Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017

Οι πιστοὶ ξεχνούν, ή «βαριούνται να θυμηθούν»! (Σχόλιο).


 Πεμπτουσία... η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει και να είναι και να φαίνεται τιμία!


simposio-1.jpg
katanixis.gr: Ο δρόμος προς την κόλαση είναι λένε στρωμένος με καλές προθέσεις. Αντί να στήνουν περιττά Συμπόσια πολυτελείας και να πανηγυρίζουν 18 χρόνια πορείας της Βατοπαιδινής Πεμπτουσίας, μήπως θα έπρεπε να συλλογιστούν το ρόλο του μέσου, για το θέμα του Οικουμενισμού και της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου;
Φυσικά είναι συνένοχη η Πεμπτουσία στην επιχειρούμενη βίαιη επιβολή του Οικουμενισμού στην Ορθοδοξία.
Είναι δε ένοχη και η σιωπή της, για τις διώξεις των κληρικών και μοναχών, που διέκοψαν τη μνημόνευση του Επισκόπου τους, για τις παράνομες διακοπές μισθοδοσίας και τα Επισκοπικά δικαστήρια "παρωδία" που στήθηκαν με έπαθλο μητροπολιτικό θώκο.
Αν σε όλο αυτό προσθέσει κανείς τις δηλώσεις του ηγουμένου της μονής Βατοπαιδίου, περί "ομολογίας" στην εποχή μας, τότε ο ακριβέστερος σχολιασμός θα ήταν: ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ
Με επιτυχία του Συμπόσιο Συνεργατών της «Πεμπτουσίας»
Με επιτυχία διεξήχθη το 1ο Συμπόσιο Συνεργατών «Πεμπτουσίας» με τίτλο «Πάντα εν Σοφία εποίησεν» που πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο Divani Apollon στην Βουλιαγμένη την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου.
Το ηλεκτρονικό περιοδικό «Πεμπτουσία» που διαγράφει ήδη μια πορεία 18 χρόνων υπηρετώντας το τρίπτυχο Πολιτισμός – Επιστήμες – Θρησκεία, θέλησε με το Συμπόσιο αυτό να κάνει μια αποτίμηση της πορείας του και να αποδώσει την δέουσα τιμή προς τους εκλεκτούς συνεργάτες.
Την έναρξη του Συμποσίου έκανε ο Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλος, ο οποίος συνεχάρη την «Πεμπτουσία» για την ποιμαντική προσέγγιση των αναγνωστών, τονίζοντας την μέχρι σήμερα το ιεραποστολικό έργο που γίνεται μέσω αυτής.
Στη συνέχεια ο Γενικός Διευθυντής της «Πεμπτουσίας» Νικόλαος Γκουράρος, καλωσόρισε όλους όσους παρευρέθηκαν στο Συμπόσιο, υπογραμμίζοντας ότι είναι ιδιαίτερη τιμή τόσο γι΄ εκείνον όσο και για τους συνεργάτες του.
Ο κ. Γκουράρος αναφέρθηκε στην πορεία της «Πεμπτουσίας» η οποία απαριθμεί 18 χρόνια, κάνοντας λόγο με ότι η πορεία αυτή είναι με βάση τον ελληνορθόδοξο πολιτισμό, επίκεντρο τον σύγχρονο άνθρωπο και με προσανατολισμό φιλοκαλικό.
Επίσης ομιλία πραγματοποίησε και ο Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, κ. Γεώργιος Μαντζαρίδης, συνεργάτης της «Πεμπτουσίας».
Ακόμη μίλησαν οι Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος, Κεντρώας Αφρικής κ. Νικηφόρος και Προικονήσου κ. Ιωσήφ, ενώ ακολούθησαν και παρεμβάσεις από επιστημονικούς συμβούλους και συνεργάτες της «Πεμπτουσίας»
Αμέσως μετά τον λόγο έλαβε ο Καθηγούμενος της Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία της δημιουργίας της «Πεμπτουσίας».
«Βρισκόμαστε αυτή την στιγμή στα 18 χρόνια δημιουργίας, και παρόλο που τότε με τα δικαστήρια σταματήσαμε, αλλά με την πρόνοια του Θεού αυτό ήταν αφορμή να προσανατολιστούμε στην ηλεκτρονική έκδοση» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Γέροντας Εφραίμ.
Σε άλλο σημείο ο Γέροντας τόνισε: «Εμείς το δημιουργήσαμε αυτό από έναν πόνο, διότι ως μοναχοί πονάμε για τον κόσμο ο οποίος έχει αποπροσανατολιστεί και ανησυχούμε πολύ».
«Αυτή η περίοδος που ζούμε είναι περίοδος της ομολογίας, και πρέπει να ομολογήσουμε Ιησού Χριστό Εσταυρωμένο» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Ηγούμενος Εφραίμ.
Τέλος να αξίζει να αναφερθεί ότι προβλήθηκε για πρώτη φορά ένα σπουδαίο ντοκιμαντέρ για την ζωή του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, μια παραγωγή του Ινστιτούτου «Άγιος Μάξιμος ο Γραικός» και της «Πεμπτουσίας».


Σχόλιο "Π.Π.":  
Δυστυχῶς οἱ πιστοὶ ξεχνοῦν, ἢ «βαριοῦνται νὰ θυμηθοῦν»! Πρόσφατα ὁ διὰ τῶν δωρεῶν κοτόπουλων «ὑπέρ-μητροπολίτης» Ἑλλάδος, δηλ. ὁ Καθηγούμενος Ἐφραὶμ Βατοπεδίου, ἐναντιούμενος στοὺς λόγους καὶ τὶς πράξεις τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, καταδίκασε τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου ὡς ἐνέργεια ἀντικανονικὴ καὶ αἱρετική, δηλώνοντας βαρύγδουπα ὅτι: Χωρὶς Ἐπίσκοπο δὲν δύναται νὰ γίνει ἀποτείχιση. Ὅσοι ἀποτειχίζονται εἶναι ἐκτὸς Ἐκκλησίας!
Περιέλουσε, μάλιστα, μὲ ὕβρεις καὶ συκοφαντίες τοὺς Ἁγιορεῖτες μοναχοὺς ποὺ ἀποτειχίστηκαν· εἶπε συγκεκριμένα:
«Οἱ Πατέρες σταματοῦσαν τὴν μνημόνευση, ἐφ’ ὅσον ὑπῆρχε μία σύγκλητος μεγάλη ἐγκρίτων πνευματικῶν καὶ μετὰ πόνου, ἄχρι καιροῦ, ἔκαναν αὐτὸ τὸ πρᾶγμα [σ.σ.: Γιατί περιπίπτεις γέροντα Ἐφραίμ, σὲ τέτοιο σημεῖο διαστροφῆς τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας; Ποιά σύγκλητο εἶχε ὁ ἅγιος Μάξιμος; Μόνος του δὲν ἀντιμετώπισε τὴν τότε σύγκλητο; Οἱ ἄρχοντες καὶ οἱ Ἐπίσκοποι δὲν τοῦ ἔκοψαν χέρι καὶ γλῶσσα, γιὰ νὰ βγάζεις ἐσὺ σήμερα γλῶσσα ἐναντίον του, γέροντα, διαστρέφοντας τὴν ἱστορικὴ ἀλήθεια τῶν αἱματοβαμμένων ὁμολογιακῶν πράξεων αὐτοῦ καὶ ἄλλων Ἁγίων;]. Σήμερα αὐτοί (κατ’ ἀρχὴν ἐγὼ ξέρω τοὺς Ἁγιορεῖτες) οἱ περισσότεροι εἶναι ἀναρχικοί (sic), εἶναι ἀντάρτες ποὺ ἔφυγαν ἀπὸ τὰ μοναστήρια τους καὶ κρίνουν τοὺς Ἡγουμένους. Καὶ κατηγοροῦν ἐμᾶς τοὺς Ἡγουμένους… Πολλὲς φορὲς βλέπουμε μερικοὺς ἐκτροχιασμούς, ναί, ἀλλὰ «κρεῖττον ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας». Εἶναι ἀρρωστημένα πράγματα αὐτά. Καὶ αὐτοὶ ποὺ τὰ κάνουν, νὰ μὴν πῶ ὅλοι, εἶναι μὲ μιὰ ἐπιπολαιότητα».
Στὴν ἐρώτηση ἀκροατή: «Γιατὶ στὴν Κρήτη οἱ Ἐπίσκοποί μας εἶπαν, ὅτι οἱ αἱρέσεις εἶναι Ἐκκλησίες», ὁ γ. Ἐφραὶμ ἀπάντησε:
Γ. Ἐφραίμ: «Δὲν εἶπαν ἔτσι. Εἰς τὴν Κρήτην ἔγινε ἡ ἐπισήμανση εἰς τὴν Πίστιν εἰς τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν. Ἄλλο, ἄλλο. Αὐτὸ σᾶς τὸ ἀπάντησα» (ἐδῶ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.