Του Ιωάννου Ρίζου
Σε πρόσφατο άρθρο του, ο
ιερομόναχος Παΐσιος Παπαδόπουλος επικρίνει
τον κ. Σημάτη για άρθρο της «Π.Π.» σύμφωνα με το οποίο, η ομολογία του π.
Παϊσίου ότι, ο Γέρων Ευστράτιος Λαυρεώτης, του πρότεινε να «γυρίσουν» στην
παλαιοημερολογίτικη ζηλωτική παράταξη των Φλωρινικών, αποτελεί δικαίωση σειράς
άρθρων της «Π.Π.» που προειδοποιούσε για μια τέτοια τάση.
Έγραψε ο κ. Σημάτης: «Τόσους μῆνες καὶ χρόνια, ἐχθροὶ καὶ φίλοι μᾶς
λοιδοροῦσαν, πὼς ἀπὸ τὸ μυαλό μας βγάζαμε τὴν ὑπόθεση ὅτι οἱ Ἁγιορεῖτες καὶ ὁ
π. Παΐσιος (ποὺ στὴν ἀρχὴ τὸ ἀποσιωποῦσε ἐπιμελῶς) θέλουν νὰ μᾶς πᾶνε
στὸ Παλαιό. Νά, ὅμως, ποὺ ὁ ἴδιος ὁ π. Παΐσιος ἐπιτέλους τὸ ἐπιβεβαιώνει»!
Ο π. Παΐσιος θίχτηκε
γράφοντας:
«1. Πού το βρήκατε
κ. Σημάτη ότι αυτό έγινε «Τόσους μῆνες καὶ χρόνια»;;;
Εγώ έγραψα: «Ο Γέροντας
του Π. Σάββα σε μένα τον ίδιο είπε να πάμε με τους Φλωρινικούς π/Η»! Με ποιό
δικαίωμα εσείς προστίθετε και βγάζετε συμπεράσματα για πράγματα που δεν είπα; Το ότι ο π. Ευστράτιος μου εξέθεσε τον προβληματισμό του,
να πάμε στους Φλωρινικούς δεν σημαίνει ότι υπήρξε: Α. Σχέδιο εξ αρχής Β. Σχέδιο των υπόλοιπων Αγιορειτών Γ. Σχέδιο
του ιδίου με την έννοια που το γράφετε».
Κατ΄ αρχάς το κείμενο του κ.
Σημάτη δεν προσδιορίζει χρονικά από πότε η μικρή ομάδα των 5-10 αγιορειτών με
εκπρόσωπο τον μοναχό Σάββα Λαυρεώτη έβαλε στόχο να ωθήσουν τους αποτειχισμένους
στο «παλαιό». Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό έγινε όταν κατάλαβαν ότι απέτυχε ο
αρχικός στόχος της μαζικής
συμμετοχής του κόσμου στην αποτείχιση και ειδικά μετά
το Ωραιόκαστρο.
Το ίδιο όμως ισχύει και για
τον π. Παΐσιο. Δηλαδή όταν απέτυχε η
μαζικότητα της αποτείχισης, είδε ότι μόνο στο «παλαιό» θα μπορούσε επιτέλους να
γίνει πράξη το όνειρο του.
Στο κείμενο του κ. Σημάτη το
«τόσα χρόνια και τόσους μήνες» δεν αναφέρεται στον π. Παΐσιο. Η στρεβλότητα
όμως του π. Παϊσίου δεν βλέπει την
δικαίωση των προειδοποιητικών άρθρων της «Π.Π», δηλαδή την ουσιώδη αλήθεια, και
κατηγορεί σχετικά με το «από πότε και μέχρι πότε».
Με άλλα λόγια «όποιος δεν
μπορεί να δείρει τον γάιδαρο, δέρνει το σαμάρι».
2. Θίχτηκε ο π. Παΐσιος
γιατί ο κ. Σημάτης έγραψε:
«Θέλουν να μας πάνε στο παλαιό»,
ενώ –κατά τον π. Παΐσιο «Άλλο είναι να
πει κανείς την σκέψη του και άλλο να του καταλογίζουμε σχέδιο».
Δηλαδή, εἶναι τυχαῖα καὶ
ἄσχετα γεγονότα τὸ ὅτι:
a) O Ιερομόναχος
Χαρίτων λειτούργησε σε ζηλωτικό κελί στην Κερασιά (ή Αγ. Βασίλειο δεν θυμάμαι).
b) Από την πρώτη στιγμή
πολεμήθηκε και συκοφαντήθηκε το βιβλίο «Ού βουλόμεθα ζην ψευδολογούντες» που
ξεσκεπάζει –με πρωτοφανή στην ελληνική βιβλιογραφία στοιχεία– την αίρεση του
ημερολογίου. Ένας από τους πολεμίους του ήσουν κι εσύ π. Παΐσιε!
c) Η ομάδα των τριών αγιορειτών
εκδίδει βιβλίο –γεμάτο λάθη– με θέσεις υποστηρικτικές των θέσεων του Ζηλωτισμού-παλαιοημερολογιτισμού.
d) Ο ιερομ. Χαρίτων παύει να
ιερουργεί για τον Γέροντα Γαβριήλ της Σκήτης Κουτλουμουσίου, γιατί ο Γαβριήλ δεν συμφωνεί μαζί του, όσον αφορά
την συμπόρευση με τον Ζηλωτισμό- παλαιοημερολογιτισμό.
e) Συνυπογράφουν (π. Χαρίτων, π. Σάββας, π. Επιφάνιος
–πρώην Εσφιγμενίτης– μια διακήρυξη, στην οποία βάζουν τον παλαιοημερολογιτισμό
στην ίδια εκκλησιολογική θέση με την Εκκλησία.
f) Κάνουν κρούσεις –μέχρι πριν
λίγες εβδομάδες– σε δύο αποτειχισμένους ιερείς να γυρίσουν στο «παλαιό». Και σε
κάποιους μάλιστα είναι και απειλητικοί.
g) Εσύ –ήδη, π. Παΐσιε γύρισες
στο παλαιό.
Και λες ότι δεν υπάρχει σχέδιο, άλλα είναι «έκφραση μιας σκέψης»;
Από την άλλη
όμως μεριά, είναι και πολύ πιθανό να μην
έλεγαν σε εσένα τα σχέδια τους, άλλωστε εσύ έγραψες ότι «αυτοσχεδίαζαν» δηλαδή δεν σε ρωτούσαν.
3. Λέει ο π.
Παΐσιος: «πήγαινε να διαλυθεί [η
αποτείχιση, και έπρεπε] να βρούμε την
προοπτική της στο παλαιό»… και αλλού γράφει: «το θέμα [του ημερολογίου] είναι
και σωτηριολογικό και όχι απλώς Ιεράς Παραδόσεως».
Αποδείξαμε με
δεκάδες άρθρα κι ένα βιβλίο, ότι το η παλαιοημερολογίτικη «εκκλησία» εξελίχθηκε
από ένα σχίσμα σε μια αίρεση. Ο π.
Παΐσιος, αλλα και η μικρή ομάδα των αγιορειτών είναι εντελώς αμόρφωτη και
αναλφάβητη στο ζήτημα. Τα σχετικά κεφάλαια του βιβλίου του π. Χαρίτωνος
δείχνουν ότι δεν ερεύνησαν τίποτα, δεν κατάλαβαν τίποτα και τίποτα δεν
υιοθέτησαν παρά μόνο την αντιγραφή
ζηλωτικών βιβλίων γεμάτων ψευδών και ανιστόρητων διαστρεβλώσεων.
Γράφει ο π.
Παΐσιος για τους αγιορείτες της ομάδας του μ. Σάββα: «δεν χρειάζεται να πάνε στο παλαιό, αφού είναι στο παλαιό»…
Μαύρα
μεσάνυχτα π. Παΐσιε!! Κατάμαυρα!!
Κυριε Ριζο τρεις Αγιορειτες ητανε και ενας ο π.Παϊσιος, ολοι και ολοι 4, και δη μοναχοι που θα επρεπε να ειναι υποδειγματα υπομονης, συγκαταβασης και υπακοης, κι αυτοι γίνανε ηδη τρεις φραξιες! Για ποια ενοτητα καλουν τους αποτειχισμενους τη στιγμη που δεν τα βρισκουν 4 ανθρωποι μεταξυ τους! Ζουμε κωμικοτραγικες καταστασεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατερική Παράδοση ένα πολύ μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ μέσα από την καρδιά μας γιατί μας ενημερώνετε για τα σχέδια κάποιων πίσω από την πλάτη μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Ρίζο ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και σε εσάς προσωπικά γιατί μας ενημερώσατε και με λεπτομέρειες μάλιστα για τα ύπουλα σχέδια κάποιων πίσω από την πλάτη μας!
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΒΑΤΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ!
ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΙΩΘΩ ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ,ΓΙΑΤΊ ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΩΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΜΙΛΟΥΝΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!
Προσέξτε και οι υπόλοιποι ποιούς ιερείς και μοναχούς στηρίζετε,για να μην νιώσετε και εσείς μια μέρα θύματα!
Ο π.Παϊσιος προσχωρησε στο Παλαιο. Κατα τα αλλα θα ρωτουσε το ποιμνιο του και θα το συμβουλευοταν ταπεινα για το τι επρεπε να κανει...ετσι μας διαβεβαιωσε σε μια αλλη προσφατη ανακοινωση του. Και βεβαιως το ρωτησε το ποιμνιο του και το ποιμνιο του προφανως του ειπε οτι δεν θελει να προσχωρησουν στο Παλαιο. Και αυτος ουτε το δικο του ποιμνιο δεν σεβαστηκε και εκανε του κεφαλιου του (γιατι πως αλλιως θα πραγματοποιησει το ονειρο του να γινει Επισκοπος!!). Και το ποιμνιο του ορθως τον εγκατελειψε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλενη,νοικοκυρα