Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

«Σφόδρα γαρ τοι σμικρός τον νούν...»


(Ευσέβιος Καισαρείας – Τόμος 19, ΒΕΠ)

Τοῦ Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ

 Ἀπὸ τὸ ἄρθρο αὐτὸ τοῦ κ. Σακαλάκη κατὰ λάθος διεγράφησαν
κάποιες ...σελίδες! Τὸ ὁλοκληρωμένο ἄρθρο εἶναι ἐδῶ.

Η φράση ανήκει στον Ευσέβιο Καισαρείας για τον Παπία, επίσκοπο Ιεραπόλεως Φρυγίας και πρόδρομο του σύγχρονου χιλιασμού.
Να υπογραμμίσουμε, ότι στην εισαγωγή του τόμου 19 (Βιβλιοθήκη Ελλήνων Πατέρων), ο Ευσέβιος αποκαλείται «Πατήρ της Εκκλησιαστικής Ιστορίας» ή και «Χριστιανός Ηρόδοτος», διότι γνώριζε να διακρίνει την αξιοπιστία των πηγών του.
Ο Ευσέβιος Καισαρείας γράφει για τον Παπία: «και άλλα δε ο αυτός ως εκ παραδόσεως αγράφου εις αυτόν ήκοντα παρατέθειται ξένας τε τινας παραβολάς του σωτήρος και διδασκαλίας αυτού και τινα άλλα μυθικώτερα· εν οις και χιλιάδα τινά φησιν ετών έσεσθαι μετά την εκ νεκρών ανάστασιν, σωματικώς της Χριστού βασιλείας επί ταύτησι της γης υποστησομένης· ά και ηγούμαι τας αποσταλικάς παρεκδεξάμενον διηγήσεις υπολαβείν, τα εν υποδείγμασι προς αυτών μυστικώς ειρημένα μη συνεορακότα· σφόδρα γαρ τοι σμικρός ων τον νοώ…» (Σελ. 281).

Μύθευμα χαρακτηρίζει την «χιλιετή» βασιλεία, ως κοινωνική επίγεια – κοινωνική εφαρμογή, και δικαιολογεί τον Παπία ως «σμικρός ών τον νουν»…
Μας πληροφορεί ο Ευσέβιος, ότι η Εκκλησία τότε, δεν είχε καμμία συνείδηση «χιλιετίας» όποιος δηλ. πιστεύει στο μύθευμα αυτό είναι πολύ μικρός στο μυαλό! Επίσης ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων τονίζει: «διαμαρτύρεταί σε η Εκκλησία νυν ενώπιον Θεού ζώντος, προδιαλέγεταί σοι τα περί Αντιχρίστου πριν παραγενέσθαι» (κατήχ. ΙΕ΄,θ΄).
Διαβεβαιώνει «ενώπιον Θεού ζώντος», ότι όσα διδάσκει περί Αντιχρίστου απηχούν την γνώμη της καθολικής Εκκλησίας. δυστυχώς, υπάρχουν και «Ανώνυμοι» Ορθόδοξοι(;), που αμφισβητούν την ειλικρινή διαβεβαίωση του Αγίου Κυρίλλου και πιστεύουν στην ερμηνεία του Τρεμπέλα.
Στο πεδίο της πνευματικής ζωής, προσωπικής και συλλογικής, όταν οι μορφές του Ορθοδόξου πνευματικού βίου καταρρέουν (όπως σήμερα), είναι δυνατόν να οδηγούμεθα σε ανώτερη ποιοτικά πνευματική ζωή με έκφρασή της μια κοινωνικότητα, ως δικαίωση της Χριστιανικής αλήθειας;
Ο Χριστός με απόλυτη κατηγορηματικότητα, τόνισε:
«Ζητείτε δε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν» (Ματθ. 6,33).
Η θεωρία της «χιλιετίας» οδηγεί τους Ορθοδόξους σε άβουλη οπτική

ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

4 σχόλια:

  1. Απαντω στα ακολουθα :

    1)Ο Ευσέβιος Καισαρείας γράφει για τον Παπία: «και άλλα δε ο αυτός ως εκ παραδόσεως αγράφου εις αυτόν ήκοντα παρατέθειται ξένας τε τινας παραβολάς του σωτήρος και διδασκαλίας αυτού και τινα άλλα μυθικώτερα• εν οις και χιλιάδα τινά φησιν ετών έσεσθαι μετά την εκ νεκρών ανάστασιν, σωματικώς της Χριστού βασιλείας επί ταύτησι της γης υποστησομένης• ά και ηγούμαι τας αποσταλικάς παρεκδεξάμενον διηγήσεις υπολαβείν, τα εν υποδείγμασι προς αυτών μυστικώς ειρημένα μη συνεορακότα• σφόδρα γαρ τοι σμικρός ων τον νοώ…» (Σελ. 281).Μύθευμα χαρακτηρίζει την «χιλιετή» βασιλεία, ως κοινωνική επίγεια – κοινωνική εφαρμογή, και δικαιολογεί τον Παπία ως «σμικρός ών τον νουν»…

    Πολύ σωστα τα γραφει ο Ευσεβιος. Η αποψη του Παπια ηταν ακρως αιρετικη καθως πιστευε ότι η μελλουσα βασιλεια που εξηγγειλε ο Κυριος μετα την ανασταση και τη κριση θα είναι επι της γης. Όμως είναι δογμα της πιστεως μας ότι ο Κυριος δεν θα ελθει επι της γης παρα μονο κατά την συντελεια και η μελλουσα βασιλεια δεν θα είναι επι της γης που ζουμε τωρα.

    2)Μας πληροφορεί ο Ευσέβιος, ότι η Εκκλησία τότε, δεν είχε καμμία συνείδηση «χιλιετίας» όποιος δηλ. πιστεύει στο μύθευμα αυτό είναι πολύ μικρός στο μυαλό!

    Είναι λαθος το ανωτερω. Αλλωστε ο Ευσεβιος μιλα για τον αιρετικο χιλιασμο και όχι για την επικρατηση του ευαγγελιου πριν τη συντελεια.
    Στο υπομνημα του καθηγητου Παναγιωτου Μπρατσιωτου Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ στη σελιδα 282-283 διαβαζουμε ότι το μεγαλυτερο μερος της εκκλησιας των τριων πρωτων αιωνων πιστευε στο χιλιασμο . Μεταξυ αυτων και αρκετοι πατερες όπως ο Ιουστινος , ο Ειρηναιος Λουγδουνου, ο Ιππολυτος , ο Τερτυλιανος, ο Μεθοδιος Ολυμπου, ο Βικτωριανος , ο Λακταντιος κ.α.

    3)Επίσης ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων τονίζει: «διαμαρτύρεταί σε η Εκκλησία νυν ενώπιον Θεού ζώντος, προδιαλέγεταί σοι τα περί Αντιχρίστου πριν παραγενέσθαι» (κατήχ. ΙΕ΄,θ΄).
    Διαβεβαιώνει «ενώπιον Θεού ζώντος», ότι όσα διδάσκει περί Αντιχρίστου απηχούν την γνώμη της καθολικής Εκκλησίας. δυστυχώς, υπάρχουν και «Ανώνυμοι» Ορθόδοξοι(;), που αμφισβητούν την ειλικρινή διαβεβαίωση του Αγίου Κυρίλλου και πιστεύουν στην ερμηνεία του Τρεμπέλα.

    Ο αγιος Κυριλλος είναι σαφης και απορω πως είναι δυνατον να παρερμηνευεται ; Ο αγιος αναφερεται στα περι αντιχριστου ώστε να ασφαλισει το πληρωμα της εκκλησιας εναντι του αντιχριστου.Το θεμα του δεν είναι τα μετα του αντιχριστου. Αλλα ακομα και αν μιλουσε για τα μετα αντιχριστου αυτό θα ηταν απλα η γνωμη του. Όπως ηδη δειξαμε ο Χρυσοστομος ειπε κατι βαρυτερο το οποιο ηταν αποδεδειγμενα λαθος. Το παραθετω παλι:

    Παρέξομεν δὲ μάρτυρα τού-
    των οὐκ ἄγγελον, οὐκ ἀρχάγγελον, ἀλλ' αὐτὸν τὸν
    τῆς οἰκουμένης ἁπάσης Δεσπότην, τὸν Κύριον ἡμῶν
    Ἰησοῦν Χριστόν. Εἰσελθὼν γὰρ εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα,
    καὶ τὸν ναὸν ἰδὼν, ἔλεγεν, ὅτι Ἔσται Ἱερουσαλὴμ
    πατουμένη ὑπὸ ἐθνῶν πολλῶν, ἕως οὗ πληρω-
    θῶσι καιροὶ ἐθνῶν πολλῶν, τὸν μέχρι συντελείας
    λέγων χρόνον.

    που αμφισβητούν την ειλικρινή διαβεβαίωση του Αγίου Κυρίλλου και πιστεύουν στην ερμηνεία του Τρεμπέλα.

    Η αιτια της αποψης τους δεν είναι ο Τρεμπελας αλλα πρωτιστως η γραφη ορθα ερμηνευμενη αλλα και ο αγιος Πορφυριος και ο αγιος Παισιος.


    Η θεωρία της «χιλιετίας» οδηγεί τους Ορθοδόξους σε άβουλη οπτική

    Ασφαλως και είναι λαθος το ανωτερω. Η χιλιετια είναι διδασκαλια της γραφης η οποια μαλιστα αναζοωγονει τη πιστη μας. Φυσιολογικα ο κάθε χριστιανος χαιρεται όταν κατανοει ότι η πιστη του Χριστου θα νικησει και θα γινει αιτια σωτηριας πολλων.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/10/18, 10:11 π.μ.

    Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ ΠΡΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "Ο ΧΙΛΙΑΣΜΟΣ" ΤΟΥ Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΡΕΜΠΕΛΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ https://www.scribd.com/document/389778445/ΠΟΠΟΒΙΤΣ20180930-16125112#from_embed

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρα πολυ ευστοχο το σχολιο σας απο τον αγιο Ιουστινο Ποποβιτς. Αν εχετε τη καλοσυνη θα μπορουσατε να μου το στειλετε στο ακολουθο εμαιλ επειδη δεν μπορω να το κατεβασω απο το scribd
    georgeberoukas1@yahoo.gr

    Επισης αν σας ειναι ευκολο ανεβαστε και τη σελιδα 49-50 του βιβλιου ΧΙΛΙΑΣΜΟΣ του Τρεμπελα.Αναφερει τα αληθινα σημεια πριν τη β παρουσια.

    1) θα ακουσουν το ευαγγελιο ακομα και τα πιο βαρβαρα εθνη που δεν πατησε ποδι ανθρωπου
    2)Θα επιστρεψουν οι Εβραιοι στην εκκλησια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η 50 σελιδα του ανωτερω βιβλιου

    https://photos.google.com/photo/AF1QipN3oHHPGXdFN_-Mv-JrW5apuiCVg9sW1n_ELSpb

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.