Και ο π. Ευθυμιος με το παλαιο ημερολογιο εορταζε οταν ηταν αγιορειτης. Οποτε θα ηταν πιο φρονημο να γινει μια παρουσιαση για τους ανθρωπους των παραταξεων και οχι για το ημερολογιο αυτο καθ' αυτο. Το ημερολογιο ειναι ενα εργαλειο. Δεν μπορει να ειναι καλο ή κακο. Πρεπει ο π. Ευθυμιος (και οι συν αυτω) για να ειναι σοβαρος ο λογο του περι του ημερολογιο να ξεκιναει με την διακριση μεταξυ παλαιου ημερολογιου και ΓΟΧ. Δεν ειναι το ιδιο. Η ταυτιση αυτων των δυο ειναι λαθος και δειχνει ελλειψη διακρισης πραγματων.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΔΕΡΦΕ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕς ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟΥς ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕς, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΖΗΛΩΤΕς ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕς ΠΟΥ ΔΟΓΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ! αΛΙΜΟΝΟ ΑΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΗΡ εΥΘΥΜΙΟ ΓΙΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗς ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗς ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ Ως ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΟς ΖΗΤΗΜΑΤΟς ΚΑΙ ΟΧΙ Ως ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΣΩΤΗΡΙΑς.
Αδελφε άλλο πραγμα ειπα παραπανω. Μην πας το θεμα αλλου. Ο π.Ευθυμιος ξεχωριζει το ημερολογιο (σαν εργαλειο της εκκλησιας) απο τους ΓΟΧ ή το ταυτιζει με τους παλαιοημερολογητες? Εσυ το εχεις ξεχωρισει μεσα σου? Και μετα θα παμε παρακατω. Γιατι αν δεν το εχεις ξεχωρισει και ταυτιζεις το ημερολογιο με τους ΓΟΧ υπαρχει προβλημα. Θα υπαρχει στην συζητηση μας προκατάληψη. Ρωταω κατι πολυ συγκεκριμενο. Μην απαντας με ερωτησεις.
Να σου απαντήσω εγώ.Άλλο είναι ο υγιής παλαιοημερολογιτισμός(Είναι σε κοινωνία με το νέο ημερολόγιο).Άλλο είναι ο ζηλωτικός παλαιοημερολογιτισμός(Δεν έχουν κοινωνία με το παλαιό ημερολόγιο).Και άλλο είναι ο παραταξιακός γοχικός παλαιοημερολογιτισμός(ΓΟΧ).
ΕΊΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΙ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ ΕΥΘΥΜΙΟ ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ.
Ο πάτερ Ευθύμιος είναι ο πατέρας της αποτείχισης εδώ στην ελλάδα.Και αυτός που κάλεσε παλαιό και νέο ημερολόγιο σε ένωση.Ένας επίγειος άγγελος με μεγάλη προσφορά προς τον συνάνθρωπο!
πρέπει να γίνει ακριβώς σαφές, ότι όσοι δικαιώνουν το σχίσμα και τους παραταξιακούς, ακόμα και αν βρίσκονται Όπως τους ονομάζεις στους υγιείς, υπάρχει θέμα φρονήματος. Tο ίδιο και όσοι νομίζουν ότι στέκει η θεωρία της παράλληλης τοπικής εκκλησίας και επικαλούνται τους Ιωαννίτες κτλ. Μα εκείνοι αποδείκτηκε ότι καλώς και δικαίως διαμαρτυρήθηκαν και απομακρύνθηκαν. ΟΙ ΓΟΧ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ακόμα με το ημερολόγιο και το ημερολόγιο. Να ήταν η κατάργηση του Σταυρού που άπτεται δόγματος και εικόνων να το καταλάβουμε και δικαιώσουμε. Μα το ημερολόγιο, που αποδείχτηκε από τόσα άγια κείμενα και παραδείγματα ότι δεν μπορεί να γίνει λόγος χωρισμού;
To όλο θέμα θα είχε τελειώσει! Όμως ξεκινάει το λάδι στην φωτιά από τους τότε καθαιρεμένους επισκόπους που πριν γίνουν ηγέτες ΓΟΧ και για 11 έτη μετά την αλλαγή, εόρταζαν με το ΝΕΟ και ΔΙΚΑΖΑΝ άλλους ΓΟΧ στα εκκλησιαστικα δικαστήρια και θυμήθηκαν μετά να γίνουν ηγέτες τους..Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
Από τη στιγμή που η καθαίρεση τους έγινε για μη δογματικό λόγο, και αυτοί ηγήθηκαν των γοχ, δεν μπορεί να γίνουν δεκτοί οι υποστηρικτές τους χωρίς μετάνοια και αποκήρυξη. Και οι σημερινοί δεν έχουν ελαφρυντικά όπως οι τότε άνθρωποι, Σήμερα φαίνονται όλα με σαφήνεια και ακρίβεια.
Και εκεί είναι το θέμα, η αποκήρυξη του σχίσματος και όχι τον νόμιμα διπλό ημερολόγιο στον ελληνικό χώρο. Αν είναι δυνατόν να απαιτηθεί σαν όρος (όπως ζητήθηκε απο τον π.Ευθύμιο) από κάποιους που έχουν συνηθίσει στο Άγιο Όρος ή αλλού το παλαιό εορτολόγιο να το αλλάξουν για να έχουν κοινωνία με τους υπόλοιπους. Η δικαίωση των σχισματικών Σε τι διαφέρει ως προς την κατάληξη με την υποστήριξη των αιρετικών;
Επίσης ποιοι είναι οι ζηλωτικοί που δεν έχουν σχέση με το παλαιό; με τις παρατάξεις του παλιού εννοείς; και με ποιους έχουν σχέση τότε; με κανέναν; Αν ναι Τότε και αυτoi είναι ένα είδος παραταξιακών..
Με λίγα λόγια το ημερολόγιο είναι και αυτό μια ακόμα παγίδα για θρησκευτική φαρισαϊκή συμπεριφορά εξωτερικών τύπων, που γίνεται και αφορμή να δείξει την ροπή της καρδιάς προς ομόδοξους αδερφούς που "τολμούν και μας" δείχνουν το λάθος καθώς επίσης και απόδειξη ισχυρογνωμοσύνης άρα εγωισμού με όλες τις συνέπειες.
Στους βασικούς ψυχολογικούς λόγους που οι γοχ υπερασπίζονται αμετακίνητα την άποψή τους, είναι και το θέμα των διωγμών και διώξεων των τότε πρώτων ΓΟΧ για την εφαρμογή της συνοδικής απόφασης από το Ελληνικό κράτος.
Οι ΓΟΧ και ο γνωστός δάσκαλος τους έχουν ανάγει αυτό το θέμα σε "κόκκινη" γραμμή. Υπάρχουν παραδείγματα επιτρεπόμενης τιμωρίας στασιαστών, αιρετικών, σχισματικών, αμαρτωλών η εδάφια π.χ από την Π.Δ με προτροπές περί εκδίωξης από την εκκλησία κτλ..
Μήπως αν δεν υπάρχουν ήδη κάποια σχετικά στο βιβλίο, κάποια στιγμή οι δυνατοί γνώστες της εκκλησιαστικής ιστορίας μπορέσουν να τοποθετηθούν καλύτερα στο θέμα ή να μας καθοδηγήσουν σχετικά σε ιστορικά παραδείγματα κτλ. και κατά πόσο θα πρέπει να δεχτούμε τη θέση των γοχ ότι τα θύματα της διένεξης είναι χριστιανοί μάρτυρες και άρα δικαιώνονται;
Για την ιστορία δίνονται οι παρακάτω σχετικές τους θέσεις.. Να τι γράφουν ο Νικόλαος και ο Ιωάννης σχετικά με τους διωγμούς των ΓΟΧ και σε σχέση με την απόφαση και τις 2 διακηρύξεις αποπομπής μου από το ιστολόγιο τους. ============================================ δάσκαλος17 Φεβρουαρίου 2019 - 2:32 μ.μ.
"..Και μόνο από την αιρετική και δαιμονική θα έλεγα θέση σου ότι "οι διωγμοί ήταν δίκαιoι", σε αντίθεση με όσα διδάσκουν οι Πατέρες της Εκκλησίας, καταλαβαίνει κανείς το μέγεθος της πλάνης σου." ====================================== Ιωάννης17 Φεβρουαρίου 2019 - 3:55 μ.μ.
"Οι θέσεις σου Βασίλη είναι τρομακτικές, ανισόρροπες και πέρα ως πέρα αντορθόδοξες, ειδικά σε αυτά που λες περί των διωγμών. Προσωπικά, θα σταματήσω εδώ την συζήτηση γιατί δεν έχει νόημα η συνέχισή της..." ============================= δάσκαλος17 Φεβρουαρίου 2019 - 5:14 μ.μ.
"...αυτή είναι εν τέλει η "ορθοδοξία" των σεχταριστών! Δικαίωση των διωγμών και των βασανιστηρίων, όταν μάλιστα γνωρίζουμε όλοι μας, πως πάντοτε οι αιρετικοί εδίωκαν τους Ορθοδόξους και ποτέ το αντίθετο. "Οὐ γὰρ ξίφεσιν ἢ βέλεσιν οὐδὲ διά στρατιωτών ἡ ἀλήθεια καταγγέλεται, ἀλλὰ πειθοῖ καὶ συμβουλίᾳ", διδάσκει ο Μέγας Αθανάσιος. Κατόπιν αυτών των ξεκάθαρα αιρετικών θέσεών σου, Βασίλειε, αποκλείεσαι από τα σχόλια του παρόντος ιστολογίου..."
Αδερφέ με παρεξήγησες νομίζω.. Δεν έκρινα εσένα προσωπικά γιατί ούτε σε γνωρίζω ούτε γνωρίζω την κατάσταση της πίστης σου. Διότι σαν δούλος του Κυρίου περί πίστης μόνο μπορώ να κρίνω τον οποιονδήποτε όπως και κάποιος άλλος δούλος μπορεί να κρίνει εμένα προς διόρθωση και ενίσχυση αμφοτέρων όταν χρειάζεται. Κρίνω όμως και τα δημοσίως γραφόμενα και πραττόμενα, όπως συνιστά ο Ιερός Χρυσόστομος και όχι τα ιδιωτικά περί ιδιωτικού βίου. Έχεις κάποια ένσταση μέχρι τώρα;
Σχολίασα αυτά που λες σε σχέση με τις 3 κατηγορίες, έγραψα ότι κατάλαβα, ότι έχω διαβάσει από τις θέσεις του π.Ευθύμιου και από αλλού και έκανα και ερωτήσεις. Εσύ γιατί συγχύστηκες; Ανήκεις κάπου από κάποια κατηγορία που καυτηρίασα, κάποια παραταξιακή; Αφού δεν έθιξα τον πνευματικό σου, πως θα μπορούσα άλλωστε, αφού από τη στιγμή που είσαι σε κοινωνία με το νέο δεν ανήκεις στις υπόλοιπες κατηγορίες. Αν δεις προσεκτικότερα, συμφωνώ και με τη συμβουλή και την άδεια, από τη στιγμή που καταλαβαίνεις ότι το σχίσμα για το ημερολόγιο είναι έγκλημα. Πως θα μπορούσα να έχω ένσταση όταν η εκκλησία του Νέου για ποιμαντική οικονομία έχει κάνει το ίδιο με πρώην ΓΟΧ στο παρελθόν; Πως θα μπορούσα να ισχυριστώ κάτι εναντίον του Παλαιού, όταν το Άγιο Όρος και άλλες εκκλησίες το ακολουθούν και ήταν το βασικό ημερολόγιο της.
Επίσης δεν βλέπω σε ποιο σημείο του κειμένου μου έκρινα κάποιον που αναπαύει τη συνείδησή του στο ημερολόγιο.Έκρινα μόνο αυτούς που δικαιολογούν το σχίσμα των υπολοίπων και υποστηρίζουν την δικαιολόγηση της ενέργειάς των παλαιών ΓΟΧ μέχρι και σήμερα. Έκρινα αυτούς που ζήτησαν για παράδειγμα από τον π.Ευθύμιο να αλλάξει ημερολόγιο για να γίνει η "ένωση" δείχνοντας την πλανερή αντίληψη τους για το θέμα.
Θα μπορούσες μήπως να μου υποδείξεις τι ακριβώς σε σύγχυσε και τι πιστεύεις περί αυτού; Διότι εάν δεν το διατύπωσα σωστά, και υπάρχει αντίθετη γνώμη να την ακούσω για να ωφεληθώ και διορθωθώ σε κάθε περίπτωση! Συγχώρα με για την επικοινωνιακή ταραχή που σου προκάλεσα, ελπίζω προσωρινή και ιάσιμη.
Διαβάζω τα συνεχή σχόλια του αδελφού Βασιλείου (άγνωστο σε μένα) κι εκπλήσσομαι από τις θέσεις του, το ήθος του, το ύφος του και την ηρεμία του. Διδάσκει με το παράδειγμα του!
Και ο π. Ευθυμιος με το παλαιο ημερολογιο εορταζε οταν ηταν αγιορειτης. Οποτε θα ηταν πιο φρονημο να γινει μια παρουσιαση για τους ανθρωπους των παραταξεων και οχι για το ημερολογιο αυτο καθ' αυτο. Το ημερολογιο ειναι ενα εργαλειο. Δεν μπορει να ειναι καλο ή κακο. Πρεπει ο π. Ευθυμιος (και οι συν αυτω) για να ειναι σοβαρος ο λογο του περι του ημερολογιο να ξεκιναει με την διακριση μεταξυ παλαιου ημερολογιου και ΓΟΧ. Δεν ειναι το ιδιο. Η ταυτιση αυτων των δυο ειναι λαθος και δειχνει ελλειψη διακρισης πραγματων.
ΑπάντησηΔιαγραφήVas@09
ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΔΕΡΦΕ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕς ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟΥς ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕς, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΖΗΛΩΤΕς ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕς ΠΟΥ ΔΟΓΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ! αΛΙΜΟΝΟ ΑΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΗΡ εΥΘΥΜΙΟ ΓΙΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗς ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗς ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ Ως ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΟς ΖΗΤΗΜΑΤΟς ΚΑΙ ΟΧΙ Ως ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΣΩΤΗΡΙΑς.
ΔιαγραφήΑδελφε άλλο πραγμα ειπα παραπανω. Μην πας το θεμα αλλου. Ο π.Ευθυμιος ξεχωριζει το ημερολογιο (σαν εργαλειο της εκκλησιας) απο τους ΓΟΧ ή το ταυτιζει με τους παλαιοημερολογητες? Εσυ το εχεις ξεχωρισει μεσα σου? Και μετα θα παμε παρακατω. Γιατι αν δεν το εχεις ξεχωρισει και ταυτιζεις το ημερολογιο με τους ΓΟΧ υπαρχει προβλημα. Θα υπαρχει στην συζητηση μας προκατάληψη. Ρωταω κατι πολυ συγκεκριμενο. Μην απαντας με ερωτησεις.
ΔιαγραφήVas@08
Να σου απαντήσω εγώ.Άλλο είναι ο υγιής παλαιοημερολογιτισμός(Είναι σε κοινωνία με το νέο ημερολόγιο).Άλλο είναι ο ζηλωτικός παλαιοημερολογιτισμός(Δεν έχουν κοινωνία με το παλαιό ημερολόγιο).Και άλλο είναι ο παραταξιακός γοχικός παλαιοημερολογιτισμός(ΓΟΧ).
ΔιαγραφήΕΊΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΙ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ ΕΥΘΥΜΙΟ ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ.
Ο πάτερ Ευθύμιος είναι ο πατέρας της αποτείχισης εδώ στην ελλάδα.Και αυτός που κάλεσε παλαιό και νέο ημερολόγιο σε ένωση.Ένας επίγειος άγγελος με μεγάλη προσφορά προς τον συνάνθρωπο!
Παλαιοημερολογίτης φίλος και αδερφός σας.
αδερφέ Ανώνυμος18/2/19, 4:12 μ.μ.,
ΑπάντησηΔιαγραφήπρέπει να γίνει ακριβώς σαφές, ότι όσοι δικαιώνουν το σχίσμα και τους παραταξιακούς, ακόμα και αν βρίσκονται Όπως τους ονομάζεις στους υγιείς, υπάρχει θέμα φρονήματος.
Tο ίδιο και όσοι νομίζουν ότι στέκει η θεωρία της παράλληλης τοπικής εκκλησίας και επικαλούνται τους Ιωαννίτες κτλ. Μα εκείνοι αποδείκτηκε ότι καλώς και δικαίως διαμαρτυρήθηκαν και απομακρύνθηκαν. ΟΙ ΓΟΧ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ακόμα με το ημερολόγιο και το ημερολόγιο.
Να ήταν η κατάργηση του Σταυρού που άπτεται δόγματος και εικόνων να το καταλάβουμε και δικαιώσουμε. Μα το ημερολόγιο, που αποδείχτηκε από τόσα άγια κείμενα και παραδείγματα ότι δεν μπορεί να γίνει λόγος χωρισμού;
To όλο θέμα θα είχε τελειώσει! Όμως ξεκινάει το λάδι στην φωτιά από τους τότε καθαιρεμένους επισκόπους που πριν γίνουν ηγέτες ΓΟΧ και για 11 έτη μετά την αλλαγή, εόρταζαν με το ΝΕΟ και ΔΙΚΑΖΑΝ άλλους ΓΟΧ στα εκκλησιαστικα δικαστήρια και θυμήθηκαν μετά να γίνουν ηγέτες τους..Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
Από τη στιγμή που η καθαίρεση τους έγινε για μη δογματικό λόγο, και αυτοί ηγήθηκαν των γοχ,
δεν μπορεί να γίνουν δεκτοί οι υποστηρικτές τους χωρίς μετάνοια και αποκήρυξη.
Και οι σημερινοί δεν έχουν ελαφρυντικά όπως οι τότε άνθρωποι, Σήμερα φαίνονται όλα με σαφήνεια και ακρίβεια.
Και εκεί είναι το θέμα, η αποκήρυξη του σχίσματος και όχι τον νόμιμα διπλό ημερολόγιο στον ελληνικό χώρο. Αν είναι δυνατόν να απαιτηθεί σαν όρος (όπως ζητήθηκε απο τον π.Ευθύμιο) από κάποιους που έχουν συνηθίσει στο Άγιο Όρος ή αλλού το παλαιό εορτολόγιο να το αλλάξουν για να έχουν κοινωνία με τους υπόλοιπους.
Η δικαίωση των σχισματικών Σε τι διαφέρει ως προς την κατάληξη με την υποστήριξη των αιρετικών;
Επίσης ποιοι είναι οι ζηλωτικοί που δεν έχουν σχέση με το παλαιό; με τις παρατάξεις του παλιού εννοείς; και με ποιους έχουν σχέση τότε; με κανέναν; Αν ναι Τότε και αυτoi είναι ένα είδος παραταξιακών..
Με λίγα λόγια το ημερολόγιο είναι και αυτό μια ακόμα παγίδα για θρησκευτική φαρισαϊκή συμπεριφορά εξωτερικών τύπων, που γίνεται και αφορμή να δείξει την ροπή της καρδιάς προς ομόδοξους αδερφούς που "τολμούν και μας" δείχνουν το λάθος καθώς επίσης και απόδειξη ισχυρογνωμοσύνης άρα εγωισμού με όλες τις συνέπειες.
Τί λες άνθρωπέ μου? Με ευλογία του πνευματικού μου,ο οποίος ακολουθεί το νέο ημερολόγιο,ακολουθώ το παλαιό!
ΔιαγραφήΠοιός είσαι εσύ που θα με κρίνεις? Ξέρεις τι σημαίνει με ευλογία του πνευματικού μου και πόση δύναμη έχει αυτό?
Αν η δική μου η συνείδηση αναπαύεται καλύτερα με το παλαιό,εσύ πώς τολμάς να με κρίνεις?
Είναι θέμα πίστεως και με κρίνεις ή μήπως είναι θέμα δογματικό?
Ενοχλώ κανέναν? Δημιουργώ κανένα σχίσμα μήπως και δεν το έχω αντιληφθεί?
Καλά είναι να περιορίζουμε τις κριτικές μας για εκεί όπου έχουμε το δικαίωμα,γιατί αλλιώς αμαρτάνουμε θανάσιμα! Πρόσεχε!
Στους βασικούς ψυχολογικούς λόγους που οι γοχ υπερασπίζονται αμετακίνητα την άποψή τους, είναι και το θέμα των διωγμών και διώξεων των τότε πρώτων ΓΟΧ για την εφαρμογή της συνοδικής απόφασης από το Ελληνικό κράτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ΓΟΧ και ο γνωστός δάσκαλος τους έχουν ανάγει αυτό το θέμα σε "κόκκινη" γραμμή.
Υπάρχουν παραδείγματα επιτρεπόμενης τιμωρίας στασιαστών, αιρετικών, σχισματικών, αμαρτωλών η εδάφια π.χ από την Π.Δ με προτροπές περί εκδίωξης από την εκκλησία κτλ..
Μήπως αν δεν υπάρχουν ήδη κάποια σχετικά στο βιβλίο, κάποια στιγμή οι δυνατοί γνώστες της εκκλησιαστικής ιστορίας μπορέσουν να τοποθετηθούν καλύτερα στο θέμα ή να μας καθοδηγήσουν σχετικά σε ιστορικά παραδείγματα κτλ. και κατά πόσο θα πρέπει να δεχτούμε τη θέση των γοχ ότι τα θύματα της διένεξης είναι χριστιανοί μάρτυρες και άρα δικαιώνονται;
Για την ιστορία δίνονται οι παρακάτω σχετικές τους θέσεις..
Να τι γράφουν ο Νικόλαος και ο Ιωάννης σχετικά με τους διωγμούς των ΓΟΧ και σε σχέση με την απόφαση και τις 2 διακηρύξεις αποπομπής μου από το ιστολόγιο τους.
============================================
δάσκαλος17 Φεβρουαρίου 2019 - 2:32 μ.μ.
"..Και μόνο από την αιρετική και δαιμονική θα έλεγα θέση σου ότι "οι διωγμοί ήταν δίκαιoι", σε αντίθεση με όσα διδάσκουν οι Πατέρες της Εκκλησίας, καταλαβαίνει κανείς το μέγεθος της πλάνης σου."
======================================
Ιωάννης17 Φεβρουαρίου 2019 - 3:55 μ.μ.
"Οι θέσεις σου Βασίλη είναι τρομακτικές, ανισόρροπες και πέρα ως πέρα αντορθόδοξες, ειδικά σε αυτά που λες περί των διωγμών. Προσωπικά, θα σταματήσω εδώ την συζήτηση γιατί δεν έχει νόημα η συνέχισή της..."
=============================
δάσκαλος17 Φεβρουαρίου 2019 - 5:14 μ.μ.
"...αυτή είναι εν τέλει η "ορθοδοξία" των σεχταριστών! Δικαίωση των διωγμών και των βασανιστηρίων, όταν μάλιστα γνωρίζουμε όλοι μας, πως πάντοτε οι αιρετικοί εδίωκαν τους Ορθοδόξους και ποτέ το αντίθετο. "Οὐ γὰρ ξίφεσιν ἢ βέλεσιν οὐδὲ διά στρατιωτών ἡ ἀλήθεια καταγγέλεται, ἀλλὰ πειθοῖ καὶ συμβουλίᾳ", διδάσκει ο Μέγας Αθανάσιος.
Κατόπιν αυτών των ξεκάθαρα αιρετικών θέσεών σου, Βασίλειε, αποκλείεσαι από τα σχόλια του παρόντος ιστολογίου..."
@Ανώνυμος18/2/19, 8:26 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδερφέ με παρεξήγησες νομίζω..
Δεν έκρινα εσένα προσωπικά γιατί ούτε σε γνωρίζω ούτε γνωρίζω την κατάσταση της πίστης σου.
Διότι σαν δούλος του Κυρίου περί πίστης μόνο μπορώ να κρίνω τον οποιονδήποτε όπως και κάποιος
άλλος δούλος μπορεί να κρίνει εμένα προς διόρθωση και ενίσχυση αμφοτέρων όταν χρειάζεται.
Κρίνω όμως και τα δημοσίως γραφόμενα και πραττόμενα, όπως συνιστά ο Ιερός Χρυσόστομος και όχι τα ιδιωτικά περί ιδιωτικού βίου. Έχεις κάποια ένσταση μέχρι τώρα;
Σχολίασα αυτά που λες σε σχέση με τις 3 κατηγορίες, έγραψα ότι κατάλαβα, ότι έχω διαβάσει από τις θέσεις του π.Ευθύμιου και από αλλού και έκανα και ερωτήσεις. Εσύ γιατί συγχύστηκες; Ανήκεις κάπου από κάποια κατηγορία που καυτηρίασα, κάποια παραταξιακή; Αφού δεν έθιξα τον πνευματικό σου, πως θα μπορούσα άλλωστε, αφού από τη στιγμή που είσαι σε κοινωνία με το νέο δεν ανήκεις στις υπόλοιπες κατηγορίες. Αν δεις προσεκτικότερα, συμφωνώ και με τη συμβουλή και την άδεια, από τη στιγμή που καταλαβαίνεις ότι το σχίσμα για το ημερολόγιο είναι έγκλημα.
Πως θα μπορούσα να έχω ένσταση όταν η εκκλησία του Νέου για ποιμαντική οικονομία έχει κάνει το ίδιο με πρώην ΓΟΧ στο παρελθόν; Πως θα μπορούσα να ισχυριστώ κάτι εναντίον του Παλαιού, όταν το Άγιο Όρος και άλλες εκκλησίες το ακολουθούν και ήταν το βασικό ημερολόγιο της.
Επίσης δεν βλέπω σε ποιο σημείο του κειμένου μου έκρινα κάποιον που αναπαύει τη συνείδησή του στο ημερολόγιο.Έκρινα μόνο αυτούς που δικαιολογούν το σχίσμα των υπολοίπων και υποστηρίζουν την δικαιολόγηση της ενέργειάς των παλαιών ΓΟΧ μέχρι και σήμερα.
Έκρινα αυτούς που ζήτησαν για παράδειγμα από τον π.Ευθύμιο να αλλάξει ημερολόγιο για να γίνει η "ένωση" δείχνοντας την πλανερή αντίληψη τους για το θέμα.
Θα μπορούσες μήπως να μου υποδείξεις τι ακριβώς σε σύγχυσε και τι πιστεύεις περί αυτού; Διότι εάν δεν το διατύπωσα σωστά, και υπάρχει αντίθετη γνώμη να την ακούσω για να ωφεληθώ και διορθωθώ σε κάθε περίπτωση! Συγχώρα με για την επικοινωνιακή ταραχή που σου προκάλεσα, ελπίζω προσωρινή και ιάσιμη.
Ο Κύριος να σε ευλογεί!
Διαβάζω τα συνεχή σχόλια του αδελφού Βασιλείου (άγνωστο σε μένα) κι εκπλήσσομαι από τις θέσεις του, το ήθος του, το ύφος του και την ηρεμία του. Διδάσκει με το παράδειγμα του!
ΑπάντησηΔιαγραφή