Άσπρο Μαύρο: Ο Φιλάρετος καταγγέλλει το Φανάρι: «Άκυρη η «εκλογή» του Επιφάνιου»
του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη, Contributor Editor
αρθρογραφεί για katanixi.gr
αρθρογραφεί για katanixi.gr
Η κατηγορία αυτή είναι τρομερή αν συλλογιστεί κανείς την αμετανοησία στην οποία έχουν περιέλθει οι αιρετικοί παπικοί και τα παρακλάδια τους από το σχίσμα και μετά. Ένας «αλάθητος» παρασέρνει επί κοντά χίλια χρόνια τώρα τους Αρχιερείς, τους Ιερείς, τους Μοναχούς και τον πιστό λαό της αιρετικής του παρασυναγωγής, στην απώλεια!
Τους κατακεραυνώνει ήδη από το 2006 ο πολιός ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης:
«Οἱ Λατινόφρονες, λοιπόν, τῆς ἐποχῆς τοῦ Ἁγίου Μάρκου Εὐγενικοῦ καὶ τῆς ψευδοσυνόδου Φεράρας-Φλωρεντίας, δὲν ἀμνήστευσαν παντελῶς τοὺς Λατίνους. Τοὺς ἔκαναν ἁπλῶς τὴν χάρη νὰ τοὺς ἐπιρρίπτουν ὄχι τὴν βαρύτατη καὶ πρώτη ἐκκλησιολογικὰ παράβαση τῆς αἱρέσεως, ὅπως πρέπει μὲ βάση τὶς ἀποφάσεις τῶν συνόδων καὶ τὶς πάμπολλες γνῶμες μεγάλων καὶ ἁγίων Πατέρων, ποὺ ἀνὰ πάσαν στιγμὴν ἦταν ἕτοιμος νὰ παρουσιάσει ὁ μεγάλος Ὁμολογητής, ἀλλὰ τὴν ἐλαφρότερη καὶ δεύτερη ἐκκλησιολογικὴ παράβαση τοῦ σχίσματος, ὥστε νὰ διευκολυνθεῖ ἡ συσκευαζόμενη καὶ χαλκευόμενη ἐν κρυπτῷ ἕνωση, ὅπως γίνεται καὶ σήμερα, μὲ τολμηρότερα μάλιστα καὶ πιὸ ρηξικέλευθα βήματα στὴν ὁδὸ τῆς ἀποστασίας.
Σήμερα «οἱ τοῦ Λατινισμοῦ ἐφιέμενοι», οἱ ἁπανταχοῦ τῆς γῆς λατινόφρονες ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων, στοὺς ὁποίους προσετέθησαν μετὰ τὴν ἀρχιεπισκοπίαν τοῦ μακαριστοῦ Σεραφεὶμ «ἀγαλλομένῳ ποδί» οἱ διοικοῦντες τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, κηρύττουν καὶ αὐτοὶ «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» ὅτι δὲν εἶναι μεγάλες οἱ διαφορὲς ποὺ μᾶς χωρίζουν ἀπὸ τοὺς Λατίνους, ὅτι τὸ βλάσφημο, αἱρετικὸ καὶ συνοδικὰ καταδικασμένο filioque δὲν εἶναι ἐμπόδιο γιὰ τὴν ἕνωση, εἶναι ἀνύπαρκτο ζήτημα, ὅτι τὸ βάπτισμα καὶ τὰ μυστήριά τους εἶναι ἔγκυρα, ὅτι ξεπεράσθηκε πλέον ἡ ἐκκλησιολογία ὄχι μόνο της αἱρέσεως, ἀλλὰ καὶ τοῦ σχίσματος· οἱ Λατίνοι δὲν εἶναι οὔτε αἱρετικοί, οὔτε σχισματικοί, εἶναι «ἀδελφὴ ἐκκλησία», ὅπως ἀδελφὲς ἐκκλησίες εἶναι οἱ κατὰ τόπους αὐτοκέφαλες, ὀρθόδοξες ἐκκλησίες».
Καὶ ἔσται ἡ ἐσχάτη πλάνη χείρων τῆς πρώτης (Ματθ. κζ΄,62-66)
Όταν καλούμαστε να λύσουμε ένα πρόβλημα, εξετάζουμε προσεκτικά τα δεδομένα και ακόμη προσεκτικότερα τα ζητούμενα. Δεδομένης της καταστάσεως στην Ουκρανία, επενέβη το Φανάρι για να δώσει λύση. Ας αφήσουμε προς στιγμήν στην άκρη τη διακοπή κοινωνίας του Πατριαρχείο Μόσχας με το Φανάρι για την απαράδεκτη αυτή κίνησή του. Μέσα στον Ιούνιο ένα πρόσωπο κλειδί στην όλη υπόθεση εκφράστηκε δημόσια σε Ουκρανικό ραδιοσταθμό και αποκάλυψε πως:
Πως αίρεται ένα «άκυρο» ανάθεμα
Ο επικεφαλής της UOC, Φιλάρετος Ντενισένκο δεν αναγνωρίζει ως έγκυρο το ανάθεμα που του υπεβλήθη (σσ. αρχικώς από το Πατριαρχείο Μόσχας), και ως εκ τούτου δεν πιστεύει ότι έγινε άρση αυτού του αναθέματος από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως το 2018. Δεν συμφωνεί ότι είναι «ο πρώην μητροπολίτης Κιέβου» (έτσι τον αποκαλεί το Φανάρι). Ο Φιλάρετος δήλωσε ότι από την αρχή δεν αναγνώρισε τον αναθεματισμό του, (σ.σ ισχυρίζεται με την στήριξη του Ουκρανικού λαού), που τον βοήθησε να χειροτονήσει έναν μεγάλο αριθμό επισκόπων για το UOC.
Μέχρι το 2018 ήμουν ή δεν ήμουν αναθεματισμένος;
Αν ήμουν, αυτό σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι ιεράρχες (OCU – Ed.) δεν έχουν ισχύ. Και ο Επιφάνιος όχι μόνο δεν μπορεί να είναι μητροπολίτης, δεν είναι καν ιερέας. Εάν ο Οικουμενικός Πατριάρχης το 2018 ήρε από μένα το ανάθεμα, τότε ολόκληρη η επισκοπή είναι άκυρη!»
Προφανώς η λύση που ευαγγελίζεται πανηγυρίζοντας, πως βρήκε στην Ουκρανία το Φανάρι, δεν είναι λύση. Επιχειρούν να επιβάλλουν μια λύση σε ένα πρόβλημα, δημιουργώντας ένα άλλο μεγαλύτερο πρόβλημα. Με σπασμωδικές καταγγελίες περί fake news, με άναρθρες κραυγές με παραληρήματα προσωπολατρείας και πρακτικές εκφοβισμού το μαύρο, άσπρο δεν γίνεται!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.