Ο Πόροσενκο υποσχέθηκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ιδιοκτησία σε αντάλλαγμα για την αυτοκεφαλία σύμφωνα με μυστική συμφωνία.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με έγγραφο που διέρρευσε από την προεδρία ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Πγιόρ Πόροσενκο υποσχέθηκε να μεταφέρει κτίρια, εγκαταστάσεις και άλλα περιουσιακά στοιχεία στην Ουκρανία στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης σε αντάλλαγμα για έναν τομο αυτοκεφαλίας, σύμφωνα με μια μυστική συμφωνία συνεργασίας της Ουκρανίας με το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Υπενθυμίζεται πως ο κ. Βαρθολομαίος είχε αρκετές φορές ειρωνευτεί τα σενάρια αυτά λέγοντας πως ο Ουκρανός πρόεδρος του έφερε μόνο…σοκολάτες!!!



«Σύμφωνα με το σκοπό της συμφωνίας, η Ουκρανία θα διευκολύνει (…) την απόκτηση από την αποστολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία, δηλαδή του Σταυροπηγίου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία, κτιρίων, εγκαταστάσεων και άλλων ακινήτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργική αποστολή «, αναφέρει το έγγραφο που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ukrainian News αφού έλαβε αντίγραφο από την προεδρική διοίκηση, όπως υποστηρίζει.
Το έγγραφο υπογράφηκε από τον Πόροσενκο και τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στις 3 Νοεμβρίου 2018 κατά την επίσκεψη του  στην Τουρκία. Η διοίκηση του Πορόσενκο αρνήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα να το θέσει στη διάθεση των δημοσιογράφων.
Στο μεταξύ στις 9 και 10 Μάρτη του 2019 οι υποστηρικτές της επονομαζόμενης «Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας» προσχώρησαν σε βίαιες καταλήψεις εκκλησιών στις επισκοπές Βίννιτσα, Volyn, Chernihiv και Chernivtsi, Μπουκοβίνα της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.


Η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στο χωριό Μποκονίκι στην περιοχή Βίννιτσα κατασχέθηκε στις 9 Μαρτίου, όπου άλλαξαν τις κλειδαριές στην μπροστινή πόρτα. Ο πρωθιερέας της εκκλησίας, Oleg Melnik, υπέβαλε ποινική καταγγελία στην αστυνομία. Το ίδιο βράδυ, ο Επίσκοπος Vinnitsa και Barsky Βαρσανούφιος έφτασε στην περιοχή ωστόσο, εμποδίστηκε να εισέλθει στο χωριό.
Παρόμοια περιστατικά και στο ναό του χωριού Klepachev της περιοχής Volyn, στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου του χωριού Skobelka της περιφέρειας Gorochovsky, στην εκκλησία του χωριού Kovpyta στην περιοχή Chernihiv, στον ναό προς τιμή του Αρχαγγέλου Μιχαήλ στο χωριό Berezhnytsya στην περιοχή Vizhnitsky αλλά και σε άλλες περιοχές.
Από την πλευρά του στο μήνυμά του για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή ο Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριος κάλεσε τους Ουκρανούς πιστούς καθ ‘όλη τη Σαρακοστή, να παρακαλέσουν τον Θεό για ειρήνη στην Ουκρανία.
Αυτό είναι το πέμπτο συνεχόμενο έτος που ο Ονούφριος κάνει εκκλήσεις για αυξημένη προσευχή για ειρήνη κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής. Στην επιστολή του προς το ποίμνιό του αναφέρει μεταξύ άλλων:
“Ευλογώ όλους τους πιστούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας να διαβάζουν καθημερινά κατά τη διάρκεια της ιερής Μεγάλης Σαρακοστής, για χάρη της ειρήνης και της ευημερίας στην ουκρανική μας γη που πάσχει, ένα απόσπασμα από τον Ψαλμό με την Προσευχή του Ιησού: «Κύριε Ιησού Χριστό, Υιός του Θεού, ελέησε εμένα τον αμαρτωλό».
Την ίδια στιγμή το Φανάρι συνεχίζει την προκλητική του στάση αδιαφορώντας για όλα αυτά τα θλιβερά γεγονότα στην Ουκρανία. Αντιθέτως δείχνει να μην έχει συναίσθηση της συμφοράς που έχει επιφέρει, κέτι που φάνηκε και στην απάντηση Βαρθολομαίου στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας (διαβάστε εδώ )
Στο ίδιο μήκος κύματος και το μήνυμα για την Κυριακή της Ορθοδοξίας του Μητροπολίτου Βελγίου Ἀθηναγόρου , όπου αφήνονται αιχμές κατά της Μόσχας, ενώ επιχειρείται να φανεί πως η Αλβανία υποστηρίζει την θέση του Φαναρίου!!!
Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα:
“Διαβιοῦμεν εἰς ἕνα κόσμον μεγάλων ἀντιθέσεων, ηὐξημένου ἐθνικισμοῦ, εἰς τὸν ὁποῖον αἱ κατὰ τόπους Ὀρθόδοξαι Ἐκκλησίαι ἐπηρεάζονται ἀπὸ τὰ ἀνωτέρω, καθὼς καὶ ἀπὸ τὴν ἐκκοσμίκευσιν. Ὁ κόσμος ἀγνοεῖ τὸν μεγάλον του θησαυρόν, τὴν χριστιανικήν του ἱστορία.
Ἀλλὰ ἐφέτος, ἡ κοινή μας μαρτυρία κατὰ τὴν μεγάλην ἑορτὴν τῆς Ὀρθοδοξίας θὰ σκιασθῇ. Ὅπως καὶ κατὰ τὸ ἔτος 1996, ἴσως καὶ ἐφέτος φαίνεται, ὅτι δὲν θὰ δυνηθοῦν ὅλοι νὰ ἀποδεχθοῦν τὴν πρόσκλησίν μας, διότι τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας, διὰ τοὺς γνωστοὺς λόγους, διέκοψεν τὴν μυστηριακὴν ἑνότητα μὲ τὴν Μητέρα Ἐκκλησία, τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον Κωσταντινουπόλεως.
Ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Τιράνων καὶ Προκαθήμενος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας, ἐτόνισεν ὅτι ἡ ἀπόφασις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσσίας εἶναι πολὺ ἀνησυχητική. Εἶναι ἀδιανόητον, λέγει, νὰ χρησιμοποιῇται ἡ Θεία Κοινωνία ὡς ὅπλον ἐναντίον μιᾶς ἄλλης Ἐκκλησίας. Ἀναρωτᾶται ἐπίσης, ἐὰν ἡ ἀπόφασις τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Πατριαρχείου τῆς Ρωσσίας δύναται νὰ ἀκυρώσῃ τὴν Χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἰς τὰς ἐνορίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου; Ὁ Μακαριώτατος Ἀναστάσιος δηλώνει ὅτι εἶναι ἀδύνατον νὰ γίνουν ἀποδεκταὶ τοιαῦται ἀποφάσεις. Πρὸς τοῦτο, κατὰ τὸν Μακαριώτατον, ἡ Θεία Εὐχαριστία δέον ὅπως γίνει σεβαστὴ καὶ νὰ μὴ συνδέεται μὲ ἐκκλησιαστικὰς συγκρούσεις.
Ἐπίσης ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Διοκλείας κ. Κάλλιστος ἐξέφρασε τὴν δυσαρέσκειάν του διὰ τὴν ἀπόφασιν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσσίας μετὰ τὴν ἀνακήρυξιν τοῦ Αὐτοκεφάλου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας. «Μὲ ἐνοχλεῖ τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας διέκοψε τὴν Κοινωνίαν μετὰ τῆς Κωνσταντινουπόλεως. Νομίζω ὅτι ἡ συζήτησις διὰ τὴν κατάστασιν ἐν Οὐκαρνίᾳ ἔπρεπε νὰ ἐξετασθῇ μὲ πνεῦμα ἀδελφικῆς ἀγάπης, χωρὶς τὴν διακοπὴν τῆς εὐχαριστιακῆς Κοινωνίας. Προσεύχομαι διὰ νὰ ἐπέλθῃ ἡ συμφιλίωσις», λέγει ὁ Μητροπολίτης Κάλλιστος.
Εἶναι βέβαιον ὅτι αἱ συνέπειαι τῆς ἀποφάσεως τῆς Μόσχας εἶναι ἰδιαιτέρως ἁπταὶ εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Διασποράν, ὅπου ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ καλοῦνται νὰ συνεργασθοῦν πρὸς δόξαν Θεοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Πράγματι ὅλοι πρέπει νὰ προσευχόμεθα διὰ τὴν ἐνότητα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὅπως μᾶς τὴν ἐδίδαξεν ὁ Χριστός: «ἵνα πάντες ἕν ὦσιν, καθὼς σύ, πάτερ, ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν σοί, ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν ἡμῖν ἕν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ ὅτι σύ με ἀπέστειλας» (Ἰω. 17.21). Ἄς προσευχηθοῦμε ἡ Ρωσσικὴ Ἐκκλησία νὰ μεταβάλῃ τὴν ἀπόφασίν της τὸ συντομώτερον δυνατόν, ὥστε ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ νὰ ἑορτάσουμε ἡνωμένοι τὴν μεγάλην Ἑορτὴν τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ!”