Ἄρθρο συνεργάτη μας, Κ.Ε, ἐκπ/κοῦ
Μετὰ τὸν σάλο καὶ τὸν σκανδαλισμὸ ποὺ προκάλεσαν οἱ ἐνέργειες
καὶ οἱ δημοσιεύσεις τοῦ π. Παΐσιου
Παπαδόπουλου μὲ τὴν προσχώρησή του στὸ Παλαιό, καὶ ἐνῶ φάνηκε ἀπὸ τὴν πρόσφατη
δημόσια παρέμβασή του ὅτι ὁ Λαυριώτης μοναχὸς Σάββας διαφωνεῖ μὲ τὸν
π. Παΐσιο, ἔρχεται τώρα ὁ π. Σάββας μὲ
αὐτὴν του τὴ συνέντευξη (ποὺ δημοσιεύσατε ἐδῶ) νὰ ἀποδείξει ὅτι στὰ βασικὰ καὶ καίρια θέματα ὡς πρὸς τὸ Ἡμερολόγιο
οἱ δυό τους συμφωνοῦν! Καὶ νὰ δεῖτε, ποὺ κάποια στιγμὴ θὰ παραμερισθοῦν ὡς διὰ
μαγείας οἱ διαφορὲς καὶ θὰ ἑνωθοῦν, γιατὶ ὅπως κατάλαβα ἀπὸ τὶς
δημοσιεύσεις καὶ τὰ ρεπορτὰζ τῆς «Π.Π.», ὑπάρχει παρασκήνιο συνεννοήσεων.
δημοσιεύσεις καὶ τὰ ρεπορτὰζ τῆς «Π.Π.», ὑπάρχει παρασκήνιο συνεννοήσεων.
Τοῦτο ἔγινε φανερὸ ἀπὸ πολλὰ ἄλλα, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸν
προγραμματισμὸ πραγματοποιήσεως Ἡμερίδας στὸν εὐρύτερο τόπο ποὺ κινεῖται ὁ π.
Παΐσιος, στὴν Πτολεμαΐδα. Ἀπ’ αὐτὴ τὴν Ἡμερίδα (ἐξ αἰτίας τοῦ τρόπου ὀργανώσεώς
της) οὐσιαστικὰ εἶχαν ἀποκλείσει
ὅλους τοὺς ἄλλους ἀποτειχισμένους πατέρες, ποὺ ἀντιτίθενται στὴν προσχώρηση στὸ
Παλαιὸ Ἡμερολόγιο! Βέβαια ἡ Ἡμερίδα τελικὰ ματαιώθηκε καὶ δὲν εἶναι τοῦ
παρόντος νὰ ἀναφέρω τοὺς λόγους.
Ἀντὶ λοιπόν, ὁ μοναχὸς Σάββας, νὰ προσπαθήσει νὰ ἐκθέσει τὶς
ὀρθόδοξες θέσεις ὡς πρὸς τὴν σχέση μας καὶ τὴν στάση μας πρὸς τὸ Παλαιό, φέρθηκε
φαινομενικὰ ὡς Πόντιος Πιλᾶτος, στὴν πραγματικότητα ὅμως (ἔστω καὶ ἂν προσπάθησε
νὰ καλυφθεῖ κάτω ἀπὸ ἕνα διάτρητο πέπλο ἀντικειμενικότητος), λειτούργησε ὡς ἀβανταδόρος
τῶν Παλαιοημερολογιτῶν!
Ἡ συνομιλήτριά του κ. ΕΛΕΝΑ ΜΑΤΣΟΥΚΑ τοῦ εἶπε:
Σημασία γιὰ μένα
πατέρα (Σάββα) ξέρετε τί ἔχει; Ὅτι εἴτε Παλιό, εἴτε Καινούργιο Ἡμερολόγιο, τὸ
Πάσχα ὅλοι γιορτάζουμε τὰ Πάθη καὶ τὴν Ἀνάσταση. Τὰ Χριστούγεννα γιορτάζουμε τὴν
Γέννηση τοῦ Χριστοῦ. Ὁπότε στὴν οὐσία δὲν ὑπάρχει σοβαρὸς λόγος· εἶναι ὁ ἐγωϊσμὸς
καὶ ἡ ἀλαζονεία τοῦ ἀνθρώπου γιὰ τὸ ποιός θὰ ὑποχωρήσει καὶ ποιός ὄχι. Ποιός ἔχει
δίκιο καὶ ποιός ἔχει ἄδικο. Γιατὶ ὅταν γιορτάζουμε καὶ πιστεύουμε στὰ ἴδια
πράγματα, ὁ λόγος ποὺ τσακωνόμαστε εἶναι
ποταπός!
Ὁ π. Σάββας στὴν ἀπάντησή του, ἀντὶ νὰ ἁρπάξει τὴν εὐκαιρία
καὶ νὰ μιλήσει Ὀρθόδοξα, ὑποστηρίζοντας τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στὴν ὁποία ἀνήκει,
καὶ νὰ πεῖ: Ναί, ὁ λόγος ποὺ προβάλλουν οἱ Παλαιοημερολογίτες δὲν εὐσταθεῖ, διότι
ἡ Ἐκκλησία μας, ἔκανε στοὺς Παλαιοημερολογίτες πρόταση, στὴν διάρκεια τῶν
δεκαετιῶν ποὺ πέρασαν (ἂν θυμᾶμαι καλά, καὶ διὰ τοῦ θρυλικοῦ ἐπισκόπου
Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτη), νὰ κρατήσουν τὸ Παλιὸ Ἡμερολόγιο καὶ νὰ ἔχουμε
κοινωνία μαζί τους, ὅπως ἔχουν ὅλες οἱ ἄλλες τοπικὲς Ἐκκλησίες, ποὺ ἀκολουθοῦν
τὸ Παλιό. Αὐτοὶ ὅμως ἀρνήθηκαν, γιατὶ δὲν θέλουν νὰ ταπεινωθοῦν καὶ νὰ ὑποχωρήσουν,
καὶ ἀπαιτοῦν ὁπωσδήποτε τὴν καταδίκη τοῦ νέου Ἡμερολογίου, χωρὶς νὰ λογαριάσουν
ὅτι μιὰ ἀλλαγὴ τώρα, θὰ φέρει ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΣΧΙΣΜΑ στὴν Ἐκκλησία, ἀφοῦ οὔτε ἡ πολιτεία θὰ τὸ
δεχθεῖ, οὔτε ἡ πλειονότητα τοῦ λαοῦ.
Ἀντὶ νὰ ἀπαντήσει ὀρθόδοξα, λοιπόν, ὁ π. Σάββας, ἀπαντάει ὡς
Πόντιος Πιλᾶτος διπλωματικά, ἀλλάζοντας τὴν συζήτηση (κατὰ τὴν πάγια τακτική
του, ὅταν δὲν τὸν συμφέρουν οἱ καθαρὲς κουβέντες) καὶ λέγει:
«Ἔτσι ἀκριβῶς.
Ἐγὼ ἤθελα νὰ μεταφέρω λίγο τὴ κουβέντα, νὰ τὴν βγάλουμε λίγο, γιατὶ σᾶς εἶπα ὅτι
θὰ χρειαζόταν πάρα πολὺ γιὰ νὰ σᾶς ἐξηγήσω τὸ τί συμβαίνει στὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο,
ἀλλὰ τὸ θέμα δὲν εἶναι αὐτό. Τὸ θέμα εἶναι ὅτι αὐτὴ τὴν στιγμή, αὐτοὶ ποὺ
διοικοῦν τὴν Ἐκκλησία, δηλαδὴ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, οἱ Ρῶσοι, ὅλα
τὰ Πατριαρχεῖα ἔχουν ἐμπλακεῖ στὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἔχουν πέσει στὴν αἵρεση
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Καὶ ἀντὶ λοιπὸν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι νὰ προσπαθήσουν νὰ ἑνώσουνε
τοὺς σκανδαλισμένους ἀδελφούς μας, τοὺς Παλαιοημερολογίτες, ποὺ δὲν ἔχουμε
διαφορὰ δόγματος, καὶ νὰ γίνει πάλι ἕνα τὸ Ἡμερολόγιο» δὲν τὸ κάνουν.
Κι ἐπειδὴ παρακολουθῶ (κι ὁ π. Σάββας ἐπίσης τὰ παρακολουθεῖ
καὶ τὰ γνωρίζει αὐτά) τὰ τεκταινόμενα στὸ χῶρο τῆς ἀποτειχίσεως, θὰ ἤθελα νὰ
ρωτήσω τὸν π. Σάββα: Δὲν γνωρίζει τὴν πρόταση τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ; Τὴν
πρόταση, δηλαδή, ποὺ ἔχει ἀπευθύνει πρὸς τοὺς Παλαιοημερολογίτες καὶ λέει· ἐλᾶτε
νὰ ἑνωθοῦμε καὶ καθὼς ἐμεῖς φύγαμε ἀπὸ τὸν Οἰκουμενισμό, ἐσεῖς νὰ φύγετε ἀπὸ τὶς
παρατάξεις ποὺ ἔχουν δογματοποιήσει τὸ Ἡμερολόγιο.
Σ’ αὐτὴν τὴν πρόταση, ποιά ἦταν ἡ ἀπάντησή τους; Ὕβρεις καὶ
συκοφαντίες!
Ἀλλὰ γιατί μόνο αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἐμπλακεῖ στὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
καυτηριάζει (καὶ πολὺ ὀρθά) ὁ π. Σάββας; Αὐτοὶ ποὺ δογματοποίησαν τὸ Ἡμερολόγιο
καὶ δημιούργησαν πολλὲς παρατάξεις-«ἐκκλησίες», δὲν πρέπει νὰ μετανοήσουν;
Πάτερ Σάββα, πᾶψτε αὐτὸ τὸν
ρόλο. Δὲν ἐξυπηρετεῖ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη μας. Ἑνωθεῖτε ὅλοι οἱ ἀποτειχισμένοι
Πατέρες, κι ἀφῆστε κατὰ μέρος τοῦ Παλαιοημερολογίτες, πάψτε νὰ τοὺς ὑπερασπίζεστε,
ὅσο δὲν μετανοοῦν. «Ὁ λόγος ποὺ τσακωνόμαστε εἶναι ποταπός!».
Κ.Ε., ἐκπαιδευτικός
Αν υπάρχει αγαθή προαίρεση, ειλικρινής διάθεση συμπόρευσης κατά της παναιρεσης σίγουρα θα υπάρξει ενότητα μεταξύ των αποτειχισμενων χωρίς εμμονη και δουματοποιηση ημερολογίων. Δεν μας παίρνει ο χρόνος για άλλες διαιρέσεις αδελφοί. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕ ΠΙΑ, ΑΠΟΚΑΜΕ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή