Δευτέρα, 23 Απριλίου 2018

Κάτι που φάνηκε και με την ψευτο -Σύνοδο της Κρήτης προ διετίας όπου δεν ενδιαφέρθηκε διόλου για την πραγματική ενότητα της Ορθοδοξίας παρά μόνο επιχείρησε να δώσει τα διαπιστευτήριά του για το δήθεν “πρωτείο” του σε Βατικανό και λοιπούς….

Διχάζει την Ορθοδοξία το Φανάρι!



Αποδέχθηκε το αίτημα των Ουκρανών για αυτοκεφαλία
Του Μάνου Χατζηγιάννη
Την τακτική του “διαίρει και βασίλευε” επιλέγει το Φανάρι προκειμένου να μην χάσει την… πρωτοκαθεδρία στην Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη.
Κάτι που φάνηκε και με την Σύνοδο της Κρήτης προ διετίας όπου δεν ενδιαφέρθηκε διόλου για την πραγματική ενότητα της Ορθοδοξίας παρά μόνο επιχείρησε να δώσει τα διαπιστευτήριά του για το δήθεν “πρωτείο” του σε Βατικανό και λοιπούς….

Σήμερα ελαφρά τη καρδία και κόντρα σε όσα ο κ. Βαρθολομαίος υποστήριζε σε αυτήν την Σύνοδο του Κολυμπαρίου για την Ουκρανία- ότι δηλαδή αναγνωρίζει μόνο τον Μητροπολίτη Ονούφριο που υπάγεται στο Πατριαρχείο Μόσχας - έρχεται να αποδεχθεί το αίτημα των αξιωματούχων της ουκρανικής πολιτικής σκηνής που για ξεκάθαρους εθνικιστικούς και πολιτικάντικους λόγους ζήτησαν αυτοκεφαλία της ουκρανικής εκκλησίας.

Ελαφρά τη καρδία το Φανάρι ανακοίνωσε:
“Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, ἔχον, κατά τούς Θείους καί Ἱερούς Κανόνας καί τήν μακραίωνα ἐκκλησιαστικήν τάξιν καί Ἱεράν Παράδοσιν, τήν μέριμναν πασῶν τῶν ἀνά τόν κόσμον Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί τήν εὐθύνην τῆς πανορθοδόξου ἑνότητος, ἰδιαιτέρως δέ ἔναντι τοῦ λαβόντος τήν σωτήριον Χριστιανικήν πίστιν καί τό ἅγιον Βάπτισμα ἐκ Κωνσταντινουπόλεως Ὀρθοδόξου Οὐκρανικοῦ λαοῦ, ὡς ἀληθής μήτηρ Ἐκκλησία αὐτοῦ, ἠσχολήθη διεξοδικῶς μέ τό θέμα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐν Οὐκρανίᾳ καταστάσεως, ὡς ἔπραξε καί εἰς προηγουμένας συνοδικάς συνεδρίας, ἀπεδέχθη αἴτημα περί ἐκχωρήσεως αὐτοκεφαλίας ἀπό μέρους ἐκκλησιαστικῶν καί πολιτικῶν παραγόντων, ἐκπροσωπούντων πολλά ἑκατομμύρια Ὀρθοδόξων Οὐκρανῶν, καί ἀπεφάσισε τήν ἐπ’ αὐτοῦ ἐκ τοῦ σύνεγγυς ἐπικοινωνίαν μετά τῶν λοιπῶν ἀδελφῶν ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν πρός ἐνημέρωσιν καί συντονισμόν”.
Την ίδια στιγμή που διαμαρτύρεται για το τι κάνει η Βουλγαρία στους σχισματικούς των Σκοπίων το ίδιο το Φανάρι υπονομεύει την ενότητα στην Ορθοδοξία!
Ελαφρά τη καρδία αποδέχεται το αίτημα ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου καθώς το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα δεν είναι τόσο απλό. Έχει παρακλάδια που περιλαμβάνουν και τους Ουνίτες και άλλα τινά…. Οι Ουνίτες οι οποίοι ζητούν επίσης να γίνουν Πατριαρχείο.
Η κίνησή του είναι ξεκάθαρο πως θα δημιουργήσει ντόμινο αντιδράσεων στην Μόσχα. Ήδη έχει υπάρξει η πρώτη καταδίκη.
Το αίτημα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο τέθηκε από τον Αναπληρωτή Επικεφαλής της Προεδρικής Διοίκησης της Ουκρανίας Ροστόσλαβ Παβλένκο.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Ποροσένκο μάλιστα δήλωσε ότι ελπίζει ότι το γεγονός ότι η έκκλησή του υπογράφηκε από όλους τους ιεράρχες των δύο σχισματικών εκκλησιών της Ουκρανίας θα του δώσει το δικαίωμα να καθιερώσει μια ενιαία Τοπική Εκκλησία που να είναι ξεχωριστή από το Πατριαρχείο της Μόσχας.
«Είπα χθες ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που έχω γράψει μια τέτοια επιστολή, αλλά αυτή τη φορά, έγραψα για να πάρω μια απάντηση», δήλωσε ο Πόροσενκο.

1 σχόλιο:

  1. Ως φαίνεται ο κύβος ερρίφθη από το Φανάρι με πιθανότερο στόχο, παρά τις όποιες αρχικά ίσως και έντονες αντιδράσεις της Ρωσικής Εκκλησίας, να την οδηγήσει τελικά σε συμβιβασμό, καθώς η Ρωσία θα επιθυμεί κατά πρώτο να διασφαλίσει, με καποιο τρόπο, την θρησκευτική ελευθερία των Ρώσων που κατοικούν στην Ουκρανία. Αυτή η συμφωνία που τελικά θα πρέπει να υπάρξει για να αποκτήσουν και οι Ουκρανοί το Αυτοκέφαλο που ζητούν και ο συμβιβασμός που θα υπάρξει μεταξύ αυτών και των Ρώσων, αλλά και μεταξύ Φαναρίου και Μόσχας, ίσως να μην περιλαμβάνει μόνο το θέμα της Ουκρανίας και του Εκκλησιαστικού καθεστώτος που την αφορά, αλλά να έχει, κατά την γνώμη μου, πρακτικά επεκτάσεις και σε άλλα θέματα, όπως την αποδοχή των Αποφάσεων της " Συνόδου " του Κολυμπαρίου ή και το θέμα του διαλόγου με την Ρώμη. Οψόμεθα, πάντως το Φανάρι δύσκολα θα αποτολμούσε αυτή την κίνηση χωρίς ισχυρή υποστήριξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το περιεχόμενο των επώνυμων άρθρων ενδέχεται να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου.