"Εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα"
Στις 21 Απριλίου συνεδρίασε η η Αγία
Σύνοδος της βουλγαρικής Εκκλησίας υπό την προεδρία της
Αυτού Αγιότητος του πατριάρχη Νεόφυτου.
Μεταξύ άλλων συζήτησε θέματα και έγγραφα
που σχετίζονται με την επικείμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο που προβλέπεται να
πραγματοποιηθεί στην Κρήτη από τις 16 Ιουνίου έως τις 27.
Η Αγία Σύνοδος εξέτασε την επιστολή του
Μητροπολίτη Λόβετς Γαβριήλ, σε σχέση με το κείμενο "Οι σχέσεις της
Ορθόδοξης Εκκλησίας με το υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο", η οποία
υποστηρίζεται και από τον Επίσκοπο Plovdiv Νικολάι, μαζί με 240 ιερείς
από την επαρχία της Φιλιππούπολης.
Μετά από μια ψηφοφορία για το θέμα της
ανάγκης για αλλαγές στο συγκεκριμένο έγγραφο η Αγία Σύνοδος υιοθέτησε την
ακόλουθη γνωμοδότηση:
«Στην Ορθόδοξη Εκκλησία για την "ενότητα όλων" είναι κατανοητό ότι εκείνοι που έχουν πέσει σε
αίρεση ή σχίσμα, θα πρέπει πρώτα να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη πίστη και να αποδείξουν την υπακοή
στον Ιερούς Κανόνες και στη συνέχεια, μέσω της μετάνοιας, μπορούν να ονομάζονται Εκκλησία».
Σχολιάζοντας δε τους διμερείς θεολογικούς
διαλόγους σημειώνει:
«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία, η οποία είναι η μία και μόνη, ποτέ δεν έχασε την ενότητα στην πίστη
και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος μεταξύ των Χριστιανών
όπως θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του κόσμου, ο Κύριος έχει πει ότι "οι
πύλες της κόλασης δεν θα υπερισχύσουν εναντίον της" (Mat.16: 18), αυτή η
κοινωνία θα διαρκέσει για πάντα"».
Σε άλλο σημείο αναφέρει:
«Εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία
δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και τα σχίσματα, και το να ονομάζονται οι τελευταίες "εκκλησίες" είναι
θεολογικά, δογματικά και κανονικά εντελώς λάθος».
Σε μια ακόμη παρατήρηση η βουλγαρική εκκλησία
αναφέρει σχολιάζοντας ένα απόσπασμα του συγκεκριμένου εγγράφου που λέει «κατά
τη διεξαγωγή των θεολογικών διαλόγων κοινός στόχος όλων είναι η τελική
αποκατάσταση της ενότητας της αληθινής πίστης και της αγάπης»: Είναι εντελώς λάθος και απαράδεκτο, διότι πρέπει να διευκρινιστεί και να τονιστεί ότι η επιστροφή στην
αληθινή πίστη των αιρετικών και σχισματικών σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται
με την ορθόδοξη εκκλησία.
Κατόπιν κάνει αναφορά στην αποχώρηση της Βουλγαρικής Εκκλησίας από
το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών
Χθες 21 Απριλίου συνεδρίασε η η Αγία Σύνοδος της βουλγαρικής Εκκλησίας υπό την προεδρία της Αυτού Αγιότητος του πατριάρχη Νεόφυτου.
Μεταξύ άλλων συζήτησε θέματα και έγγραφα που σχετίζονται με την επικείμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί στην Κρήτη από τις 16 Ιουνίου έως τις 27 .
Μεταξύ άλλων συζήτησε θέματα και έγγραφα που σχετίζονται με την επικείμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί στην Κρήτη από τις 16 Ιουνίου έως τις 27 .
Η Αγία Σύνοδος εξέτασε την επιστολή του Μητροπολίτη Λόβετς Γαβριήλ, σε σχέση με το κείμενο "Οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με το υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο", η οποία υποστηρίζεται και από τον Επίσκοπο Plovdiv Νικολάι, μαζί με 240 ιερείς από την επαρχία της Φιλιππούπολης.
Μετά από μια ψηφοφορία για το θέμα της ανάγκης για αλλαγές στο συγκεκριμένο έγγραφο η Αγία Σύνοδος υιοθέτησε την ακόλουθη γνωμοδότηση:
"Στην Ορθόδοξη Εκκλησία για την "ενότητα όλων" είναι κατανοητό ότι εκείνοι που έχουν πέσει σε αίρεση ή σχίσμα, θα πρέπει πρώτα να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη πίστη και να αποδείξουν την υπακοή στον Ιερούς Κανόνες και στη συνέχεια, μέσω της μετάνοιας, μπορούν να ονομάζονται Εκκλησία".
Σχολιάζοντας δε τους διμερείς θεολογικούς διαλόγους σημειώνει:
"Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία, η οποία είναι η μία και μόνη, ποτέ δεν έχασε την ενότητα στην πίστη και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος μεταξύ των Χριστιανών όπως θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του κόσμου, ο Κύριος έχει πει ότι " οι πύλες της κόλασης δεν θα υπερισχύσουν εναντίον της "(Mat.16: 18), αυτή η κοινωνία θα διαρκέσει για πάντα".
Σε άλλο σημείο αναφέρει:
"Εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και τα σχίσματα, και το να ονομάζονται οι τελευταίες "εκκλησίες" είναι θεολογικά, δογματικά και κανονικά εντελώς λάθος.
Σε μια ακόμη παρατήρηση η βουλγαρικη΄εκκλησία αναφέρει σχολιάζοντας ένα απόσπασμα του συγκεκριμένου εγγράφου που λέει «κατά τη διεξαγωγή των θεολογικών διαλόγων κοινός στόχος όλων είναι η τελική αποκατάσταση της ενότητας της αληθινής πίστης και της αγάπης»: Είναι εντελώς λάθος και απαράδεκτο, διότι πρέπει να διευκρινιστεί και να τονιστεί ότι η επιστροφή στην αληθινή πίστη των αιρετικών και σχισματικών σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με την ορθόδοξη εκκλησία.
Κατόπιν κάνει αναφορά στην αποχώρηση της Βουλγαρικής Εκκλησίας από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών
- See more at: http://ekklisiaonline.gr/patriarxeia/item/13895#sthash.Rpxkx6so.dpufΜετά από μια ψηφοφορία για το θέμα της ανάγκης για αλλαγές στο συγκεκριμένο έγγραφο η Αγία Σύνοδος υιοθέτησε την ακόλουθη γνωμοδότηση:
"Στην Ορθόδοξη Εκκλησία για την "ενότητα όλων" είναι κατανοητό ότι εκείνοι που έχουν πέσει σε αίρεση ή σχίσμα, θα πρέπει πρώτα να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη πίστη και να αποδείξουν την υπακοή στον Ιερούς Κανόνες και στη συνέχεια, μέσω της μετάνοιας, μπορούν να ονομάζονται Εκκλησία".
Σχολιάζοντας δε τους διμερείς θεολογικούς διαλόγους σημειώνει:
"Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία, η οποία είναι η μία και μόνη, ποτέ δεν έχασε την ενότητα στην πίστη και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος μεταξύ των Χριστιανών όπως θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του κόσμου, ο Κύριος έχει πει ότι " οι πύλες της κόλασης δεν θα υπερισχύσουν εναντίον της "(Mat.16: 18), αυτή η κοινωνία θα διαρκέσει για πάντα".
Σε άλλο σημείο αναφέρει:
"Εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και τα σχίσματα, και το να ονομάζονται οι τελευταίες "εκκλησίες" είναι θεολογικά, δογματικά και κανονικά εντελώς λάθος.
Σε μια ακόμη παρατήρηση η βουλγαρικη΄εκκλησία αναφέρει σχολιάζοντας ένα απόσπασμα του συγκεκριμένου εγγράφου που λέει «κατά τη διεξαγωγή των θεολογικών διαλόγων κοινός στόχος όλων είναι η τελική αποκατάσταση της ενότητας της αληθινής πίστης και της αγάπης»: Είναι εντελώς λάθος και απαράδεκτο, διότι πρέπει να διευκρινιστεί και να τονιστεί ότι η επιστροφή στην αληθινή πίστη των αιρετικών και σχισματικών σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με την ορθόδοξη εκκλησία.
Κατόπιν κάνει αναφορά στην αποχώρηση της Βουλγαρικής Εκκλησίας από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.