Η
Πανορθόδοξος Σύνοδος και αι επιπτώσεις της εις τον μοναχισμόν του Αγ. Όρους
Τοῦ Ἁγιορείτη Μοναχοῦ Προδρόμου
Σχόλιο τῆς «Π. Π.» στὸ ἄρθρο τοῦ μοναχοῦ Προδρόμου ποὺ ἀκολουθεῖ.
Ἀπορεῖ κανεὶς
διαβάζοντας ἕνα ἀκόμα κείμενο Ἁγιορείτη μοναχοῦ. Εἶναι, ἄραγε, τόσο ἀπομονωμένος
ἀπὸ τὸν κόσμο, ὥστε δὲν γνωρίζει τί ἔγινε στὴν Κολυμπάριο Σύνοδο τῆς Κρήτης;
Ἀδύνατον, γιατὶ ἀπὸ ὅσα γράφει στὸ ἄρθρο, δείχνει ὅτι τὰ γνωρίζει. Τότε τί
συμβαίνει; Ὁ ἰὸς τῆς παναιρέσεως, ποὺ μπῆκε μαζὶ μὲ τὰ «πακέτα» τῆς Ἑνωμένης
Εὐρώπης, ἔχει φαίνεται σὲ μεγάλο βαθμὸ ἀλλοιώσει τὶς συνειδήσεις τῶν Ἁγιορειτῶν.
Ἔτσι ὁ μοναχὸς
Πρόδρομος, μᾶς πληροφορεῖ ὅτι ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς μοναχοὺς ποὺ ἔκοψαν τὸ μνημόσυνο,
ὑπάρχουν πολλοὶ (ἑκατοντάδες, σύμφωνα μὲ τὶς πληροφορίες τοῦ Ἀντιαιρετικοῦ
Γραφείου τῆς Ἱ.Μ.Πειραιῶς) ποὺ εἶναι
ἀποφασισμένοι νὰ διακόψουν τὸ Μνημόσυνο
τοῦ αἱρετικοῦ Πατριάρχη, καὶ ὁ μοναχὸς Πρόδρομος
νομίζει πὼς κάνοντας ἔκκληση στὸν Πατριάρχη νὰ διακόψει «τις αγάπες προς τους φραγκολατίνους» αὐτὸς ἀμέσως θὰ τὸν
ἀκούσει! Πιστεύει ὅτι ὁ αἱρετικὸς Πατριάρχης «θα σκύψει με πατρική αγάπη ν’ ακούσει τις ανιδιοτελείς φωνές του αγγελικού
σχήματος, ώστε να δοθούν εξηγήσεις και
εγγυήσεις ότι δεν θα πουληθεί η πίστη μας»!
Τώρα, μοναχὲ Πρόδρομε,
ποὺ ἡ πίστη πουλήθηκε
συνοδικά, τὸ λὲς αὐτό; Τώρα φοβᾶσαι τὸ σχίσμα;
Τώρα τὸ σχίσμα ἔγινε. Τὸ ἔκανε ὁ Πατριάρχης καὶ ὅσοι ψήφισαν μαζί του ΣΥΝΟΔΙΚΑ,
ἀλλὰ καὶ ὅσοι κοινωνοῦν μαζί του! Γιατί τὸ κρύβεις αὐτό;
Τόσα χρόνια οἱ
Ἁγιορεῖτες, ἐναντιούμενοι σὲ ΟΛΟΥΣ τοὺς
Ἁγίους, ὑποδεχόσασθε μὲ τιμὲς Ὀρθοδόξου τὸν αἱρετικὸ Πατριάρχη καὶ δὲν
ἀκούγατε, ὅσες φωνὲς σᾶς παρακαλοῦσαν νὰ φερθεῖτε ὀρθόδοξα! Τί νόημα ἔχει αὐτὸ
σου τὸ ἄρθρο τώρα; Δυστυχῶς ἔχει νόημα ὕποπτο. Μᾶλλον θέλεις νὰ ἀποτρέψεις τὶς ἀποτειχίσεις συμμοναστῶν
σου, ποὺ ἔχεις πληροφορίες ὅτι εἶναι πολλές, ἀντὶ νὰ συνταχθεῖς μαζί τους, γιὰ
νὰ ἀποτρέψεις, ὅσον ἐξαρτᾶται ἀπὸ
σένα τὴν ἐξάπλωση τοῦ Δογματικοῦ σχίσματος ποὺ πραγματοποίησε ὁ
Πατριάρχης καὶ ὅσοι κοινωνοῦν μαζί του.
Τέλος, ἀποροῦμε ἀκόμα
περισσότερο, μοναχὲ Πρόδρομε, γιὰ τὰ κείμενα ποὺ παρουσιάζεις περὶ τοῦ
Ἁγιορείτου Ἱερομάρτυρος Κοσμᾶ! Δὲν νιώθεις πὼς καταδικάζουν ὅσους σήμερα (κι ἐσὺ
μαζί τους) κάνετε τὸ ἀντίθετο ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ἔκανε ἐκεῖνος; «Το Άγιον Όρος στο πρόσωπό» του, γράφει ὁ ἀείμνηστος Γέροντας
Γεώργιος «δεν
συνεβιβάσθη ούτε συμβιβάζεται» μὲ τοὺς Λατινόφρονες!».
Ἐσεῖς ποὺ τὸν
προβάλλετε πρὸς μίμησιν, γιατί συμβιβαστήκατε
μὲ τὸν Λατινόφρονα καὶ Οἰκουμενιστή Πατριάρχη καὶ ζητᾶτε τὴν δείξει τὴν Πατρικὴ
ἀγάπη ἑνὸς αἱρετικοῦ;
Η
Πανορθόδοξος Σύνοδος και αι επιπτώσεις της εις τον μοναχισμόν του Αγ. Όρους
Τοῦ
Ἁγιορείτη Μοναχοῦ Προδρόμου
Τους τελευταίους μήνες
στο Αγ. Όρος παρατηρείται μία αναταραχή λόγω των γνωστών θεμάτων της
πανορθοδόξου Συνόδου και πιο συγκεκριμένα για την προσπάθεια του Φαναρίου να
χαρακτηρίσει ως εκκλησία τους Λατίνους. Πολλοί πατέρες υπόγραψαν κείμενο
διακοπής του μνημοσύνου του Πατριάρχη, τον οποίο και χαρακτηρίζουν ως αιρετικό.
Ακούστηκε ότι στην Ι. Μονή Χιλιανδαρίου τέσσερις μοναχοί αρνήθηκαν να
μνημονεύουν τον Πατριάρχη και διώχθηκαν. Η αντίδραση σιγά σιγά παίρνει
διαστάσεις, θα γίνει ανεξέλεγκτη.
Πάμε για σχίσμα.
Ίσως πρέπει να
προλάβει το Πατριαρχείο, η Ιερά Κοινότητα και τα μοναστήρια ενεργώντας με
πατρική αγάπη να διασωθεί η ενότητα των μοναχών. Ας αφήσουμε τις αγάπες προς
τους φραγκολατίνους της ΕΕ, την αγάπη προς τους πατέρες συνασκητές που δώρισαν
την ζωή τους στον Θεό οφείλουμε, για αυτήν την αγάπη θα δώσουμε λόγο. Για την
αγάπη προς
τους Λατίνους δεν έχουμε καμία υποχρέωση όσο παραμένουν στα αιρετικά
πιστεύω τους. Θα απολογηθούν γι αυτούς οι Άγιοι Μάρκος Ευγενικός, και οι
αγιορείτες Αγ. Κοσμάς (Αιτωλός) και Αγ. Κοσμάς ο Πρώτος. Το Άγιο Όρος σφράγισε
με αίμα και πανηγυρίζει την αντίσταση προς τους Λατινόφρονες και τους
ακολούθους των. Δεν ξεχνιούνται αυτά έτσι απλά εν ονόματι της γενικής αγάπης
προς όλους. Μακάρι να ξεφύγουν από τις αιρέσεις τους οι Παπικοί και τους
στρώνουμε χαλί να μπουν στην Εκκλησία. Το Άγιο Όρος ζει στο οξυγόνο των
άκτιστων ενεργειών του Θεού (κατά τον Αγιορείτη Αγ. Γρηγόριο τον Παλαμά)· αν
κοπεί αυτό το οξυγόνο, θα διαλυθεί. Οι Λατίνοι ακούν για άγιο Γρηγόριο και
παθαίνουν ομαδική αλλεργία. Τι μας ενώνει λοιπόν με αυτούς;
Μόνο οι εκβιαστικές
επιταγές σκοτεινών κύκλων θέλουν μία τέτοια ένωση. Μία ένωση που θα εξαφανίσει
όποια εκκλησία την αποδεχθεί. Αυτά τα εξωθεσμικά κέντρα ενεργούν εκβιάζοντας
χρόνια τώρα το σκλαβωμένο Πατριαρχείο μας και την σκλαβωμένη πλέον Χώρα μας.
Ας ελπίσουμε ότι το
Πατριαρχείο θα σκύψει με πατρική αγάπη ν’ ακούσει τις ανιδιοτελείς φωνές του
αγγελικού σχήματος, ώστε να δοθούν εξηγήσεις και εγγυήσεις ότι δεν θα
πουληθεί η πίστη μας, λόγω απειλών και εκβιασμών, αλλά και του πακτωλού
χρημάτων της πολιτικής ηγεσίας, μέσα σε ένα απειλητικό περιβάλλον πολέμων,
ανέχειας και λιτότητας.
Παραθέτουμε κάποια
αποσπάσματα ομιλιών από την ανακομιδή των λειψάνων του Αγ. Κοσμά του Πρώτου (18
Νοεμβρίου 1981) στο ναό του Πρωτάτου Καρυών προς επίρρωση των ανωτέρω.
Ο Πρωτεπιστάτης
Προηγούμενος Ματθαίος Βατοπαιδινός στον πάνσεπτο Ιερό Ναό του Πρωτάτου μεταξύ
άλλων ανέφερε: «Πιστός συνεχιστής της ευσεβούς Αγιορείτικης Παραδόσεως το
Ιεροκοινοτικόν Σώμα ήχθη εις την ιστορικήν απόφασιν αυτού, όπως προβή εις την
ανακομιδήν των λειψάνων του υπό των Ενωτικών αποκταθέντος Πρώτου Κοσμά,
αποκταθέντος, τούτο το λέγω και το διακηρύττω μετά πεποιθήσεως, τόσον εξ ιδίας
αντιλήψεως όσον και εκ της εκθέσεως του ιατρού κ. Χατζηεμμανουήλ κατά την γενομένη
γνωμάτευση αυτού, και εκ της διατάξεως των λειψάνων άτινα κείνται ανέπαφα ως
ευρέθησαν, και ημπορεί ο καθένας να εκφέρη την γνώμην του. Και όμως ευρέθησαν
άνθρωποι κατέχοντες υψηλάς θέσεις εν τη Εκκλησιαστική Γραμματολογία και
απεφάνθησαν γράφοντες ότι ο του 13ου αιώνος θρυλούμενος διωγμός των Αγιορειτών
είναι μύθος. Την απάντησιν δεν την δίδομεν ημείς, αλλά τα ευρεθέντα δια της
ανακομιδής λείψανα του Οσίου Ιερομάρτυρος Κοσμά, όλως δε ιδιαιτέρως η διάταξις
αυτών, εντός του ευρεθέντος τάφου. Την ως άνω απάντησιν την δίδει το
Ιεροκοινοτικόν Σώμα προς τους δυσφορούντας».
Ο καθηγούμενος της
Ιεράς Μονής Γρηγορίου Αρχιμ. Γεώργιος σε ομιλία του στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου
ανέφερε μεταξύ άλλων εμπνευσμένα και ομολογιακά: «Εδώ τελειούται μαρτυρικώς ο
ομολογητής του Αγίου Όρους Ιερομάρτυς Κοσμάς, του οποίου το σεβάσμιο, ευωδιάζον
και χαριτόβρυτο μαρτυρικό λείψανο ανεκαλύφθη, μερίμνη της Σεβαστής Ιεράς
Κοινότητος, στο Νάρθηκα του πανσέπτου αυτού Ναού. Εδέχθη τον μαρτυρικό θάνατο ο
μακάριος από αγάπη προς τον Χριστό. Το μαρτύριο είναι ο,τι υψηλότερο έχει να
προσφέρει ο άνθρωπος προς τον Θεό. Μακάριε και Σεπτέ Πρώτε του Αγίου Όρους,
Ιερομάρτυς του Χριστού Κοσμά, πρώτος στο ιερό διακόνημα του Πρώτου της Ιεράς
Κοινότητος, πρώτος και στο μαρτύριο και την ομολογία του Χριστού. Πρώτος στην
έδρα του Πρωτάτου, πρώτος και στην αγχόνη και τον θάνατο και τον τάφο. Το
πολύαθλο και μαρτυρικό σου σώμα ως πολύτιμο θησαυρό έκρυψε και εφύλαξε η ιερά
αυτή γη. Τώρα, με θεία νεύσι, ως αστήρ εωθινός ανατέλλεις πάλι στο Αγιώνυμο
αυτό Όρος και στην απανταχού Εκκλησία του Θεού, για να φωτίσης και οδηγήσης τις
ψυχές μας στην ακλινή ομολογία του Θεανθρώπου Χριστού. Σφραγίζονται σήμερα τα
στόματα όσων ηθέλησαν να αμφισβητήσουν την ομολογία των Αγιορειτών και την
μαρτυρική τους τελείωσι από τους λατινόφρονες. Χάρις στην ιδική σου θυσία
ημπορεί η Ορθόδοξος Εκκλησία και το Άγιον Όρος να λέγουν προς τον σύγχρονο
άνθρωπο «έρχου και ίδε», τον αληθινό Χριστό, το πλήρωμα της αληθείας του και
της Χάριτός του, τον όλο Χριστό, την κεφαλή και το σώμα του. Η φωνή σου ως φωνή
υδάτων πολλών ακούγεται σήμερα. Από τον τάφο σου ένας μυστικός ποταμός
αναβλύζει, του οποίου τα ορμήματα ευφραίνουν την Πόλιν του Θεού, την Αγία ανά
την οικουμένην Ορθόδοξο Καθολική Εκκλησία. Ευλογημένη η άσκησίς σου. Ευλογημένη
η ομολογία σου. Ευλογημένος ο μαρτυρικός σου θάνατος. Ευλογημένη η επί 700
χρόνια σπορά σου στην Αγιορειτική γη. Ευλογημένη και η φανέρωσίς σου στους
δύσκολους για τον κόσμο και την Εκκλησία καιρούς μας. Το Άγιον Όρος στο πρόσωπό
σου και στα πρόσωπα των άλλων αγίων Αγιορειτών οσιομαρτύρων των ελεγξάντων τους
Λατινόφρονες δεν συνεβιβάσθη ούτε συμβιβάζεται. Η αγχόνη σου επιβάλλει και σε
μας να ανανεώσουμε σήμερα την ομολογία την ιδική σου και των λοιπών
οσιομαρτύρων, όντες διάδοχοί σας και συνεχισταί της παραδόσεώς σας. Ομολογούμε,
λοιπόν, όπως έγραψαν οι Αγιορείται προς τον λατινόφρονα Αυτοκράτορα Μιχαήλ
Η τὸν Παλαιολόγο, λήγοντος του 13ου αιώνος, ότι “Πάσα η του Χριστού και
Θεού ημών ποίμνη εν σώμά εστιν, υπό μιας κεφαλής διοικούμενον, ος εστι Χριστός Ιησούς”».
Καρυές Αγ. Όρους 14.7.2016
Εφημερίδα “Ορθόδοξος Τύπος”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.