ δὲν μπορῶ νὰ μὴ θυμηθῶ ἐδῶ, τὴν ἀπορριπτικὴ στάση τοῦ «Ἀμέθυστου» πρὸς τοὺς Ἱ. Κανόνες. Τότε τὴν θεωροῦσα ὡς ἀντίδραση πρὸς τὴν δεσποτοκρατία, ἀφοῦ «οἱ Ἱ. Κανόνες γίνονται κανόνια στὰ χέρια τῶν Ἐπισκόπων ἐναντίον τῶν πιστῶν» (ἕνα τέτοιο κανονιοβολισμὸ ἔχω εἰσπράξει προσωπικὰ ἀπὸ τὸν μητρ. Καλαβρύτων Ἀμβρόσιο, καὶ σὲ μεγαλύτερο βαθμὸ ὁ π. Εὐθύμιος ἀπὸ ἕνα Καϊαφικὸ ἐπισκοπικὸ δικαστήριο). Ἐπειδὴ διαφωνοῦσα στὶς θέσεις του γιὰ τὸ «Πηδάλιο», τοῦ ἔστειλα μὲ e-mail τὸ ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν εἰσαγωγὴ τοῦ Πηδαλίου, ποὺ ἐκεῖ ὁ ἅγ. Νικόδημος ὁμιλεῖ γιὰ τὴν ἀναγκαιότητα τῆς ἀναγνώσεως καὶ γνώσεως τῶν Ἱ. Κανόνων. Ἡ ἀπάντηση τοῦ «Ἀμέθυστου» τότε ἦταν, πὼς τὸ Πηδάλιο εἶναι μιὰ κακὴ στιγμὴ τοῦ ἁγ. Νικοδήμου!
Ἀλλὰ τὸ ἀνεξήγητο μένος τοῦ «Ἀμέθυστου» ἐναντίον μας (ἄβυσσος ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου), φαίνεται καὶ ἀπὸ τὸ γεγονός, ὅτι τελευταῖα ἄφησε τὸν Βαρθολομαῖο (διότι ἐναντίον του –λέει– δὲν μπορεῖ νὰ στοιχειοθετηθεῖ ἡ αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!!!), ἄφησε τὸν  Ζηζιούλα καὶ τὴν Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου (κατὰ τῶν ὁποίων στὸ παρελθὸν συνεργαστήκαμε) καὶ ἐπιτίθεται κατὰ ριπὰς ἐναντίον μας.
Συμφωνοῦμε μὲ τὸν «Ἀμέθυστο». Βρισκόμαστε σὲ ἐσχάτους καιρούς, καὶ ὁ καθένας γράφει ὅ,τι θέλει, βρίζει ὅσο θέλει, ἀδυνατώντας νὰ συγκρατήσει τὸ στόμα του καὶ τὸ θυμό του,  καὶ κατόπιν ἐπικαλεῖται τὸν ἅγιο Συμεὼν τὸν Νέο Θεολόγο ὡς τὸν ὕψιστο Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας, τοὺς δὲ ἄλλους ἅγιους ὡς ὑποδεέστερους!  Αὐτοὶ ὅμως οἱ ὑποδεέστεροι ἀποκάλεσαν καὶ ἀναγνώρισαν ἐν ταπεινώσει τὸν ἅγιο Συμεὼν ὡς θεολόγο, ἔχοντες ὡς Ἅγιοι Πατέρες τὴν δυνατότητα, τὶς θεῖες ἐμπειρίες καὶ τὴν Ἁγιότητα, νὰ διακρίνουν τὴν ὑπερτάτη ἁγιότητα τοῦ Ἁγίου Συμεῶνος.
Ἐγὼ προσωπικὰ δὲν ἔχω τέτοιες ἐμπειρίες, οὔτε πολλὲς θεολογικὲς γνώσεις, ἀλλὰ θὰ ἀγωνίζομαι κατὰ τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τὸ θεωρῶ χρέος μου, ἀκολουθώντας καὶ τὴ συμβουλὴ τοῦ «Ἀμέθυστου», ὅταν μὲ παρότρυνε νὰ πολεμήσω τὴν οὐσία τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὸν Ζηζιούλα· τότε τοῦ ἔλεγα: δὲν ἔχω τέτοιες δυνατότητες· ἂν κάνω κάποιο θεολογικὸ λάθος; Καὶ μοῦ ἀπαντοῦσε: Δὲν πειράζει, μέσα ἀπὸ τὰ λάθη σου θὰ μάθεις. Τώρα, μὲ τὸ παραμικρὸ λάθος ποὺ κατὰ τὴν γνώμη του κάνουμε, χαρακτηριζόμαστε ὡς αἱρετικοί!
«Ἀμέθυστε», μὲ ἀνάγκασες νὰ γράψω κάτι ποὺ δὲν ἤθελα. Ἀλλὰ θὰ ἤμουν ἄδικος, ἂν ἄφηνα ἀνυπεράσπιστο τὸν π. Εὐθύμιο, μὲ τὸν ὁποῖο συνεργαζόμαστε γιὰ τὴν ὑπόθεση τῆς Πίστεως ἐναντίον τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ποὺ γιὰ μᾶς εἶναι θέμα σωτηρίας. Νομίζω ὅτι τὸν ἀδικεῖς καὶ τὸν συκοφαντεῖς, ἀγνοώντας τὶς πραγματικὲς διαστάσεις ὅσων διαδραματίζονται. Ἔπρεπε πρὶν ξεκινήσεις νὰ ρίχνεις λάσπη ἐναντίον του (καὶ βέβαια ἔμμεσα ἐναντίον μου) νὰ ἐξακριβώσεις τὴν ἀλήθεια.
Τέλος, ἐπειδὴ εἶδα σήμερα, ὅτι ἔκανες σκοπό πλέον τῆς ζωῆς σου τὸν πόλεμο ἐναντίον μας, παραθέτω τὴν τελευταία φράση σου, ποὺ τὴν ταιριάζεις σὲ ὅλους μας. Γράφεις:
«Η κενοδοξία μάχεται μέ την κενολογία κάτω από τό άγρυπνο βλέμμα τής εωσφορικής υπερηφάνειας. Ο εωσφόρος τρίβει τά χέρια του γιά το συνέδριο τού Πειραιώς, όπου θά συζητηθεί μέχρις εξαντλήσεως η έννοια τής αιρέσεως ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ».
Πρόσεξε, γιατί ὁ ἑωσφόρος δὲν πολεμάει μόνο ἐμᾶς. Πολεμᾶ κι ἐσένα, ποὺ νομίζεις πὼς γνωρίζεις τὰ μύχια τῶν διαθέσεών μας καὶ τῶν ψυχῶν μας, ποὺ νομίζεις πὼς γνωρίζεις ὡς φιλόσοφος ὑψηλῶν προδιαγραφῶν τὴν αἵρεση, ἐνῶ ἐμεῖς οἱ φτωχοὶ τὴν ἀγνοοῦμε. Ἔπρεπε, ἂν δὲν εἶχες κυριευθεῖ ἀπὸ τὸ θυμό, νὰ μᾶς βοηθήσεις νὰ καταλάβουμε τὸ λάθος μας μέσα ἀπὸ τὴ ἐπικοινωνία ποὺ διατηρούσαμε. Σὲ ἄκουγα καὶ μετέφερα τὶς ἀπόψεις σου. Ἔκοψες ὅμως ἀναπάντεχα τὶς γέφυρες, χωρὶς καμιὰ ἐξήγηση καὶ πρὶν τὰ συγκεκριμένα γεγονότα, καὶ μετὰ ἀπὸ μιὰ μακρὰ σιωπὴ, ἄρχισες τὸν ἐναντίον μας πόλεμο.
Ἐμεῖς δὲν θὰ ἀνταποδώσουμε τὰ ἴδια. Δὲν συμφωνοῦμε, οὔτε ἐγκρίνουμε τὴν πρακτικὴ τοῦ ἱστολογίου «Ἀποτείχιση», γι’ αὐτὸ καὶ ἀποφύγαμε νὰ ἀπαντήσουμε. Μᾶς ἀναγκάζεις ὅμως νὰ δώσουμε τὶς ἐλάχιστες, ἀναγκαῖες ἐξηγήσεις. Θὰ μείνουμε ἕως ἐδῶ καὶ δὲν θὰ συνδαυλίσουμε τὸν πόλεμο.
Σημάτης Παναγιώτης




Σχόλιο:

Συμφωνοῦμε μὲ τὰ λόγια σου ἀπόλυτα «Ἀμέθυστε»!

«Κατάκριση αγαπητέ, είναι όταν κατηγορούμε τους άλλους για πράγματα που κάνουμε εμείς οι ίδιοι».


Ἀπὸ τὸ ἱστολόγιο «Ἀμέθυστος»

Κυκλοφόρησε στην αποτείχιση κείμενο σχετικό με την αγιοποίηση του Χρυσόστομου Σμύρνης. Κατ’αρχάς δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα Οικουμενιστής και Έλληνας, μπορεί να είναι ίσως φιλλέληνας, όπως είμαστε όλοι εμείς σήμερα. Στο κείμενο αυτό αναφέρονται ορισμένα κριτήρια που λαμβάνονται υπ’ όψη από την Εκκλησία για την ζωή ορισμένων πιστών του Κυρίου. Ερωτούμε λοιπόν τον Τρικαμηνά. Σέβεται ο ίδιος τα κριτήρια που απαιτεί να σεβαστεί η Εκκλησία; Γνωρίζει ότι το συγκεκριμένο ιστολόγιο στήριξε τις φρικαλέες ύβρεις που εκτόξευσε εναντίον του Παΐσιου «πνευματικοπαίδι» του Καντιώτη; Εκτός του ότι κανείς μαθητής του Καντιώτη δεν διαμαρτυρήθηκε, εσύ Τρικαμηνά πού ήσουν; Συμφωνείς με τις ύβρεις; Γνωρίζεις ότι οι ύβρεις αυτές επαναλήφθηκαν από τον Ηγούμενο της Μονής Εσφιγμένου την οποία υποστήριξες, επειδή κάθε εχθρός του Βαρθολομαίου είναι δικός σου φίλος; Τι έκανες; Πού ήσουν, διάβαζες; Κατάκριση αγαπητέ, είναι όταν κατηγορούμε τους άλλους για πράγματα που κάνουμε εμείς οι ίδιοι.
Αμέθυστος.

Σχόλιο:
Aγαπητέ ο π. Ευθύμιος και όχι όπως τον αποκαλείς υποτιμητικά «Τρικαμηνά» δεν έχει ιντερνετ, γνωρίζεις καλά που διαμένει, δεν έχει πλήρη ενημέρωση αλλά μαθαίνει  με μεγάλη καθυστέρηση  λίγα από αυτά που  διαμείβονται στο διαδίκτυο  κι έτσι δεν μπορεί να σου απαντήσει άμεσα.  Είναι ντροπή να τον κατηγορείς για πράγματα που δεν γνωρίζει, κι αυτά που αναρτώνται είναι από το ήδη γραμμένο βιβλίο του περί του Χρυσοστόμου Σμύρνης, οπότε όταν τον ρωτάς μην περιμένεις απάντηση γιατί στα Τέμπη δεν έχει ρεύμα!   Είσαι εμπαθής και αγενής για να μη  σε χαρακτηρίσω αλλιώς, επειδή δεν μου το επιτρέπει η διαγωγή μου, κι έτσι δεν μπορείς να δεις καθαρά κάποια πράγματα.  Ταυτίζεις τον π. Ευθύμιο με το ιστολόγιο της Αποτείχισης και έχεις βγάλει τα δικά σου συμπεράσματα.  Τα δικά του κείμενα αποκλειστικά τα αναρτούμε μόνο στην «Πατερική Παράδοση» με ευλογία δική του, κι από κει ο κάθε ιστολόγος έχει δικαίωμα να τα πάρει και να τα αναδημοσιεύσει.  Αλoίμονο αν είχε αυτός την ευθύνη για ό,τι γράφεται και λανσάρεται σε κάθε ιστολόγιο  που δημοσιεύει κείμενά του, όπως εσύ παρανοϊκά πιστεύεις. Ο  π. Ευθύμιος, σου επαναλαμβάνω ενημερώνεται ελλιπέστατα κι όχι άμεσα, γι’ αυτό και πολλές φορές απαντά με καθυστέρηση. Δεν έχει τη δική σου πολυτέλεια  να κάθεται  όλη την ημέρα στον υπολογιστή και να κρίνει τον κόσμο και να ξεστομίζει βρισιές  σαν και του λόγου σου. Λυπάμαι γιατί πίστευα ότι είσαι ανώτερος άνθρωπος, πνευματικός με μία ιδιαίτερη κουλτούρα, αλλά  δυστυχώς έπεσα έξω και διαπιστώνω ότι είσαι άδειος και  υποκριτής. Σε διαβεβαιώ, επειδή τον ξέρουμε πάνω από 25 χρόνια,  ότι ποτέ δεν έχει κατηγορήσει κανένα εν ζωή ή κεκοιμημένο  άνθρωπο, δεν βγαίνει από το στόμα του καμία κατάκριση  και  κακή κουβέντα για οποιονδήποτε ό,τι και να είναι αυτός και πόσο μάλλον θα ανεχόταν ποτέ να υβρίζεται ο κατά πάντα καταξιωμένος κι αγιασμένος γέροντας Παΐσιος!  Το μόνο που  καταδικάζει και καταγγέλλει με νύχια και με δόντια είναι η αίρεση του Οικουμενισμού  καί αυτούς που τήν προωθούν. Έχει αφιερώσει τη ζωή του στη μελέτη των Πατέρων και κάνει τον προσωπικό του αγώνα. Δεν κάνει τον δάσκαλο σε κανένα. Το παράδειγμά του από μόνο του, η ίδια του η ζωή αποτελεί παράδειγμα για τον καθένα μας. Αν κάποιοι ελέγχονται από τη στάση και από τα γραφόμενά  του αυτό είναι άλλο θέμα.   Ας προσπαθήσουν με θεολογικά αγιογραφικά και αγιοπατερικά επιχειρήματα να τα αναιρέσουν. Με τη λάσπη δεν μπορούν να καταφέρουν τίποτε, γλιστράει και πέφτει, δεν κολλάει, κατάλαβες;  Δεν θα  ασχοληθώ  ξανά μαζί σου για ο,τιδήποτε γιατί δεν μου αρέσει να παίζω με τις λέξεις προσπαθώντας να σε πείσω για κάτι. Ούτως ή άλλως είσαι τόσο εμπαθής προς το πρόσωπό του που ό,τι και να διαβάσεις, σχόλιο, κείμενό του ή επιστολή του που γράφει καλοπροαίρετα, εσύ τα διαστρεβλώνεις και καταφέρνεις πάντα να τον διασύρεις κακόβουλα και με μανία.  Και πού νά ‘ξερες τί είχε πει ο π. Παΐσιος (τον οποίο σέβεσαι και  τιμας ως άγιο ) για τον π. Εὐθύμιο λίγο πριν την κοίμησή του!  Δεν χρειάζεται  όμως να ξέρει κανείς παρά μόνο ο Θεός.  Θέλω  μόνο να ξέρεις ότι  όταν του μεταφέραμε τα λόγια που λες εναντίον του, χαμογέλασε και είπε με απορία «πώς να βγάλει κάποιος σοβαρός άνθρωπος άκρη μέσα στο ίντερνετ με τα τόσα που γράφονται και διαδίδονται!» 
 Εύχομαι  ο  Θεός να μας ελεήσει να μην καταντήσουμε όργανα του διαβόλου και τρώμε τις σάρκες ο ένας του άλλου.  Υποτίθεται ότι όλοι μας πολεμάμε τον Οικουμενισμό. Λυπάμαι όμως  ειλικρινά για τα όσα ξεστομίζεις εναντίον του π. Ευθυμίου κι ας μην τον γνωρίζεις καθόλου. Ειλικρινά λυπάμαι. Και κάτι τελευταίο έτσι για την ιστορία. Την αίρεση του «Τρικαμηνά» κατά τα λεγόμενά σου την αναγνώρισες και την εντόπισες, χωρίς όμως να μας την εστιάσεις και να την περιγράψεις, μπορείς τουλάχιστον να εστιάσεις στην αίρεση του Οικουμενισμού με απλά ελληνικά,  που κανείς μας μέχρι σήμερα, πάλι σύμφωνα με τους ισχυρισμούς σου, δεν κατενόησε και τελικά πυκτεύουμε στον αέρα;
                                                               Χ.Ν.

1 σχόλιο:

  1. Πολυ σωστα απαντας Χ.Ν. Παρακολουθωντας ολα αυτα που διαδραματιστηκαν ενα εχω να πω:ο διαβολος κανει πολυ καλα τη δουλεια του γιατι ειναι ΔΙΑΒΟΛΟΣ.Εμεις πεφτουμε στα χερια του και μας κανει κοσκινο.Αγαπητε Αμεθυστε μαλλον εισαι πολυ μεθυσμενος και δεν βλεπεις καθαρα.Προσεχε απο δω και περα τι γραφεις και πως το γραφεις για ανθρωπους και ιερεις που αγωνιζονται καρδιακα κατα του οικουμενισμου!Και μια συμβουλη:γνωρισε και μιλησε απο κοντα τον πατερα Ευθυμιο Τρικαμηνα.Μτα τα ξαναλεμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.