Την στιγμή που στην Ελλάδα η αναγνώριση της νέας
ουκρανικής εκκλησιαστικής δομής μοιάζει ολοένα και πιο κοντά, στην
Μόσχα τα πυρά συνεχίζονται κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Αρχιεπισκοπή Αμερικανών αξιωματούχων και του Πατριάρχη Βαρθολομαίου;
Την ίδια στιγμή την πλέον αλγεινή εντύπωση προκαλεί το θέμα που ανέδειξε το Σάββατο το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ και αποκαλύπτει πως κάποιες Μητροπόλεις κάνουν ότι θέλουν στο ουκρανικό ζήτημα χωρίς την έγκριση της Ιεραρχίας. {Διαβάστε εδώ}
Συν τοις άλλοις η απόφαση της Επιτροπής μοιάζει να ευθυγραμμίζεται με αυτό για το οποίο μας είχε προϊδεάσει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου από τον Απρίλιο όταν ζητούσε να πει “Ναι” η Ελλάδική Εκκλησία στην αναγνώριση μέχρι να γίνει Οικουμενική Σύνοδος. {Διαβάστε εδω}
Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στην Αθήνα, στην Μόσχα το καζάνι βράζει ακόμη.
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων απέδωσε στον Πορόσενκο πολιτικά και εθνικιστικά κίνητρα,αλλά, τόνισε πως τελικά δεν τα κατάφερε: “Αν και ο Πόροσενκο ταξίδεψε σε όλη την Ουκρανία, ανεμίζοντας τον περίφημο«Τομο», οι περισσότεροι Ουκρανοί δεν τον ακολουθούσαν. Ανησυχούν περισσότερο για τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και τη σύγκρουση στο Donbass, ελπίζοντας για την πρόωρη λήξη της. Θέλουν επίσης να γίνει σεβαστό το Σύνταγμα της Ουκρανίας, το οποίο προβλέπει τον διαχωρισμό των θρησκευτικών οργανώσεων από το κράτος «.
“Τώρα μόνο μερικοί «ακτιβιστές» συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τις ορθόδοξες εκκλησίες της κανονικής Εκκλησίας που έχει περισσότερες από 12.000 ενορίες και 200 μοναστήρια. Τους τελευταίους μήνες, οι σχισματικοί, οι οποίοι έλαβαν υποστήριξη από την κυβέρνηση Ποροσενκο, κατέλαβαν 180 εκκλησίες. Αυτός είναι ένας μικρός αριθμός σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό των ναών, αλλά ένα μεγάλο πρόβλημα για τις κοινότητες που έχουν υποστεί τη βία «, δήλωσε
«Μέχρι στιγμής, παρά την άφιξη της νέας κυβέρνησης, η κατάσταση δεν έχει επανέλθει στο φυσιολογικό. Μέχρι τώρα, υπάρχουν δύο νόμοι που εισάγουν διακρίσεις κατά της κανονικής Εκκλησίας, οι οποίοι επιβάλλονται από το Υπουργείο Πολιτισμού και εγκρίνονται από την Verkhovna Rada”, δήλωσε ο Μητροπολίτης Ιλαρίων και ζήτησε αλλαγές στην νομοθεσία.
«Όταν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος της Κωνσταντινούπολης αποφάσισε να νομιμοποιήσει τους διαφωνούντες, δεν ήθελε να είναι ο επονομαζόμενος Πατριάρχης Φιλάρετος επικεφαλής της νέας δομής. Ο Φιλάρετος δήλωσε ότι αυτό θα συμβεί για τον έξω κόσμο, αλλά στην Ουκρανία μπορεί να παραμείνει «πατριάρχης», αφού το «Πατριαρχείο Κιέβου» δεν έχει καταργηθεί. ενώ η Κωνσταντινούπολη τον αναγνώρισε μόνο ως «τον πρώην μητροπολίτη του Κιέβου». Όμως, ο Επιφάνιος που εξελέγη “προκαθήμενος” του νεοσυσταθέντος «PCU», αμφισβητεί τους ισχυρισμούς του Φιλάρετου, ο οποίος, κατά τα λεγόμενά του, είναι μόνο «επίτιμος πατριάρχης», δήλωσε και ανέλυσε την διαίρεση στο εσωτερικό της νέας εκκλησίας.
Ο πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου της Μόσχας εκφράζει και τη λύπη του για το γεγονός ότι η Ουκρανική Ελληνική Καθολική Εκκλησία (Ουνίτες), η οποία υποστήριξε τα πρόσφατα γεγονότα που αποσκοπούσαν στο διαχωρισμό των Ορθοδόξων στην Ουκρανία από το Πατριαρχείο Μόσχας, «είναι πιο κοντά στους σχισματικούς απ ‘ό, τι στην κανονική Εκκλησία». «Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος», τόνισε, υπενθυμίζοντας ότι η κοινή διακήρυξη που υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2016 στην Αβάνα από τον Πάπα Φραγκίσκο και τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο υπογράμμισε ότι η «μέθοδος της «Ουνίας» των προηγούμενων αιώνων, δεν είναι ο δρόμος προς την αποκατάσταση της ενότητας ».
Τέλος για το σενάριο να ταξιδέψει ο Πάπας Φραγκίσκος στην Μόσχα ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας τόνισε ότι δεν υπάρχουν προϋποθέσεις γι ‘αυτό τώρα. «Αυτό δεν είναι στην ατζέντα των διμερών μας σχέσεων. Στην Εκκλησία μας, πολλοί επισκόποι, ιερείς και πιστοί δεν είναι έτοιμοι να το δεχτούν. Δεν θα θέλαμε να επιδεινωθεί η σχέση μας εξαιτίας αυτών των συναισθημάτων. Προτιμούμε να προχωρήσουμε σταδιακά, χωρίς απότομα βήματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.