Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

Δυστυχώς οι κακοδοξίες αυξάνονται!




Νέα πλάνη περὶ τῆς Περιτομῆς τοῦ Κυρίου!

Προσοχή Χριστιανοί, γιατί «πολλοὶ γὰρ πλάνοι καὶ ψευδοδιδάσκαλοι ἐν ταῖς ἡμέραις ταύταις γεγόνασιν»! (Φιλοκαλία).

Ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς πλανεμένους Οἰκουμενιστές, περιφέρονται καὶ στὸ χῶρο τῶν ἀντι-Οἰκουμενιστῶν πολλοὶ γυρολόγοι καὶ σπερμολόγοι κακόδοξων ἰδεῶν. Ἕνας ἀπὸ αὐτούς, νομίζει (ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὰ ἄρθρα του) ὅτι εἶναι ἀνώτερος ἀπὸ τοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, καὶ ἐνῶ ἀποδεικνύεται ἄγευστος πατερικῆς παιδείας καὶ ἐμπειρίας, διδάσκει κακόδοξες ἰδέες, ποὺ ἀφοροῦν τὸν ἴδιο τὸν Χριστό, ἀφαιρώντας-διαστρέφοντας γεγονότα τῆς ζωῆς του, καὶ δὲν διστάζει νὰ γράφει ὅτι συνομιλεῖ μὲ τὸν Κύριο, ὁ ὁποῖος τοῦ ἀποκαλύπτει μελλοντικὰ γεγονότα! Μήπως τοῦ ἀποκάλυψε κι αὐτὴ τὴν τελευταία κακοδοξία ποὺ δημοσίευσε;
Πρόκειται γιὰ τὸν μ. Μωϋσῆ ἐκ Πρεβέζης, τοῦ ὁποίου τὶς κακόδοξες ἰδέες δημοσιεύει τὸ ἱστολόγιο "Τriklopodia" (ἐδῶ). Νέα κακόδοξη ἰδέα τοῦ εἶναι: «Ὁ Χριστὸς δὲν ἔκανε περιτομή»! Ἄρα ἡ Ἐκκλησία μας ψεύδεται, κι ὅσοι λένε αὐτὰ (καὶ ὅτι ὁ Χριστὸς ἔκαμε περιτομή) εἶναι "οἱ πορωμένοι τοῦ Ἰουδαιοχριστιανισμοῦ, ὅπως ὁ Τρεμπέλας";
Δὲν ἀξίζει νὰ ἀσχοληθοῦμε πολὺ μαζί του. Πρέπει ὅμως οἱ πιστοί (καὶ ἀπὸ τὸν χῶρο τῆς ἀποτειχίσεως μετὰ τῶν ὁποίων ἐπιδιώκει τὴν ἐπικοινωνία) νὰ εἶναι προσεκτικοί, γι’ αὐτὸ καὶ σημειώνουμε λίγες γραμμὲς στὸ θέμα.


Γιὰ νὰ ἀφήσουμε τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Ἐκκλησία ὅρισε τὴν ἑορτὴ τῆς Περιτομῆς, τὰ τροπάρια τῶν Ἁγίων, τὶς σχετικὲς ὁμιλίες, τὴν Ἁγιογραφία,  κ.λπ., παραπέμπουμε σὲ 2-3 κείμενα Ἁγίων.


Πρῶτο παράδειγμα ἀπὸ ἕνα Ἅγιο τῶν πρώτων αἰώνων, τὸν ἅγιο Ἰγνάτιο, ποὺ χαρακτηρίζει βλάσφημο καὶ «ἐναγῆ», ὅποιον δὲν πιστεύει τὸ ἀνθρώπινον τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν περιτομή. Ἢ μήπως ψεύδεται καὶ ὁ Ἅγιος, μ. Μωϋσῆ, ὅταν στὴν Πρὸς Φιλιππησίους ἐπιστολή του γράφει: «Ὁ ταῦτα μὴ πιστεύσας ἐναγής», γιατὶ ἀγνοεῖ «τίς ὁ γεννηθείς», καὶ καθὼς μάλιστα νομίζει ὅτι ξέρει τὰ πάντα (καὶ ἄρα διδάσκει μὲ αὐθεντία, ὅπως ὁ μ. Μωϋσῆς): «ὁ πᾶν εἰδέναι προσποιούμενος»! Καὶ συνεχίζει: «Πολλὰ γάρ σε λανθάνει… γαλακτοτροφία, σπάργανα παιδικά, πεῖνα, δίψα, ὁδοιπορία, κόπος, θυσιῶν προσκομιδαί, ἐπειδὴ καὶ περιτομή, βάπτισμα…» (Ἁγ. Ἰγνατίου, T.L.G., Epistulae interpolatae et epistulae suppositiciae (recensio longior) [Sp.]: Epistle 5, chapter 7, section 3, line 3, σελ. 35-36). Καὶ λίγο παρακάτω: «Εἰς ἄγνοια σὺ παλινδρομεῖς διὰ τὰ εὐτελῆ· μικρὰ γάρ σοι δοκεῖ τὰ σπάργανα, φάτνη, περιτομή, γαλακτοτροφία» (ὅπ. παρ., σελ. 36).
Καὶ Μ. Βασίλειος δὲν εἶχε φτάσει -φαίνεται- στὸ πνευματικὸ ὕψος τοῦ μ. Μωϋσῆ, ὅταν ἔγραφε: «Ἀλλἐπἐσχάτων τῶν ἡμερῶν ἀνθρωπότητος ( Υἱός) ἐπιλαβόμενος ἐπιφαίνεται διὰ τῶν τῆς φύσεως ἀεὶ νομίμων, τοῖς πάθεσι δὲ τὸ γένος πιστούμενος, τόκος, καὶ φάτνη, καὶ σπάργανα, περιτομή, καὶ καθαρμός» (Μ. Βασιλείου, T.L.G., Sermones xli: Page 453, line 24, σελ. 214).
Ἀλλὰ καὶ ἅγ. Ἰωάννης Δαμασκηνὸς ἀνήκει στοὺς «πορωμένους Ἰουδαιοχριστιανούς», μ. Μωϋσῆ; Δὲς καὶ αὐτὸς τί γράφει: «Ὅτι δὲ καὶ τομὴν καὶ ῥεῦσιν ἐδέξατο τὴν ἐμήν, μάρτυς περιτομή, οἱ ἦλοι, λόγχη…, τὸ ρεῦσαν ἐκ τῆς πλευρᾶς αἷμα» (Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, T.L.G.,  De duabus in Christo voluntatibus : Section 36, line 15, σελ. 52).
Π.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.