Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Ενημέρωση του ιστολογίου μας για την μη δημοσίευση κειμένου αγνώστου ή αγνώστων.

  
    Λάβαμε ἕνα e-mail ἀπὸ ἄγνωστο ἄτομο ποὺ αὐτοσυστήνεται ὡς synaxi.paterwn@gmail.com μὲ τίτλο: «ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ  ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΑΞΗ  ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥΣ, ΙΕΡΕΙΣ, ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΕΣ», ποὺ ἤδη δημοσιεύτηκε σὲ 1-2 ἱστοσελίδες. Τὸ e-mail θεωρήσαμε ὅτι ἐστάλη πρὸς ὅλους τοὺς προσκληθέντες Πατέρες καὶ λαϊκούς (55 τὸν ἀριθμό) γιὰ νὰ λάβουν μέρος στὴν Σύναξη κι ὄχι πρὸς δημοσίευση· ὅτι ἀποτελεῖ δηλαδὴ πρόσκληση πρὸς τὸ ἱστολόγιό μας νὰ παρευρεθοῦμε σ’ αὐτὴ τὴν Σύναξη. Ταυτόχρονα ὅμως μᾶς δημιούργησε ἀπορία καὶ πολλὰ ἐρωτήματα.
    Στὴ συνέχεια λάβαμε ἕνα σχόλιο σὲ ἄσχετη ἀνάρτηση, τὴν ὁποία προφανῶς ἔστειλε ὁ ἐμπνευστὴς αὐτῆς τῆς νέας ὁμάδας. Μὲ μᾶλλον ἐπιθετικὸ τρόπο ἔλεγε τὰ ἑξῆς:
      «Πολύ σωστός ο τίτλος. Επομένως λοιπόν, σκοπεύετε να αναρτήσετε την πρόσκληση για σύναξη όλων των πατέρων ή θα αναμασατε όλα τα ιστολόγια τα ίδια και τα ίδια;».
   Ἀκολούθως λάβαμε κι ἕνα e-mail ἀπὸ τὴν ἴδια τὴ «synaxi.paterwn@gmail.com» ποὺ περιεῖχε τὰ ἑξῆς:
     «Αγαπητοί διαχειριστές του ιστολογίου μήπως θα μπορούσατε να μας πείτε ποιά είναι η αιτία της μη ανάρτησης του κειμένου που σας έχουμε στείλει;
     Σας ευχαριστούμε. Να είστε καλά».

    Εἶναι φανερό, λοιπόν, ὅτι ὁ ἀνώνυμος ποὺ μᾶς ἔστειλε τὸ e-mail ἤθελε νὰ κάνει γνωστὴ τὴν πρωτοβουλία του πρὸς τοὺς Πατέρες –ποὺ παρὰ τὶς διαφωνίες τους– προσπαθοῦν νὰ βροῦν κοινὰ σημεῖα γιὰ νὰ ἐπιτευχθεῖ  ἕνα κοινὸ μέτωπο στὸν ἀγώνα κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ· καὶ ἤθελε νὰ τὴν γνωστοποιήσει, ὄχι προσωπικὰ στὸν καθένα (ἐξηγοῦνται στὴ συνέχεια οἱ λόγοι), ἀλλὰ πλαγίως, χωρὶς νὰ γνωστοποιήσει πρῶτα σ’ αὐτοὺς τὴν ταυτότητά του καὶ τὴν πρωτοβουλία του.
    Μάθαμε ὅτι Πατέρες ποὺ διεξάγουν (παρὰ τὶς διαφωνίες) αὐτὸν τὸν ἀγώνα, ὅταν ρωτήθηκαν, ἀπάντησαν ὅτι …δὲν γνωρίζουν τίποτα γι’ αὐτὴ τὴν κίνηση! Μὲ δεδομένο ὅτι τὰ θέματα ποὺ ἔχουν ἐπιλεγεῖ ἀπ’ αὐτὴν τὴν «Σύναξη» ταιριάζουν στὶς ἀπόλυτες θέσεις τοῦ ἁγιορείτη μοναχοῦ Μακαρίου (ὁ ὁποῖος εἶναι ἕνας ἐκ τῶν ἕξι (6) πατέρων, οἱ ὁποῖοι φαίνεται ὅτι ἔχουν ἀποδεχθεῖ τὴν ἰδέα τῆς Σύναξης), εἶναι φανερὸ ὅτι πίσω ἀπὸ τὴν κίνηση αὐτὴ βρίσκεται (καί) ὁ μοναχὸς Μακάριος. Ἐπικοινωνήσαμε μὲ δύο ἀπὸ τοὺς φερομένους ὡς συμφωνοῦντας μὲ τὴν πρωτοβουλία αὐτὴ καὶ μᾶς εἶπαν ὅτι δὲν κατάλαβαν ὅτι ἡ ἰδέα γιὰ τὴν Σύναξη ἦταν ἑνὸς μόνο μοναχοῦ.
     Ἄρα τὸν ἀδικοῦμε ἂν ὑποθέσουμε ὅτι –κατὰ κάποιο τρόπο– τοὺς ὑπέκλεψε τὴν συμφωνία;
     Ἂν ὅμως εἶναι ἔτσι, τότε δημιουργεῖται μέγα ἠθικὸ ζήτημα. Διότι ὁ μοναχὸς Μακάριος (ὅπως πληροφορηθήκαμε) ἦταν παρὼν σὲ μία Σύναξη Ἁγιορειτῶν, ποὺ ἔγινε πρὸ μηνὸς περίπου στὸ Ἅγιον Ὄρος, καὶ στὴν ὁποία –οἱ τότε παρόντες πατέρες– ἀποφάσισαν ὅτι θὰ βγάλουν κοινὴ Ἀνακοίνωση, διὰ τῆς ὁποίας θὰ ἐνημερώνουν τὸ πιστὸ λαὸ γιὰ τὰ προβλήματα ποὺ δημιουργοῦνται στὸ χῶρο τῶν ἀποτειχισμένων καὶ γιὰ τὸ πῶς θὰ ἀντιμετωπισθοῦν γιὰ νὰ ὑπάρξει κοινὸς  ἀγώνας.
   Μὲ αὐτὴ τὴν κίνηση, ὅμως, ὁ μοναχὸς Μακάριος ἢ ὅποιοι κρύβονται πίσω του, τορπιλίζουν αὐτὸ τὸν ἀγώνα, ἀφοῦ πραξικοπηματικὰ δημιουργοῦν νέα ὁμάδα, πρὶν οἱ Ἁγιορεῖτες πατέρες (στὴν ὁποία ὁ μοναχὸς Μακάριος συμμετεῖχε), δημοσιεύσουν τὴν Ἀνακοίνωση μὲ τὶς κοινὲς ἀποφάσεις ποὺ ἀποφάσισαν ὅτι θὰ δημοσιεύσουν! Ἄρα σ’ αὐτὸ τὸ κρίσιμο σημεῖο τοῦ ἀγώνα δρᾶ διασπαστικά.
   Ἔντιμο θὰ ἦταν ἢ νὰ περιμένει τὴν Ἀνακοίνωση, ἢ νὰ δημοσιοποιοῦσε πρῶτα τοὺς λόγους γιὰ τοὺς ὁποίους διαφοροποιεῖται ἀπὸ τοὺς ἄλλους Ἁγιορεῖτες Πατέρες, πού (ἀπ’ ὅ,τι μάθαμε διαφώνησαν γιὰ τὶς ἀπόλυτες θέσεις του), κι ὄχι νὰ τοὺς διαγράφει ἀναιτιολόγητα.
    Ἐπὶ πλέον ὁ μοναχὸς Μακάριος διδάσκει τὴν διδασκαλία περὶ ἀκύρων μυστηρίων, ποὺ ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας δὲν τὴν εὐνοεῖ ἀπόλυτα, ὅπως αὐτὸς τὴν ἐννοεῖ, ἀλλὰ γνωρίζει καὶ τὴν Οἰκονομία, προκειμένου νὰ ὠφελήσει, ἀντί –ὁδηγώντας στὰ ἄκρα– νὰ βλάψει.
    Ἐξ ἄλλου ἡ πρώτη καὶ ἄμεση  ἀντίδραση τῶν πιστῶν ἐν καιρῷ αἱρέσεως (ποὺ δὲν πρέπει νὰ ἀποπροσανατολίζεται ἀπὸ τὴν συμπερίληψη κι ἄλλων θεμάτων ποὺ μπορεῖ νὰ προκαλέσουν διάσπαση στὸν ἀγώνα), εἶναι ἡ ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς. Δὲν εἶναι ἡ διαμάχη γιὰ θέματα ποὺ ἀνήκουν στὴν ἁρμοδιότητα μιᾶς Συνόδου, ὅπως τὰ περὶ ἀκυρότητος τῶν μυστηρίων. Ἕνα τέτοιο θέμα, ἀφοῦ μελετηθεῖ σοβαρά, μπορεῖ νὰ ἐξετασθεῖ στὴν συνέχεια, κι ἀφοῦ ὑπάρξουν ὁμονοοῦντες πιστοί, ποὺ θὰ ἀντιστέκονται συνειδητὰ καὶ καρτερόψυχα κατὰ τῆς αἱρέσεως, κι ὄχι ἄνθρωποι ποὺ ἀκόμα διστάζουν …ἂν πρέπει νὰ ἀγωνιστοῦν, ὅπως οἱ Ἅγιοι μᾶς ὑποδεικνύουν.
   Πρώτη, λοιπόν, προτεραιότητα εἶναι ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς Οἰκουμενιστές, ἀφοῦ ἡ μετ’ αὐτῶν κοινωνία, αὐτὴ εἶναι ποὺ μολύνει καὶ ἔχει σχέση μὲ τὴν σωτηρία μας, καὶ ἀφοῦ διὰ τῆς κοινωνίας μαζί τους ἀθετεῖται ἡ Ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ διδασκαλία ΠΑΝΤΩΝ τῶν Ἁγίων γιὰ αὐτὴν τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς.
   Ὅταν ὁ Θεὸς στὴν Π. Διαθήκη ἢ διὰ τῶν Ἁγίων Του (Εὐαγγελιστὴ Ἰωάννη, Ἀποστόλου Παύλου κ.λπ.) ἐντέλλεται "μὴ λέγητε τοῖς αἱρετικοῖς χαίρειν" καὶ "ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν", καὶ "οὔτε μιὰ ὥρα νὰ μὴν ἐπικοινωνεῖτε μαζί τους", δὲν μᾶς εἶπε: νὰ ἐξετάσετε πρῶτα, ἂν εἶναι ἄκυρα τὰ μυστήριά τους, ἢ νὰ συζητήσετε πρῶτα: ἂν εἶναι ἔγκυρα, μήπως πρέπει νὰ παραμείνουμε καὶ νὰ κοινωνοῦμε ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἀνάμεσά τους εἶναι "εὐσεβεῖς" κ.λπ.! Ὄχι: πρῶτα ἀπομάκρυνση καὶ τὰ ἄλλα θὰ λυθοῦν στὴν πορεία.
     Ἡ ἐμπλοκή, λοιπόν, κι ἄλλων θεμάτων εἶναι φανερὸ ὅτι προκαλεῖ σύγχυση καὶ διασπᾶ ἢ μᾶλλον (πρὸς μεγάλη χαρὰ τῶν Οἰκουμενιστῶν) ἀκυρώνει τὸν κοινὸ ἀγώνα.

«Πατερικὴ Παράδοση»

16 σχόλια:

  1. Ευχαριστουμε κύριε Σηματη για τη σαφή τοποθέτηση σας και τις διευκρινήσεις που κάνετε. Ήδη ο μισοκαλος ανέλαβε εργολαβικά να μας διχάσει πάλι. Πέραν αυτών όμως που γράφετε υπάρχει αδηριτη ανάγκη να συγκεντρωθούν πάλι όπως στο Ωραιόκαστρο οι Πατέρες κι οι αδελφοί για να δώσουν κατευθυντηριες γραμμές στο ήδη συγχυσμένο και σκανδαλισμενο ποίμνιο των αποτειχισμενων. Πρέπει κάποια αναφυοντα προβλήματα να λυθούν. Αυτό είναι το πιο σημαντικό να γίνει για να μην υπάρχουν διασπάσεις. Καλή κι ευλογημένη χρονιά (πολιτική) να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/1/18, 10:33 π.μ.

    Παντού βλέπετε δράκους νομίζω. Εμείς που διαβάσαμε προσεκτικά την ανακοίνωση καταλάβαμε ότι ρωτάνε αυτοί οι Πατέρες που ανέλαβαν την πρωτοβουλία, αν θέλουν οι αποτειχισμενοι που υπάρχουν, για τα θέματα που έχουν προκύψει στον χώρο αυτής.να γίνει μία Σύναξη. Και αυτά τα θέματα που αναφέρονται, εμείς οι λαϊκοί τα έχουμε δει να αναφυονται μεσα στους αποτειχισμενους και να μας προβληματιζουν και να μας διχάζουν και να οπισθοδρομούν τον αγώνα και να εγκλωβιζουν ανθρώπους μέσα στην αίρεση. Τώρα γιατί νομίζετε ότι είμαστε πρόβατα και περιμένουμε κάποιον Μοναχό, η στοχοποίηση του οποίου μου φαίνεται άνανδρη για να κατανοήσουμε τις στρεβλώσεις και τις λύσεις που χρειάζονται δεν το καταλαβαίνω. Όσον αφορά το κείμενο που από ότι κατάλαβα περιμένουμε εδώ και ένα μήνα δεν κατάλαβα τι σχέση έχει με το θέμα της Σύναξης που προτάθηκε σε όλους και όχι μόνο στους Αγιορείτες. Οσον αφορά τέλος για την Αγιοπατερική τεκμηρίωση της οικονομίας φέρτε μας επιτέλους παραδείγματα και όχι απλές θεωρίες. Σας καταλογίζω ότι σπέρνετε διχόνοια σε έναν ήδη με πολλά προβλήματα χώρο. Πάτε και συζητήστε όλοι μαζί μπας και βγάλουμε άκρη. Και επαναλαμβάνω δεν είμαστε πρόβατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απαντάμε εδώ χωρίς να το αναδημοσιεύσουμε, γιατί δεν θεωρούμε σκόπιμο να διαδίδονται κάποιες ειδήσεις, γιατί μόνον αναστάτωση προκαλούν χωρίς κανένα λόγο.

      Ο ανώνυμος που είχε την πρωτοβουλία να δημοσιοποιήσει την (ανώνυμη) πρόσκληση στο διαδίκτυο έκανε αρκετά λάθη (ακόμη και στην περίπτωση που θα δεχθούμε ότι είχε καλή πρόθεση):

      1) δημοσιοποίησε δεκάδες ονόματα αποτειχισμένων μοναχών, μοναζουσών, ιερέων κλπ στο διαδίκτυο, χωρίς προηγούμενη έγκριση τους

      2) επέλεξε ερήμην των υπολοίπων πατέρων την θεματολογία που θα συζητηθεί και όταν προτείναμε τροποποιήσεις έδειξε ότι είναι ανυποχώρητος. Να αναφέρουμε ότι στην θεματολογία περιλαμβανόταν και η ΑΠΟΦΑΣΗ αν έχουν ή όχι εκκλησιαστικότητα οι "σχισματικές παρατάξεις των ΓΟΧ"!!
      Δεν μπορείς με λίγες ημέρες / μήνες ενασχόλησης, να αποφασίσεις τι έγινε σε διάστημα 100 ετών σε τόσες διαφορετικές περιπτώσεις, χωρίς να καλέσεις έναν έναν ξεχωριστά να σου πει την δική του εκδοχή.
      Του προτείναμε να συμμετέχουν και αποτειχισμένοι εκπρόσωποι των ΓΟΧ αλλά ΑΡΝΗΘΗΚΕ! Καταδίκη χωρίς απολογία λοιπόν!

      3) Όταν πραγματικά πονάς για την κατάσταση, δεν παριστάνεις τον "καλό" που κάνει κάλεσμα μέσω διαδικτύου (με ένα σωρό πατέρες που μιλήσαμε ουδέποτε τους κοινοποιήθηκε προσωπικά τέτοια πρόσκληση). Τι είδους ονομαστική "πρόσκληση" είναι αυτή (έβαλα το όνομα σου δημόσια άρα προσκλήθηκες και πρέπει να παραστείς;!)

      4) Αν κάποιοι αρνούνταν να πάνε, θα τους κατηγορούσε αργότερα επειδή δεν συμμετείχαν, και όσοι πέσουν στην παγίδα και προσέλθουν, θα κληθούν να δεσμευθούν για πολύ σοβαρά θέματα που αρμόδιος είναι μόνον μία οικουμενική σύνοδος.

      5) Το τραγελαφικό ήταν ότι πρότειναν (στην απάντηση που μας έστειλαν) να δημοσιεύσει κάθε πατέρας τις απόψεις του προκαταβολικά στο διαδίκτυο για να τον δεσμεύουν (οι απόψεις του)! Μα αν ο κάθε πατέρας προτίθεται να μείνει στις απόψεις του, προς τι να γίνει αυτή η σύναξη;
      Δεν συζητάμε για την αναστάτωση και το αλλαλούμ που θα έφερνε στους πιστούς.

      6) Καρδιογνώστες δεν είμαστε αλλά τα κίνητρα της κίνησης αυτής δεν μας φαίνονται αγνά και αδερφικά.

      7) Γι αυτό κ μετά τις απαντήσεις μας κρίναμε και εμείς σκόπιμο ότι δεν έχει κανένα νόημα η δημοσιοποίηση της πρωτοβουλίας, γνωστοποιώντας πολλάκις στον ανώνυμο που έστελνε τα εμαιλ (και έγραφε αντίστοιχα σχόλια σε άσχετες αναρτήσεις μας) τις επιφυλάξεις μας.

      Κατά τα άλλα συμφωνούμε με την κοινή γραμμή των πατέρων που βρέθηκαν στο Άγιο Όρος και με το σκεπτικό ότι για σοβαρά ζητήματα την τελική αρμοδιότητα για να τοποθετηθεί θα έχει μια οικουμενική σύνοδος. Εμείς κρατάμε την γραμμή της απομάκρυνσης από την αίρεση, της αποτείχισης.

      ΥΓ. Λογικό είναι να ζούμε πρωτόγνωρες στιγμές (λόγω του αιφνιδιασμού εκ μέρους των οικουμενιστών, ειδικά μετά την ψευδοσύνοδο) και ως εκ τούτου να μην υπάρχει προεργασία και να ακούγονται διαφορετικές απόψεις. Σιγά σιγά η αναστάτωση περιορίζεται και με τη βοήθεια του Θεού όλα σιγά σιγά γαληνεύουν και γίνονται πιο ευδιάκριτα. Όλα θα λυθούν όταν δείξουμε όλοι ταπείνωση και αγάπη προς όλους τους αδερφούς.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος9/1/18, 11:01 π.μ.

    Στην παρούσα δημοσίευση ο μοναχός Μακάριος αναφέρεται ως απόλυτος με θέσεις απόλυτες.Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για ένα  πλανεμένο μοναχό η δράση του οποίου ευτυχώς έγινε αντιληπτή και είναι πλέον  γνωστός στους αποτειχισμένους και έχει τεθεί στο περιθώριο. Όπως φαίνεται προσπαθεί με κάθε τρόπο να βγεί στο προσκήνιο είτε συκοφαντώντας τους αποτειχισμένους πατέρες, είτε να φαντασιώνεται οτι διοργανώνει συνάξεις και να στέλνει προσκλήσεις. Εν πάση περιπτώσει απέτυχε να αποσπάσει τη δημοσιότητα την οποία επιδιώκει διακαώς, διότι κανένας δεν ασχολείται πλέον με τον ταλαίπωρο πλανεμένο μοναχό.Επειδή η περίπτωση του χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και πιθανόν κάποιοι αποτειχισμένοι έχουν άγνοια, σας ευχαριστώ που έστω και με αυτόν το ν πολύ διακριτικό τρόπο, θίξατε ένα πολύ σοβαρό θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος9/1/18, 12:58 μ.μ.

    Πολυ ευστοχο το σχολιο σας κυριε Σηματη.Μας καλυπτετε απολυτα.Καλη,ευλογημενη και πνευματικως καρποφορα η νεα χρονια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος9/1/18, 5:02 μ.μ.

    Μη κρίνετε ίνα μη κριθητε αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί.. .Καλό είναι να είμαστε φειδωλοί όσον αφορά στους χαρακτηρισμούς μας ειδικά όταν είναι βαρεις κ προσβλητικό.. .συγχωρέστε με

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος9/1/18, 6:24 μ.μ.

    Για την τακτική της προσωπικής επίθεσης στο πρόσωπο ενός μοναχού, πιστεύω πως είναι καλύτερα να μην πω τίποτα...Για την τοποθέτηση :..τὴν διδασκαλία περὶ ἀκύρων μυστηρίων, που η Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας δὲν τὴν εὐνοεῖ ἀπόλυτα.. ,απλώς θα αναρωτηθώ τί σημαίνει δεν ευνοεί απόλυτα,δηλαδή ευνοεί αλλά όχι 100% ;και αφού την ευνοεί γιατί δεν πρέπει να δεχθούμε το 90% αντί του 10% της οικονομίας;(τα ποσοστά είναι φανταστικά).Τέλος, όσον αφορά στα μυστήρια, πώς είναι δυνατόν να μιλούμε για αίρεση, αιρετικούς,...και ταυτόχρονα να τους θεωρούμε εκκλησία με μυστήρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος10/1/18, 1:26 π.μ.

    ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΑΡΑΞΗΓΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
    ‘’Ενημέρωση τοῦ Ἰστολογίου μας για την μη δημοσίευση κειμένου ἀγνώστου ἢ ἀγνώστων 9/1/2018’’
    ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ’’ (παρακαλοῦμε να δημοσιοποιηθεῖ).

    Νομίζω ὃτι δεν καταλάβατε καλά τι ζητάει ἡ “Σύναξη Πατέρων”. Μᾶλλον θα πρέπει να ξαναδιαβάσετε πιο προσεκτικά το κείμενο. Δεν διοργανώνουμε ἐμεῖς Σύναξη. Ἐρωτοῦμε μόνον τους Πατέρες και λοιπούς, να ἀπαντήσουν στο ἁπλό ἀλλά καίριο ἐρώτημα: “Πατέρες και ἀδελφοί ἀποτειχισμένοι,θέλετε να γίνει μια Σύναξη, ἡ ὁποία θα συζητήσει τα τρέχοντα θέματα που ἀναφέρθηκαν και θα προσπαθήσει με Ἁγιοπατερικά και Ἀγιογραφικά ἐπιχειρήματα να διευκρινήσει, ὣστε να παὐσουν οἱ διαφωνίες και ἡ σύγχυση ἀνάμεσά μας, για να προχωρήσει ὁ ἀγῶνας κατά τοῦ οἰκουμενισμοῦ και να μην σκανδαλίζονται οἱ πιστοί;”.
    Καλοῦνται δηλαδή οἱ Πατέρες να ἀπαντήσουν ἐάν θέλουν να γίνει μία Σύναξη. Αὐτό και μόνο.
    Αύτό εἶναι ἀρχικά το ἐρώτημα.
    Δεν ἀναφέρθηκε στην ἀνάρτησή μας για το θεμα των ακύρων ή μή Μυστηρίων το ὁποίο εσεῖς ἀπό μόνος σας ἀναφέρατε. Ὃλα τα ὑπόλοιπα που ἀναφέρετε στο κείμενό σας, τις διαφωνίες σας με κάποιον Πατέρα ἀπό αὐτούς που εἶχαν την πρωτοβουλία, τις ὑποθέσεις που κάνετε κ.λ.π., καλόν δεν θα ἦταν να τά θέσετε στην Σύναξη αὐτή, ἡ ὁποία γι’αὐτόν τον λόγο και πρέπει να γίνει, για να λύσει τα θέματα που μᾶς ἀπασχολοῦν και να φανερωθεῖ ἡ Ἀλήθεια; Γιατί τόση πολεμική κατά τοῦ αὐτονόητου ἀδελφέ Παναγιώτη; Δεν πρέπει και σε μᾶς τους ἀποτειχισμένους να λάμψει η Ἀλήθεια; Εἶναι καλό να διατηρεῖται αὐτή ἡ σύγχυση και ὁ σκανδαλισμός τῶν πιστῶν;
    Ἐδῶ θα σοῦ ὑπενθυμίσω τα λόγια τοῦ Ἀποστόλου Ἰωάννη: ‘‘ὁ Θεός φῶς ἐστί και σκοτία ἐν αὐτῶ οὐκ ἒστιν οὐδεμία. Ἐάν εἲπωμεν ὃτι κοινωνίαν ἒχομεν μετ’αὐτοῦ και ἐν τῶ σκότει περιπατῶμεν, ψευδόμεθα και οὐ ποιοῦμεν την ἀλήθειαν. Ἐάν δε ἐν τῶ φωτί περιπατῶμεν, ὡς αὐτός ἐστιν ἐν τῶ φωτί, κοινωνίαν ἒχομεν μετ’ἀλλήλων, και το αἷμα Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ καθαρίζει ἡμᾶς ἀπό πάσης ἁμαρτίας.’’(Α’ Ἰωάννου 1, 5-7) και παρακάτω λέγει: ‘‘Ὁ ἀγαπῶν τον ἀδελφόν αὐτοῦ ἐν τῶ φωτί μένει, και σκάνδαλον ἐν αὐτῶ οὐκ ἒστιν.’’ (Α’ Ἰωάννου 1, 10).
    Το κάθε Ἰστολόγιο λοιπόν που προσκαλεῖται, ἒχει καθῆκον και ὑποχρέωση ἓναντι τῆς Ὀρθοδόξου Ἀληθείας, να προωθήσει με κάθε μέσον, αὐτήν την πρωτοβουλία ὑπέρ τῆς φανερώσεώς της.
    Κατόπιν ἀφοῦ συμφωνήσουν στο να γίνει αὐτη ἡ Σύναξη, ἐάν κάποιος από τους Πατέρες θέλει να διατυπώσει ένα δικό του έρώτημα, που ἀντιλαμβάνεται ὃτι απασχολεῖ τους πιστούς και χρήζει ἀμεσης ἐπίλυσης, ἂς το θέσει στην Σύναξη τῶν Πατέρων για να συζητηθεῖ. Ἐπίσης, θα πρέπει να γίνει διαβούλευση ἀπό τους Πατέρες για το ποῦ, πῶς και πότε θα διεξαχθεῖ ἡ Σύναξη αύτή.
    Ἐάν για σᾶς ἒχει σημασία να μάθετε ποιοι πῆραν αὐτή την πρωτοβουλία, δεν ἒχουμε λόγο να το ἀποκρύψουμε, γιατί ὁ σκοπός μας εἶναι ἀγνός: ἡ φανέρωση τῆς Ἀληθείας και ἡ παύση τῆς ὀλέθριας σύγχυσης και τοῦ σκανδαλισμοῦ. Εἶναι μερικοί ἀπό τους Πατέρες που ἀναφέρονται στο κείμενο ὡς ἢδη συμφωνήσαντες:
    1. Ἰερομόναχος Μόδεστος, ἐκ Καστορίας
    2. Μοναχός Μακάριος, Κουτλουμουσιανός
    3. Μοναχός Σάββας, ἐκ Καστορίας
    4. Μοναχός Νεκτάριος, ἐξ Αἰτωλοακαρνανίας
    Αὐτοί ἦσαν ἀρχικά οἱ ἒχοντες την ἰδέα και κατόπιν προσετέθησαν ἐρωτηθέντες και συγκατανεύσαντες οἱ:
    5. Πρεσβύτερος Σπυρίδων ἐκ Κρήτης και
    6. Μοναχός Νήφων ἐκ Μεγάρων
    και πάλι:
    Εὐχές για εὐλογημένη, ἀγωνιστική και ὀμολογιακή Χρονιά,
    ‘‘ἐν ἀληθείᾳ πίστεως ἐν ἀγάπῃ ἐνεργουμένης’’ (Γαλ.5, 6).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, «εχουμε χάσει και τ’ αυγά και τα καλάθια»! Είναι δυνατὸν να μας κοροϊδεύετε τόσο φανερά, πατέρες; Αλήθεια, ισχυρίζεσθε ότι δεν καταλάβαμε καλά; Ότι τάχα, «δεν διοργανώνετε Σύναξη», αλλά απλώς «ερωτάτε τους Πατέρες αν θέλουν να γίνει Σύναξη; Δεν διαβάζατε τον τίτλο της Πρόσκλησής ΣΑΣ, πριν δευτερολογήσετε και γράψετε αυτήν την απάντηση; Μα Πατέρες, εσείς δεν κάνατε ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ως διοργανωτές: «ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΑΞΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥΣ, ΙΕΡΕΙΣ , ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΕΣ». Δικό σας δεν είναι ο τίτλος; Κι όχι μόνο, αλλά καθορίσατε και τα θέματα, και ορίσατε και ποιοι θα συμμετάσχουν!!! Κι όχι μόνο, αλλά (όπως γράψαμε) αδειάσατε τους Πατέρες (αγιορείτες και μη) που έως τώρα είχαν την πρωτοβουλία των κινήσεων, είτε εντός του Αγίου Όρους, είτε εκτός, χωρίς να τους πείτε τίποτα! Ως προς το θέμα της ακυρότητος των μυστηρίων, δεν τίθεται δια των θεμάτων που βάλατε εσείς προς συζήτηση; Αυτό μόνο ένας πατέρας το δέχεται, ή και ο π. Νεκτάριος, ίσως και οι λοιποί; Αυτό δεν κηρύξατε στην Κόρινθο και στην Καρδίτσα, διχάζοντας πρίν καν αρχίσει η Σύναξη τους πιστούς; Αυτά δεν γράφει μετ’ επιτάσεως ο π. Μακάριος στο ιστολόγιό του;
      Δεν θέλω να γράψω περισσότερα, γιατί θα σας στενοχωρήσω πολύ. Αρκούμαι σ’ αυτά
      Π.Σ.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος10/1/18, 3:23 π.μ.

      Ας γράψω και εγώ ένα σχόλιο για να στενοχωρήσω τον Μοναχό Μακάριο.

      Γράφει ο Μ.Μακάριος:"Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι σε περιπτώσεις κατά τις οποίες επίσκοποι της Εκκλησίας αρχίσουν να κηρύττουν αιρετικές προσωπικές διδασκαλίες έχουμε το δικαιώματος οι Χριστιανοί είτε να εφαρμόσουμε την Εκκλησιαστική Οικονομία και να ΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥΣ από Ορθόδοξο Σύνοδο,είτε να διακόψουμε την κοινωνία μαζί τους προ της συνοδικής κρίσεώς τους''!!!
      Ενώ ο Άγιος Θεόδωρος λέει "...παρά μόνο να αποφεύγουμε την ΟΛΟΦΑΝΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ,και με την πρέπουσα οικονομία να τους μνημονεύουμε προσωρινά'',ο Μ.Μακάριος διαστρέφει τα λόγια του Αγίου και μας λέει ότι ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μας διδάσκει να κοινωνούμε με τον αιρετικό Ψευδεπίσκοπο έως της καταδίκης του από Ορθόδοξη Σύνοδο(Οικονομία)ή να διακόψουμε την κοινωνία άμεσα.
      Δηλαδή μας διδάσκει την δυνητική αποτείχιση και παίρνει πρωτοβουλία για Σύναξη Αποτειχισμένων;

      Διαγραφή
    3. Δίχως να διαθέτω θεολογική κατάρτιση και επιστρατεύοντας μονάχα τον κοινό νου που με οδήγησε στην αποτείχιση, επιτρέψτε μου να καταθέσω μερικές σκέψεις σε σχέση με το θέμα του κειμένου σας και με τον τρόπο με το οποίο αυτό αντιμετωπίζεται. Θεωρώ απαραίτητο να μιλάμε βάση δεδομένων και όχι αφηρημένα μιας και δεν είναι σίγουρο ότι όλοι οι αναγνώστες του παρόντος άρθρου γνωρίζουν το περιεχόμενο της εν λόγω προσκλήσεως:
      http://monaxosmakarios.blogspot.gr/
      http://www.triklopodia.gr/%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%ce%ba%cf%84%ce%b7-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b5%cf%83%ce%bc%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%be%ce%b7/
      Στο ίδιο «ουδέτερο έδαφος» του ιστολογίου «Τρικλοποδιά» «ανεπτύχθη» και η θέση του π. Παϊσίου Παπαδόπουλου, ως έμμεση παρέμβαση:
      http://www.triklopodia.gr/%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%be%ce%b5%cf%89%cf%83-%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b8%ce%b5%cf%84%ce%b7/#
      Από τα μέχρι εδώ δεδομένα είναι φανερό ότι, τελικά, το ποίμνιο δεν πρόκειται, με τα πράγματα ως έχουν, να έχει πρόσβαση σε εφ’ όλης της ύλης κατήχηση διότι τα συμφέροντα (του διαβόλου, προφανώς), αλλιώς υπαγορεύουν. Και ερωτώ:
      1. Γιατί έχει τόση σημασία ποιανού θα είναι η πρωτοβουλία για τη Σύναξη;
      Εφόσον από τον Οκτώβριο του 2017 και ακόμα πιο πριν κυκλοφορούσε η είδηση ότι μια – τόσο χρειαζούμενη - σύναξη είναι στα σκαριά, κάτι που όμως δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Οι λόγοι ήταν, προφανώς, παρασκηνιακοί και άκρος υποκειμενικοί από τη στιγμή που ο ένας εκ των – φαντάζομαι – τότε έχοντες τη πρωτοβουλία (και «βέτο» μαζί!), αντιμέτωπος με το σχόλιο μου απέναντι σε κάποια θέση του: «… αυτά δεν είναι για μένα να τα λύσω, θα τα λύσετε εσείς στη σύναξη που έπεται.» απήντησε απαξιωτικά: «Σύναξη; Πφ! Ποια σύναξη; Δεν θα γίνει καμία σύναξη! Με ποιόν να πάω να μιλήσω; Με τον τάδε;». Ακολούθησε κλείσιμο τηλεφώνου. (Σας διαβεβαιώνω ότι ο «τάδε» δεν είναι εκ των έχοντες τη πρωτοβουλία της συνάξεως σήμερα. Η πρόθεση μου δεν είναι να εκθέσω πρόσωπα αλλά καταστάσεις/έργα του διαβόλου - εκ του αποτελέσματος).
      2. Αμφιβάλλετε για την ωφέλεια μιας συζήτησης υπέρ της Αλήθειας
      «Σύμφωνα με τις ἀποφάσεις και τους Ἱερούς Κανόνες τῶν Οἰκουμενικῶν και Τοπικῶν Συνόδων και τῶν κατά μέρος Ἁγίων Πατέρων», όπως είναι διατυπωμένο στο κείμενο της πρόσκλησης;
      Ως προς την παρακάτω αντίδρασή σας:
      «Αλήθεια, ισχυρίζεσθε ότι δεν καταλάβαμε καλά; Ότι τάχα, «δεν διοργανώνετε Σύναξη», αλλά απλώς «ερωτάτε τους Πατέρες αν θέλουν να γίνει Σύναξη; Δεν διαβάζατε τον τίτλο της Πρόσκλησής ΣΑΣ, πριν δευτερολογήσετε και γράψετε αυτήν την απάντηση; Μα Πατέρες, εσείς δεν κάνατε ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ως διοργανωτές: «ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΑΞΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥΣ, ΙΕΡΕΙΣ , ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΕΣ». Δικό σας δεν είναι ο τίτλος; Κι όχι μόνο, αλλά καθορίσατε και τα θέματα, και ορίσατε και ποιοι θα συμμετάσχουν!!!»`
      Ίσως να μην έχετε παρατηρήσει στο κείμενο της πρόσκλησης, που δεν αναρτήσατε κιόλας, ότι υπάρχει η εξής διευκρίνιση:
      «Σύμφωνα με το παραπάνω ἐρωτηματολόγιο, πού ἐχει ἢδη προκύψει στον χῶρο τῆς Ἀποτειχίσεως, παρακαλοῦνται ὃλοι οἱ κάτωθι Πατέρες να δηλώσουν γραπτῶς στην δ/νση: synaxi.paterwn@gmail.com ἐάν συμφωνοῦν με την πραγματοποίηση τῆς ἐν λόγω συνάξεως, ὣστε να συζητηθοῦν τα ἂνωθεν θέματα που ἀπασχολοῦν ὃλους τους ἀποτειχισμένους...

      Ἐφόσον συμφωνηθεῖ ἀρχικά ἠ διενέργεια τῆς συνάξεως στην συνέχεια θα ὁριστεῖ ἀπό κοινοῦ ὁ τόπος και ὁ χρόνος πραγματοποίησής της.


      Εὐχές για εὐλογημένη, ἀγωνιστική και ὀμολογιακή Χρονιά.
      Οι ἒχοντες την πρωτοβουλία Πατέρες και ἀδελφοί»

      3. Τι σημαίνει, πρακτικά, «συμβιβασμός με την αίρεση»;

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος10/1/18, 10:35 π.μ.

    Παρακολουθώντας τις δημοσιεύσεις του μοναχού Μακάριου είναι πολύ εύκολο κάποιος να αντιληφθεί ότι αυτές έρχονται σε κόντρα μεταξύ τους και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον διότι πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο ο οποίος παρουσιάζεται ως πολλαπλή προσωπικότητα μέσα από τα γραφόμενα του και φαίνεται να υποστηρίζει την ίδια στιγμή αντιφατικές θέσεις. Όπως προκύπτει από  τα γραφόμενα του, υποστηρίζει και τη δυνητική αποτείχιση προ συνοδικής καταδίκης, αλλά  και την  αυτόματη απώλεια χάριτος προ συνοδικής καταδίκης. Υπάρχει τέτοια σύγχυση στον ίδιο που το μόνο ασφαλές συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κάποιος παρακολουθώντας τον είναι ότι στην ουσία ούτε ο ίδιος ο μοναχός είναι σε θέση να  καταλάβει τι ακριβώς υποστηρίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/1/18, 12:39 μ.μ.

      Επίσης πολύ ενδιαφέρον είναι ένας άνθρωπος που παρακολουθεί τα γραφόμενα του εν λόγω Μοναχού που επίσης παρακολουθώ να βγάζει τέτοια εσφαλμένα συμπεράσματα. Τώρα για να μην μπω σε στείρα αντιπαράθεση μπορεί ο καθένας να μπει στο Ιστολόγιο του, να διαβάσει και να αποκτήσει προσωπική άποψη.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος10/1/18, 2:16 μ.μ.

      θλίβομαι βαθύτατα βλέποντας ότι ο πονηρός επιτελεί το έργο του,την διαβολή,και εμείς δεν είμαστε ικανοί ούτε καν να συγκεντρωθούμε και να καταθέσουμε τους προβληματισμούς μας.Με την εμπάθεια και την ισχυρογνωμοσύνη θα πορευτούμε;;Ο Θεός να μας λυπηθεί!

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος12/1/18, 4:34 μ.μ.

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΩΝΥΜΩΝ 10/1/2018 3:23 π.μ., 9/1/2018 11:01 π.μ. ΚΑΙ 10/1/2018 10:35 π.μ.(που φαίνεται ὃτι μᾶλλον εἶναι το ἲδιο πρόσωπο)
    Μᾶλλον ἐσύ διαστρέφεις τα λόγια τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου. Στην 39η λοιπόν ἐπιστολή του (Φιλοκαλία, Α’ Βιβλίο ἐπιστολῶν), ὁ Ἃγιος λέγει προς τον Ἡγούμενο Θεόφιλο:‘‘ Ἐάν ὃμως ρωτάει ἡ ὁσιότητά σου γιατί δεν τῆς το εἲπαμε αὐτό πρίν ἀπό την λεηλασία, ἀλλά και ἐμεῖς μνημονεύαμε τους Κωνσταντινουπολῖτες, να γνωρίζει τοῦτο΄ ὃτι δεν εἶχε ἀκόμα συγκληθεῖ σύνοδος, οὒτε και εἶχε ἀκόμα διατυπωθεῖ το πονηρό δόγμα και ὁ ἀναθεματισμός, και ὃτι πρίν ἀπό αὐτά ἦταν ἐπικίνδυνο να χωριστοῦμε τελείως ἀπό αὐτούς που παρανομοῦσαν, παρά μόνο να ἀποφεύγουμε την ὁλοφάνερη κοινωνία μαζί τους, και με την πρέπουσα οἰκονομία να τους μνημονεύουμε προσωρινά. Ἀφοῦ ὃμως ἐκδηλώθηκε φανερά ἡ αἱρετική ἀσέβεια με την σύνοδο, πρέπει τώρα και ἡ εὐλάβειά σου, μαζί με ὃλους τους ὀρθοδόξους, οὒτε να μνημονεύει κανέναν ἀπό αὐτούς που ἒλαβαν μέρος στη μοιχοσύνοδο (ψευδοσύνοδο θα λέγαμε σήμερα) ἢ συμφωνοῦν με αὐτήν…..
    Ἐσύ διαστρέφεις ἐσκεμμένα το νόημα τοῦ κειμένου τοῦ Ἁγίου, παίρνοντας μόνο ὃτι σε βολεύει ἀπό τα λόγα του, μόνο και μόνο για να στοιχειοθετήσεις την συκοφαντία σου κατά τοῦ Μοναχοῦ.
    Λέγεις: Ενώ ο Άγιος Θεόδωρος λέει "...παρά μόνο να αποφεύγουμε την ΟΛΟΦΑΝΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ και με την πρέπουσα οικονομία να τους μνημονεύουμε προσωρινά'', ο Μ.Μακάριος διαστρέφει τα λόγια του Αγίου και μας λέει ότι ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μας διδάσκει να κοινωνούμε με τον αιρετικό Ψευδεπίσκοπο έως της καταδίκης του από Ορθόδοξη Σύνοδο (Οικονομία) ή να διακόψουμε την κοινωνία άμεσα…. Δηλαδή μας διδάσκει την δυνητική αποτείχιση….’’
    Ὃταν λέγει ὁ Ἃγιος να τους μνημονεύουμε προσωρινά, αὐτό δεν εἶναι κοινωνία; Το να ἀποφεύγουμε την ὀλοφάνερη κοινωνία μαζί τους, ἐννοεῖ ὁ Ἃγιος να τους ἀποφεύγουμε, να μην πηγαίνουμε στους ἐπισκόπους με αἱρετικό φρόνημα. Ὃχι σ’αὐτούς, που δεν κηρύττουν αἳρεση γυμνῆ τῆ κεφαλῆ. Αὐτό δεν λέγει και ὁ Ἃγιος; Πρίν την ψευδοσύνοδο μποροῦσε κάποιος νόμιμα να ἀποτειχίζετο ἀπό ὀλοφάνερα αἱρετικό ὃπως ἀπό τον Βαρθολομαῖο και ἂλλους. Ἀπό ἐπισκόπους ὃμως, που δεν δίδασκαν γυμνῆ τῆ κεφαλῆ την παναίρεση, δεν μποροῦσε να ἀποτειχισθεῖ ἒστω και ἂν αὐτοί μνημόνευαν τον αἱρετικό, γιατί θα παρέβαινε τον 15ο κανόνα. Αὐτό λέγει ὁ Ἃγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, το αὐτό λέγει και ὁ π.Μακάριος.
    Δεν ὑπάρχει λοιπόν ἀπό τον πατέρα διαστροφή, ἀλλά ἀπό σένα και συκοφαντία προς τον πατέρα.
    ’Αλλά και ὁ Ὁμολογητής τῆς ἐποχῆς μας Αὐγουστίνος Καντιώτης μόνο ἀπό τον Ἀθηναγόρα δεν εἶχε ἀποτειχιστεῖ; Με τούς ἂλλους ἐπισκόπους που τον μνημονεύανε δεν εἶχε κοινωνία; Δεν ἒχει ἐπανηλλειμένα γράψει ὁ π.Μακάριος ὑπέρ τοῦ ὑποχρεωτικοῦ τῆς Ἀποτειχίσεως; Δεν εἶναι ἀπό τους πρώτους διωχθέντες;
    Ντροπή σου να συκοφαντεῖς ἂνανδρα ἓναν Μοναχό ὀμολογητή τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως.
    Αὐτό πού κάνεις ἀγαπητέ μου και μερικοί ἂλλοι σαν και σένα, πού προσπαθοῦν να ἀλλοιώσουν τα ὁλοφάνερα νοήματα τῶν λόγων τοῦ πατρός, λέγεται σ υ κ ο φ α ν τ ί α και Ἱ ε ρ ο κ α τ η γ ο ρ ί α, καί εἶναι θανάσιμα ἁμαρτήματα για τους ἀμετανόητους. Σύν αὑτό, διαπράττεις ἀσέβεια στόν Ἃγιο και βλασφημεῖς το Ἃγιον Πνεῦμα. Αὐτό δεν κάνουν και οἱ αἱρετικοί; Μετανόησε λοιπόν,(ἐάν εἶσαι καλοπροαίρετος), ζήτησε συγγνώμην δημοσίως (γιατί δημοσίως συκοφάντησες) καί ἐξομολογήσου για να συγχωρεθεῖ ἡ ἁμαρτία σου.
    Ὃσοι δεν εἶναι τῆς Ἀληθείας και πολεμοῦν να μην φανερωθεῖ, ποῦ θα πᾶνε; Για να το σκεφθοῦν λίγο. Και ἂν τους ἀνθρώπους καταφέρουν να φιμώσουν και οἱ λίθοι κεκράξονται.
    Να εὐχηθοῦμε ὃλοι την μετάνοιά τους πρίν φθάσουν στο τέλος τῆς ζωῆς τους, γιατί μετά θάνατον οὑκ ἒστι μετάνοια……
    ΑΝΩΝΥΜΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/1/18, 6:07 π.μ.

      Α) Το σχόλιο 3:23 είναι δικό μου αλλά όχι και τα 11:01 και 10:35.Με τον Παλαιοημερολογίτη 11:01 διαφωνώ με όλα όσα λέει.Με τον 10:35 σύμφωνο σε όλα όσα λέει (εκτός από ένα,για το θέμα των μυστηρίων των αιρετικών).
      Θα ακολουθήσουν απαντήσεις στον κ. ΑΝΩΝΥΜΟ...

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.