Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΙΕ'
ΙΕΡΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΒ' ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΙΟΥ,
ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ
ΑΓΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Σύμφωνα με την Ιερά Διδασκαλία των Θεολόγων και
Απλανών Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας η Σύνοδος με την συμμετοχή εκπροσώπων της
Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτελεί το υπέρτατο νομοθετικό όργανο της Εκκλησίας του
Χριστού, της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.
Κατά τόν Μέγα Αθανάσιο συγκαλείται πρωτίστως για να
υπερασπισθεί την ενότητα της Εκκλησίας και να διασώσει την Ορθοδοξο πίστη.
Ο Πάτερ Δημήτριος Στανιλοάε γράφει σχετικά:
«Οι Σύνοδοι... διέδωσαν την χριστιανική ενότητα και την χριστολογική βάση της Εκκλησίας».
Οι Αποφάσεις μίας "πανορθόδοξου" Συνόδου
εκφράζουν επισήμως την Πίστη όλων των μελών του Σώματος της Εκκλησίας που είναι
ο κλήρος και ο λαός.
Οι Άγιοι Πατέρες, που συμμετείχαν στην Σύνοδο της
Κωνσταντινούπολης το 879-880 με παρρησία διακήρυξαν ότι κάθε επέμβαση στα
παραδοθέντα από των προηγούμενων
Θεόπνευστων Εφτά Οικουμενικών Συνόδων καθιστά Αίρεση και Ύβρη:
Θεόπνευστων Εφτά Οικουμενικών Συνόδων καθιστά Αίρεση και Ύβρη:
«Χωρίς να αφαιρούμε τίποτα ούτε να προσθέτουμε ούτε αλλάζοντας ούτε νοθεύοντας.Γιατί η μεν αφαίρεση και η πρόσθεση ούτε μιας εξαιρουμένης από τα τεχνάσματα του πονηρού ανακινούμενης Αίρεσις, κατάκριση εισάγει αυτών που δεν πρέπει να καταδικαστούν και Ύβρης κατά των Πατέρων που δεν χωράει απολογία.
Το δε, δηλαδή η νοθευμένη αντικατάσταση των Όρων που είπαν οι Πατέρες πολύ χειρότερο από το προηγούμενο είναι».
Σε αντίθετη περίπτωση η Σύνοδος ανακηρύσσεται Ληστρική
Σύνοδος, όπως ομοίως ανακηρύχθηκε Ληστρική και η Αιρετική Οικουμενιστική
Σύνοδος της Κρήτης.
Σε επιστολή του προς τον Ηγούμενο Θεόφιλο, ο Όσιος
Θεόδωρος Στουδίτης αναφέρει:
«Αυτά λοιπόν με την δική σου συμφωνία θεώρησα αναγκαίο να υπενθυμίσω την πατρότητα σου.
Όπως γνωρίζεις υπάρχει Αίρεσις.
Φεύγε από την Αίρεση και τους Αιρετικούς, μην έχεις καμία εκκλησιαστική επικοινωνία, ούτε να μνημονεύεις κάποιον από αυτούς στην Θεία Λειτουργία.
Διότι υπάρχουν φοβεροί κανόνες, οι οποίοι απειλούν με μεγάλες ποινές αυτούς που συγκαταβαίνουν προς τους αιρετικούς ακόμη και μέχρι του σημείου της κοινής συνεστιάσεως.
Εαν όμως απορήσει η οσιότης σου, πως αυτό δεν σου το αναφέραμε πριν από την λεηλασία της μονής, αλλά απεναντίας και εμείς στην μόνη του Στουδίου εμνημονεύαμε τους Επισκόπους της Κωνσταντινουπόλεως, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι εμνημονεύαμε τότε που δεν είχε γίνει Σύνοδος, ούτε είχε Συνοδικώς εκφωνηθεί το πονηρό δόγμα και ανάθεμα.
Και πριν υπάρξει αυτή η ξεκάθαρη ομολογία και αποδοχή της Αιρέσεως από τους Επισκόπους δεν ήταν ασφαλές να αποκόπουμε τελείως από τους παράνομους αλλά μόνον να αποφεύγουμε την φανερή και δημόσια εκκλησιαστική επικοινωνία με αυτούς, να τους μνημονεύουμε δε κατά ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ αχρι καιρού...».
Εδώ θα κάνουμε μια επισήμανση, ότι αυτό βέβαια δεν
σημαίνει όσοι Πατέρες προτίμησαμε την Οικονομία σύμφωνα με τον λόγο του Αγίου
και μνημονεύαμε στην Θεία Λειτουργία τον Αιρετικό - Εχθρό του Θεού, κατ' όνομα
Πατριάρχη Βαρθολομαίο και υβριστή των Αγίων της Εκκλησίας, πριν γίνει η
Αιρετική Οικουμενιστική Σύνοδο της Κρήτης πράξαμε καλώς.
Αντιθέτως μάλιστα εκ των αποτελεσμάτων πράξαμε πάρα
πολύ κακώς.
Ούτε βεβαίως σημαίνει, ότι όσοι Πατέρες φύλαξαν την
Ακρίβεια και διέκοψαν την μνημόνευση στην Θεία Λειτουργία του Αιρετικού-Εχθρού
του Θεού, κατ' όνομα Πατριάρχη Βαρθολομαίου και υβριστή των Αγίων της Εκκλησίας,
πριν γίνει η Αιρετική Οικουμενιστική Σύνοδος της Κρήτης έπραξαν κακώς.
Αντιθέτως μάλιστα εκ των αποτελεσμάτων έπραξαν πάρα
πολύ καλώς.
Παρόλα αυτά εδώ σε αυτό το σημείο χρειάζεται να
κάνουμε μια διευκρίνηση.
Πληροφορούμε τους ΓΟΧ-ζηλωτές αδελφούς ότι,
οι Άγιοι Πατέρες του Ιερού Κανόνα της ΑΒ' Συνόδου
ορίζουν, καθώς σαφώς ομοίως ορίζουν με λόγο και με έργο όλοι οι Άγιοι
Ομολογητές της Καθολικής Του Χριστού Εκκλησίας, διακοπή μνημόνευσης του οικείου
Αιρετικού Ψευδοεπισκόπου έως ότου γίνει Ορθόδοξος Σύνοδος, καθαιρεθεί και
εκδιωχθεί από τον Επισκοπικό θρόνο ο Αιρετικός Ψευδοεπίσκοπος και στην θέση του
μπεί Ορθόδοξος Επίσκοπος.
Δεν ορίζουν διακοπή μνημόνευσης του οικείου Αιρετικού
Ψευδοεπισκόπου και αλλαγή μνημόνευσης με άλλου Σχισματοαιρετικού Ψευδοεπισκόπου
Γ.Ο.Χ. όπως πλανήθηκαν και έπραξαν οι παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών !
Συνεχίζοντας ο Όσιος στην Επιστολή του αποσαφηνίζει:
«Από την ώρα όμως που έγινε φανερή και ξεκάθαρη η Αιρετική ασέβεια και κατοχυρώθηκε Συνοδικώς, πρέπει και εσύ και όλοι οι Ορθόδοξοι να αποφύγετε με παρρησία κάθε εκκλησιαστική επικοινωνία με τους κακόδοξους και να μη μνημονεύετε κάποιον από αυτούς οι οποίοι συμμετείχαν στην Σύνοδο, ή είναι ομόφρονες με τις αποφάσεις της. Διότι εσύ που αληθώς φέρεις το όνομα του Θεόφιλου είναι δίκαιο και με αυτόν τον τρόπον να αγαπάς τον Θεό.Επειδή ο ιερός Χρυσόστομος εχθρούς του Θεού δεν εχαρακτήριζε μόνον του αιρετικούς, αλλά και όσους είχαν εκκλησιαστική επικοινωνία μαζί τους ... Αν το μοναχικό τάγμα δεν θεωρήσει ως άχρηστα, μοναστήρια λέγω και ότι υπάρχει σε αυτά, πως ο λαϊκός θα καταφρονήσει γυναίκα, τέκνα και των άλλων;».
Σύμφωνα με τον λόγο του Αγίου και Ομολογητού της
Εκκλησίας Θεόδωρου Στουδίτου, μετά την Αιρετική Οικουμενιστική Σύνοδο της
Κρήτης δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ούτε την Οικονομία στο θέμα της
μνημόνευσεις των Αιρετικών Οικουμενιστών Ψευδεπισκόπων της Αιρετικής Συνόδου
της Κρήτης, διότι η Οικονομία έχει γίνει Παρανομία.
Οφείλουμε να χρησιμοποιήσουμε την Ακρίβεια η οποία
Ακρίβεια είναι, διακοπή κάθε εκκλησιαστικής επικοινωνίας με τους Αιρετικούς
Οικουμενιστές Ψευδοεπισκόπους της Αιρετικής Συνόδου της Κρήτης και με όσους
έχουν επικοινωνία με αυτούς.
Καθώς μας διαβεβαιώνει και ο Όσιος στην Επιστολή του,
ότι ο Ιερός Χρυσόστομος εχθρούς του Θεού δεν εχαρακτήριζε μόνον του αιρετικούς,
αλλά και όσους είχαν εκκλησιαστική επικοινωνία με αυτούς.
Εύχεστε και για εμένα
Μοναχός Μακάριος
Κουτλουμουσιανός
Κάθισμα Αγίου Νικολάου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.