Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018

Σχόλιο σε πρόσφατη δήλωση του μοναχού Σάββα Λαυριώτου


 Του Ιωάννου Ρίζου

          Σε δήλωση της   16ης Αυγούστου 2018,  (εδώ) ο  μοναχός Σάββας Λαυριώτης ανέφερε τα εξής:

      «ς ἐκ τούτου, βρισκόμαστε στὴν δυσάρεστη θέση, νὰ διαχωρίσουμε τὴν θέσιν μας περὶ προσαρτήσεως τοῦ ἀγῶνος τῆς ἀποτειχίσεως στὶς παρατάξεις τῶν Γ.Ο.Χ., ἐπαναλαμβάνοντας πὼς τὸ φλέγον θέμα τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἠμερολογίου, τῆς δημιουργίας τῶν παλαιοημερολογιτικῶν παρατάξεων, καθὼς καὶ τὴν ἐπίλυση ὄλων αὐτῶν, θὰ ἐπιληφθεῖ μία Ὀρθόδοξη Σύνοδος, καὶ ὄχι ἐμεῖς. Παραμένουμε στοιχούμενοι τῶν ἁγίων Πατέρων, ἀκολουθώντας κατὰ γράμμα τό ψήφισμα τοῦ Ὡραιοκάστρου, καὶ δηλώνουμε γιὰ μία ἀκόμη φορὰ, ὅτι οἱ κατηγορίες ποὺ κυκλοφοροῦν εἰς βάρος μας, τὸ ὅτι ὁδηγοῦμε τόν ἀγῶνα πρὸς τὶς παρατάξεις τῶν Γ.Ο.Χ., κυρίως ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους τοῦ ἰστολογίου «Πατερικὴ Παράδοση», εἶναι ὅπως εἴπαμε παραπάνω, μία δαιμονικῆς ἐμπνεύσεως συκοφαντία, γιὰ νὰ σπιλώσουν τὸν ἁγνὸ ἀγῶνα τῶν ἁγιορειτῶν».

Θέλω να επισημάνω λοιπόν ότι, η εξέλιξη,  η επιτυχής ή όχι κατάληξη  των διαπραγματεύσεων που έγιναν, γίνονται ή θα γίνουν, με παρατάξεις του Ζηλωτικού Παλαιοημερολογιτισμού ή με ανεξάρτητους (ακέφαλους) ζηλωτές ή οποιονδήποτε άλλον, εντός ή εκτός Ελλάδος, από τους αγιορείτες ιερομόναχο Χαρίτωνα, μοναχό  Σάββα, μοναχό Επιφάνειο  θα μας βρίσκει αντίθετους.
Σε όποιο σχήμα κι αν καταλήξουν αυτές οι διαδικασίες (δηλ. σε κάποια υφιστάμενη παράταξη  ή σε κάποιο καινούριο παραταξιακό σχήμα) οι βάσεις τις κακόδοξης εξέλιξης τους έχουν στερεοποιηθεί και έχουν περιγραφεί από τους ιδίους στην περίφημη διακήρυξη τους της 12 Οκτωβρίου 2017 (ἐδῶ). 
Εκεί δήλωσαν ότι μέχρι να γίνει Οικουμενική Σύνοδος που θα επιλύσει το Ημερολογιακό Ζήτημα:
«Ἕως τότε δὲν μᾶς ἐπιτρέπεται (ἐάν ἔχουμε τὸν στοιχειώδη φόβο Θεοῦ, καὶ δὲν θέλουμε νὰ βλασφημοῦμε), νὰ κηρύττουμε πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης ἄκυρα μυστήρια σὲ Νέο ἤ Παλαιό».
Αυτή η δήλωση αποτελεί μια νέα αιρετική «εκκλησιολογία», πρωτοφανή στην ιστορία της Ορθοδοξίας. Σύμφωνα με αυτήν δεν γνωρίζουμε που είναι έγκυρα τα μυστήρια μέχρι να γίνει Οικουμενική Σύνοδος! 
Δηλαδή,   οι νεοημερολογίτες από το 1924 και μετά δεν ξέρουμε αν είναι βαπτισμένοι ή αβάπτιστοι, αν στην «εκκλησία» παίρνουν Θεία Κοινωνία ή κρασί και ψωμί, αν έχουν ιερείς κ.λ.π. Το ίδιο ισχύει και για τους Παλαιοημερολογίτες.
Δεν χρειάζεται λοιπόν να μάθουμε, αν προσχωρήσετε σε κάποια παράταξη ή φτιάξετε μια νέα δικιά σας. Μας αρκεί που μάθαμε την κακοδοξία που θα την διέπει.
Αν θέλετε λοιπόν να προχωρήσουμε μαζί, ευχόμαστε να προβείτε  στην ανασκευή αυτής της κακοδοξίας, η οποία άλλωστε ήταν το μόνο που μας χώρισε.

7 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/8/18, 2:46 μ.μ.

    Παρακαλούμε την Πατ. Παράδ. να δημοσιεύσ τα άρθρα και σχόλια για το βιβλίο του Γέροντα Χαρίτωνα και Επιφάνιου που ευνοεί τους Παλαιοημερολογίτες κατακεραυνώνει τους νεοημερολογίτες και δεν είδαμε καμιά απάντηση ενω αποστομώνει τους κατγηρόρους τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος16/8/18, 2:52 μ.μ.

    Είναι αλήθεια ότι ο π. Σάββας έχει λειτουργό ιερέα του π. ημερολουγίου στην Κρήτη με το όνομα Κωνστάντιος; Αν οι πληροφορίες μου είναι έτσι, μπορεί να μας πεί ποιος είναι αυτός, από ποια παράταξη και χειροτονία έχει; Και τότε πως κατηγορεί τα περί δαιμονικής εμπνεύσεως την Π.Π.;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος16/8/18, 4:26 μ.μ.

    Πάτερ Σάββα,συγχωρέστε με ,αλλά νομίζω πως οι μεμονωμένες δηλώσεις δεν ωφελούν σε τίποτα.Το καλύτερο από όλα θα ήταν να ζητήσετε ΕΓΓΡΑΦΩΣ κάποιες ερωτήσεις από την Πατερική Παράδοση και να κάνετε μια ομιλία στην οποία θα ανακοινώσετε τις ΓΡΑΠΤΕΣ σας απαντήσεις προς αυτούς(ή έστω μέσω του διαδικτύου)ώστε να πάψουν να κυκλοφορούν φήμες και συκοφαντίες όπως λέτε.

    Στο συγκεκριμένο θέμα στο οποίο αναφέρεται ο κ.Ρίζος,νομίζω πώς είναι θέμα κακής διατύπωσης και η παρεξήγηση μπορεί να λυθεί εάν κάνετε μια πιο αναλυτική διατύπωση σχετικά με την εγκυρότητα των μυστηρίων.

    Επίσης δεν μπορεί να εξισώνετε την Εκκλησία της Ελλάδος(1924)με τις διάφορες παρατάξεις του παλαιού,οι οποίες με σωρεία παραβάσεων των Ιερών Κανόνων,κατάφεραν να αποκτήσουν επισκόπους ή μυστήρια.Και ακόμα και σήμερα δεν έχουν να σας παρουσιάσουν τα απαραίτητα χειοτονητήρια,τα σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες(ακόμα και η παράταξη του κ.Καλλίνικου-τα χειροτονητήρια του Αυξεντίου Πάστρα και του Ακάκιου Παππά από τους οποίους προέρχονται)

    Ίσως μια πιο σωστή διατύπωση να ήταν:"Σε καμμία περίπτωση δεν αμφισβητούμε την εγκυρότητα των μυστηρίων της Εκκλησίας της Ελλάδος(1924).Για δε τις διάφορες παρατάξεις των ΓΟΧ που προέκυψαν από τότε μέχρι και σήμερα,ας αποφανθεί Πανορθόδοξη σύνοδος(μυστήρια,χειροτονίες,εγκύκλιοι και πολλά πολλά άλλα..)εξειδικευμένα και ανά περίπτωση(π.χ. Ματθαιικοί,Φλωριναίοι,Κυπριανίτες και άλλοι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο π. Σάββας αντί να αναλάβει τις δικές του ευθύνες, ακολουθεῖ την γνωστή γραικυλική οδό των πολιτικών γραφείων τύπου αποποιούμενας τις προσωπικές του ευθύνες και εκτοξεύοντας τα βέλη του στην Π.Π.
    Και ενώ η Π.Π. τον έλεγχε με θέσεις και επιχειρήματα για τον πρόλογό του στο βιβλίο του π. Χαρίτωνος, για την υπογραφή του στο κείμενο των τριών περί εκκλησιολογίας, για τις θέσεις του περί ημερολογίου σε διάφορες συζητήσεις, ο π. Σάββας σιγούσε μιλώντας μόνο για συκοφαντίες εναντίον του.
    Ενω η Π.Π. ήταν τους τελευταίους μήνες στην πρώτη γραμμή με εμπεριστατωμένα άρθρα για τα θέματα περί οικονομίας, ακύρων Μυστηρίων, εκκλησιαστικής κοινωνίας κλπ. ο π. Σάββας σιγούσε.
    Ενώ όλοι ρωτούν πόσοι πια και ποιοί είναι οι αγιορείτες πατέρες, μιας και οι πληροφορίες άλλα λένε, ο π. Σάββας σιγούσε και σιγεί.
    Τώρα που ο κ. Ρίζος δικαίως ξαναρωτάει, ελπίζουμε ότι ο π. Σάββας αντί να μιλάει για πόλεμο εναντίον του επιτέλους δεν θα σιγήσει και θα μας διευκρινήσει τί και πως εννοεί και πράττει και με βάση ποιά αγιοπατερική γραμμή.
    Το ποίμνιο δεν μπορεί άλλο να βασίζεται σε προσχήματα και τίτλους.Θέλει ξεκάθαρες θέσεις και έργα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος17/8/18, 12:22 π.μ.

    Τά συμπεράσματα του κ. Ρίζου στερούνται κάθε λογικής. Επειδή ο π. Σάββας λέει ότι πρίν από Οικουμενική Σύνοδο δέν επιτρέπεται νά κυρήξει άκυρα μυστήρια ο κ. Ρίζος βγάζει συμπέρασμα ότι δέν ξέρουμε γι' αυτό πού υπάρχουν έγκυρα μυστήρια. Δέν τό είπε όμως καθόλου ο π. Σάββας. Καί δέν χρειάζεται νά ακούσουμε αυτό από τόν π. Σάββα, αφού μας τό διδάσκουν οι Άγιοι Πατέρες. Σε αυτούς μπορεί νά μελετίσει καί ο κ. Ρίζος - γιατί νά έχει απαίτηση από τόν π. Σάββα να τόν διδάξει αυτός; Είναι ο π. Σάββας ο γέροντάς του; Διαβάστε όμως τόν άρθρο https://apotixisi.blogspot.com/2018/08/blog-post_22.html?m=1 ή καί http://www.wallingoff.com/what-is/996/ νά τόν συγκρίνεται μέ τήν γνώμη του π. Σάββα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/8/18, 12:49 μ.μ.

      Τα συμπεράσματα του κυρίου Ρίζου είναι τα συμπεράσματα που βγάλαμε όλοι μας διαβάζοντας την κοινή διακήρυξη των τριών Αγιορειτών. Όταν κάποιος σου λέει ότι "δεν επιτρέπεται να κυρήττουμε άκυρα μυστήρια σε παλαιό η νέο" αυτό σημαίνει για κάθε λογικό άνθρωπο ότι "δεν ξέρουμε πού είναι τα έγκυρα γι'αυτό δεν μας επιτρέπεται να αποφανθούμε αν είναι στο παλαιό ή το νέο προ Συνοδικής διαγνώμης". Μάλλον σας τυφλώνει η προσωποληψία σας και δεν καταλάβατε εσείς τι γράψαν οι εν λόγω πατέρες.
      Υ.Γ. Ο ΜΟΝΑΧΟΣ Σάββας προφανώς δεν ειναι γέροντας του κυρίου Ρίζου. Για την ακρίβεια δεν ειναι γέροντας κανενός. Για τον απλούστατο λόγο ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΟΝΤΑΣ!!!

      Α.Να.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος18/8/18, 10:48 π.μ.

    Ωραίο τό στιλ σας αγαπητέ Α.Να., δέν σάς λείπει τό χιούμορ! Απλά δέν γνωρίσεστε καλά τούς τρείς Αγιορείτες, αλλιώς θά ξέρατε ότι είναι θερμοί κήρυκες εγκύρων μυστηρίων στούς οικουμενιστές αιρετικούς. Εδώ θά σάς τό πεί ο ίδιος ο π. Χαρίτων :
    https://youtu.be/0ymQE-CFlTM.

    Όμως τί θά πούμε στό Ανάθεμα της Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς του 1983:

    “Τοις βάλλουσι κατά της Εκκλησίας του Χριστού και διδάσκουσιν ότι η του Χριστού Εκκλησία μεμέρισται εν ούτω καλουμένοις “κλάδοις”, οίτινες διαφέρουσιν αλλήλων εν διδασκαλία και τρόπω ζωής, ή ότι η Εκκλησία ουχ υφίσταται ορατώς, αλλ΄ απαρτισθήσεται εν τω μέλλωντι, όταν άπαντες οι “κλάδοι” ή τμήματα ή ομολογίαι ή προσέτι και θρησκείαι ενωθούσιν εν ενί σώματι – και οίτινες ού διακρίνουσι την ιερωσύνην και τα μυστήρια της Εκκλησίας από την ιερωσύνην και τα μυστήρια των αιρετικών, αλλά λέγουσιν ότι το βάπτισμα και η ευχαριστία των αιρετικών εισίν ικανά προς σωτηρίαν, ωσάυτως, τοις κοινωνούσιν εν γνώσει τοις προμνημονευθείσιν αιρετικούς ή συνηγούσι, διαδίδουσι, ή υπεραμυνομένοις της καινοφανούς αυτών αιρέσεως του Οικουμενισμού εν προσχήματι αδελφικής αγάπης, ή υποτιθέμενης ενώσεως των διαχωρισθέντων Χριστιανών, ΑΝΑΘΕΜΑ.";



    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.