Στὴν σημερινὴ ἀνάρτηση παρουσιάζουμε κάποια
κείμενα τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου, κυρίως ἀπὸ σχετικὸ βιβλίο ποὺ ἔχει ἐκδώσει ἡ Ἱ. Μ.
Γρηγορίου ἐπὶ Ἡγουμένου π. Γεωργίου Καψάνη.
Διαβάζουμε ἐκεῖ ὅτι ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ
Παλαμᾶς «ἀναίρεσε τὰ συγγράμματα τοῦ Πατριάρχου (Καλέκα). Στὶς “Ἀναιρέσεις” του λέγει ὅτι ἐλέγχει δίκαια τὸν “λαμπρότατον ψεύστη καὶ συκοφάντη προφανέστατο” Καλέκα.
Ὁ Καλέκας μὲ ὅσα ἔχει κάνει κι ἔχει γράψει «ὑποβάλλει πολλαπλασίως τὸν ἑαυτό του σ’ αὐτὲς τὶς ἀποκηρύξεις, ἀποχωρίζοντας
πολλαπλῶς τὸν ἑαυτό του ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καὶ ὁλόκληρο τὸ σύστημα τῶν
Ὀρθοδόξων» ἔστω κι ἂν
ὁ Καλέκας καὶ οἱ δικοί του «Ἐκκλησία ἑαυτοὺς
ὀνομάζωσι.
Σὲ ἄλλο σημεῖο ὁ ἅγ. Γρηγόριος ὁ
Παλαμᾶς διδάσκει τὴν ἀπομάκρυνσι, ἀπὸ
τὸν αἱρετικὸ Καλέκα, ὁ ὁποῖος μάλιστα δὲν
εὑρισκόταν σὲ συνεργασία μὲ ἄλλους ἤδη
καταδικασμένους αἱρετικούς, ὅπως οἱ Παπικοὶ καὶ οἱ Προτεστάνες, μετὰ τῶν ὁποίων
ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος, ὁ Περγάμου Ἰωάννης (Ζηζιούλας) καὶ ἡ φατρία τους, ἐργάζονται
δόλια καὶ προδοτικὰ γιὰ τὴν ὁλικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας στὰ χέρια τῶν αἱρετικῶν. Δὲν δίδασκε (ὅπως θὰ ἤθελαν κάποιοι σιγονταροΟικουμενιστές) τὴν ἀντίδραση καὶ ἀπομάκρυνση κατόπιν ἑορτῆς.
Παρότι λοιπόν, δὲν ἔχει ἀπέναντί του τὴν ἐσχάτη Παναίρεση τῆς Ἱστορίας, τὸν Οἰκουμενισμό,
παρομοιάζει τοὺς τότε αἱρετικοὺς μὲ φίδια καὶ παρακινεῖ (γιὰ τὴν σωτηρία μας) νὰ
φύγουμε ἀπὸ αὐτούς, γιατὶ μᾶς χωρίζουν ἀπὸ τὸν Θεό. Ἀναφέρει λοιπὸν ὁ ἅγιος τὰ
ἑξῆς:
«Φύγωμεν οὖν τούς τάς πατρικάς ἐξηγήσεις μή
παραδεχομένους, ἀλλά παρ’ ἑαυτῶν πειρωμένους
εἰσάγειν τά ἐναντία, καί τάς μέν ἐν τῷ γράμματι λέξεις περιέπειν
ὑποκρινομένους, τήν δέ εὐσεβῆ διάνοιαν ἀπωθουμένους· καί φύγωμεν
μᾶλλον ἤ φεύγει τις ἀπό ὄφεως. Ὁ μέν
γάρ ἐνδακών τό σῶμα θανατοῖ πρόσκαιρα, τῆς ἀθανάτου ψυχῆς χωρίσας· οἱ δέ τῆς ψυχῆς αὐτῆς λαβόμενοι τοῖς ὀδοῦσι χωρίζουσιν αὐτήν τοῦ Θεοῦ,
ὅπερ ἐστί θάνατος αἰώνιος τῆς ἀθανάτου ψυχῆς. Φεύγωμεν οὖν τούς τοιούτους πάσῃ
δυνάμει, καί προσφεύγωμεν τοῖς ὑποτιθεμένοις τά εὐσεβῆ καί σωτήρια, ὡς
συνάδοντα ταῖς πατρικαῖς παραδόσεσι» (ΕΠΕ, 10,356).
Καὶ ἀλλοῦ γράφει: «Οἱ µὴ τῆς Ἀληθείας ὄντες οὐδὲ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσί· καὶ
τοσοῦτο µᾶλλον, ὅσον ἄν καὶ σφῶν αὐτῶν καταψεύδοιντο, ποιµένας καὶ ἀρχιποιµένας
ἱεροὺς ἑαυτοὺς καλοῦντες καὶ ὑπ’ ἀλλήλων καλούµενοι»!
Τέλος καταλήγει στὸ ἑξῆς συμπέρασμα: «“Ἐφόσον ὁ Καλέκας
εἶναι μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο καὶ τόσες φορὲς ἀποκομμένος ἀπὸ ὁλόκληρο τὸ πλήρωμα τῶν
Ὀρθοδόξων, εἶναι κατὰ συνέπεια ἀδύνατο νὰ ἀνήκῃ στοὺς εὐσεβεῖς, ὅποιος δὲν ἔχει
ἀποχωρισθῇ ἀπ’ αὐτόν. Ἀντιθέτως, ὅποιος γιὰ τοὺς λόγους αὐτοὺς εἶναι
ἀποχωρισμένος ἀπὸ τὸν Καλέκα, τότε ἀνήκει πράγματι στὸν κατάλογο τῶν
Χριστιανῶν καὶ εἶναι ἑνωμένος μὲ τὸν Θεὸ κατὰ τὴν εὐσεβῆ πίστι”».
(«Οἱ ἀγῶνες τῶν μοναχῶν ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας»,
Ἔκδ. Ἱ. Μ. Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγ. Ὄρους, σελ. 268).
Στὴν ἴδια γραμμὴ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου,
κινοῦνται καὶ οἱ μαθητές του, ὅπως ὁ μοναχὸς Ἰωσὴφ Καλόθετος:
(«Οἱ ἀγῶνες τῶν μοναχῶν..., ὅπ. παρ., σελ.
273).
Γιὰ τὸ ὅτι δέ, ὅσους καθαιροῦν ἢ ἀφορίζουν
οἱ αἱρετικοὶ ἢ ὅσοι ἀποτειχίζονται ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Ἐπισκόπους καὶ Πατριάρχες
τύπου Καλέκα (τότε καὶ ἀπὸ τοὺς Βαρθολομαίους σήμερα) οὔτε εὑρίσκονται ἐκτὸς Ἐκκλησίας (ὅπως ἰσχυρίζονται οἱ Οἰκουμενιστὲς
καὶ οἱ καλοθελητὲς ἀντι-Οἰκουμενιστὲς) οὔτε δημιουργοῦν ἀλλη, δική τους Ἐκκλησία. Ἀντίθετα, παραμένουν στὴν «ΜΙΑ,
Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, φαίνεται ἀπὸ τὰ παρακάτω ποὺ λέγει ὁ Ἰωσήφ
Καλόθετος:
(«Οἱ ἀγῶνες τῶν μοναχῶν..., ὅπ. παρ., σελ.
274).
Ο Α γιος Γρηγόριος Παλαμάς είναι μέγας Αγιος της Εκκλησίας, και τα έργα του είναι περισπούδαστα, και άξια τιμής και σεβασμού, και για ένα λόγο παραπάνω. Πρώτα είχε την εμπειρία του Ακτίστου Φωτός, και κατόπιν έγραφε τα κείμενα, τα οποία είναι καρπός Θεοπτίας και Θείας ελλάμψεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αντίδραση του στην άρνηση του Πατριάρχη να δεχτή τις απόψεις του, και τα "φεύγωμεν", είναι απόλυτα δικαιολογημένα, διότι σε ένα τέτοιο δογματικό θέμα (περί ακτίστων ενεργειών του Θεού), ο Αγιος είχε την εμπειρία του Φωτός, ενώ οι αντίπαλοι του δεν είχαν τίποτε.
Καμμία σχέση δεν υπάρχει, ανάμεσα στο σοβαρότατο θέμα του ακτίστου Φωτός, και στις σημερινές φαντασιώσεις και φοβίες μερικών περί δήθεν ενώσεως με τον πάπα, τις οποίες τολμούν να συγκρίνουν (έχοντας χάσει την αίσθηση του μέτρου) με τον αγώνα του Αγίου Γρηγορίου.
Ο Ιωσήφ Καλόθετος (και το βιβλίο της μονής Γρηγορίου) αναφέρουν ότι ο Καλέκας απέκοψε τον Αγιο Γρηγόριο, και όχι ότι αποτειχίστηκε μόνος του.
Στην ανάρτηση "ο υπέρμαχος στρατηγός της Ορθοδοξίας" αναφέρεται ότι " επιχειρούν διπλωματικά να υπερτονίσουν επί τούτου την διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου περί Ησυχασμού, περί κτιστών ενεργειών και κτιστής χάριτος για να μας αποπροσανατολίσουν".
Η διδασκαλία του Αγίου είναι περί ΑΚΤΙΣΤΩΝ ενεργειών και ΑΚΤΙΣΤΟΥ χάριτος. Κτιστές ενεργειες πιστεύουν οι Παπικοί !
Ισως ο συγγραφέας το έγραψε βιαστικά και έκανε λάθος.
Το γράψαμε, το ξαναγράψαμε, 2 φορές σε 2 μέρες, αλλά κάνεις πως δεν το είδες. Ότι σε συμφέρει και το βλέπεις και το ξέρεις. Αυτό φίλε, δηλώνει κακοπιστία. Για τους καλόπιστους το ξαναγράφουμε:Ο άγ. Γρηγόριος διέκοψε το Μνημόσυνο του Καλέκα. Αυτό το λέγει ο ίδιος (Ο ΙΔΙΟΣ) ο Καλέκας (ο Βαρθολομαίος εκείνης της εποχής με τα πρωτοπαλίκαρα του Ζηζιούλα κ.λπ., με τους οποίους οι "αγωνιστές" αντιΟικουμενιστές συλλειτουργούν!). Γράφει: «Τον Παλαμάν και τους ομόφρονας αυτού ...τολμήσαντας ακανονίστως και ακρίτως αποκόψαι το μνημόσυνόν μου (ΑΠΟΚΟΨΑΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΜΟΥ), τω από της ζωαρχικής και Αγίας Τριάδος δεσμώ καθυποβάλλομεν, καί τω αναθέματι παραπέμπομεν. Ιωάννης ελέω Θεού αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως νέας Ρώμης καί οικουμενικός Πατριάρχης» (P.G. 150, 863D).
ΔιαγραφήΤο κείμενο αυτό το έγραψε μόνος του ο Καλέκας, όπως ήθελε. Δεν έχει καμμία Συνοδική επικύρωση, γι αυτό και το προσάρτησε στη Συνοδική Απόφαση για την καθαίρεση του Μητροπολίτη Μονεμβασίας Ισίδωρου. Επειδή όμως δεν είχε υπογραφές άλλων Επισκόπων, ο Καλέκας παρεκάλεσε τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Γεράσιμο, και τον Πατριάρχη Αντιοχείας Ιγνατιο, να το υπογράψουν, πράγμα που έγινε. Αρα το περιεχόμενο του είναι δημιουργία του Καλέκα, που ασφαλώς δεν συμπαθούσε τον Αγιο Γρηγόριο.
Διαγραφή(Γρηγορίου Παλαμά Εργα, Τόμος 3, σελίδες 41 - 42)
Αν όμως υπάρχουν άλλες μαρτυρίες, τις οποίες δεν γνωρίζω, ευχαρίστως να τις δούμε.
Φίλτατε Παναγιώτη, ούτε απλά ελληνικά δεν κατανοούν οι αντιφρονούντες στο ιστολόγιό σου. Λυπάμαι αλλά τέτοια πόρωση δεν έχω ξαναδεί. Απορώ, αφού δεν συμφωνούν με την γραμμή της αποτείχισης γιατί μπαίνουν και αμφισβητούν τα ίδια τα κείμενα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος16 Μαρτίου 2014 - 12:22 μ.μ.Και τον ίδιο τον Αγίου Γρηγορίο να σου φέρω ποιό το όφελος ? Εδω δεν έχετε ματια για να δείτε αυτό που είναι μπροστά στα μάτια σας ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙ !Μπροστά στα μάτια σας ο Βαρθολομαίος μνημονεύει Πάπα , μπρος στα μάτια σας έχει κοινά μυστήρια με τον Πάπα , μπρος στα μάτια σας έχει τον "Ορθόδοξο" ιερέας Heikki Huttunen " συνιδρυτής της Ομοφυλοφιλικής Οικουμενιστικής Χριστιανικής Ένωσης " και που τον έχει και στο ΠΣΕ παίρνει συναποφασίζει για την ομοφιλοφιλία ...
ΑπάντησηΔιαγραφή41ὑμεῖς ποιεῖτε τὰ ἔργα τοῦ πατρὸς ὑμῶν. εἶπον οὖν αὐτῷ· Ἡμεῖς ἐκ πορνείας οὐ γεγεννήμεθα· ἕνα πατέρα ἔχομεν, τὸν Θεόν. 42εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Εἰ ὁ Θεὸς πατὴρ ὑμῶν ἦν, ἠγαπᾶτε ἂν ἐμέ, ἐγὼ γὰρ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐξῆλθον καὶ ἥκω· οὐδὲ γὰρ ἀπ’ ἐμαυτοῦ ἐλήλυθα, ἀλλ’ ἐκεῖνός με ἀπέστειλε. 43διατί τὴν λαλιὰν τὴν ἐμὴν οὐ γινώσκετε; ὅτι οὐ δύνασθε ἀκούειν τὸν λόγον τὸν ἐμόν. 44ὑμεῖς ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστὲ, καὶ τὰς ἐπιθυμίας τοῦ πατρὸς ὑμῶν θέλετε ποιεῖν.
Mπράβο αδελφέ Σωτήριε! Και ο ίδιος ο Χριστός να κατέβει πάλι κάποιοι δεν θα πεισθούν. Άραγε θα εύρει την πίστι όταν έλθει στη Δευτέρα Παρουσία του; Σας λέει τίποτε αυτό;
ΑπάντησηΔιαγραφή